Nový týden: recenze GTA Vice City

Recenze her Blitzkrieg, Silent Hill 3, GTA: Vice City, Cesta do Indie * Čtenáři naostro: Ptejte se Vreca - zakladatele BonusWebu! * Sapkowského Zaklínač jako hra * Předprázdninové slevy her v internetovém obchodě Vltava! * Velký přehled 3D akcí 2003/2004 (1. díl) * Kreed - exkluzivní obrázky z ruského zázraku ala Doom III * Soutěž o deset kusů Railroad Tycoon 2 Platinum * A další zajímavosti!

Pondělí - 2.6.2003 ... Ptejte se Vreca!

Nový člen naší redakce Jirka Černý se proklestil slastmi i strastmi realtime strategie Blitzkrieg a v článku "Recenze: Blitzkieg - strátégův ráj na poli druhé světové války" shrnul všechny své dojmy:

"Jakmile jste už dostatečně seznámeni se všemi obměnami, které Blitzkrieg nabízí a naučíte se nazpaměť i jména většiny hlavních programátorů (při nadávání během různých herních zákysů občas pomáhá, když lze nejrůznější hrubé poznámky a vulgarismy adresovat na hlavu někoho konkrétního - více se vám uleví) přichází konečně čas zvolit si právě tu svojí oblíbenou stranu konfliktu a vyrazit do válečné vřavy. K dispozici jsou dle očekávání vojska Spojenců, Němců a Sovětského svazu. Blietzkrieg se samozřejmě snaží držet přibližných historických reálií, takže za první zmíněné začínáte u operace Jupiter v Norsku, ve druhém případě se ocitnete na počátku bleskové války s Polskem a konečně třetí varianta obnáší v úvodu Finskou válku. Navíc pro všechny dějepisné fandy je zde připravena řada informací o historicky významných datech, početním zastoupení sil a dalších souvisejících záležitostech, tedy i v tomto ohledu si jistě každý nadšenec přijde na své." (celý článek)

ATI chystá nové čipsety, vodní chlazení pro váš počítač, ohnivzdorná podložka pro vás notebook - to jsou jen některá z témat, kterými se zabývají nejnovější "HW novinky - pohodlná práce s notebookem aneb nehaste co nepálí":

"Pokud vlastníte některý z řady nových a výkonných notebooků, určitě jste zaregistrovali, že ač se výkon vašich mobilních pomocníků v poslední době zvýšil několikanásobně, odvod tepla pro ně představuje čím dál tím větší problém. Spodní strany notebooků se při intenzívní práci většinou hodně rozehřejí a po určité době může být množství vyzařovaného tepla přímo na překážku jakékoliv produktivní činnosti. Pokud tedy používáte notebook delší dobu na cestách a položený na kolenou, budou vaše nohy po určitém čase přehřáté více než dost." (celý článek)

Nový díl našeho seriálu Čtenáři naostro vám dává možnost položit své dotazy zakladateli BonusWebu Zdeňku Poláchovi alias Vrecovi. Více už v článku "Čtenáři naostro: Ptejte se Vreca - zakladatele BonusWebu!":

"Zdeněk Polách, narozen v roce 1981, vystudoval Integrovanou střední školu dopravy a cestovního ruchu. V roce 1996 se stal externistou týdeníku Region, po maturitě (v roce 1999) pak v tomto periodiku nastoupil jako redaktor a fotograf. V říjnu 1998 Vreco založil "pro svoji zábavu" herní časopis BonusWeb.cz, který se časem proměnil v herní portál a dnes patří k nejnavštěvovanějším herním serverům na českém internetu." (celý článek)

Novinka nadepsaná "Kreed - exkluzivní obrázky z ruského zázraku ala Doom III" mluví sama za sebe, takže už na nic nemyslete a jen se pozorně dívejte:

Plná hra: "El Loco Megabus - závod "míru""

Bleskovka dne: Video z nového Tomb Raidera ve stylu Matrixe

Úterý - 3.6.2003 ... Velký přehled 3D akcí 2003/2004

Příští měsíce budou velkolepou přehlídkou těch nejlepších 3D akčních her, jaké jsme za poslední léta měli možnost vidět. Chcete získat ucelený přehled o tom, co nás všechno čeká? Pak je tu pro vás první část našeho rozsáhlého dvoudílného článku "Velký přehled 3D akcí 2003/2004 (1. díl)":

"Žánr 3D akcí z vlastního pohledu představuje asi nejdynamičtěji se rozvíjející herní segment. Právě tyto hry bývají obvykle přehlídkou těch nejnovějších technologií, ať už se to týká grafiky nebo fyzikálních enginů - a doslova je protlačují stále dál. Vždyť kvůli které jiné hře než pořádné 3D střílečce typu DOOM III byste byli ochotni koupit si novou grafickou kartu nebo dokonce celý počítač? Byly to právě 3D akce, které stály u zrodu herního sportu. Mnohými zatracované, ale snad ještě větším zástupem oslavované 3D akce z vlastního pohledu jsou fenomén, který nelze pominout." (celý článek)

Pravidelný článek "Byznys hrátky: legendární společnost 3DO čelí krachu!" přináší zajímavosti ze světa herního byznysu. Tentokrát se dozvíte např. o tom, že Sony připravuje "další" PSX, což má být spojení domacího kina a konzole PS2 nebo to, že společnost Take 2 zažila nejúspěšnější čtvrtletí.

"Také výhled do budoucna vypadá pro firmu více než pozitivně. Celoroční obrat by tak měl podle odhadu firemních analytiků dosáhnout úctyhodné částky jedné miliardy dolarů. Klíčem k dosažení této mety má být mimo jiné vydání několika veleočekávaných titulů - her Hidden & Dangerous II, Celebrity Deathmatch a Max Payne 2. Posledně jmenovaný titul by se však měl podle posledních údajů na pultech obchodů objevit až v prvním čtvrtletí roku příštího." (celý článek)

Uzávěrka ankety o nejlepší mobil roku 2003 se blíží. Pokud chcete vyhrát zájezd do Paříže, Nokii 3650 či Siemens S55, máte poslední možnost. Nepřehlédněte proto článek "Nejlepší mobil 2003: hlasujte a vyhrajte dovolenou v Paříži!", který vyšel na serveru Mobilmania.cz.

Plná hra: "Shattered Earth - znovu v boji"

Bleskovka dne: Shiny připravují dvě pokračování Enter The Matrix!

Středa - 4.6.2003 ... Recenze Silent Hill 3 a GTA Vice City

"Konečně!", vydechla si asi většina z vás, když právě uprostřed týdne narazila na svém milovaném Doupěti na článek "Recenze PC verze GTA: Vice City - velkolepé mafiánské blues":

"Dopravní prostředky jsou krom zbraní potřebným společníkem v cestě za úspěchem - alespoň tak je tomu v případě série Vice City. Střílení, vraždění a útěk před hordami nepřátel, to je jen slabou náplní vašeho všedního života ve městě Vice City. Většinu času totiž nestrávíte coby obyčejný kolemjdoucí, ale ceněný řidič libovolného pojízdného prostředku. Cesta k němu není ošemetná, jak by se mohlo zprvopočátku zdát. Toužíte po svém vysněném automobilu a nedostává se vám peněz či jiných legálních způsobů, jak si jej pořídí? Zapomeňte na platné zákony, dejte se na dráhu zločinu - jinými slovy, vezměte si jej. Kdekoliv, kdykoliv a jakkoliv. Záleží to jen na vás. Toť k principům, platným od pradávna a prvopočátku série. Co nového nám ale nabízí GTA: Vice City?" (celý článek)

"Proboha, už zase?!" zhrozila se asi ta konzolí obdařená část z vás, když právě uprostřed týdne zahlédla na svém oblíbeném Doupěti článek "Recenze: Silent Hill 3 - vrcholný výkvět hnusu a úchylnosti":

"Silent Hill byl natolik troufale úchylný a dospělý, že jen málokdo pochyboval o jeho neúspěchu. Tohle přece většina hráčů nesnese, v lepším případě jim to zakáží rodiče, nebo ne? Ne. Silent Hill se díky své jedinečné atmosféře stal zřejmě první hrou vůbec, která se dokázala kohokoliv dotknout po pár minutách hraní (jdete uličkou, začne se stmívat, ozve se příšerné skřípání, před vámi leží nemocniční vozíky s mrtvolami, všude spousta krve, už je úplná tma a z ní se vynořují jakési příšerné stíny, které se blíží k vám...) a na takové emociální úrovni, jako to dokáže jen velmi málo nejlepších japonských RPG (a potřebují k tomu mnoho a mnoho hodin + vnímavého hráče). Silent Hill je zkrátka unikátním dílem, které po stránce atmosféry a psychologie předehnalo vše, co zatím počítačové hry dokázaly nabídnout a přitáhlo ke hrám mnoho věkově pokročilejších obětí." (celý článek)

Článek "Předprázdninové slevy her v internetovém obchodě Vltava!" nabízí přehled těch nejzajímavějších her v obchodě Vltava.cz za ty nejlepší ceny. Pár příkladů? Enter The Matrix - 1359 Kč, Grand Theft Auto 3: Vice City - 1359 Kč, Posel Smrti - 849 Kč!

Máte-li chuť si trochu zasoutěžit, rozhodně nepřehlédněte "Soutěž o deset kusů Railroad Tycoon 2 Platinum"! Stačí správně odpovědět na pětici otázek a máte šanci na výhru. Soutěžit můžete až do 17. června.

Plná hra: "Funny Furies 2 - škatule hýbejte se"

Bleskovka dne: Očekávaný patch pro demo závodní hry Colin McRae Rally 3!

Čtvrtek - 5.6.2003 ... Sapkowského Zaklínač jako hra

Recenze Pavla Černohouse nadepsaná "Cesta do Indie - dobrodružství s exotickou příchutí v češtině" přináší podrobný rozbor postarší, ale alespoň do češtiny kompletně přeložené adventury od francouzských vývojářů Microids:

"Celková povrchnost je ještě znatelnější na postavách, které jsou všechny takové nemastné neslané a to včetně hlavního záporného hrdiny i Freda. Na obhajobu autorů však musím dodat, že v tomto případě je to zčásti zaviněno i lokalizací, kdy každá postava od vzdělaného amerického studenta až po obyčejného kluka z ulice mluví stejným jazykem bez jakýchkoli osobnostních odchylek. Očekával bych, že takový indický žebrák bude přece jen skládat věty méně obratně než Fred. Například v Drákulovi podobný nešvar zase tak moc nevadil, ale zde je to přímo do očí bijící. Zkrátka překladatelka je velmi zdatná češtinářka, ale postavy se jí tentokrát bohužel moc vystihnout nepodařilo. Ale k lokalizaci se ještě dostaneme později." (celý článek)

V novince "Sapkowského Zaklínač jako hra" vám Doupě představuje velice nadějnou reinkarnaci proslulé knižní série Zaklínač polského spisovatele Andrzeje Sapkowského do počítačové hry. Další články budou brzy následovat, zde je prozatím ukázka z novinky:

"Jak jsem již zdůraznil, příběh nijak nesouvisí s knihami ani povídkami, takže ani Zaklínač nebude ten Geralt, kterého z nich známe. Dostane však do vínku všechny jeho vlastnosti, kladné i záporné. A nakonec, nic vám nebude bránit si svého hrdinu jako "Geralta" pojmenovat. Anebo hrdinku, polští autoři nezapomínají ani na jemnější polovinu fanoušků Sapkowského. V průběhu hry pak bude důležité sledovat všechny RPG charakteristiky jako síla, hbitost, životní síla, reputace, a tak dále, abyste mohli průběžně vylepšovat své schopnosti. To se bude dít klasicky pobíjením nepřátel, plněním úkolů či nalézáním cest k různým objektům." (celý článek)

Na serveru Živě.cz vychází "Vývoj cen hardwaru: ceny klesají, digiťáky padají".

Plná hra: "The Matrix - Neo se vrací"

Bleskovka dne: První obrázky z Unreal Tournament 2004!

Pátek - 6.6.2003 ... Shanghai Dragon

V novince nadepsané "Shanghai Dragon - Čínská odveta za Medal Of Honor?" přináší Martin Zavřel informace o poměrně zajímavém čínském počinu, který vzdáleně připomíná sérii Medal of Honor:

"Z tohoto složitého a daným obdobím prodchnutého úvodu do děje (je kompletní, víc tam toho není:-) si možná dokážete udělat představu, že realistická "hra na válku" ve stylu MOH nebo dokonce OF se nekoná. A máte pravdu! Shanghai Dragon (dále jen SD, nezaměňovat s SW jako Star Wars) je "pouze" čistokrevná střílečka, která se dá přirovnat k nejjednodušším (arkádovitým) automatovým hrám z osmdesátých let. Většinu z vás jistě i nepříjemně překvapí skutečnost, že ve hře ani nemáte možnost svobodného pohybu (!). Přesto bych ji neradil spojovat například se sérií Virtua Cop, protože SW hojně využívá prvků z FPS a vzniká tak zajímavý herní mišmaš, který by neměl uniknout vaší pozornosti." (celý článek)

Plná hra: "Pong 2 - klasika"

Bleskovka dne: Ukázka multiplayerové části FPS Star Trek: Elite Force 2

Sobota - 7.6.2003 ... Patch pro demo Colin McRae Rally 3!

Pravidelný článek Kamila Grice "Nová mega: masivní patch pro demoverzi Colin McRae Rally 3!" přináší na prvním místě masivní, 20 MB veliký patch pro demoverzi závodního titulu Colin McRae Rally 3, který byl nejočekávanějším a nejsledovanějším downloadem minulého týdne. Dále jsou tu pak demoverze her Heaven and Hell či Next Generation Tennis 2003 a další zajímavosti.

Plná hra: "Yoda Soccer - zelená je tráva"

Váš názor Další článek: Nová mega: masivní patch pro demoverzi Colin McRae Rally 3!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,