Nový týden: Ptejte se tvůrců hry DOOM III

Recenze her Robin Hood: Legenda Sherwoodu CZ, Eternal Darkness: Sanity`s Requiem * Nejnovější informace o hrách Homeworld 2, Star Ancestor, The Elder Scrolls III: Bloodmoon * Ptejte se tvůrců hry DOOM III! * Rozhovor: Postal 2 aneb krvavá jatka podruhé! * Muzeum: Vzpomínka na Conflict Freespace * Čtenáři naostro: Odpovědi Martina Klímy - tvůrce hry UFO!

Pondělí - 17.2.2003 ... Druhý datadisk k Morrowindu v přípravě!

Nový týden začal slibnou novinkou "Bloodmoon - druhý datadisk k Morrowindu" informující o nově ohlášeném druhém datadisku k nepřekonatelnému Morrowindu. Tady je ukázka:

"Nabídka příběhů bude, stejně jako v původním Morrowindu i prvním datadisku Tribunal, velice široká. Můžete se stát obráncem kolonie stejně dobře jako jejím správcem a následně určovat jakým způsobem se bude dále rozšiřovat. Ba co víc, máte možnost stát se vlkodlakem - tato možnost vnáší do Morrowindu zcela nový zážitek z hraní, řečeno trochu přehnaně "novou dimenzi hraní". Získáte bonusy v síle, rychlosti a hbitosti, objeví se také nová schopnost zvaná Eye of the Wolf. V boji nepoužíváte zbraně nýbrž vlastní drápy a v noci vás pronásledují krvavé sny, které pobízejí ke splnění všech úkolů. A jak se stát vlkodlakem? Jednoduše - musíte prostě dostat lykantropii od nějakého jiného vlkodlaka." (celý článek)

   

Pravidelný přehled plných her uplynulého týdne naleznete v Kamilově článku "Týden v rubrice Plné hry: v hlavní roli fujtajblík!".

A nepřehlédněte ani zajímavou tiskovku "Nové herní diskusní fórum GameForum Online".

Plná hra: "ORacer - slušné závody ve 3D!"

Bleskovka dne: Illusion Softworks připravují freeware hru 6 ženichů a 1 navíc!

Úterý - 18.2.2003 ... Ptejte se tvůrců hry DOOM III!

Podařila se nám docela ojedinělá akce - domluvit interview s vývojáři legendární společnosti id Software. Vám čtenářům dáváme možnost do tohoto rozhovoru přímo zasáhnout - z diskuse pod článkem "Ptejte se tvůrců hry DOOM III!" vybereme deset až patnáct nejzajímavějších dotazů, doplníme několik vlastních a v průběhu měsíce března pak uveřejníme odpovědi.

"Zvláštní pozornost je v posledních týdnech věnována titulu Doom III. Poslední hra vývojářského týmu id Software je pravidelně zařazována do žebříčku nejočekávanějších her roku 2003, přestože není stoprocentně jisté, zda-li se ji dočkáme ještě v průběhu nadcházejících 10 měsíců. Toužili jste se někdy zeptat tvůrců tohoto titulu na cokoliv, co vás o jejich dítku zajímá? Kdy hra konečně vyjde? Jaké budou systémové požadavky? Díky našemu plánovanému rozhovoru máte dnes jedinečnou šanci!" (celý článek)

Doom 3 Doom 3

To by byl jeden plánovaný rozhovor, ale další vám můžeme naservírovat hned! Jedná se o článek "Rozhovor: Postal 2 aneb krvavá jatka podruhé!":

"Doupě: Dnem i nocí aktuálně pracujete na druhém pokračování této hry. Jaké inovace nabídne? Kdy jste vůbec poprvé začali uvažovat o možnosti vytvořit pokračování původního Postalu?

Vince Desi: Postal 2 je zcela nová a odlišná hra od původního originálu. Je zde velká spousta technických inovací, pokusím se jich několik vyjmenovat. Za prvé používáme UNREAL engine firmy Epic společně s MathEngine od Karma Software a naším vlastním způsobem modelování tekutin. Naše hra má přes 100 unikátních postav a také velmi dobrou AI. Hratelnost bych přirovnal v akční adventuře z pohledu první osoby, nabízíme hráčům spoustu věcí, které mohou v herním světě provádět a prozkoumávat a samozřejmě se náš titul může pochlubit také hvězdou Garyho Colemana, který zde ztvární sebe samotného." (celý článek)

 

Nu a v neposlední řadě je tu pravidelný článek "Byznys hrátky: jaká bude konzole Xbox 2?", který tentokrát informuje o podrobnostech týkajících se konzole Xbox 2, úspěchu nové hračičky od Nintenda jménem GameBoy Advance SP či speciálních verzích konzole Xbox. To ale samozřejmě zdaleka není vše! Více v samotném článku:

"Nástupce Xboxu (který s největší pravděpodobností ponese jméno "Xbox Next" - tato informace však nebyla potvrzena) nebude na rozdíl od svého předchůdce pouhou konzolí, ale víceúčelovým zařízením, které bude schopné nejen pracovat s digitálním videem, editací fotografií a grafikou, ale pravděpodobně bude schopné využívat systému Wi-Fi, který byl u nás před nedávnem spuštěn.

Všechny tyto změny by měly Xbox 2 ještě více přiblížit klasickému PC. Tento systém kombinující podporu Internetu a dalších funkcí typických pro osobní počítače se tak pravděpodobně stane přímým konkurentem stále slábnoucích PC. Podle některých dohadů pracuje Microsoft také na zakomponování svých programů Internet Explorer či Windows Media do této konzole." (celý článek)

Plná hra: "Go, Piggo, Go! aneb prase na bruslích"

Bleskovka dne: Deus Ex 2: Invisible War - nový trailer!

Středa - 19.2.2003 ... PC versus KONZOLE po stoprvé

Martin Zavřel dokazuje svou recenzí nadepsanou "Eternal Darkness: Sanity´s Requiem - sbohem zdravý rozume", že odvěký boj konzolí a PC pokračuje stále úspěšněji pro herní konzole. Jak to bude dál? Nechejme se překvapit a užijme si prozatím co nejlépe onen mistrovský kousek, který Martin zrecenzoval:

"Tolik bych mohl v zásadě prohlásit k systému, jakým se bude vaše postava pohybovat hrou. Je toho ale víc. Kromě nevyčíslitelné plejády zbraní od sečných a výbušných až po magické a střelné je tu především magie samotná, alfa a omega v boji s nadpřirozenými bytostmi. S docela klidným svědomím mohu prohlásit, že objevování kouzel (některá nacházíte sami, ale spoustu jich můžete nebo musíte odhalit experimentálním skládáním jednotlivých run a magických slov, což je nad očekávání zábavné vzhledem k tomu, že si prostě "sestrojíte" kouzlo, jaké se vám líbí) a především jejich používání je tím nejpůsobivějším kouzlením, co jsem kdy ve hře viděl. Když chcete některé provést, začnou se kolem vás rozléhat nepopsatelné hlasy Prastarých, odříkávající zakázaná slova, přičemž se v kruhu okolo vás objevují zářící symboly a runy, ze kterých nakonec vyšlehne světlo a vytoužený magický efekt." (celý článek)

Eternal Darkness Eternal Darkness

Eternal Darkness Eternal Darkness

Homeworld znamenal revoluci. Jak to bude s Homeworldem 2? Dočtete se v novinkovém článku "Homeworld 2 - bude to překvapení nebo zklamání?". Tady je ukázka:

"Už předem je jasné, že se objeví nové vesmírné lodě (např. Battlecruiser) - odlišnost v jejich konstrukci mezi oběma hlavními rasami bude tentokrát mnohem zřetelnější. Navíc přibudou další možnosti přizpůsobení si lodí k obrazu svému (barvy apod.). Zachován zůstane starý dobrý systém misí s přesouváním flotily z mise do mise. Postřehneme i některé zřejmě víceméně minimalistické změny v ovládání, zejména v práci s kamerou. Jednou z největších novinek budou vesmírné stanice, továrny a loděnice, které přidají do hry zcela nový taktický prvek. Hráči díky tomu mimo jiné získají možnost rozhodovat čím své lodě při výrobě vybaví. A co teprve v multiplayeru!" (celý článek)

 

 

Plná hra: "Quaternoids - rozstřílejte asteroidy"

Čtvrtek - 20.2.2003 ... Vzpomínka na skvělý Conflict: Freespace

Máte-li chuť vydat se o pár let nazpět a z hlubin paměti vydolovat několik nostalgických vzdechů, pak je článek "Muzeum: Vzpomínka na Conflict Freespace" určen právě pro vás. Zároveň byste ale měli být příznivci vesmírných simulátorů, protože právě do této škatule se hra Conflict Freespace řadí:

"Čímžto se dostáváme k lodím, alfě a omeze každého vesmírného simulátoru. Jistěže si zalétáte hned na několika různých typech, které se liší především maximální rychlostí, ovladatelností a výzbrojí. Dělí se pak na stíhače a bombardéry, výhody a nevýhody obou si asi každý dokáže domyslet. Všechny mají zcela totožné ovládání (jen ta ovladatelnost se vždy liší). Obvykle můžete mít ve výzbroji více druhů zbraní či raket a je mezi nimi možné snadno a rychle přepínat. V počátečních bojích proti Shiivanům budete ve značné nevýhodě zejména díky tomu, že Shiivanské lodě disponují energetickým štítem. Díky spojení sil s Vasudanskými vědci se vám však podaří vyvinout podobnou technologii a později tedy budete rozdělovat energii lodi mezi tři základní subsystémy - motory, zbraně a štíty." (celý článek)

 

 

O dalším propadu cen pamětí se dočtete v pravidelném přehledu cen hardwaru, tentokrát nadepsaném jak jinak než "Vývoj cen hardwaru: další propad pamětí!".

Plná hra: "Codename : AntiNeph"

Bleskovka dne: České verze her Robin Hood, Rails Across America a Fallout Tactics v prodeji!

Pátek 21.2.2003 ... Recenze hry Robin Hood: Legenda Sherwoodu CZ

Prožijte si dobrodružství Robina Hooda na vlastní kůži ve stylu akčnějších Commandos! Více se dozvíte v recenzi Honzy Morkese "Robin Hood: Legenda Sherwoodu CZ - akční Commandos":

"Myšlenka jak přechytračit staršího/silnějšího/bohatšího soupeře se v hlavách těch mladších, slabších a chudších objevuje odnepaměti. Už pračlověk kdysi dávno pochopil, že po dobrém to s mamuty nepůjde, a tak začal produkovat různé lsti, pomocí kterých svého několikatunového soka předčil. Že lest funguje proti silnějšímu nepříteli vždycky dosvědčuje nejen historie, ale i současné dění. Jasným důkazem toho je i kauza jednoho mladíka, který cestoval po světě jako doprovod ministra vnitra ač ho nikdo ze zúčastněných (potažmo sám ministr) neznal. Tomu se říká vychytralost! Robin Hood by určitě zbledl závistí a pověsil řemeslo na hřebík." (celý článek)

  

  

Odpovědi na vaše i naše dotazy pro Martina Klímu, jednoho z tvůrců připravované české strategické hry UFO: Aftermath naleznete v článku "Čtenáři naostro: Odpovědi Martina Klímy - tvůrce hry UFO!":

"[?] Neuvažujete o volném pokračování OW nebo podobně laděné strategii? Jak to vypadá s arabským datadiskem pro OW?

[!] Rádi bychom v OW pokračovali a arabský datadisk je logicky první projekt, který bychom dělali. Bohužel, práva na pokračování držíme společně s firmou Virgin a na jakémkoliv vývoji se musíme domluvit s nimi, což není jednoduché. Virgin sám o vývoj pokračování zájem nemá, nicméně svého vlivu se také vzdát nechce." (celý článek)

Plná hra: "Rocketeer - střílečka na sněhu"

Bleskovka dne: Multiplayer demo strategie Praetorians

Sobota - 22.2.2003 ... Stáhněte si demoverzi špionážní akce Splinter Cell!

V pátek jsme tu měli středověk, teď se naopak v jednom novinkovém článku podíváme do daleké budoucnosti lidstva. Řeč je o připravované akční adventuře Star Ancestor, o níž se dozvíte podrobnější informace v článku "Star Ancestor - space opera naživo!":

"Vydáte se do nového světa, zkoumat jeho záhady, čelit dosud neznámým nebezpečím. V téhle hře byste se měli cítit víc jako ve filmu, než jako v "prosté" videohře - budou vám v tom pomáhat četné meziherní animace, hudba na pozadí, která se mění s každou novou situací, realisticky postavené exteriéry, množství NPC postav a další originální prvky. Ve Star Ancestoru se na zemi můžete pohybovat jak pěšky, tak i v nejrůznějších dopravních prostředcích. Ale proč bychom se omezovali pouze na zemi? Vždyť vy budete plout na vodě, ve vzduchu a dokonce i ve vesmíru!" (celý článek)

 

 

Chcete se podívat na trailery z her Enter The Matrix, Deus Ex 2 či Splinter Cell? Anebo si Splinter Cell Raději zahrajete? Pak je pravidelný článek "Nová mega: špionážní akce Splinter Cell" určen právě pro vás!

Plné hry: "HighWay Bowler - bowling na dálnici?!" a "Duel 6 aneb další souboj"

Bleskovka dne: GameStar má nového šéfredaktora

Váš názor Další článek: Silent Hill 3 vyjde v Evropě 23. května!

Témata článku: , , , , , , , , , , ,