Nový týden: recenze Operace Flashpoint: Resistance

Datadisk pro Flashpoint, nový GameStar * Úvaha versus byznys * Kingdom Under Fire GOLD aneb další z mnoha RTS * Jak se žije (a pracuje) u Raven Software * Je tu nová Delta Force * Objevil se pokořitel Heroes of Might & Magic * A další zajímavé zprávy z uplynulého týdne v nové podobě Nového týdne!

Pondělí - 6.8.2002 ... Datadisk pro Flashpoint, nový GameStar

Pondělí bylo plné zajímavých článků. Na prvním místě jistě stála recenze dlouho očekávaného datadisku k Operaci Flashpoint, totiž OF: Resistance, kterou recenzoval David Sláma:

"OFR se celý odbude pouze na ostrově Nogova. Avšak tento ostrov je větší než všechny tři z původní hry dohromady a navíc úplně celý pečlivě vymodelovaný do nejmenších podrobností. Obsahuje snad všechny možné druhy terénu, takže si můžete prožít celé spektrum bojů – od přepadení v horském průsmyku přes tankové bitvy na pláních či ve městech až po akční přestřelky na zřícenině hradu nebo třeba v prostředí archeologických vykopávek.

Datadisk nabízí devět nových map pro multiplayer, pět pro single mise a konečně dvacet spojených do kampaně. Ta nabízí úchvatnou atmosféru partyzánských bojů proti početnějšímu, lépe vycvičenému a vyzbrojenému nepříteli, jenž má zároveň podporu obrněné techniky. Té se sice také dočkáte, ale musíte ji ukrást sovětům pod nosem. Chuťovka." (celý článek)

Operation Flashpoint Resistance   Operation Flashpoint Resistance

Ani není divu, že si hra díky své všestranné propracovanosti vysloužila hodnocení o stupínek nižší než 10/10.

V pravidelném článku Martina Blatného "Co najdete v Gamestaru 43?" jste se mohli dočíst o tom, co přináší nejnovější (dvoj)číslo, podle diskuse mezi herními fandy zřejmě nepříliš oblíbeného, časopisu GameStar:

"Ale vraťme se zpět k časopisu. Zvýšení prostoru se odrazilo tam, kde to nejvíce čtenářů očekávala – v recenzích. A tak se v srpnovém Gamestaru setkáme na 44 stranách s celkem 16 recenzemi pro PC. Nadílka je to rozhodně slušná, s nabubřelými prohlášeními na webu („bezkonkurenční počet recenzí“, „stává se tímto GameStar zcela jasně v počtu stránek i textu očividně nejbohatším titulem na domácím trhu“ atd.) bych byl rozhodně opatrnější – z dlouhodobého hlediska je na tom Gamestar stále nejhůře (a např. ve Score 100 bylo recenzí 20, ve Score 95 bylo 21 recenzí na 49 stranách, ve Score 94 dokonce 25 recenzí na 47 stranách, Score 93 pak mělo recenzím vyhrazených celých 53 stran). Pokud se od podzimu zvýší rozsah na 116 stran a přidaný prostor bude dlouhodobě využit především na recenze, bude teprve možné mluvit o zlepšení stavu." (celý článek)

Nakonec jsme vám nabídli opět pravidelný článek "Týden v rubrice Plné hry: ať žije Moorhuhn!" a samozřejmě nechyběla ani plná hra, totiž "A-Yopulus - The Next Moon – výlet do neznáma". Z bleskovek vybírám dvě oznámení o GOLD verzích, totiž Aliens versus Predator: Primal Hunt a Icewind Dale 2. A kdyby vás náhodou zajímal i český překlad Icewind Dale 2, čtěte zde.

Úterý - 7.8.2002 ... Úvaha versus byznys

V úterý se objevily dva zajímavé netradiční články. Zaprvé to byl zcela nový pravidelný článek Kamila Grice nazvaný "Byznys hrátky", poprvé s podtitulem "konec francouzské společnosti Cryo?". Mimo podrobností o finančních problémech známé francouzské herní společnosti Cryo Interactive jste se tam mohli dočíst o plánovaném londýnském veletrhu ECTS 2002, povzbudivých finančních výsledních herních firem (vyjma Crya;), současnosti a budoucnosti konzole Xbox a dalších zajímavostech. Nechyběl ani graf vývoje konzolového trhu a poslední tabulka prodeje her v Evropě.

Druhým článkem hodným pozornosti byla úvaha Davida Slámy s podtitulem "Hry versus Televize". Asi každému je jasné, čím se tento text mohl zabývat, takže já vás jen navnadím krátkým výtažkem:

"Tím se pomalu dostáváme k zajímavé věci, jíž není nic jiného než provázanost filmového světa s tím počítačovým. Začalo to předěláváním slavných filmových příběhů do počítačového světa. Ať už šlo o komerční předělávky světů Star Treku či Star Wars a nebo o amatérskou mlátičku s Barbarem Conanem na ZX Spektru.

Interesantní je rovněž to, že počítačové hry se tvořily hlavně podle filmů točených pro promítání v kinech. Najdeme jen málo titulů, jež by vycházely z televizních filmů či seriálů. Výjimkou je svět Star Treku, na jehož základě vzniklo již slušné množství her. Tento fakt je podle mého názoru způsoben tím, že většina trekkies si své hrdiny a příběhy oblíbili ještě v době, kdy se doma mohli bavit pouze sledováním televize (či slepováním papírových modelů s Ábíčka), protože osobní počítače byly dosti ojedinělé." (celý článek)

Nutno dodat, že článek také vyvolal úctyhodnou čtenářskou odezvu.

Úterní plná hra byla uvedena titulkem "Bruce Lee - báječné retro", jednalo se o předělávku dávné klasiky z Commodora 64. Mezi úterními bleskovkami vyčnívá zejména nový patch pro Dungeon Siege.

Středa - 8.8.2002 ... Kingdom Under Fire GOLD aneb další z mnoha RTS

Stěžejním článkem byla tento den recenze Honzy Morkese na českou verzi fantasy realtime strategie Kingdom Under Fire GOLD. Asi nejlépe hru vystihuje hned úvodní odstavec:

"Existují hry naprosto originální a převratné, které se zničehonic objeví a vytvoří zcela nový žánr. Na druhou stranu vznikají také hry, které nápady jedinečných kousků pouze okopírují. Nebudu nikterak zastírat, že naneštěstí Kingdom Under Fire GOLD patří do té druhé skupiny. A co víc, za své pomyslné otce si vzal rovnou dva různé žánry - RPG a RTS." (celý článek)

Neutuchající příval plných her tentokrát na naše stránky zanesl po čertech lechtivé francouzské pexeso - La bonne paire, což v překladu znamená "správná dvojice". No a když spojíme slova "lechtivé" a dvojice, tak nám vypadne... ehm. Pojďme dál ;). Máme tu totiž patch na zbrusu nové výborné RPG Neverwinter Nights.

Čtvrtek - 9.8.2002 ... Jak se žije (a pracuje) u Raven Software

Není mezi vámi jistě mnoho těch, kteří by neznali alespoň jeden titul od dnes již legendárního programátorského týmu Raven Software - jmenuje stařičké tituly jako Hexen, Heretic, ale také nové Soldier of Fortune nebo Jedi Knight 2. Dá se říct, že Raveni jsou jakýmsi "druhým vzadu" za ID Software. Pokud se chcete o tom, jak se u Ravenů dělají hry dozvědět více, rozhodně si přečtěte interview Kamila Grice s Kennem Hoekstrou, jedním z vývojářů této společnosti.

"Doupě: Společnost Raven Software je známa především na poli first-person stříleček. Velké množství hráčů považuje vás a vaši firmu za krále tohoto žánru mezi vývojářskými týmy. Co si o tom myslíš?

K.H.: Úspěchy, popularita a základna fanoušků společnosti Raven Software roste od doby, kdy jsem začal pracovat v této firmě, tedy zhruba již pět let. Podařilo se nám vytvořit dlouhou řadu výborných her a to z hlediska prodejnosti i ohlasu hráčské veřejnosti. Snažili jsme se naslouchat našim fanouškům a vyslyšet jejich přání, jak to bylo jen možné. Myslím, že fakt, že se nám podařilo zůstat v kontaktu s jádrem našich fanoušků a pravidelně nějakým způsobem přispívat do herní scény jsou hlavními důvody, proč je naše popularita na takové úrovni, na jaké se aktuálně nachází. Věříme, že úspěch nás bude provázet a pokračovat i v případě další řady herních projektů." (celý článek)

Jako obvykle nechyběl ani tento čtvrtek pravidelný Vývoj cen hardwaru, tentokráte s podtitulem "pomalu klesáme", který měl evokovat pomalé snižování cen počítačového hardwaru. Nechyběla ani plná hra - Das Kutter II čili "závodní hausbót".

Pátek - 9.8.2002 ... Je tu nová Delta Force

Ale bohužel, nedopadá nijak dobře. V recenzi Kamila Grice se můžete dočíst, že dojem ze hry kazila zejména možnost ukládat během misí, které navíc bývají veskrze průměrného ražení. Ani technické provedení toho mnoho nenabízí, a tak titul Delta Force: Task Force Dagger dopadl tak, jak dopadl.

"Nechejme však moralizování. Raději se podíváme na samotnou hru, její zákoutí, kladné i záporné stránky, přednosti i chyby a nedostatky. Jak už je z názvu hry Delta Force: Task Force Dagger patrné, jedná se o dalšího člena rozsáhlé herní série Delta Force. Děl, nesoucích v názvu právě ona dvě zmiňovaná slova, už jsme se za posledních několik let dočkali díky společnosti NovaLogic nespočet. Nelišily se nikterak svým konceptem, jako spíše konečnou kvalitou. A jak z měření sil vychází právě stand-alon datadisk Delta Force: Task For Dagger, který je primárně určen jako volné pokračování několik let starého a popravdě i ve své době nepříliš povedeného titulu Delta Force: Land Warrior? Popravdě, odpověď na předchozí otázku je vcelku jednoznačná. Rozhodně ji však nebudu vytrubovat do světa již na začátku této recenze, definitivní odpověď tak přijde až na konci tohoto článku." (celý článek)

V pátek jste si tak mohli stáhnout poslední plnou hru uplynulého týdne, totiž českou arkádu Planeta příšer 2. Z bleskovek bezpochyby stojí za pozornost ta, která upozorňuje na nově otevřené oficiální stránky připravovaného datadisku The Sims Unleashed.

Sobota - 10.8.2002 ... Objevil se pokořitel Heroes of Might & Magic

Originální a čtivá recenze Ondřeje Koziny na Age of Wonders 2 jednoznačně konstatuje, a čtenářské reakce i dokazují, že tahle hra má nad posledním dílem série HOMAM rozhodně navrch. Ostatně udělejte si názor sami:

"Závěrem si nemohu nedovolit malé poškádlení a píchnutí do vosího hnízda. I když je to můj subjektivní názor a každý to může vidět úplně jinak, tak bych rád řekl... no prostě rád bych se vyjádřil k... nebudeme chodit okolo horké kaše... prostě: Age Of Wonders 2: The Wizard`s Throne je lepší než Heroes 4 a i kdyby mne kamenovali tak to neodvolám a basta." (celý článek)

Hodnocení 9/10 pak mluví za vše.

Právě včera jsme vám představili také nový pravidelný článek nazvaný "Nová Mega", který přehledně shrnuje všechny zajímavé herní downloady, které se za poslední týden objevily. Naleznete zde podrobný popis nových demoverzí, patchů, trailerů a dalších zajímavostí.

Co se bleskovek týká, určitě nepřehlédněte nový český server Abarin.cz, což je jakási online verze oblíbené stolní hry Dračí Doupě. Více zde. Zajímavá je také zpráva o tom, že výbornou adventuru Syberia bude v ČR distribuovat společnost Cenega.

Váš názor Další článek: Adventuru Syberia bude v ČR distribuovat Cenega

Témata článku: , , , , , , , , , ,