Recenze her Medal of Honor: Breakthrough, Final Fantasy Tactics Advance, Call of Duty, Hidden & Dangerous II * Hardwarová poradna ZDARMA * Rozchod EA a Cenegy, 2. díl * Recenze a reportáž - premiéra Matrix 3: Revolutions * Fallout 3: velký příběh jedné hry * Závěť Doupěte aneb 10 důvodů, proč nečíst papírové časopisy * A plno dalších zajímavostí - čtěte!
Pondělí - 3.11.2003 ... Recenze datadisku k Medal of Honor
Extrémně nadupaný týden začíná na Doupěti recenzí válečné 3D akce Medal of Honor: Breakthrough z pera šéfredaktora Martina Zavřela. Viz. článek "Recenze: MOH Breakthrough – 2. světová podle Spielberga potřetí".
"Zatímco novější videa z příštího, plnohodnotného druhého dílu PC odnože MOH série, ukazují cosi jako snahu o překonání Half-Life 2 (nepopsatelná animace obličejů, proti které jsou E3 videa z HL2 směšná, naprostá volnost v pohybu prostředím, stoprocentní fyzikální zákony, kterými se řídí každé smítko i velké objekty...), datadisk Breakthrough logicky využívá zastaralého engine MOH:AA a ani z hlediska obsahu nebo hratelnosti se nic nezměnilo: hráč postupuje tvrdě lineární (málokdy jdou v chodbě otevřít víc, než jedny dveře) trasou, která je ze všech stran šperkována „předepsanými“ filmovými scénami a efekty." (celý článek)

Honza Morkes dopodrobna rozpitval případ EA verus Cenega. Druhý díl jeho článku nese nadpis "Kauza rozchodu Electronic Arts a Cenegy, 2. díl".
"Jak do této strategie zapadá společnost CONQUEST entertaiment, která 16. října slavnostně oznámila, že se stala jedním z klíčových partnerů Electronic Arts v České republice? Možná to zní poněkud zvláštně, ale vstup EA na český trh je zatím zajišťován prostřednictvím jednoho muže - Otto Jermana, který, jak nám sdělil, je v současné chvíli jediným zaměstnancem české pobočky EA. Samozřejmě jsou tu i další "pomocné síly" díky evropskému zázemí společnosti a v blízké době do pražské kanceláře přibudou další specialisté, ale přesto to znamená, že i když se EA rozhodla uchopit věci u nás do svých rukou, nepůjde o kompletní servis až k zákazníkovi." (celý článek)

Duo Martin Blatný a Honza Morkes se postaralo o článek s všeříkajícím titulkem "Level 105 a 106 - dvě recenze, dva verdikty!".
"Nutno dodat, že po několika dnech jsem i já musel uznat, že nový design má něco do sebe. Ovšem dá se očekávat, že na vychytání jeho chybek bude potřeba ještě pár čísel. Zvláště extravagantně a rušivě dle mého názoru dopadly nadpisy odstavců, které nejsou vůbec odděleny od textu článku. Takže si takhle čtete recenzi. A NAJEDNOU JE TU NADPIS NOVÉHO ODSTAVCE A recenze pokračuje dál. Vypadá to zajímavě, ale k pohodlnému čtení to nepřispívá. Ještě hůře tento koncept vypadá v rozhovorech, kde se otázka od odpovědi liší pouze tučným nebo obyčejným vysazením." (celý článek)
Máte problém s hardwarem? Zeptejte se odborníka v naší hardwarové poradně! Více v článku "Hardwarová poradna ZDARMA: Ptáte se, zkušený technik odpovídá!".
"[?] Dobrý den, mám Athlon XP1800, desku Asus A7V8X, paměť 256 MB DDR 333 MHz. Koupil jsem si Ati Radeon 9600 Pro a když mi běží na 8x AGP, PC se mi po několika minutách (i sekundách) hraní kousne. Deska 8x AGP podporuje. Na 4x AGP vše běží bez problémů. Čím by to mohlo být?
[!] Je bohužel pravdou, že některé kombinace karet ATI s podporou AGP 8x a základních desek obdobné problémy vyvolávají, pokud je však provoz PC při AGP 4x příkladně stabilní, nemusíte být smutný, protože k žádnému faktickému poklesu výkonu nedošlo, současné grafické karty totiž šířku sběrnice AGP 8x ani zdaleka nevyužívají." (celý článek)
Plná hra: "Get Saddam - bombové hody"
Bleskovka dne: Svět Středozemě v Middle-Earth Online
Úterý - 4.11.2003 ... Recenze Call of Duty
A válečná vřava pokračuje! Tentokrát je tu Kamil Gric s jedinečným zážitkem v podobě hry Call of Duty. Čtěte článek "Recenze: Call of Duty – prožijte válku v přímém přenosu!".
"Pod pojmem týmového pojetí si mnozí z vás mylně představí akci ve stylu Hidden & Dangerous 2. Český skvost a velvyslanec ve světě AAA titulů však zůstává i nadále neohrožen - Call of Duty nám totiž představuje nový model first-person stříleček. Důraz je kladen na skupinu po vašem boku bojujících vojáků, ovšem coby samostatně uvažujících a chovajících se bytostí. Své kolegy nelze ovládat či jakkoliv ovlivňovat jejich rozhodnutí – lidově řečeno, každý si hraje na svém písečku a přesto na rozhodnutí a chybách jednoho závisí životy dalších. Snad právě proto budete tak často svědky zbytečných úmrtí, zbrklých útoků i vyděšených vojáků, pro které je válka ztvárněním té nejhorší noční můry. Call of Duty je hrou, která se snaží zapůsobit na vaše city a dává vám pocítit všechny záludnosti boje. A k tomu všemu používá vytříbený nástroj - věrnou atmosféru tehdejší doby." (celý článek)

Honza Morkes si pro vás připravil excelentní ukázku svého ironického ostrovtipu v článku "Závěť Doupěte aneb 10 důvodů, proč nečíst papírové časopisy". Doporučuji přečíst, opravdu to stojí za to!
"Když jsme se v Levelu 105 z pera Pavla Dobrovského dozvěděli, jací jsme novinářští amatéři, kteří produkují tuny textů aniž by je někdo četl a jak vlastně okrádáme svými články nebohé čtenáře o jejich drahocenný čas, který by jinak mohli strávit jinak a píšeme "o ničem", nevydrželi jsme ohromující sílu tohoto zjištění a rozhodli se skoncovat se vším, s Doupětem, se svými přítelkyněmi, přáteli a poté i s našimi mrzkými životy." (celý článek)
Martin Blatný připravil "Srovnání časopisů Gamestar, Level a Score (září 2003)".
"Zdá se, že se kvalita všech tří časopisů postupně vyrovnává, i když samozřejmě rozdíly přetrvávají. Dle mého subjektivního pocitu se Gamestar snaží zaujmout především výhodnou cenou, slušnými recenzemi a výbornými návody, Score zase kvalitními plnými hrami a přízemním humorem. Level pak stále těží ze svého vedoucího postavení, které se ovšem začíná otřásat v základech. Dobrá zpráva pro všechny čtenáře – všechny tři časopisy se stále zlepšují a velmi pravděpodobně dokážete nalézt ten, který vám bude svou koncepcí vyhovovat." (celý článek)
Standa Rýdl se se svým GBA pustil do opravdu náročného úkolu - zrecenzovat hru Final Fantasy Tactics Advance. Jak se mu dílo povedlo můžete posoudit sami v článku "Recenze: Final Fantasy Tactics Advance – sága do kapsy".
"Ponechejme stranou drobné zajímavosti, o nichž stejně většina fandů ví více než já, a podívejme se přímo na hru. Do té nás uvede filmově zpracovaný animovaný úvod, který je opravdu krásný a dokonale vás dostane do nálady. Musím se přiznat, že grafický styl hry mi plně vyhovuje. Izometricky nahlížená manga, jejímž signifikantním znakem je hlavně černá linka kolem postav, patří k tomu nejhezčímu, co jsem na GBA doposavad viděl. Z hlediska originality to není žádná novinka, ale mému oku to lahodí. A nebyli by to autoři Divize 4 ze Square, aby si při úvodní sekvenci nedovolili komiksovo/filmové triky typu dělení obrazovky na více částí. Prostě, start do světa FFTA má grády." (celý článek)

A samozřejmě nechybí ani pravidelný článek Kamila Grice "Byznys hrátky: miliónová série nekončí, GTA se vrací!".
"Kontroverzní a přesto zbožňovaná - taková je série Grand Theft Auto (GTA), jedna z nejúspěšnějších herních řad všech dob, jejíž nová pokračování a rozšíření čelí rok co rok pochvalným recenzím i kritice a soudním žalobám. Ať je již váš názor na míru násilí (související s mnoha žalobami především za oceánem) jakýkoliv, obecné kvality nelze této sérii upřít. A co více, stala se tak velkým prodejním trhákem. Snad proto zůstává příznivou zprávou, že se této hry znovu dočkáme již v průběhu příštího roku!" (celý článek)
Plná hra: "Logic Puzzle 3D - logické běsnění"
Bleskovka dne: Jak se daří v ČR boj s piráty? 100 nových trestních oznámení
Středa - 5.11.2003 ... Recenze české pecky Hidden & Dangerous II
Jirka Černý se ke každému svému článku staví velice osobitým přístupem, což můžete posoudit i u jeho recenze na očekávanou českou pecku Hidden & Dangerous II. Recenze nese titulek "Recenze: Hidden and Dangerous II – nejlepší válečná hra?".
"Uvažuji, pod jaký shrnující termín zařadit všechno to, co vidím kolem a stále jsem trochu na rozpacích. Představte si, že vyrážíte do akce společně s čtyřčlenným týmem speciální jednotky. Velitel zadává jeden povel za druhým, vojáci zaujímají dané pozice, rozmísťují se v terénu a opatrně postupují směrem vpřed. Strategie? A co tohle: oko promítnuté do optického zaměřovače odstřelovací pušky pátrá v dáli po nepřátelských pozicích, zastavuje na nalezeném cíli a s pomalou smrtící ladností klouže po trupu budoucí oběti k blízkosti srdce. Zapráská suchý výstřel a bezvládné tělo se zvolna sesouvá k zemi. 3D akce? Já vám nevím, ale řekl bych možná: simulace. To by totiž vzhledem k celkové reálnosti mohl být ten správný termín. Ale asi vás zajímá, co tomu všemu předchází? Přeci výběr typu hry!" (celý článek)

Série investigativních článků z pera Honzy Morkese pokračuje dalším textem nadepsaným "22% DPH na hry – shrnující článek a komentáře českých herních celebrit".
"Je úžasné, že zákon o dani z přidané hodnoty rozlišuje zmražené rybí maso od čerstvého a obojí od filé, ale termín software mu jaksi chybí. Právě tento fakt dospěl do stádia, kdy si každý finanční úřad vykládá pojem software jinak. Normální člověk asi těžko může pochopit, jak jeden úřad může definovat software jako zboží, zatímco ostatní instituce v tom samém státě jej považují za službu. Bohužel však i takové věci se v našem státě stávají (více už náš nedávný pohled na kauzu stát vs. CD Projekt)." (celý článek)

David Sláma se nově zhostil recenzování nejnovějších čísel herního magazínu GameStar. První vlaštovka je nadepsána "Recenze: Gamestar 56 - ve znamení skrytých a nebezpečných".
"Na druhou stranu však i zde platí staré známé „něco za něco“. Plakát asi většině lidí nechybí (mně třeba trošku schází), nicméně daň za nízkou cenu je znát jinde. Konkrétně na kvalitě a koneckonců i formátu papíru. Nejenom, že je GS o něco menší, než jeho konkurenční kolegové (můžete si někdo dát práci, spočítat plochu stránek a porovnat s konkurencí, zda je GS skutečně nejrozsáhlejší:-), ale především o dost tenčí, díky úzkému papíru. Celkově na mne časopis působí poněkud… lacině. Nevnímal bych to však jako výrazné negativum – na časopisu je mnoho důležitějších věcí." (celý článek)
Franta Brázdilík připravil další své nepravidelné "HW novinky - Levnější procesory, GeForce vs Radeon, Xbox 2".
"IBM se už dříve podílela na zrodu procesoru herní konzole. Konkrétně to byla spolupráce s Nintendem na Gamecube, pro níž vyvíjela IBM hlavní procesor více než tři roky. Ten byl postavený na architektuře stávajících CPU PowerPC, které IBM dodává do profesionálních serverů. Nová výpočetní jednotka pro Xbox 2 má podle dosavadních informací vycházet také z architektury Power procesorů IBM. Jak dalece to bude pravda, uvidíme nejspíše až za necelé tři roky." (celý článek)
Plná hra: "Bill DeBill - Ďábel na špínu"
Bleskovka dne: Filmová DVD se slevou na Vltavě!
Čtvrtek - 6.11.2003 ... Jak se nám (vám) líbil Matrix 3?
Na brněnskou premiéru třetího pokračování legendárního Matrixu se hromadně vypravila početná skupina, která mimo jiné zahrnovala také našeho šéfredaktora Martina Zavřela a spolupracovníka Honzu Schneiderhonse. Své dojmy pak oba shrnuli v rozsáhlém článku "Recenze a reportáž - premiéra Matrix 3: Revolutions".
"Známý český vývojář prozatím ani jeden z matrixů pořádně neviděl, což není zas takovým překvapením, uvážíme-li, že nemá rád sci-fi, nýbrž spíše naopak maximální realitu ve hrách i filmech (proto si plánuje mnohem víc užít například připravovaný akční film S.W.A.T.). Během prvního filmu se pak radoval z bezchybných akčních scén, dokonce se mu začaly líbit i Sentinely, jakožto stroje s opravdu efektním designem." (celý článek)

Jirka Černý připravil dodatek ke své recenzi H&D2 v článku "Hidden And Dangerous II – česká verze".
"Ze všeho nejdřív mě totiž znovu nalákal tolik oblíbený tréninkový camp, na jehož namluvení se mi už předem sbíhaly sliny, až jsem si připadal jako pes účastnící se Pavlovova experimentu. Důstojník Vochozka řve drsným hlasem, že je právě to nejlepší počasí jelikož prší a přidává i znatelně sprostší (tedy nepublikovatelná) slova. Instruktoři zase překvapují teď již o něco lépe pochopitelnými vtípky - zejména vysvětlení, proč mě přeživší zbytek jednotky nebude mít zrovna rád, když náhodou zaměním konce bazuky při jejím pokládání na rameno, je dobrou ukázkou toho správného vojenského humoru." (celý článek)

Plná hra: "Test národa – Máte sloní sračku?"
Bleskovka dne: Čtyřminutová ukázka Tony Hawk Pro Skater: Underground
Pátek - 7.11.2003 ... Velký příběh Falloutu 3
V rozsáhlém článku "Fallout 3: velký příběh jedné hry" se dočtete o pozadí vývoje jednoho z nejočekávanějších RPG současnosti.
"Naše obsáhlé povídání začneme v minulosti vzdálené více než pět let. V únoru roku 1998, tedy přibližně osm měsíců před vydáním Falloutu 2, se od společnosti Black Isle odtrhlo několik klíčových zaměstnanců v čele s Timem Cainem. Ti pak 1. dubna 1998 založili společnost Troika Games a o pár let později vydali svou veleúspěšnou prvotinu, RPGčko Arcanum, které mělo s Fallouty mnoho společného. Ptáte se jak tohle souvisí s Falloutem 3? Tim Cain byl jedním z klíčových designérů obou předchozích dílů série. Vymyslel a navrhnul celkový koncept a styl hry, byl hlavním autorem lokací jako Den či Vault City." (celý článek)
Plná hra: "Život není krásný 4 - ale bude"
Bleskovka dne: Nové hry z nabídky CD Projektu v prodeji
Sobota - 8.11.2003 ... Stahujte patch pro Hidden & Dangerous II
Jako každou sobotu vám i tentokrát přinášíme článek "Nová mega: patch Hidden & Dangerous 2, demo NFS: Underground!", který je nadupaný těmi nejnovějšími downloady.
Plná hra: "SURFive"
Bleskovka dne: Doom 3 - nejdříve v dubnu 2004?!