Nový týden: Ptejte se Jiřího Sládka - nového šéfredaktora GameStaru!

Recenze her Beach Soccer, Mortal Kombat: Dark Alliance, Shadow of Destiny, Colin McRae Rally 2.0 * Čtenáři naostro: Ptejte se Jiřího Sládka - nového šéfredaktora GameStaru! * Herní Oscaři - kdo zvítězil? * Microsoft: budoucnost je v jednotě * PSM2, březnové číslo - s plakátem a mnoha novinkami * Soutěžíme o 15 skvělých her! * Unreal II: The Awakening - návod * Nové informace o hrách Abducted, SÖLDNER: Secret Wars, NOLF 2 * A další zajímavé články!

Pondělí - 10.3.2003 ... Březnová hitparáda

Článkem "Březnová hitparáda - MGS 2, Praetorians nebo snad TOCA?" nás Honza Morkes uvedl do nového týdne. Sedm herních pecek připravených k vydání čeká jen na vás!

"X-Box i přes celkový neúspěch přinesl hernímu světu několik opravdu špičkových titulů. Příběh Sama Fishera je jedním z nich. Hra, která má sesadit z trůnu krále špionážních her Metal Gear Solid , má v rukávech nejeden trumf. Jedním z nich je například ruka Toma Clancyho, z níž vyšlo už spousta uvěřitelných konspiračních teorií, které si získaly čtenáře a obdivovatele po celém světě. V herní branži byl však Tom Clancy synonymem pro taktickou týmovou akci. Až do dneška. A první recenze ukazují Splinter Cellu, že změna žánru propadák nepřinesla." (celý článek)

  

Budgetové hry nemusejí být vždy špatné. Většinou ale bývají, výjimky jsou velmi vzácné. I hra Beach Soccer je budgetová. A popravdě, jedna z nejhorších her vůbec. Více v recenzi Franty Janoucha "Beach Soccer: fotbalová FIFA na pláži? - recenze":

"Jistým pozitivem pro našince je přítomnost týmu České Republiky. Ano, skutečně, vývojáři z IncaGold šli tak daleko, že zařadili naši malou zemičku mezi výběr 32 elit plážového fotbalu, a tak si to můžete rozdat proti Taiwancům, Maďarům nebo Jihoafričanům. V českém týmu samozřejmě nechybí známá jména - velkou pozornost u českých hráčů vzbudí především licencovaná postava Petra Vochozky... Říkáte si "...to je vtip?" Nevím, pravdu na tuto otázku nedokážu odpovědět, nezkoumal jsem právní vztahy ve společnosti IncaGold, ovšem pokud jí Petr Vochozka skutečně neposkytl licenci, měl by ji zažalovat pro porušování práva na ochranu osobnosti a nekalou obchodní soutěž, kterou poškozuje firma IncaGold dobré jméno Illusion Softworks." (celý článek)

Beach Soccer Beach Soccer

Beach Soccer Beach Soccer

Zamilovali jste si hru No One Lives Forever? Propařili jste s alespoň jednou celou dvojkou? Pak v žádném nepřehlédněte novinku nadepsanou "Budoucnost série NOLF? V prvé řadě datadisk!", kde naleznete informace nejen o připravovaném datadisku pro NOLF2, ale také o dalším směřování celé série.

"Mimo plánovaného patche a nástrojů s dokumentací mají v Monolithu na pořadu dne také datadisk. Neznáme zatím ještě jeho jméno, víme ovšem se stoprocentní jistotou, že už se na něm nějakou dobu pracuje. Co přinese? Zejména zcela nový pohled na situaci - nebudete už totiž hrát za krásnou agentku Cate Archerovou, nýbrž za třetí stranu - stanete se nájemným vrahem H.A.R.M.u a budete se zodpovídat samotnému Dmitriji Volkovovi. Podle prvních náznaků půjde v datadisku mnohem více o akci než o "stealth" hraní jako v původním NOLFu či NOLFu 2." (celý článek)

 

Pravidelný pondělní článek Kamila Grice "Týden v rubrice Plné hry: ryby, vlak a tanec!" je opět na svém místě a přináší vám přehled plných her uplynulého týdne.

Bleskovka dne: VypalCD nabízí plnou verzi hry Grand Theft Auto!

Úterý - 11.3.2003 ... Podrobnosti o PlayStationu 3

Pro všechny, které zajímá dění v herním byznysu je jako obvykle připraven pravidelný článek "Byznys hrátky: bude PlayStation 3 přelomovou konzolí?" od Kamila Grice, který tentokrát přináší bližší informace o připravované konzoli PlayStation 3, plánech společnosti ATI a mnoho dalších zajímavostí:

"Možná vás při stálém omílání propojení firem Microsoft a NVidia překvapí fakt, že také ATi se již v současnu aktivně zapojuje do dění a boje "velké trojky". Je to právě ona, kdo v současnosti dodává Nintendu grafický čip Flipper pro konzoli GameCube. V těchto dnech navíc firma ohlásila novou dohodu s japonským výrobcem, které obě strany nepřímo zavazuje k další spolupráci i v oblasti budoucích konzolí. Je tedy pravděpodobné, že právě společnost ATI by se měla stát výrobcem grafiky i pro nástupce populárního GameCube." (celý článek)

Velice podrobný návod na nedávno vydaný Unreal II: The Awakening pro vás sepsal Zdeněk Němeček. Nadepsán pod stručným a jasným titulkem "Unreal II: The Awakening - návod":

"Dveře do kontrolní místnosti nejdou otevřít, takže sjeďte výtahem dolů a vydejte se skrz prostranství dále - nezapomeňte si vzít plamenomet, za chvíli se bude chodit. Pokračujte přes několikatery dveře, až do se dostanete do místnosti, kde uzdravte vědce a pokecejte s ním. Na opačné straně jsou náboje. Vraťte se s vědcem zpět ke kontrolní místnosti, otevře vám dveře. Zde seberte náboje a poslechněte si audio nahrávku. Projděte dveřmi a vpravo se vyzbrojte, sjeďte výtahem a vejděte do dveří. Postupujte dále a jak říkala Aida, nepřátelé na sebe nechali dlouho čekat. Ke slovu se hlásí plamenomet, tak proč jeho služeb nevyužít? Jelikož nábojů nemáme nekonečno, doporučuji krátké a cílené výšlehy. Základní pravidlo - pokud už pavouk hoří, netřeba mu připalovat znovu, stačí jen ustupovat a počkat až shoří. Postupně se tak probijte až na konec levelu." (celý článek)

Vyšlo dvanácté číslo Oficiálního PlayStation 2 magazínu a tak se Martin Zavřel opět na dlouhé hodiny uzamkl (nehci psát "zavřel" aby se Martin náhodou neurazil:) do svého brlohu, kde jej podrobil pečlivému zkoumání. Své poznatky jkako vždy shrnul v článku "OPS2, březnové číslo - Hra roku 2002, Primal a Xenosága":

"Dále se v novinkách dočtete, že se připravuje nová hra na motivy seriálu Akta X, tentokrát to má být survival horor ve stylu Resident Evil! Řezník vybíjí svoji zlost na hráčích a pamětnících ze staré školy, kteří si libují v různých klasikách a jejích předělávkách. Zajímavá je zpráva o relativně špatném hodnocení (7/10) netrpělivě očekávaného titulu Devil May Cry 2 slavným serverem IGN.

Žádný jiný rozhovor by se do tohoto čísla nehodil tak, jako zpovídání človíčka jménem Chriss Sorrell (kreativní ředitel Studia Cambridge, autora hry Primal). Novinky z Japonska vás nenechají na pochybách, že Clock Tower 3 bude důstojná konkurence pro Silent Hill 3. Kdo hrál předchozí díly, ten ani nepochyboval." (celý článek)

Realtime strategie si už mezi hráčskou obcí dlouhá léta drží poměrně stálou skupinku příznivců, pro které (ale nejen pro ně) je také určena novinka nadepsaná pro někoho možná poněkud nesrozumitelným názvem "Earth 2140, Earth 2150... Earth 2160!":

"Bitvy se mají odehrávat celkem ve čtyřech různých prostředích - na Marsu, na Titanu (jeden z mnoha měsíců Saturnu), na Io (měsíc Jupiteru) a na Triton (měsíc Neptunu). Podíváte se tedy téměř do celé Sluneční soustavy. Zajímavou novinkou budou tzv. virtuální agenti. Jedná se o jakési pomocníky, které si můžete během hry najmout aby vám pomohli kupříkladu s výzkumem, těžbou surovin a podobně. Jednotliví agenti samozřejmě mají své vlastní profily a každý z nich je lepší v nějakém jiném oboru - a samozřejmě si také nechávají platit různé mzdy. Předpokládám, že zde se vývojáři nechali inspirovat klasickými vesmírnými strategiemi jako Master of Orion nebo Fragile Allegiance, kde lze takovéto pomocníky taktéž najímat." (celý článek)

 

 

Bleskovka dne: Nové soupisky pro NHL 2003

Středa - 12.3.2003 ... Soutěžíme o patnáct her!

V článku "Soutěžíme o 15 skvělých her!" pro vás náš šéfredaktor Honza Kuneš připravil pětici otázek, na které pokud správně odpovíte, máte možnost vyhrát jeden z následujících titulů: Fallout Tactics, Rails Across America a Robin Hood: Legenda Sherwoodu! Pět vylosovaných výherců, kteří správně odpoví na pět soutěžních otázek, obdrží každý po jedné ze zmíněných her. Každý vylosovaný účastník si tedy celkem přijde na tři skvělé hry!

Že už jste dohráli Silent Hill a od té doby už jste si nezahráli žádný další pořádný horor na PC? Pak čtěte novinku "Abducted - hororová adventura ve velkém stylu", která vypráví právě o jedné takové chystané hře:

"Prostředí vesmírné lodi je velice rozmanité, může to být stejně dobře krásná, rozlehlá krajina i temně šedivé, chladně kovové koridory. Stejně jako v mnoha dalších současných hororových hrách, i v Abducted půjde především o duševní zdraví hlavní postavy, která bude muset bojovat jak s reálným, tak i imaginárním nebezpečím. Samozřejmě se v tomhle boji neocitnete sami - k nápomoci vám bude množství různorodých zbraní, v řadě případů značně originální podstaty (např. "živé světlo"). Většinu těchto zbraní ale nezískáte jinak než podrobným průzkumem nepřátelského prostředí. Nepřátelského proto, protože na vás samozřejmě čekají zástupy hnusáckých potvor, které na prvních obrázcích nevypadají úplně nejhůř. Ostatně, ono by ani to technické provedení celkově nemělo být z nejhorších." (celý článek)

 

 

Recenzi nadepsanou všeříkajícím titulkem "Mortal Kombat: Dark Alliance - pohled zvenku" pro vás sepsal Honza Spáčil:

"Problémy MK: DA nemá ani po technické stránce. Na pohled vypadá se svým čisťounkým snímkováním, výbornými texturami, deformujícími se obličeji a všudypřítomnou krví rozhodně skvěle. Esteticky bezesporu za jedna, technicky však navzdory některým působivým detailům (deformace obličejů, krev) za nejbližšími rivaly trochu zaostává (v detailu hranaté postavy, detekce polygonů, kolizní systém, absurdně omezené herní prostředí). Ale koho to zajímá? Důležitější je jak to vypadá na pohled. Ozvučení je na úrovni, byť tady by jak v případě hudby tak zvuků rozhodně chtělo ještě trochu zapracovat. Totéž platí obecně o prezentaci, jelikož "intro" i jednotlivá "outra" mají k standartu nastoleném Tekkenem hodně daleko po všech stránkách. A když už tu jsou, měla by i vypadat. V Defenderovi Midway dokázali, že CGčka umí a tak nevím, proč stejnou pozornost nevěnovali po této stránce i svému ústřednímu projektu. Škoda, ale nic víc." (celý článek)

Mortal Kombat: Dark Alliance Mortal Kombat: Dark Alliance

Mortal Kombat: Dark Alliance Mortal Kombat: Dark Alliance

A poslední recenze se týká konzolové krabičky zvané GameBoy Advance, pro který je určena hra "Colin McRae Rally 2.0 - recenze", autorem recenze je Standa Rýdl:

"Zvolit si můžete dva herní módy, v arkádovém se nijak výrazně nesníží nároky na vaše jezdecké umění, ale vyrazíte ve startovním poli s ostatními protivníky. V Rallye módu se hra více blíží simulaci klasických závodů proti času, nikoliv vůči viditelnému protivníkovi. Na výběr máte 6 zemí (po třech tratích) a tři stupně obtížnosti. Postup ve hře lze ukládat jenom po dokončených rallye, což je příjemné a správně nabuzující. Velmi příjemné je poměrně obsáhlé nastavování vozu a možnosti oprav. Přiznám se ale, že jsem mezi opraveným a neopraveným vozem nikdy nezaznamenal rozdíl." (celý článek)

Colin McRae 2 Colin McRae 2

Bleskovka dne: Nový bonus pack pro UT 2003

Čtvrtek - 13.3.2003 ... Ceny pamětí znovu stoupají

V pravidelném článku "Vývoj cen hardwaru: ceny jdou mírně dolů, jen paměti stoupají" se dočtete nejen o cenách běžných hardwarových komponent, ale také periferií - tento týden jsou to digitální fotoaparáty.

Novinka "Planet Prison - akční Fallout?" nás zavádí do světa akčně-taktické hry Planet Prison, která se svým vzhledem, ne však už svou náplní, velice podobá známému Falloutu:

"Ač my myšlenka vězeňské planety přišla zprvu docela originální, po chvíli jsem si vybavil třetí díl Vetřelce, kde bylo použito téměř totožné schéma, a originální příběh byl z mého pohledu tatam. Nehledě na to, že něco podobného už jistě vymyslel dávno před Vetřelcem nějaký spisovatel science fiction literatury. V každém případě se ve hře Planet Prison dočkáte propracované simulace živoucího vězeňského světa, který se dělí do mnoha různých skupin a podskupin (zda se autoři hry v honbě za autentickými údaji vydali na sociologický průzkum do nějaké věznice se bohužel nepodařilo zjistit;). Během svého snažení potkáte více než 50 NPC - budou to vojáci, dělníci, roboti, kyborgové, mutanti, nomádi a mnohá další podivná individua." (celý článek)

 

 

Pátek - 14.3.2003 ... Ptejte se Jiřího Sládka - nového šéfredaktora GameStaru!

S pátkem je tu i další část oblíbeného seriálu "Čtenáři naostro: Ptejte se Jiřího Sládka - nového šéfredaktora GameStaru!":

"Hry byly pro Jiřího Sládka koníčkem, proto začíná během studia Vysoké školy ekonomické v Praze externě spolupracovat se serverem BonusWeb.cz. Po ukončení studia se stává jeho redaktorem a pro časopis GameStar připravuje své první recenze jako externí spolupracovník. V roce 2002 se stává zástupcem šéfredaktora časopisu GameStar a v únoru 2003 je jmenován jeho šéfredaktorem. Mezi jeho nejoblíbenější hry patří série Fallout, Baldur`s Gate, Hitman, HOMM a Morrowind." (celý článek)

David Sláma se ujal recenze na původně PlayStationovou adventuru "Shadow of Destiny: necháte se dohnat stínem svého osudu? - recenze":

"Síla SoD ale tkví někde jinde. Pokud si chcete týdny lámat hlavu nad adventurou ze staré školy, oprašte třeba Broken Sword ale na SoD zapomeňte. Pokud se ale smíříte s tím, co na vás čeká, slibuji, že vás Eikův příběh pohltí a nepustí dokud nepřijdete všem souvislostem na kloub. Tahle hra má totiž vynikající atmosféru. Tu kouzelnou substanci, kterou většina tvůrců do svých her pravidelně zapomene přimíchat. Atraktivní cestování časem spojené se stálou hrozbou smrti a tajemnou Eikovou minulostí, ze které si nic nepamatuje vám nedá spát. Přistihnete se, jak zkoumáte tvář Eika a Margarete, pohledné dívky, jež potkáte ve středověku, a máte neodbytný pocit mnoha podobných rysů. Mohla by být vzdáleným předkem mladíka? I řešení téhle hádanky vám konec hry prozradí a pravda je mnohem pozoruhodnější než by vás kdy napadlo." (celý článek)

POPISEK POPISEK

POPISEK POPISEK

Co chystá na hráče společnost Microsoft v blízké budoucnosti? Tak o tom se dočtete v článku "Microsoft: budoucnost je v jednotě":

"Diskutuje se také o možnosti spouštění her přímo z CD (či DVD) bez nutnosti instalace či o omezování přístupu jistých uživatelům k jistým hrám (to jako že rodiče zakáží svým dětem hrát krváky, ale to už je stará omletá písnička...). Mezi další plány do budoucna patří zjednodušení pohledu na systémové požadavky her. Co to znamená? Ukažme si na příkladu: každý pupkatý tatík pochopí mnohem snadněji, že když je na krabici napsáno "Vyžaduje PS2" a on má doma PS1, tak mu ta asi hra nepoběží, než když na obalu stojí "Doporučeno P4 1,8GHz 256MB RAM, 32MB graf. karta" - a on vlastně ani přesně neví, co to vlastně doma na tom stole má. Microsoft chce tedy prosadit označování numerické. Úroveň 1 by znamenala, že ke spuštění hry vám stačí počítač vyrobený v roce vydání hry nebo rok starý. Úrovně 2 a 3 pak říkají, že potřebujete současný mainstreamový nebo ještě o něco lepší (high-end) systém." (celý článek)

Taktických stříleček není nikdy dost a tak je tu novinka "SÖLDNER: Secret Wars - Flashpoint pro týmy?":

"Hra SÖLDNER: Secret Wars nás zavádí do roku 2010, kdy se světové velmoci jako USA či Rusko definitivně staly samozvanou "světovou policií" a války či menší konflikty jsou proto řešeny za pomoci tajných, speciálně vycvičených vojenských jednotek. Hráč se stane velitelem jedné z nich. Jako vůdce malé, ale dokonale vycvičené a po technické stránce bezchybně vybavené skupiny musíte řešit mise odehrávající se po celém světě. Máte k dispozici nejen množství nejrůznějších ručních zbraní, ale také helikoptéry, lehká obrněná vozidla a další. Většina výzbroje má svůj prazáklad ve skutečných prototypech, které ovšem najdete zatím pouze v laboratoři." (celý článek)

 

 

Nový je PSM2 magazín je podle Martina Zavřela skutečně nadupaný. Více se dozvíte v článku "PSM2, březnové číslo - s plakátem a mnoha novinkami":

"Jde o skutečnost, která vyvstala v celé své kráse o letošních vánocích. Hry jako Vice City nebo Two Towers dokázaly, že hráči kupují tituly, u kterých kvalitu zajišťuje buď úspěšná a slavná série nebo nepřekonatelně lákavá licence. Mnoho vysoce hodnocených, avšak méně známých titulů zůstalo ležet na pultech obchodů, zatímco několik "vyvolených" her se prodalo víc, než kterékoliv vánoce předtím. Vynikající studie PSM2 na tohle téma zabírá šest velmi hustě popsaných stran, které vám vezmou klidný spánek." (celý článek)

Bleskovka dne:

Sobota - 15.3.2003 ... Herní Oskaři rozdáni

Game Developers Choice Awards jsou ceny, které každoročně vyhlašuje IGDA (International Game Developers Association), což je nezisková organizace sdružující a podporující herní vývojáře po celém světě. Výsledky letošního hlasování pro vás shrnul Honza Morkes v článku "Herní Oscaři - kdo zvítězil?":

"Jak už mnozí z vás zaznamenali a také kritizovali, ceny jsou bohužel udělovány pro všechny kategorie dohromady, což je mnohdy srovnávání nesrovnatelného. Ale stalo se. Vítězem té nejsledovanější, nejočekávanější a nejvěhlasnější kategorie se stal Metroid Prime, z čehož určitě měli radost představitelé Nintenda. Co jiného než titul nejlepší hry roku, by jim mohl v prodejnosti GameCube pomoci, že." (celý článek)

A je tu také pravidelná "Nová mega: původní GTA zdarma ke stažení!" s tunami zajímavých downloadů!

Váš názor Další článek: Nová homepage a obrázky české akční hry Cold War

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,