Nový týden: recenze Max Payne 2

Recenze her Max Payne 2, Nosferatu, UFO: Aftermath, Colin McRae Rally 4 * První dojmy z Cold Zero * NAOSTRO: Odpovědi Slavomíra Pavlíčka z CENEGY * Hardwarová poradna ZDARMA * Návod: VIETCONG * Novinky o hrách Evil Genius, Etrom * Obsah Score 116: DVD, nový engine a film! * Říjnová hitparáda * Kauza rozchodu Electronic Arts a Cenegy, 1.díl * HW novinky – Radeony XT bez hry Half-Life 2! * A další články

Pondělí - 20.10.2003 ... Max Payne se vrací

Konečně je to tady! Dlouho očekávaný okamžik nadešel a vy si v článku "Recenze: Max Payne 2 - finská lekce z dokonalosti" můžete přečíst jednu z prvních recenzí hry Max Payne 2 u nás.

"Ani po letech noční můra nevymizela. Úmrtí blízkých rodinných příslušníků zanechalo hlubokou ránu v Maxově srdci - každý další týden jeho života prostoupily noční můry, stále připomínající nevyhnutelné události nočních jatek, odehrávajících se uprostřed nejhorší bouře století. Před Maxem však v současnosti leží další stezka v jeho nikdy nekončící cestě spravedlnosti a pomsty - tentokráte vylepšená o love story, komplikovaný vztah hlavního hrdiny a Mony, nájemné vražedkyně a jedné z postav prvního dílu. Rád bych se pustil do role vypravěče, který vám přiblíží každý okamžik příběhu, spletité situace i nenadálý zvrat - Max Payne 2 je však živoucím potvrzením pravidla "hra bez příběhu je jako člověk bez srdce" a proto ponechejme právě příběh stranou. Jistě mi za podobně "zbabělý" krok nakonec rádi poděkujete." (celý článek)

Max Payne 2  Max Payne 2  Max Payne 2

První dojmy z překvapivě kvalitní taktické akce Cold Zero naleznete v článku "První dojmy: Cold Zero - bombastická taktická akce nejvyšší třídy".

"Jenže háček se objevuje hned v zápětí. Ukazuje se, že jste nevědomky pomohli ušít boudu na jednoho z nejvlivnějších mafiánských bossů široko daleko. Italský Kmotr není žádná bábovka a dává vám dvě možnosti - buďto zemřete, nebo pro něj začnete pracovat. Vzhledem k tomu, že John má na umírání ještě dost času, volí druhou možnost. A o tom je celá tahle hra. Cold Zero značí kódový název viru, který musí ve své první misi ukrást z tajné biovýzkumné laboratoře. Jak si asi sami dokážete domyslet, ve hře zdaleka není jenom italská mafie, celý příběh se nám začíná pěkně zašmodrchávat a Johnovi nezbývá, než si dál klestit cestu ke svobodě přes mrtvoly." (celý článek)

Honza Morkes jako každý měsíc připravil svou hitparádu nejočekávanějších titulů, naleznete ji pod titulkem "Říjnová hitparáda – Max Payne 2, Halo, Kreed, Korea, UFO a spol.".

"I stříbrnou pozici v říjnu obsadila střílečka. A to ne ledajaká - samotné HALO. Hra, která je, byla a bude asi nejúspěšnější hrou v historii Xboxu se řítí na ostatní platformy a již na první pohled je jasné, že její dopad bude stejně úspěšný jako u Microsoftí konzole. Futuristické zbraně, spousta vozítek, letadel či jiných mobilních zbraňových systémů a úžasná atmosféra, to vše šlechtí hru, která byla důvodem, proč si mnozí lidé pořídili Xbox." (celý článek)

A v neposlední řadě je tu také konzolový článek "Recenze: Colin McRae Rally 4 – pokus o návrat krále" od Honzy Spáčila.

"Tou nejvýraznější a nejpřínosnější je poměrně výrazná změna jízdního modelu. Zatímco dříve se auto otáčelo kolem jednoho centrálního bodu, v CMR4 nový algoritmus přenesl těžiště otáčení na všechna čtyři kola. Výsledkem je mnohem přirozenější a autentičtější jízdní zážitek. Řízení chce zpočátku trochu cviku, nicméně poté, co se mu toho dostane, budou pro vás reakce auta mnohem čitelnější a předvídatelnější, protože to se konečně chová tak, jako by skutečně vážilo to, co v reálu WRCčka váží. Výsledný pocit je tak hodně blízko pocitu z jízdy v GT3, což stále ještě není malá poklona." (celý článek)

Plná hra: "1968 - sovětským tankistou"

Bleskovka dne: Jak si vede UFO ve světě?

Úterý - 21.10.2003 ... Řešíme vaše hardwarové problémy

Kamil Gric se hardwarové poradny chopil se vší vervou a tak jste si právě v úterý mohli v článku "Hardwarová poradna ZDARMA: První várka odpovědí a nové dotazy!" přečíst možná řešení svých problémů.

"[?] Vlastním MB Biostar M6TSU s flashnutým BIOSem na nejnovější verzi. Chtěl bych se zeptat, jaký nejsilnější procesor Pentium III lze do této desky osadit. Na stránkách výrobce jsem nalezl dva odlišné údaje - první uvádí PIII 1,2 GHz, druhý 1,4 GHz. Chtěl bych zvýšit výkon svého PC, ale nerad bych koupil CPU, které na výše uvedené desce nebude pracovat. S pozdravem a díkem David.

[!] Tato základní deska je založena na čipsetu Intel 815EP, který podporuje maximálně procesory Intel Pentium III na frekvenci 1,4GHz. Tato konkrétní základní deska pak oficiálně podporuje právě Vámi udaný CPU na 1,2GHz. Vzhledem k cenové nevýhodnosti nákupu nového procesoru (dnes již výkonnostně překonaného), bych zvolil širší upgrade a přešel na platformu Intel Pentium 4 nebo AMD Athlon." (celý článek)

Novinka "Ukažte své pravé já ve hře Evil Genius!" přináší informace o originálním projektu Evil Genius z dílen britských Elixir Studios, kteří se v mnohém inspirovali legendárním Dungeon Keeperem.

"Začínáte jako geniální zločinec na opuštěném ostrově kdesi uprostřed Pacifiku s tučným kontem kdesi ve švýcarské bance. Hra se skládá z celkem pěti hlavních elementů. Nejprve si musíte vybudovat útulné hnízdečko Zla, tj. nedobytnou základnu, která se stane centrem všech vašich operací. K dispozici máte nejrůznější místnosti, ať už jsou to laboratoře, ponorkové doky, kasina, výrobny, mučírny, střelnice nebo gigantické lasery určené mimo jiné třeba k rozřezávání nepohodlných osob vejpůl. Opomenout byste však neměli ani ubytovací prostory pro své poskoky, kteří jsou druhým stěžejním prvkem tohoto titulu. Právě s jejich pomocí se totiž budete pomalu ale jistě ubírat ke svému hlavnímu cíli, tj. vyzkoumání a konstrukci Ultimátní zbraně, díky které nakonec ovládnete svět. Výzkum a vývoj představuje třetí herní element." (celý článek)

Jako každé úterý ani tentokrát nechybí pravidelný článek Kamila Grice "Byznys hrátky: hry Electronic Arts v nabídce firmy Conquest!".

"Situace se mění den co den a tak původní předpoklad, podle kterého se Electronic Arts postarají díky nově otevřené pražské pobočce o vydání svých titulů sami, se ukázal být nepravdivý. Novým klíčovým partnerem na našem trhu se tak stala společnost Conquest Entertainment a.s., kterou můžete znát především v souvislosti s platformami společnosti Nintendo a jejich distribucí na českém území. Conquest tak s okamžitou platností převzal záštitu nad tituly firmy Electronic Arts, v jeho nabídce se tak mimo jiné objeví známé sportovní série FIFA a NHL, stejně jako nové tituly Medal of Honor." (celý článek)

Pokud chcete získávat nejnovější informace z Doupěte po celý den, doporučuji vám přečíst si článek "RSS: Doupě vás informuje okamžitě „až do domu“!".

"My se ale nyní raději podíváme na to, co RSS přináší v praxi vám čtenářům. Jistě jste si všimli určitých změn na našem serveru ze začátku září. Jednou z nich byla i nová koncepce zpravodajství na Doupěti, které je podrobnější a rozsáhlejší než kdy předtím. Každý den vám přinášíme spoustu zpráv z dění okolo her, herního byznysu a dalších oblastí (HW apod.). Jelikož jsou však možnosti naší homepage omezené na 8 takovýchto zpráv zobrazených v jednu chvíli, mohlo se stát, že vám zajímavá bleskovka utekla, resp. díky dalším zprávám vydaným v krátkém intervalu po sobě již nebyla na titulce vidět." (celý článek)

Plná hra: "Shit Game - výkal sem, výkal tam"

Bleskovka dne: Grafické umění v podání očekávané FPS S.T.A.L.K.E.R

Středa - 22.10.2003 ... Jak se má hrát Vietcong?

Druhou část superobsáhlého návodu na českou akční perlu Vietcong vám přinášíme v článku "Návod: VIETCONG – průvodce nebezpečnou džunglí 2/2".

"Jedna z nejkomplikovanějších misí. Musíte osvobodit zajatce z klece dřív, než si vás někdo všimne a zastřelí ho. Nejprve se musíte dostat na kopec, který je nad vesnicí. Jsou tu dva nepřátelští vojáci, promluvte si s Nuthem. Ve dvou vám to půjde lépe. Vy máte za úkol odstranit stráž vlevo, použijte pistoli s tlumičem, protože jakýkoliv výstřel by vedl k popravě zajatce. Nechte Nutha zaútočit prvního a hned, jak jeho cíl padne k zemi, zaútočte vy. Na kopci si pak ujasníte plán. Vy půjdete zadem a vysvobodíte vězně, ostatní členové týmu se postarají o čelní útok a vyvolání zmatku uprostřed vesnice. Projděte opatrně přes křoví až k vesnici a dobře se ukryjte za nějakým stromem." (celý článek)

V novince "Etrom - prapodivný svět budoucnosti" se dočtete o velmi zajímavém projektu připravovaného RPG z alternativní budoucnosti lidstva.

"V centru každého města se nacházejí chromatické doly, z nichž se extrahuje minerál zvaný Chroma. Jediný gram tohoto prapodivného materiálu stačí zásobit jedno město elektřinou dlouhých deset let. Nikdo nezná pravou podstatu této substance, dokonce i ti nejproslulejší vědci se o ní pouze dohadují. V každém případě je její využití všestranné - v zemědělství, vojenství, dopravě, prostě všude. Objevily se dokonce i spekulace, že Chroma je nadána jistou dávkou vlastní inteligence či vůle, a že žije a mění se podle různých okolností. Války o doly na Chromu nacházející se v okolní nicotě probíhají takřka neustále." (celý článek)

Plná hra: "Moorhuhn XS - lovu zdar!"

Bleskovka dne: Nové obrázky z ČESKÉ verze Hidden And Dangerous 2!

Čtvrtek - 23.10.2003 ... Recenze UFO: Aftermath

Ondra Kozina připravil po důkladném propaření obsáhlou recenzi očekávané české strategie UFO: Aftermath, která je nepřímým pokračovatelem klasik v podobě UFO: Enemy Unknown a X-COM: Terror from the Deep. Více v článku "Recenze: UFO Aftermath – Boj o planetu Zemi". Nepřehlédněte ani bouřlivou diskusi!

"Zpět do akce. Ufouni jsou náhodně rozeseti po mapě a většinou číhají na mapě, aniž by vám šli nějak aktivně po krku. Avšak nejsou nijak hloupí a reagují na hluk, který v tomto případě není jen střelba, ale také rychlý pohyb. Pochopitelně během po opačné straně města nikoho neprobudíte, střelba však zahýbá i s hodně otrlým „spáčem.“ V UFU velmi záleží na tom, jak rozestavíte své jednotky. Vojáci se zbraněmi krátkého dostřelu by se měli plížit převážně podél zdí a bojovat ve dvojicích nebo trojicích, kdyby jeden z mužů utrpěl těžší zranění. Také by měli být velmi rychlí, ale nepředbíhejme. Ostřelovači mohou chodit vzadu a kontrolovat situaci. Nakonec - páteří skupiny jsou zbraně středního dostřelu a raketomety obecně." (celý článek)

Odpovědi Slavomíra Pavlíčka na své zvědavé dotazy naleznete v článku jednoduše nazvaném "NAOSTRO: Odpovědi Slavomíra Pavlíčka z CENEGY".

"[?] Co chcete zlepšit na marketingové podpoře pokračování hry Operace Flashpoint, která byla na serveru www.gamespy.com oceněná jako jedna z 25 nejvíce nedoceněných her historie. Jakkoliv byla komplexní a nápaditá neměla prostě takový celosvětový úspěch jaký by si zasloužila - byť úspěch poměřovaný českými měřítky bezesporu měla, ale její potenciál byl mnohem větší.

[!] Operace Flashpoint byla a je ve světě neuvěřitelně úspěšná a dostala spoustu ocenění a prodané množství také mluví za vše. OF se i po dvou letech od vydání úspěšně prodává po celém světě. Fan stránky jsou stále živé a vznikají neoficiální mapy do hry." (celý článek)

Pozdě, ale přece přinášíme také pravidelné ohlédnutí za nejnovějším číslem magazínu SCORE v článku "Obsah Score 116: DVD, nový engine a film!".

"Důležitější než engine je samozřejmě vlastní obsah. I zde prakticky není co vytknout, snad jen sekce videí mohla být obsáhlejší. Zřejmá je snaha dát do pořádku i sekci návodů, která doposud působila odstrašujícím dojmem. Tato snaha ale ovoce nepřinesla – některé návody zůstávají čtenáři z enginu nedostupné (Darkstone), některé mají špatné názvy (Horké léto je ve skutečnosti Horké léto 2) či jsou duplicitní (Phantasmagoria 1 a 2 jsou do posledního písmenka stejné). Některé návody, které byly dříve v této sekci, byly odstraněny (škoda jen, že byla zrušena velmi rozsáhlá databáze návodů, kterou Score CD disponovalo před několika lety). Zajímavé je, že si odpovědný redaktor dal práci a všechny soubory s návody otevřel a znovu uložil." (celý článek)

Plná hra: "MoorFrosch XS - nová legenda"

Bleskovka dne: Stahujte intro domácí pecky Hidden & Dangerous 2!

Pátek - 24.10.2003 ... Proč CENEGA "nechala" Electronic Arts?

Tak právě na tuto otázku vám možná odpoví první díl článku "Kauza rozchodu Electronic Arts a Cenegy, 1.díl" od Honzy Morkese. A když ne, tak se můžete těšit na díl druhý, který se na Doupěti objeví zanedlouho.

"O komentář tohoto kroku jsme požádali manažera společnosti Electronic Arts Czech Republic, Otto Jermana: "Vstup EA na český trh je zcela opodstatněným a logickým krokem nadnárodní společnosti, která se tak snaží získat co nejpřímější cestu ke svým zákazníkům a spotřebitelům. Ač se může zdát načasování těchto zásadních změn do období předvánoční sezóny nepříliš strategické, i tento fakt má své opodstatnění. EA vstupuje na trh, který je v očekávaní zásadních změn v souvislosti se vstupem do EU, s nabídkou praxí ověřených prodejních praktik a marketingových postupů, kterými si na vyspělých trzích vybudovala své dominantní postavení a hodlá veškeré zkušenosti použít pro "kultivaci" zdejšího herního byznysu a trhu se zřejmým cílem maximálně vyjít vstříc spotřebiteli a jeho požadavkům."" (celý článek)

Jako by nestačily 3D střílečky se všemi těmi ufouny a jinými podobnými potvorami, je tady jedna zbrusu nová upírská. Nese název Nosferatu a recenzi si můžete přečíst v článku "Recenze: Nosferatu - hororová FPS s atmosférou Aliens vs Predator!".

"Masivní dveře Východního křídla hradu se s hlasitým skřípěním otvírají. Odporný zvuk se ještě chvíli odráží od kamenných stěn na nádvoří, než zcela utichne. Další dveře. Rána. Vzduchem proletí třísky z díry ve stropě a mezi nimi… malý humanoid s pokřiveným tělem a hrozivými drápy na „rukou“. Drápy jsou to jediné, co upoutává pozornost. Vše mizí, celé zorné pole zaplňují jen ty ostré nositelé smrti. Chladná ocel se několikrát noří do oživlé mrtvoly a ta s hrozivým křikem padá k zemi. Snad se už nezvedne… Tahle cesta nebude snadná." (celý článek)

Článek "HW novinky – Radeony XT bez hry Half-Life 2!" přináší nejnovější informace z oblasti počítačového hardwaru.

"Na internetu se objevilo mnoho různorodých tvrzení o tom, jak dalece je Half-Life 2 vlastně dokončen, když ukradený kód obsahoval jen několik ukázkových úrovní s množstvím chyb. Jestli je to všechno, co má zatím vývojářská firma Valve Software k dispozici, jedná se bezpochyby o záměrné klamání fanoušků, kteří očekávali vydání v tomto měsíci. Kdyby však Valve Software neměla nic víc, jak by mohla souhlasit s přiložením své hry k nejnovějších kartám ATi? Vždyť museli vědět, že uvedení Radeonů série „XT“ se uskuteční začátkem října..." (celý článek)

Pokud jste fanoušky Pána Prstenů ve všech jeho možných podobách, pak nepřehlédněte naši soutěž "Vyhrajte DVD či meč z Pána prstenů!".

Plná hra: "Zosso Bowling - útočící kuželky"

Bleskovka dne: Německý žebříček nejprodávanějších her - Mafia se stále drží

Sobota - 25.10.2003

Jako obvykle je tady Kamilův článek "Nová mega: intro Hidden & Dangerous 2 a demo Silent Hill 3!" a s ním i spousta zajímavých downloadů. Mimo jiné si můžete intro z očekávané domácí pecky Hidden & Dangerous 2, demoverze hororového dobrodružství Silent Hill 3 nebo střílečky Apocalyptica.

Plná hra: "Chcete být Milionářem? - chceme"

Bleskovka dne: Stahujte nástroje pro tvorbu módů ke hře Max Payne 2!

Váš názor Další článek: Legenda: Poselství trůnu 2 vyjde v listopadu