Nový týden: máme preview hry DOOM 3... fakt!

Recenze her Jack the Ripper, Sacred, SOCOM 2, Blade and Sword * První dojmy z Metal Gear Solid: Twin Snakes, DOOM 3, Kuma: War * Podrobné informace o hrách Fahrenheit, The Elder Scrolls 4: Morrowind 2 * Herní blesk, díl 1. * Stahujte kompletní Doupě Video 2 * NAOSTRO: Otto Jerman, manažer EA, odpovídá * A další (aprílové) zajímavosti!
Nový týden: máme preview hry DOOM 3... fakt!

5x tip týdne: Stahujte kompletní Doupě Video 2: Jak se stát recenzentem, Recenze: Sacred - pokořitel Diabla nebo jen obyčejný klon?, Vox Populi: Nejpopulárnější herní postava – Lara Croft?, Doom III - návrat do pekla v aprílovém preview, Kuma: War – aktuální válečné konflikty

Plná hra týdne: BooM - mami, tati, bomberman se vrátil

Pondělí - 29.3.2004 ... Dobrodružství Doupě DVD a Jacka Rozparovače

Minulý týden jsme vám nabídli ke stažení historicky úplně první Doupě Video, tentokrát pro vás máme kompletní druhý díl. Čtěte článek "Stahujte kompletní Doupě Video 2: Jak se stát recenzentem".

"V další fázi uvidíte návod na správný postup při vyplňování přihlašovacího formuláře a kromě toho vám také Kamil Gric ukáže, že aby se stal zástupcem šéfredaktora, musel zaplatit nemalé jmění... co je také dnes zadarmo, že:-). Kateřina „Kačenka“ Bínová sice nepřinesla ukázkové práce ani jídlo, ale zato se krátce po usednutí před stůl šéfredaktora začala svlékat, což také nebyl zrovna nesprávný postup. Jak uvidíte, k místu v redakci vám snadno mohou pomoci i různé „skryté předpoklady“, na které má šéfredaktor obzvlášť vyvinutý cit!" (celý článek)

  

David Sláma se vypravil do New Yorku dávných časů, aby pro vás mohl připravit článek "Recenze: Jack the Ripper - temný návrat legendy zločinu".

"Rýpavých a všetečných novinářů byla ve hrách celá řada (honoráře redakci Doupěte však zatím nedošly…:-)), není tedy divu, že i v JtR okusíte tohle krásné řemeslo. Vizitka na vašem pracovním stole vám napoví vaše jméno - James Palmer. Kochat se jím však nebudete dlouho, neboť vzápětí se po vás začne shánět sám váš šéf a zároveň šéfredaktor denníku New York Today. Právě od něj se dozvíte o tajemných vraždách, dostanete pěknou skicu z místa činu a tím jste nasazeni na případ. Zatím máte přinášet exkluzivní zprávy o vyšetřovaní, vrahově osobnosti a tak podobně. Policie je celá nažhavená na pátrání, ochotně s vámi spolupracuje a vůbec všechno vypadá moc pěkně." (celý článek)

  

A Martin Demiger zase prozkoumal všechny taje a temná zákoutí nadějného projektu jménem Fahrenheit. Více se dozvíte v jeho článku "Fahrenheit - průkopník nového žánru? ".

"Co by to bylo za hru, která se snaží vyrovnat filmu, bez pořádného příběhu? Trapná otázka a navíc naprosto se nehodící k titulu Fahrenheit. O napětí a překvapení nebude nouze, jak říká David Cage, producent hry, „Neváhal bych Fahrenheit přirovnat k snímkům Alfreda Hitchcocka - multicharakterová vyprávění, kde má divák značný náskok před hlavním hrdinou a může posuzovat jeho šance a činy, už nebudou blízká pouze jeho filmům, ale nově je budete moci spatřit také na obrazovkách našich monitorů.“" (celý článek)

  

Plná hra: Ghost Hunter - zabte je všechny

Bleskovka dne: Driver 3 - nový dubnový trailer

Úterý - 30.3.2004 ... Sacred vs. Diablo vs. Metal Gear Solid, tak jak je to?!

Trochu jsem to v tom nadpise smíchal, přiznávám - hlavně tam vyčuhuje ten nový MGS, ale k němu se dostaneme za chvíli. Nejprve jde na porážku Sacred, o jehož recenzi se postaral David Sláma v článku "Recenze: Sacred - pokořitel Diabla nebo jen obyčejný klon?".

"Bezva je, že každý z šesti charakterů začíná trošku jinde a trošku jinak, jejich cesty se sjednotí až příchodem do první vesničky za účelem naverbování se do služeb jakéhosi princátka, které už nějakou dobu bojuje proti zlým a škaredým orkům. A tak jako seraphim budete zachraňovat klášter, jako mág skládat závěrečnou zkoušku, jako vampýrka pro změnu nevinnou chovanku výše zmíněného klášteru atp. První úkol je zařazen čistě jako tutoriál a seznámí vás s herními principy. Některé sice znáte, ale Němci jsou prostě v mnohem jiní, spousta věcí je dost jiných, takže první quest se hodí všem." (celý článek)

  

Takže, jaký je nový Metal Gear Solid: Twin Snakes? Poví vám to preview z pera samotného šéfredaktora - "Metal Gear Solid: Twin Snakes – jedovaté první dojmy" - a brzy také kompletní recenze.

"Výsledkem je nové podání mnohahodinového silného příběhu hry, který už předtím neměl konkurenci. A teď? Stal se tak těžce rozdýchatelným, že i já sám (ačkoliv jsem japonskými příběhy kovaný) jsem měl dost často pocity přetížení mozku a nebyl jsem si jistý, zda „tohle už není příliš“. Prakticky každá scéna obsahuje nějaký skrytý vtip nebo narážku (Kojima), špičkovou kameru (Silicon Knights) a šokující akrobatiku nebo brutální krvavé detaily (Kitamura). MGS:TS se díky tomu stal ještě komplexnějším, než jeho vzor – a díky oné krvi také brutálnějším, děsivějším a emotivnějším." (celý článek)

  

Kamil Gric jako obvykle nezapomněl na pravidelný článek "Byznys hrátky: Xbox 2 bude odhalen v létě!".

"Vesměs pozitivní. Sony podle dostupných zpráv zapracovalo na svém handheldu po všech stránkách, grafika hry sklidila úspěch - konkrétně se v případě prezentovaného titulu bavíme o prozaicky pojmenovaném výtvoru Death, Jr., který pro novou platformu od Sony kutí vývojářské studio Backbone Entertainment. Krom něj přislíbilo podporu (či již na titulech pro zařízení PSP pracuje) dalších 80 vývojářských týmů - nejvíce jich pochází z Evropy (34), následuje Japonsko (24) a Amerika (23). Mimo to byla potvrzena implementace wireless technologie 802.11b, PlayStation Portable navíc bude možné propojit nejen s PlayStation 3, ale také s klasickými osobními počítači!" (celý článek)

Plná hra: Milber 2 - hop a skok

Bleskovka dne: TOCA: Racer Driver 2 - STAHUJTE DEMO!

Středa - 31.3.2004 ... Lara Croft vládne hernímu světu

Náš nový zahraniční dopisovatel Alan Jarrar (není muslim a s kvalkájdou nemá vůbec nic společného, nebojte se!) se vyšvihnul s první recenzí v článku "Recenze: Blade And Sword – Diablo se stěhuje do Číny".

"Původ vašich soupeřů spadá do čínské mytologie, druhová rozmanitost démonů a ostatních monster je více než dobrá. V první kapitole však budete neustále narážet na tři nebo čtyři navzájem si podobné druhy příšer a nebudete si oprávněně jistí, zda jste ve hře pokročili. Na umělé inteligenci oněch stvoření mě ,,potěšila” jednoduchá skutečnost. Útočí-li na vás početnější skupinka nepřátel, chovají se vaši soci velmi gentlemansky. Nestane se tak, že by se na vás vrhli všichni najednou - zdvořile čekají v řadě a když zlikvidujete prvního, přistoupí k vám další. Pominuli-li však tento kiks, celkový dojem z úrovně umělé inteligence nepřátel byl vcelku uspokojivý." (celý článek)

  

Martin Boček narukoval k americké armádě. Nebo mi to alespoň tvrdil. Možná ale myslel jen virtuálně. Kdo ví... "Recenze: SOCOM 2 – návrat úspěšné taktické akce".

"Na postavách jednotlivých členů komanda je velmi dobře vidět, že si s jejich modelingem a animacemi někdo pěkně vyhrál. Dívat se, jak vaši spolubojovníci přískoky z úkrytu do úkrytu přebíhají otevřená prostranství, jak se obezřetně rozhlížejí před vstupem do nové místnosti, jak vyměňují zásobníky… To všechno vypadá nádherně. Ale pak se kouknete sami na sebe z pohledu externí kamery a všimnete si, jak mechanické jsou vaše pohyby při plížení a jak nepřirozeně vypadají přechody ze stoje do lehu a budete opět nohama na pevné zemi. Nic nemůže být zcela dokonalé." (celý článek)

  

Chodíte do kostela? Ne? Nevadí! Zpovídat se můžete i u nás! Více už Honza Morkes se svým pravidelným článkem "Vox Populi: Nejpopulárnější herní postava – Lara Croft?".

"Docela jste mě dostali, protože oblíbených postav mám spoustu. Ale když se tak nad tím zamyslím, jedna je asi přece jenom o trošičku výš, než ty ostatní. Je to hlavní hrdina ze hry Silent Hill 2 - James. Vše, co prožil a kvůli čemu se dostal do ulic Silent Hillu, odhodlání, s jakým se chytil jiskřičky naděje, že žena, kterou miloval není mrtvá a víra v to, že ji třeba opravdu znovu uvidí, obejme - díky tomu se mi stal víc, než blízkým. Když jsem pak sledovala závěrečné outro, jako bych otevírala zaprášenou skříňku plnou vzpomínek. :-)))" (celý článek)

Plná hra: Shikun - slepičí život

Bleskovka dne: Zabiják se vrací na nových obrázcích Hitman Contracts

Čtvrtek - 1.4.2004 ... DOOM 3 - MÁME PREVIEW! A taky Morrowind 2...

Možná jste si toho hned nevšimli, ale byl Apríl. Chápete? Apríl! A zatímco většinový zbytek českých herních magazínů na něj až na čestné výjimky poněkud pozapomněl, my jsme nezaháleli a vymysleli pro vás tunu Vskutku Obrovských Kravin (VOP). Tou nejgrandióznější byl asi článek "Doom III - návrat do pekla v aprílovém preview" od Jirky Černého.

"Hrozná noční můra pohltila mozek a tlukot srdce zeslábnul v sevření ledovéhu krunýře, když peklo potřetí otevřelo své útroby a hordy stvůr se z něj vyvalily tak, jako prýští krev z čerstvě otevřené rány zasahující důležitou tepnu. Tentokrát po hodně dlouhé přestávce se mocnosti zla vrátily změřit svoje síly s lidskou rasou a to v dosud nejsilnějším zastoupení. Ohyzdní pavouci pomalu kráčeli po svých dlouhých nohou a táhli za sebou třpytivá vlákna pavučiny, připraveni polapit do nich nebohou oběť a rozložit jí vstříknutím svých trávicích enzymů ještě před vlastním procesem pozření. Kostlivé postavy se s chrastěním celého těla namáhavě pohybovaly kupředu a jejich dlouhé bílé spáry byly nachystány vytrhnout esenci života z kteréhokoliv odvážlivce, který by se jim snad připletl do cesty. Z očí jim sálala tajemná zelená energie, jejíž původ nebyl z lidského světa." (celý článek)

Ale to samozřejmě zdaleka nebylo vše! David Sláma se v jarním parnu potil a potil, až ze sebe vypotil článek "The Elder Scrolls 4: Morrowind 2 - aprílové preview".

"Celý projekt je na první pohled ve velmi rané fázi vývoje, jenže skutečnost je poněkud jiná. Podle všech informací je hotová celá koncepce hry, zahrnující RPG systém, příběh, hlavní i vedlejší questy a téměř veškeré texty, na něž ve finální verzi narazíme, a to včetně knih, bez nichž bych si už TES nedokázal představit. Veškeré předměty, NPCs, nestvůry a dokonce i většina z důležitých exteriérů a interiérů jsou zpracovány přinejmenším ve formě artworků, podle kterých se nyní vše bude převádět pomocí podobného editoru, jaký byl použit pro tvorbu TES3, do hratelné podoby. Vzhledem k tomuto stupni „dokončenosti“ není k dispozici mnoho screenshotů a koneckonců ani vývojáři nebyli příliš svolní něco pustit. To, o co nás ošidili na obrazovém materiálnu, ale bohatě vynahradili dalšími informacemi." (celý článek)

  

Tak, a teď už ale vážně! Anebo raději ne? Posuďte sami v novém pravidelném článku "Herní blesk, díl 1. - Carmack a jeho děti".

"Tomb Raider: Angel of Darkness byla taková kravina, že si ji koupilo pěkných pár milionů lidí. Dost na to, aby EIDOS zmoudřel a zastavil šílenství kolem macaté archeoložky alespoň na dobu určitou - na letošním E3 se žádné balónky neobjeví. Tým Crystal Dynamics, který převzal vývoj nových dílů Lařiných dobrodružství, tak bude mít na přípravu dalšího dílu alespoň o něco větší klid. Vývojáři si tak můžou všechno pěkně v klidu rozmyslet a nevyvádět podobné skopičiny, jako Core Design v zatím posledním "andělském" pokračování, Praha vypadala tak trochu jako Paříž. Nechává snad EIDOS vyčpělou kozatou Laru letos u ledu, aby s ní mohl za dva roky oslavit triumfální návrat? A co na to Angelina Jolie?" (celý článek)

Plná hra: Super Mario Moto - motorkové šílenství

Bleskovka dne: Metal Gear Solid 3 - Snake opět v akci

Pátek - 2.4.2004 ... Otto Jerman odpovídá na vaše dotazy

Zeptali jste se na něco Otty Jermana, manažere české pobočky Electronic Arts? Pak neotálejte a přečtěte si jeho odpovědi! Více v článku "NAOSTRO: Otto Jerman, manažer EA, odpovídá".

"[?] Vaše televizní reklama se týkala hry pro PS2, máte v plánu propagovat také jiné platformy?

[!] Máme v plánu flexibilně reagovat na stávající poptávku po produktech EA, popř. pomáhat utvářet poptávku další a v závislosti na ní volit ty nejefektivnější marketingové metody, jak produkt potenciálnímu zákazníkovi nabídnout a samozřejmě následně i prodat. TV reklama je jednoznačně nástrojem k oslovení "mass marketu", co nejširší spotřebitelské základny. Ostatní platformy vyžadují odlišný způsob propagace/marketingu. Tedy propagovat jiné platformy dozajista budeme, otázkou je v jaké míře a jakou formou." (celý článek)

Tomáš Vrána se střemhlav pustil do hraní nové válečné akce Kuma: War a ihned přispěchal se svými dojmy. Čtěte článek "Kuma: War – aktuální válečné konflikty".

"Při pohledu na screenshoty vám jistě neunikla jedna prapodivná věc. Proč se v tzv. simulátoru války ocitá pohled třetí osoby? Z jednoho prostého důvodu, při 3rd person vidíte daleko více, nežli při „klasickém“ snímání z vlastních očích. Naštěstí si na tento fakt velmi rychle zvyknete a už v ranných fázích hry jej nebudete chtít zaměnit za sekundární pohled, tedy pohled z první osoby. Ten by se možná zužitkovat dal, jenže při tomto režimu zaznamenalo absenci zobrazení držené zbraně." (celý článek)

  

Plná hra: BooM - mami, tati, bomberman se vrátil

Bleskovka dne: Splinter Cell: Pandora Tomorrow - první patch!

Sobota - 3.4.2004 ...Stahujte demo TOCA Race Driver 2!

Pravidelný shrnující článek "Nová mega: demo TOCA 2, patche pro Far Cry, Pandora Tomorrow a další" pro vás tentokrát má vyjma už zmiňované demo pecky také spoustu patchů na nejnovější hry a fantastická nová videa!

Plná hra: TateGolf - odpalování zvířátek do jamky

Bleskovka dne: Nástupce Transport Tycoona - Locomotion od Chrise Sawyera!

Downloady týdne: Trackmania - multiplayerové demo, Splinter Cell: Pandora Tomorrow - multiplayerový patch v1.1, Spellforce - patch v1.11, TOCA Race Driver - demoverze, Resident Evil 4 - fantastické video, Far Cry - patch v1.1

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zah…

Občas to vyjde tak, že na hry po vánočních nákupech už prostě nezbude žádný zlaťák. Jak tedy trávit dlouhé zimní večery, když už máte všechno dohrané? Vybrali jsme pár kousků, za které nemusíte dát ani korunu, a i tak se budete královsky bavit.

včera | | 18 N/A
Nejlepší hry pro Playstation 4: deset tipů, které zaručeně dobře zabaví

Nejlepší hry pro Playstation 4: deset …

Letos se pro Playstation urodila spousta herních pecek, v našem vánočním rádci proto z většiny najdete exkluzivní tituly. Nezapomněli jsme ale ani na multiplatformní hry.

30.  11.  2017 |
Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a World in Conflict zcela zdarma

Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a Wo…

Nadílka od Ubisoftu bude v podobě her, které určitě moc dobře znáte. Těšíte se?

5.  12.  2017 | | 2 N/A
Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

6.  12.  2017 | | 21 N/A
7 tipů na nejbrutálnější hry historie, co vám zaručeně spraví chuť

7 tipů na nejbrutálnější hry historie,…

Je libo násilí a hektolitry krve? I to se občas šikne. Pojďte se tedy s námi podívat na ty nejbrutálnější hry, které spatřily světlo světa.

4.  12.  2017 | | 3 N/A
Vybrali jsme nejlepší herní notebooky pod stromeček, zahraje si každý

Vybrali jsme nejlepší herní notebooky …

Pořádný herní notebook seženete za 25 tisíc. Vybrali jsme však i levnější stroje s nutnými kompromisy, nebo naopak děla s cenou ke sta tisícům

9.  12.  2017 | | 11 N/A
Herní agenda: pochmurný listopad plný božích her

Herní agenda: pochmurný listopad plný …

Konec roku se blíží a hráčská komunita se stále těší z nových AAA titulů. Ne v každém případě to ale vyjde a v minulém měsíci jsme zaznamenali pár průšvihů, které se dostaly i mimo herní svět. Nebudeme ale listopad brát tak negativně. Přece jenom se v něm objevilo pár světlých chvil, které byste rozhodně neměli minout.

2.  12.  2017 |
Xbox One vs Xbox One X: grafický pokrok nebo bláboly? (galerie)

Xbox One vs Xbox One X: grafický pokro…

Xbox One X vyšlo nedávno a mezi vylepšeními jasně dominuje grafika. Rozhodli jsme se, že několik her detailně porovnáme v galerii.

29.  11.  2017 | | 30 N/A