Nový týden: John Romero odpovídá na naše dotazy

Nikdo nežije věčně aneb jak se hraje No One Lives Forever 2 * John Romero se vydal na dráhu profesora a tvůrce her pro mobilní telefony, mimoto nám stihnul zodpovědět i několik všetečných dotazů * Recenze hry Trainz * Šílená jízda v Bandits: Phoenix Rising * Srovnání zářijových čísel herních magazínů * Jak dopadla česká Necromania: Trap of Darkness?

Pondělí - 30.9.2002 ... Nikdo nežije věčně

Tak a zas tu máme jeden starý a jeden nový týden. První den toho uplynulého, totiž pondělí 30.9.2002, se celý nesl ve znamení hry No One Lives Forever 2, pokračování úspěšné špionážní akce. V hlavní roli se opět objeví agentka Kate Archerová, která vás (anebo vy ji) provede po mnoha exotických lokacích. Blíže vám hru představil Kamil Gric nejprve ve svém preview, pro které si musel zajet až do pražského sídla společnosti Cenega (což je z Brna docela pěkná štreka). Tady je ukázka:

"Mezi největší nedostatky moderních her stále patří nedokonalá umělá inteligence protivníků, ale i vlastních spolupracujících NPC postav. Vědomi jsou si toho také tvůrci ze společnosti Monolith a tak je jednou ze stránek hry, na které byl při vývoji dán velký důraz, je právě AI. Výsledkem snažení všech lidiček zodpovědných za NOLF 2 by měli být skutečně inteligentně se chovající nepřátele, stejně tak vaši souputníci. Kolikrát už jsme podobné řeči měli možnost slyšet? Nesčetněkrát, co je na nich pravdy v tomto případě?" (celý článek)

 

Hned jak jste měli dočtené preview, mohli jste se vrhnout na rozhovor s Chrisem Millerem, producentem NOLF 2. Tenhle rozhovor pro vás připravili společně Ondřej Kozina a Kamil Gric:

"Doupě: Můžeš nám povědět také něco o příběhu hry? Co bude hlavním úkolem hráče? Budeme čelit nějaké postavě z původního No One Lives Forever?

C.M.: Protože náš titul ještě nebyl oficiálně vypuštěn, nemohu vám vše prozradit, přesto - Cate zahájí svou pouť úkolem v Japonsku. Byla sem vyslána za účelem vyfotografovat pověstnou mezinárodní schůzku všech kriminálníků a dalších podvratných živlů. Po dokončení této části hry bude Cate nucena čelit Isako, ženské japonské bojovnici, která byla vyslána organizací H.A.R.M., aby Cate navždy umlčela. Kromě toho jsme se také dozvěděli, že několik pověstných nepřátel z prvního dílu je zpět!" (celý článek)

 

Šílenství kolem NOLF 2 máme za sebou, pojďme se podívat co dál jsme pro vás v pondělí přichystali. Asi nejdůležitější bylo vyhlášení soutěže o pět kousků výborné realtimové strategie Battle Realms, které bylo uvedeno článkem prozaicky nazvaným "Soutěžíme o 5 špičkových strategií Battle Realms a relaxační kuličky!". A jak je tomu na Doupěti už nějakou tu dobu zvykem, i toto pondělí jste se mohli dočkat pravidelného článku "Týden v rubrice Plné hry: sedm chuťovek". Všechno to urputné snažení o čtenářovu pozornost nakonec završila plná hra "Fernet Skok Citrus - dejte si drink".

Bleskovka dne: Screenshoty z ruské 3D akce Kreed

Úterý - 1.10.2002 ... John Romero se vydal na dráhu profesora

Začal nový měsíc, s novým měsícem tu bylo také nové úterý a spolu s ním i pravidelný článek "Byznys hrátky: rozhovor s Johnem Romerem", který vlastně prozrazuje celé tajemství. Už nějakou dobu předtím jsme vám dávali vědět, že připravujeme rozhovor s jednou velmi významnou herní celebritou a v úterý to všechno jak se říká "bouchlo". Ano, byl to sám John Romero, kdo nám poskytl krátké interview, jehož ukázku nabízím zde:

"Doupě: Po vašem odchodu z Ion Storm jste založil novou herní společnosti, která neprodukuje hry pro PC (jako byla například Daikatana), ale malé hry pro kapesní počítače Palms, mobilní telefony a podobně. Proč tak velká změna? Myslíte si, že budoucnost je v mobilních telefonech a kapesních počítačích?

J.R.: Mobilní telefony jsou další hranicí co se týče hraní - na světě je využíváno přes 800 miliónů telefonů a lidé je obměňují během dvou let, stejně jako PC. Navíc, nikdy nejste pořád u svého počítače, ale jste stále hráčem - mít zábavné hry na mobilních telefonech, nebudete muset přestat hrát, přesto, že zrovna nesedíte u svého stolu." (celý článek)

Recenzi na hru "Trainz - virtuální železnice ve vašem PC" pro vás připravil a na váš stůl dopravil Martin Blatný. Tady je ukázka:

"Ovládání soupravy je možné dvěma způsoby - DC Control (klasické otočné kolečko známé z modelové železnice) a ovládání ze stanoviště. První způsob je nepoměrně jednodušší - otočíte kolečkem požadovaným směrem a vlak se rozjede, otočíte kolečkem zpět a vlak se zastaví. Ovládání ze stanoviště připomíná reálné ovládání lokomotivy - staráte se o směrový přepínač, akcelerační páku, vzduchové a elektrodynamické brzdy, vysunování pantografu atd. Zde si můžete na vlastní kůži vyzkoušet, že řídit lokomotivu není žádný med." (celý článek)

Trainz   Trainz

Hra bohužel nedopadla příliš dobře, zejména jí bylo vytýkáno zjednodušení kolizí, menší množství tratí a vysoká HW náročnost. To všechno se také promítlo do závěrečného průměrného hodnocení.

Bleskovka dne: Hitman 2 je GOLD + malé překvapení!

Středa - 2.10.2002 ... Šílená jízda v Bandits: Phoenix Rising

Středa byla šílená nejen pro mě, ale zřejmě také pro Kamila, který pro vás připravil preview závodní střílečky "Bandits: Phoenix Rising - šílená jízda!". Před nějakým časem jsem měl také možnost si tuhle hru zahrát a musím potvrdit, že se jedná o skutečně velmi zábavnou záležitost, zejména na odreagování - nelze nedoporučit. I ona má ale své stinné stránky, o kterých je v preview také zmínka:

"Místem, které z Bandits dělá dobrou, případně výbornou či naopak strašnou hru, je chování kamery. I když jsem se o tom v předcházejících odstavcích nezmínil, během hry ovládáte kurzorovými klávesami samotné vozítko, vše můžete korigovat také myší, kterou však využijete především k ničení okolo se prohánějících nepřátel. Není jednoduché skloubit obě činnosti tak, aby vaše posádka byla opravdu nepolapitelná a nezničitelná, přesto mi tento koncept ovládání po chvilce testování a troše trpělivosti padnul do rukou jako ulitý. Nepochybuji však o tom, že odlišný názor bude mít velká skupina vás, našich čtenářů, a tak ovládání zůstává, alespoň z mého pohledu, nejkontroverznější stránkou celé hry." (celý článek)

 

Konečně se na pultech obchodů objevilo nové číslo časopisu GameStar. Náš "časopisový guru" Martin Blatný nelenil a hned se do něj pustil svým nelítostným ostropisem, který však nakonec, zejména díky mnoha důležitým změnám, které se v časopise udály, vyznívá docela pozitivně. A to je dobře, protože konkurence je zdravá! Ukázka z článku "Co najdete v Gamestaru 44?" je zde:

"Celkově je Gamestar poměrně kvalitní časopis. Recenze jsou na slušné úrovni, zejména dvojice "posil" z BonusWebu - Petra Soukupová alias Gef a Jiří Sládek - dokazuje, že psát opravdu umí. Také HW rubrika pod vedením zkušeného Lukáše Erbena a návodová sekce přebíraná z německého Gamestaru jsou velmi kvalitní. O to více je škoda, že současná redakce v čele s Ivanem Šilerem stále postrádá trochu sebekritiky a střízlivého hodnocení vlastní práce. A tak se především v úvodnících a odpovědích na čtenářské dopisy, někdy ale i v recenzích či jiných článcích dozvídáme, jak je Gamestar skvělý, nejlepší a jedinečný. Každý autor je kultovní, profesionální a oblíbený, celý časopis pak bezkonkurenční, progresivní a úspěšný. Jak trefně poznamenal jeden z účastníků diskuse na serveru Mageo, působí to spíše kontraproduktivně." (celý článek)

Po grafické stránce dokonalá plná hra s Tarzanem v hlavní roli se jmenuje "Tarzan: Guardian Of Earth - zachraňte pralesy!" a objevila se na Doupěti právě ve středu.

Bleskovka dne: Team Factor - aktualizovaná demoverze

Čtvrtek - 3.10.2002 ... Velké srovnání zářijových čísel herní magazínů

...tak přesně s ním se den po podrobném rozpitvání nového GameStaru přihlásil kdo jiný než Martin Blatný. Srovnávací tabulky ceny a rozsahu všech tří časopisů, porovnání místa věnovaného jednotlivým rubrikám a další zajímavosti, to vše a ještě něco navíc v článku "Srovnání časopisů Gamestar, Level a Score (září 2002)" naleznete.

"Zatímco u Gamestaru i Score převzali model, se kterým původně přišel Level (přidávání plných her k ročnímu předplatnému), Level tento model opouští. Ten, kdo si předplatí časopis s CD na rok, již nedostane plnou hru, ale získá zajímavou slevu (dvě čísla zdarma). Ostatní výhody (tři starší časopisy, krabice na časopis a CD) samozřejmě zůstávají.

Čtvrtletní předplatné Gamestaru je stále nejvýhodnější, škoda jen, že předplatitelské oddělení se stále nějak nemůže srovnat s pouhými 11 čísly časopisu za rok. Nejen že inzerovaná cena za jedno číslo je při ročním předplatné vyšší než při půlročním či čtvrtletní, navíc jsou předplatitelé znevýhodňování a pokud se sami neozvou, zaplatí i za číslo, které nedostali." (celý článek)

Čtvrtek je dnem, kdy se s více méně železnou pravidelností objevuje "Vývoj cen hardwaru: DVD vypalovačky podražují". Nakonec samozřejmě nechybí ani plná hra, tentokrát docela klasického ražení - "Tetris Queen - královské kostky".

Bleskovka dne: Nový trailer z Chrome

Pátek - 4.10.2002 ... Podrobnosti o hře Hitman 2: Silent Assasin

Konec pracovního týdne bývá vesměs oddechový a tak i my přicházíme pouze se dvěma oddechovými články. Ten první, "Hitman 2: Silent Assassin - rozhovor s designérem hry", se do detailu zabývá druhým pokračováním simulátoru profesionálního nájemného vraha. Tady je ukázka:

"Doupě: Kolik kusů původní hry Hitman: Codename 47 bylo prodáno? Kolik kopií druhého dílu očekáváte, že si hráči zakoupí?

P.F.: Prvního dílu se aktuálně prodalo přes 600 000 kopií, a to se týká samozřejmě pouze PC verze. Právě proto očekáváme vyšší prodejnost druhého dílu, který se kromě PC objeví také na konzolích PlayStation 2 a Xbox. Před-objednán byl více než milión kopií, což nás samozřejmě velmi potěšilo. Vědomí, že lidé mají rádi naše hry je tím, co nám dává sílu pokračovat v jejich vývoji - a je to také to, co opravdu milujeme!" (celý článek)

 

Druhý článek vypráví o strastech i slastech průmyslu alkoholických nápojů - plná hra "Chlastej - copak budete dnes pít?" se jistě bude líbit neabstinující většině českého pařanstva.

Bleskovka dne: Nejprodávanější hry

Sobota - 5.10.2002 ... Recenze českého RPG Necromania: Trap of Darkness

Ještě než se dostanu k Necromanii tu ale máme článek "Invex 2002 = bohatý herní zážitek!", který dopodrobna informuje všechny hráče o tom, co mohou čekat na letošním ročníku proslulého brněnského Invexu. Už nějakou dobu je rozdělen na několik různých sekcí, z nichž nejzajímavější je pro nás hráče tzv. GameHall. Tam hráči naleznou všechno, co by si mohli přát a o ní je také Kamilův článek:

"Letošní ročník výstavy informačních technologií Invex neměl být významný jen z hlediska velké nabídky herních prezentací, ale také poprvé v historii skutečných a živoucích LAN párty, které by celé výstaviště řádně oživily. S podobnou nabídkou se tedy koncem letošního jara obrátily brněnské veletrhy na Český Telecom a IDG, kteří měli celý projekt posvětit a pomoci mu svou podporou - ať již mediální v případě vydavatelství IDG či organizací celé akce, kterou měly pod záštitou Českého Telecomu zajistit firma Allstar a tým serveru GameZone." (celý článek)

A teď už se konečně můžeme vrhnout na Necromanii, kterou s nadějí a zřejmě i pochybnostmi sveřepě očekávali zejména hráči zainteresovaní v RPG žánru. V těchto dnech se konečně dočkali - ale je Necromania opravdu taková, jakou ji tvůrci slibovali? Na tuto ožehavou otázku vám odpoví článek "Recenze: Necromania - Trap of Darkness":

"Odehrává se v celkem čtyřech odlišných světech - podzemním vězení, čarovném lese, slizkých jeskyních pod Černými horami a nakonec v samotných Černých horách. Každý svět se skládá z pěti podobně provedených, nepříliš rozsáhlých levelů. Účelem hry je prohledat každý level, najít klíče od bran blokujících postup do další úrovně a nakonec poskládat posvátný Skullkey, který vás propustí do dalšího světa. Hra je obecně velmi rychlá a bohužel časem i jednotvárná - prostě co nejrychleji hledáte klíče, bojovat s nepřáteli se téměř nevyplatí (vyjma případů, kdy víte, že u sebe mají klíč). Hráčova smrt nastane v okamžiku, kdy mu dojde mana - a nutno říci, že ta ubývá velmi rychle a téměř stále. Jistě, lze ji sebrat na zemi jako power-up (mezi další patří štít, meč, boty a oči), ale proč se něčím takovým zabývat, když životů je nekonečně mnoho?" (celý článek)

Dnešní Nový týden završíme pravidelným přehledem těch nejzajímavějších downloadů uplynulých sedmi dnů - "Nová mega: ukázka ze SimCity 4".

Váš názor Další článek: 4 screenshoty ze hry Grom

Témata článku: , , , , , , , , , ,