Nový týden: přicházejí změny!

Vážení pařani, pařanky a pařančata. V brzké době se na Doupěti setkáte s některými více či méně zásadními změnami týkajícími se převážně skladby článků. A toto je jedna z nich - Nový týden se mění. Koncepční změny (také mi to zní podezřele, ale co nadělám;) zapříčinily, že od této neděle bude Nový týden informovat více o článcích, které jste si mohli na Doupěti v uplynulém týdnu přečíst. Doufám, že vám změna nebude příliš proti srsti. Však víte co se říká - změna je život!

Pondělí - 29.7.2002 - Jaké je srpnové číslo PS2 magazínu?

Pondělí uplynulého týdne bylo převážně konzolového ražení. Článek Martina Zavřela nazvaný "OPS 2, srpnové číslo - pořádně horké prázdniny" otevřel nový týden pohledem na srpnové číslo PS2 magazínu, který byl podle něj nabytý těmi nejzajímavějšími informacemi a články, DVD zase překypovalo hratelnými i nehratelnými ukázkami. Zakončení článku je nasnadě:

"OPSM2 si stále udržuje svůj styl, kvalitu a přitažlivost. Přesto mu jistě nějaká ta změna (slibovaná v úvodníku) prospěje, neboť takový seriál "Vytříbený charakter" opravdu do čtivého stylu OPSM2 moc nezapadá. Nechme se příjemně (doufám) překvapit a prozatím se těšme na poslední "klasické" číslo první generace, kterým bude to příští, šesté. A co že nás to čeká v tom září kromě nového image OPSM2? Slibované vydání titulů Onimusha 2 a The Thing!" (celý článek)

V recenzi Václava Kozdery na hru NBA Courtside 2002 určenou pro konzoli Nintedo GameCube jste se mohli dočíst o výborné sportovní simulaci basketbalu, která splňuje všechny požadavky (ne)náročného konzolového hráče - přitažlivá grafika, přehlednost, mnoho možností hry. Ovládání je pravda trochu náročnější, ale tak už to u sportovních simulací bývá.

"Kvalitní pohyb kamery trošku kazí špatně umístěná kamera při opakování nějak efektně vstřeleného koše. Bohužel je posazená o trošku níž, než by měla být a obraz působí jakoby useknutě. Menší grafická hrubka se objevuje při rozehrávce po vstřelení koše - míč se válí na zemi, najednou se obraz cukne a hráč odchází za čáru už s míčem v ruce. Nadprůměrný je komentář - hlášky komentátorů "Easy many!!!" při snadném vstřelení koše nebo pochvalné zamručení po kterém následuje vyslovení jména střelce opravdu přidává na kvalitě hry." (celý článek)

NBA Court Side 2002   NBA Court Side 2002

V pondělí nechyběl ani již zavedený článek "Týden v rubrice Plné hry: okleštěných sedm dní", který shrnoval uplynulý týden po stránce článků o freewarových hrách. A jak už je na Doupěti zvykem, jako každý všední den vyšla i v pondělí jedna plná hra, totiž Operation Flashpoint Promotion - malá reklamní hříčka určená k propagaci "velké" Operace Flashpoint.

Asi nejzajímavější bleskovou zprávou byly v pondělí čtyři nové screenshoty z No One Lives Forever:

 

 

Úterý - 30.7.2002 - Rozhovor s moderátorkou pořadu GamePage

Diskusní vody na Doupěti rozvířil zajímavý rozhovor Jana Morkese s moderátorkou pořadu Gamepage, Šárkou Ullrichovou. Zde je krátká ukázka:

"Doupě: Jaký máš vztah k hrám?

Šárka Ullrichová: Můj vztah k hrám? - Fandím především obrovskému a nezadržitelnému vývoji při jejich zpracování. Technologie procesu se řítí kosmickou rychlostí kupředu již od okamžiku, kdy se zrodí samotná myšlenka na nějakou novou herní pecku, přes ono "zalévání a okopávání", až po finální distribuci v obchodech, kde si je můžeme koupit a pořádně si na nich "smlsnout", pokud máme chuť." (celý článek)

Někteří z vás určitě znají soutěž Becher Game 2002, určenou pro amatérské tvůrce počítačových her. Její třetí ročník právě odstartoval, více o tom napsal Kamil Gric v článku "Třetí ročník soutěže Becher Game - ceny za čtvrt milionu".

"V pořadí již třetí ročník se v zásadě nijak neodlišuje od svých dvou předchůdců. Zaslat svůj výtvor a zúčastnit se tak této soutěže může stejně jako dříve opravdu každý. Samotná počítačová hra reprezentující daný amatérský tým či konkrétního jedince však musí splňovat několik předem zadaných kritérií. Daný titul tak musí krom jiného obsahovat tématiku produktu firmy Jan Becher, známé Becherovky. Co do velikosti nesmí žádný z projektů přesáhnout v komprimovaném stavu hranici pěti megabajtů. Do soutěže jsou zařazeni všichni, kdož se v období od 1.7.2002 do 30.10.2002 zaregistrují na internetovém serveru http://game.becher.cz/ a počítačovou hru pod heslem "BECHER GAME 2002" zašlou pořadatelům soutěže." (celý článek)

Hardwarové novinky Petra Juřičky jako vždy přišly s aktuálními informacemi ze světa počítačového hardwaru. Mimo jiné jsme se mohli dozvědět, že Intel brzy přijde s novými modely svých procesorů Pentium 4, což bude mimo jiné znamenat snížení cen dosud uvedených modulů. Zajímavé také je, že výroba procesoru Intel Pentium 4 s jádrem Willamette má již velmi brzy skončit. A nakonec tu byla informace o nových kartách ATi:

"Mezi levnější varianty nově uváděných čipů ATi patří Radeon 9000 respektive Radeon 9000 Pro. Tyto dva grafické čipy se liší pouze frekvencí jádra a pamětí a funkcemi jsou srovnatelné se starším Radeonem 8500. Jediným rozdílem proti Radeonu 8500 je odstranění jedné texturovací jednotky v každém pixel kanálu, čímž klesne výkon v některých hrách." (celý článek)

Kamil Gric přišel se zajímavou novinkou o připravované české 3D akci Cold War, více v článku "Cold War - další česká hra s ambicemi na celosvětový úspěch".

"Jak je patrné z prvních informací, už v základech toho bude mít titul Cold War hodně společného s klasikou jménem Thief. Ve většině misí tak budete muset zůstat neodhaleni, skryti v pozadí, jako trpělivé zvíře čekající na svou večeři. Budete donuceni neustálé se skrývat, pohybovat v temných zákoutích, pracovat čistě a co je důležité, nezanechat po sobě absolutně žádné stopy. Navíc dává tento základní koncept tušit, že hra samotná nebude svázána přílišnou linearitou." (celý článek)

Jako plnou hru si od nás můžete stáhnout titul Alhademic Sniper. Z bleskovek vybírám zprávičku o přípravách nové hry Midway: Naval Battles - námořní strategie z období druhé světové války.

Středa - 31.7.2002 - Recenze World Rallye Championship II Extreme

Tento den se nesl zcela ve znamení sportu. Nejprve to byla recenze na basketbalový simulátor pro PC NBA Live 2003.

"Ale zanechme škodolibých narážek a podívejme se co nám nová NBA nabídne. Jako vždycky se autoři chlubí, že hru v podstatě kompletně předělali. Kupříkladu doskakování. Zde dříve přes všechnu snahu grafiků občas něco při opakovaných záběrech zaskřípalo. Zdálky vypadalo vše v pohodě, ale při bližších záběrech jste mohli sledovat, jak míč prošel někomu skrz ruce atd. Rovněž když míč proletěl těsně pod deskou, nikdo se ani nenamáhal, aby mu zabránil dopadnout do autu. A všechno toto by mělo řešit přes třicet nových animací a pohybů pod košem." (celý článek)

Druhá recenze se týkala hry World Rallye Championship II Extreme určené pro konzoli PlayStation 2.

"A začněme od karosérie. Už v recenzi na první WRC bylo letmo naznačeno, že od druhého dílu WRC se dá po grafické stránce očekávat opravdu hodně. Nu a máme tu první ranné obrázky ze hry a především pár pozoruhodných skutečně oficiálních čísel; tedy skoro důkaz místo slibů:). A tady jich pár je. Auta ve hře budou složená z nějakých 20.000 polygonů (v CMR3 mají nějakých 13.000, ve VR3 cca 12.000, rozdíl pak určitě spočítat umíte), každá jejich část bude mít celou řadu úrovní poškození (od lehkých až po úplné zničení) a díky enviromental mappingu (zrcadlení prostředí na sklech a karosérii) bude ten tam krabicovitý vzhled aut z prvního WRC a tak to vypadá, že by GT3 mohlo mít konečně v rámci modelingu aut přemožitele." (celý článek)

Poslední sportovní lahůdkou středy byla bezpochyby plná hra South Park Ultra Air Hockey. Z bleskovek nelze nezmínit dva nové, výborné screenshoty z veleočekávaného DOOMa III.

 

Čtvrtek - 1.8.2002 - Neverwinter Nights jsou tu!

Ve čtvrtek všem článkům na našemu Doupátku jednoznačně vévodí recenze na dlouho a napjatě očekávané RPG od BioWare - Neverwinter Nights. Čtivá recenze od Míšy Novákové vyvolala kladné, ale také záporné reakce. Však si udělejte názor sami.

"Možná i vy jste si pořádně oddechli a řekli si, že už je to za námi, ale i nyní si pěknou dobu počkáte. Tři CDčka budete ve své mechanice měnit jako zběsilí. Troufám si tvrdit, že po této zkušenosti vím, jak se cítí dělníci, kteří stojí od rána do večera u jezdícího pásu v nějaké gigantické továrně. Hra vás za odměnu za útrapy spojené s její instalací pozve do tajemného světa Dungeon & Dragons Forgotten Realms. S ním jste se mohli setkat už v minulosti v takových skvostech, jakými byly například Baldur´s Gate nebo Icewind Dale. Ale stojí to vůbec za to? Odpověď zní ANO." (celý článek)

Neverwinter Nights   Neverwinter Nights

Od doby znovuobnovení cenových přehledů hardwaru se tyto články drží na nejvyšších místech sledovanosti a ani tento čtvrtek nebyl výjimkou - "Vývoj cen hardwaru: ceny rostou".

Honza Morkes přišel s výbornou, obsáhlou novinkou o chystaném Need For Speed: Hot Pursuit 2, další části série, která kraluje na poli automobilových simulátorů pro PC již nějakou tu zimu. Zde je krátký výtažek:

"Z názvu je patrné, že právě na NFS 3 se snaží autoři navazovat. Ono není se čemu divit - po poněkud rozpačitém druhém dílu, to byl právě Hot Pursuit, který sérii NFS posadil opět na pomyslný trůn her, ve kterých rozhodují schopnosti ovládat několik set koňů pod kapotou zánovních bouráků. Po "pekelné honičce" (jak se také podtitul NFS 3 překládá), přišel čtvrtý díl s novými prvky jako např. poškození vozu a nový herním režimem, který sice obsahoval jistá zlepšení, ale zas tak velká revoluce to nebyla. Zatím posledním kouskem programátorů od Electronic Arts bylo NFS: Porsche Challenge, které však díky své unikátní specializaci na jednu značku automobilů a originálními režimy nemohlo být považována za regulérní závodní hru." (celý článek)

Jako plnou hru jste si mohli vychutnat "ministřílečku" KorbHunt. Zajímavou bleskovou zprávou ze čtvrtka bylo ohlášení o tom, že pokračování C&C: Renegade nakonec nebude!

Pátek - 2.8.2002 - Jak vypadá třetí díl Rainbow Six?

Poslední všední den minulého týdne přinesl jako hlavní článek preview na již třetí díl oblíbené série taktických 3D stříleček Rainbow Six pojmenovaný Raven Shield. Vyjma informací o samotné hře jste se v něm také mohli dočíst o tom, kdo jsou US NAVY SEALs.

"Jedním z nejpodstatnějších cílů Raven Shiledu je zachovat vědomí naprosto realistického zážitku ze hry. Proto nejen, že vydavatelská společnost UbiSoft povolala do zbraně nový vývojářský tým, ale přizvala si na pomoc také technické poradce, kteří mají zajistit maximální autentičnost hry. Vedoucím týmu technických poradců je jistý Mike Grasso, jehož společnost 911 se právě tímto oborem zabývá. Pracoval již na mnoha televizních seriálech, ale také hollywoodských trhácích jako Skála, Total Recall, Mladé pušky, Nesmiřitelní nebo Nedotknutelní, společnost 911 poskytovala své služby široké paletě zákazníků od LAPD (losangeleská policie) po US Navy SEALs (americké námořnictvo)." (celý článek)

Pokud rádi luštíte záhady nebo řešíte problémy, jistě si přečtěte článek "Nejtvrdší oříšky z naší Poradny", který shrnuje ty nejzapeklitější "případy" z naší Poradny, se kterými si dosud nevěděl rady žádný z ostřílených hráčů. Třeba poradíte právě vy!

A jestli máte chuť zažít trochu dobrodružství po vzoru starých klasik, určitě mrkněte na plnou hru Tentacle Island.

Váš názor Další článek: Druhý mission pack pro Team Factor

Témata článku: , , , , ,