Nový týden: nahlédněte do nitra Doupěte!

Recenze her Mistmare, Firestarter, No Man`s Land, Knightshift, EyeToy: Groove * Score 119 – přetlak recenzí * NAOSTRO: Šéfredaktor Doupěte Martin Zavřel odpovídá! * V zákulisí roku 2003 – aféry, kultura kriplů i soudní pře! * V zákulisí Doupěte: prosinec 2003 – video, vánoce a Petr Vochozka * Časopisy: OPS2, lednové číslo – 100 PS2 her pro rok 2004! * A hafo dalších článků

5x tip týdne: Recenze: Mistmare – abyste získali respekt k mlze, V zákulisí Doupěte: prosinec 2003 – video, vánoce a Petr Vochozka, Recenze: Firestarter – krvavá jatka z Východu, V zákulisí roku 2003 – aféry, kultura kriplů i soudní pře!, NAOSTRO: Šéfredaktor Doupěte Martin Zavřel odpovídá!, Recenze: KnightShift CZ – kravsky dobrá zábava

Plná hra týdne: Tsarevna: A Medieval Russia Quest - remake klasiky

Pondělí - 29.12.2003 ... Pořádně to rozjeďte!

Nejen o budoucnosti Doupěte jste se mohli dozvědět v článku "NAOSTRO: Šéfredaktor Doupěte Martin Zavřel odpovídá!".

"[?] Je těžké se k vám dostat? A když už tak co noví autoři dělají (doufám, že ne jednu recenzi za rok)? A kolik dostávají za článek?

[!] Je to těžké jak pro koho – jednak prostě není možné obejít pravidlo, že musíte umět psát. Hodně lidí mi posílá pečlivé či nadšené články a já mám veliké problémy jim rozumně vysvětlit, že jakkoliv se snaží, prostě pro psaní nemají buňky. Do určité míry si myslím, že psát se každý může naučit (jako jakoukoliv jinou práci - když to děláte dost dlouho, nakonec se to naučíte), ale pro toto zaučování jsou nepochybně vhodnější fanouškovské nekomerční weby. Z praktického hlediska musí potenciální nový autor na můj email poslat ukázkový článek (třeba recenzi nějaké hry) a stručný životopis se základními údaji jako je jméno, věk, vzdělání, předchozí působiště a tak dále." (celý článek)

Honza Morkes se královsky (nebo kravsky?) bavil u překvapivě kvalitního titulu Knightshift, více už v recenzi "Recenze: KnightShift CZ – kravsky dobrá zábava".

"KnightShift totiž opravdu obsahuje dvě hry v jedné. Ano, RPG režim není kdovíjak propracovaný a zarytí baldurgisté nad ním znechuceně ohrnou nos, ale kdo říká, že zábavná hra musí být kdovíjak složitá? I v režimu real-time strategie se KnightShift nedrží kočičkovského pravidla nasázet do hry vše, co se osvědčilo u jiných, podobně ražených, her, což se však v konečném součtu ukázalo jako velice dobrý krok. S prvním spuštěním KnightShiftu se ve vás pomalu začne rozlévat pocit, který nemůžete zažít u řemeslně dobře zvládnutého tisíc prvního klonu Command and Conquer. Jedná se o dojem z naprosto jedinečného a osobitého díla, které, ač nepřináší prakticky nic nového, si zapamatujete na hodně dlouhou dobu." (celý článek)

  

V článku "Recenze: Eye Toy: Groove – přestaňte hrát a začněte tančit!" vám Katka Bínová ukáže, jak se má správně tančit v rytmu samby (a jiných melodií).

"Kdo se chce opravdu pobavit, neměl by minout Music Videos - nabídku několika klipů, ve kterých uvidíte opravdu nevídané (především z hlediska tance, takže se můžete nechat pěkně inspirovat). Pravda, v některých z nich jsou taneční výkony tak profesionální, že se moje, poměrně trénované, svaly samovolně scvrkly a odmítaly poslouchat. Zkusila jsem jim pustit klip od Slim Boy – Praise You, aby se tak nebály - a doporučuji to opravdu všem – dám krk na to, že po shlédnutí kreací těch docela obyčejných lidí, kteří se nestyděli a přišli se svou, místy poněkud ošoupanou, kůží na trh, budete od nějakého hloupého studu úplně oproštěni." (celý článek)

  

Jirka Černý, náš zarputilý knihomol, se prokousal nejnovějším číslem magazínu SCORE. Jaké je? Dozvíte se v článku "Časopisy: Score 119 – přetlak recenzí".

"Pokud jsem si minule stěžoval na malý počet strategií, tentokrát určitě nic podobného napsat nemohu. Příležitost dozvědět se něco bližšího o titulech jako Warlords Battlecry III, Blitzkrieg 2, Rise of Nations: Throne And Patriots či Castle Strike jistě udělá radost i vám ostatním, kromě zmíněného žánru je k dispozici dalších 14 zmínek o aktuálně připravovaných hrách z oblastí jiných. Zkrátka nepřišlo ani místo vyhrazené HW – víceobrazovkovový plochý display DoubleSight Dual LCD bych si do pokoje pořídil nejspíš hned, podobně jako HDD Hitachi Endurastar. Za největší bonbónek považuji zprávu týkající se nejnovějšího tažení firmy Microsoft proti počítačovým „hackerům“, kteří stojí za vývojem virů MSBlast a Sobig. Kdo by si rád přivydělal 500 000 USD, má tedy příležitost se do pátrání zapojit, pánům ze zmíněné firmy přeji mnoho štěstí, i když by ho dle mého názoru potřebovali spíše při programování svých OS." (celý článek)

Plná hra: Falscher Hase - upečme cukroví

Bleskovka dne: Battlefield: Vietnam - šestice válečných screenů

Úterý - 30.12.2003 ... Rekapitulace roku 2003

Kamil Gric se vydal na dlouhou pouť zpátky časem, aby pro vás mohl v obsáhlém článku "V zákulisí roku 2003 – aféry, kultura kriplů i soudní pře!" zrekapitulovat všechny důležité události herního průmyslu.

"Jak se dalo předpokládat, terčem Howellových výroků se staly především násilné hry – obvinění, že hry vytváří jakousi „pornografii násilí“, se rozhodně nesetkalo s příznivým ohlasem. Celkově lze z ministrových prohlášení nabýt dojmu, že neodsuzuje hry jako celek, nýbrž násilí v hrách, ale i filmech jako takové. Kritika se totiž mimo jiné nevyhnula ani kultovním snímkům Pulp Fiction či Trainspotting, které patří do zlatého fondu filmového průmyslu." (celý článek)

Filip Tesař se ponořil do tajů realtime strategie No Man`s Land. Více v jeho článku "Recenze: No Man’s Land – strategie z Nového světa".

"NML je klasická realtimovka, ve které těžíte suroviny, za ty postavíte budovy a díky nim si vycvičíte spoustu jednotek, které pak pošlete na nepřítele. Nemusíte u toho nijak moc přemýšlet – kdo je v přesile, ten vyhrává. Do teď je to úplně obyčejná, dnes i mírně podprůměrná, strategie. Jenže NML toho nabízí mnohem více – a světe div se, je v ní použit jistý RPG systém (to je ta podobnost s Warcraftem). Funguje to tak, že v každé misi máte takzvané „hrdiny“, kteří mají nejen několikanásobný počet hitpointů (chcete-li životů) oproti normálním jednotkám, ale jsou obdařeni i nějakými těmi speciální schopnostmi. A k tomu se sami automaticky léčí. V kampani navíc sbírají zkušenosti a díky nim jsou různým způsobem zvýhodněni v dalších misích." (celý článek)

  

David Vlach dokončuje svůj návod na nejoriginálnější počin roku v článku "Návod: TRON 2.0, část 2/2 – průvodce nejoriginálnější akční hrou roku".

"Dostali jste se do staré části sytému, potkáte tady starý program, který ví o tomhle místě vše. Pomocí I/O nodu se spojte s Ma3a, zjistěte co dělat dál. I-No vám otevře cestu dál. Tady musíte proběhnout co nejrychleji, aniž by vás zasáhly tanky nebo byste spadli do prázdna. Na druhé straně seberte z archívu P3 a přesuňte se doprostřed haly, kde na jednom z panelů aktivujte plošinu. Celý prostředek pak odjede nahoru. Tady pobijte čtyři Resource Hogy a aktivujte všechny čtyři panely. Jenže ono to zrovna moc fungovat nebude. Kontaktujte Ma3a a zjistěte co dál. Po vstupu do data streamu se objevíte přímo v jádru tohoto systému. Kolem kruhové cesty jsou čtyři místnosti, v každé z nich je jeden panel, který musí být aktivován. Dva už aktivované jsou, takže ty zbylé dva jsou na vás. Nezapomeňte prozkoumat všechny archívy. K některým se budete muset vrátit až najdete správné povolení, ale určitě se to vyplatí. Až aktivujete všechny panely a bude mít vše co chcete, kontaktujte Ma3a pomocí blízkého I/O nodu." (celý článek)

  

Plná hra: Tsarevna: A Medieval Russia Quest - remake klasiky

Bleskovka dne: Nintendo - nová konzole

Středa - 31.12.2003 ... Kdo nepije, je proti nám!

Poslední den roku 2003 nadešel. Tak trochu symbolicky ve vztahu k blížícímu s večeru vám dnes nabízíme také článek Honzy Morkese "Recenze: Firestarter – krvavá jatka z Východu".

"Poslední úkol – doraž deset monster. Zdá se, že to nebude tak složité. Druhohorní ještěři přijali mou výzvu na běžecký souboj a s malými rozestupy dorazili do cíle hledaje svou odměnu za sportovní úsilí. Naštěstí s nedaleko ležícím raketometem jejich touhy naplněny nebudou. Jeden, dva, tři... šest se jich pomalu sesouvá k zemi. Právě včas, abych před dalšími uprchl pomocí obřího větráku na protější stranu sálu a sehnal opět něco na desítky škrábanců, kterými mě ozbrojení plazi počastovali. Piraňa, jejíž rybí kolegyně je oproti ní domácím mazlíčkem, dlouho nezdržuje a po čtyřech salvách dobrovolně opouští pozemský svět (je to vůbec ještě Země?). Jelikož už nemám sil do dalšího souboje, nově zformovanou trojici protivníků překvapím ovládnutím mysli jednoho z nich, který své nic netušící společníky briskně likviduje, načež jeho tělní celistvost narušuji já. Je tu sladké vítězství. Už ani nevnímám oslavné nápisy na obrazovce. Dokázal jsem to!!!" (celý článek)

   

Plná hra: FUNeral Racing - řidičem pohřebního vozu

Bleskovka dne: Na světě je pre-alpha STALKERA!

Čtvrtek - 1.1.2004 ... Jak na nový rok, tak po celý rok

Tak praví známé přísloví. Na Nový rok pro vás máme zajímavý článek "V zákulisí Doupěte: prosinec 2003 – video, vánoce a Petr Vochozka" z pera našeho šéfredaktora. Chcete vědět jak to na Doupěti chodí? Pak jej v žádném případě nepřehlédněte!

"Já v tomto okamžiku neříkám ani tak, ani onak. Jasně, je super dostávat hry na hraní zadarmo a často navíc dřív, než se objeví v obchodech. Je bezva psát o nich pro ohromnou spoustu lidí (doupě má aktuálně nějakých 80.000 čtenářů, což si upřímně nedovedu ani představit – párkrát v životě jsem přednášel pro pár desítek lidí a zdálo se mi, že to jsou nekonečné zástupy... ). A úplně nejlepší je ještě za to dostávat (slušně) zaplaceno. Na druhou stranu je často zážitek z hraní lehce snížen nutností dopsat tu či onu recenzi „v termínu“ nebo hrát nějakou hru navzdory tomu, že se vám do toho kvůli načasování nebo titulu samotnému vůbec nechce. Herní novinář se musí (alespoň v ČR určitě) většinou hodně ohánět, aby zvládal práci ve správných termínech, na úrovni či v množství, které mohou konkurovat ostatním. Na internetu tohle pravidlo platí ještě tvrději, než na papíře." (celý článek)

Valí se na nás moře nových her, některé z nich vám představujeme v pravidelném článku "Nové hry na obzoru: Lagsters - reinkarnace Wacky Wheels".

"Cílem hry není nic jiného než zničit své stvořitele a zároveň mučitele. Musíte tedy nejprve nabrat sílu v hlubinách a pak se vydat na válečnou stezku proti mariňákům. Na celé dění hledíte z perspektivy třetí osoby, jak se to na dnešní hry sluší a patří. Hluboko v oceánu máte dar naprosté volnosti, nicméně k dispozici jsou i mise. Navíc je možné se zahrát také za člověčinu, totiž pomatené vyznavače kultu žraloka. Ti nejen že vám budou pomáhat a shánět potravu, ale dokáží se například i sami obětovat, jen abyste vy přežili." (celý článek)

     

Plná hra: Brave Dwarves - statečný trpaslík tělem i duší

Bleskovka dne: MEGA galerie nových screenů ze hry Joan of Arc

Pátek - 2.1.2004 ... Bojte se bojte!

David Sláma si libuje v temných akčních hrách, jak dokazuje i jeho nejnovější článek "Recenze: Mistmare – abyste získali respekt k mlze".

"S kým? Jeho jméno je Isador, je to velmi zbožný a čestný člověk, ostatně ještě aby nebyl, když je mnichem a inkvizitorem Svaté říše římské. I přes jeho mládí mu byla přisouzena úloha vykonání velikých skutků. V nelehké době začaly věci nabírat na spádu a vše bylo ohroženo. Isador musel přijmout mnoho úkolů, které by ze strachu či jakékoli jiné lidské slabosti nikdo jiný nedokončil s úspěchem. Musel vidět věci, které by nikdo vidět nechtěl ani v nejhorších nočních můrách, místa, ze kterých tolik lidí před ním zešílelo. Ale vy vlastně ještě ani nevíte, v jakém to podivném světě se nacházíme. Vezmeme to tedy po pořádku." (celý článek)

Šéfredaktor Martin Zavřel, neochvějný příznivce konzole PS2, znovu přináší svůj pohled na nejnovější číslo oficiálního PS2 magazínu v článku "Časopisy: OPS2, lednové číslo – 100 PS2 her pro rok 2004!".

  

"Na stránkách Doupěte ještě pořád žije zuřivá diskuze na téma PS2 versus ostatní herní systémy, ale při pohledu na počet a zvuk jmen titulů pro tuto platformu v souvislosti s novým rokem se musím jenom usmívat. Prosím, i PC čeká zhruba desítka opravdu slibných her, ostatní konzole také kují nějaká ta exkluzivní želízka v ohni, ale nic to nemění na tom, že čísla i zdravý rozum jednoznačně mluví pro PlayStation 2 – právě zde se totiž v následujících dvanácti měsících odehrají ty největší herní žně. Pokud vám někdo bude tvrdit něco jiného, dejte mu prosím přečíst tento článek v OPS2 :-)." (celý článek)

Plná hra: Ponorky - kapitánem posádky

Bleskovka dne: Prince of Persia a k tomu ZDARMA Splinter Cell

Sobota - 3.1.2004 ... Češtiny pro FIFA 2004 a NHL 2004

V dnešním vydání pravidelného článku "Nová mega: stahujte češtinu pro NHL a FIFU 2004!" vám přinášíme mimo jiné češtiny pro hry FIFA 2004 a NHL 2004, plnou verzi vesmírného simulátoru IFH: Danger and Opportunity či dárek, který potěší školou povinné – demo titulu School Tycoon.

Plná hra: Itálie - výlet do subtropů

Bleskovka dne: Založeno další brněnské herní studio – Hra01

Váš názor Další článek: Minutová ukázka akční adventury Emergency Firefighter

Témata článku: , , , , , , , ,