Nový týden: recenze Postalu 2 a první detaily o Half-Life 2

Recenze her Postal 2, Devastation * Preview ruské 3D střílečky Kreed * HW novinky - Dopřejte svému procesoru -50 °C * Čtenáři naostro: Ptejte se Jarka Koláře na Vietcong! * Potřebují hráči 64bitové procesory? * Jarní slevy her na Vltavě! * Full Throttle 2: Hell on Wheels - čerstvé informace a screenshoty * Korunní princ přichází aneb první detaily o hře Half-Life 2 * A další zajímavé články

Pondělí - 21.4.2003 ... Recenze hry Devastation

Nový týden začneme pěkně akčně s recenzí Zdeňka Němečka "Devastation - akční variace na Deus Ex". Tady je ukázka:

"Režim simulace má oproti tomu blíže ke skutečnému boji. V tomto režimu si lépe vychutnáte atmosféru hry, kdy jeden špatný krok nebo příliš dlouhý pobyt na otevřeném prostranství znamená rychlou smrt. Navíc jste také omezeni počtem zbraní, které můžete nést. Rozhodně tedy nepočítejte s tím, že budete po vzoru Arnieho pobíhat po ulicích ověšeni jako vánoční stromeček a bezstarostně kosit tuny nepřátel. Pokud seberete příliš mnoho zbraní a munice, velmi výrazně se zpomalí váš pohyb. A při rychlosti šneka na odpolední vycházce se stanete až příliš snadným terčem pro snipery." (celý článek)

Jak snížit teplotu svého procesoru až o 50°C? Dočtete se v nejnovějším vydání článku "HW novinky - Dopřejte svému procesoru -50 °C":

"Systém MACH II pracuje na principu fázové změny a je schopen odebrat až 200W tepelné energie, což je o třetinu více než u jeho předchůdce. Výrobce také udává snížení teploty procesoru až o 50°C. Vylepšena byla i prevence proti kondenzaci sražené páry a kontrola optimálního chlazení a to zlepšením teplotního kontrolního systému. Protože systém obsahuje také ventilátor, bude zajištěna i regulace otáček v systému Windows. Prometeia Mach obsahuje také vylepšené bootovací procedury, zajišťující kompatibilitu s více základními deskami a rychlejší dosažení pracovní teploty. Programovatelný čipový ovladač celého systému může být navíc v budoucnu upgradován novým firmwarem či softwarem." (celý článek)

Od pondělí začíná právě v tento den pravidelně vycházet také náš oblíbený seriál "čtenáři naostro", nemůže tedy chybět ani tentokrát. Nadpis říká vše "Čtenáři naostro: Ptejte se Jarka Koláře na Vietcong!":

"V roce 1995 Jarek navázal díky Petrovi spolupráci se Stephanem Piaseckim (dříve pracoval v BlueByte jako autor příběhu a FMV v Battle Isle 3, později v Black Legend GmBH) a spolupracoval na adventuře To Hell and Back. Následujícího roku se Jarek oficiálně odstěhoval do Německa, kde pracoval ve firmě Virtual X-citement GmBH (někdejší Black Legend), ukončil práci na To Hell and Back. Jarek navázal spolupráci s programátorem Michalem Janáčkem a grafikem Michalem Mariánkem, aby spolupracovali na hře Akte Europa, kterou dokončili v roce 1997." (celý článek)

Bleskovka dne: Enter The Matrix je GOLD!

Úterý - 22.4.2003 ... Očekávané recenze hry Postal 2

Konečně se všichni fanoušci 3D stříleček dočkali! Přinášíme toužebně očekávaný článek "Recenze: Postal 2 - ještě zvrhlejší rozsudek", který vynáší definitivní ortel nad kontroverzní pářkou studia Running With Scissors:

"V Postalu 2 nejsou levely v pravém smyslu slova. Celé to divadlo se odehrává pouze ve městečku Paradise, které je rozdělené na několik jednotlivých částí mezi kterými pendlujete skrze různé průchody a tunely. A právě tady narazíte na první a hned asi největší kámen úrazu téhle hry, kterým jsou nahrávací časy. I na testovací konfiguraci trval přechod z jedné části města do jiné od půl do jedné minuty. Když pak máte ještě zapnuté samoukládání pozic, zabírají přechody nezanedbatelnou část hrací doby." (celý článek)

Vyzpovídat se alespoň jednou týdně - povinnost každého skutečného Američana * Pokud vás ovšem nepřekvapí farář s pistolí v ruce

Islamisté nemají úctu ke křesťanským tradicím * A chlapci z RWS zase nemají úctu k muslimům

Nejnovější vydání článku "Byznys hrátky: mládež a hry" informuje mimo jiné o tom kolik dětí má přístup ke hrám, jaký je vzájemný poměr děvčat a chlapců či že Microsoft slaví úspěch služby Xbox Live.

"Přestože bylo dané číslo uživatelů prezentováno jako velký úspěch firmy, nezbývá nám než se připojit k poněkud střízlivějším odhadům. Není totiž zcela jasné, nakolik jsou dané výsledky úspěchem či propadákem. Ptáte se proč? Z jednoduchého důvodu - Evropa zažívá premiéru online služby pro některou z herních konzolí a tak teprve výsledky konkurence naznačí, nakolik výhodný byl brzký start této online podpory. Zcela nepochybné však je, že zveřejněné finanční výsledky Microsoftu nejsou stále pro jeho "Home and Entertainment" divizi nikterak příznivé. Xbox je tak pro firmu spíše přitížením než spasitelem." (celý článek)

V novince "Alpha Black Zero - taktická střílečka z budoucnosti" se dočtete o připravované taktické týmové 3D akci postavené na Serious Sam enginu:

"Hlavním hrdinou hry je poručík Kyle Hardlaw, příslušník speciálních jednotek E.T.I. určených pro otázky meziplanetární bezpečnosti, konkrétně úplně prvního týmu nazvaného Alpha Black Zero. Během jedné z rutinních misí se podaří tomuto týmu proniknou hluboko ke kořenům gigantické konspirace sahající až kamsi do centra vlády Federace. Kyle Hardlaw je však poté armádou nařčen z masové vraždy a předveden před tribunál, kde se má obhajovat. A právě zde tkví jedno z velmi originálních řešení této hry. Mise se totiž budou průběžně prolínat s tímto soudním přelíčením a soudci budou vždy posuzovat nové a nové důkazy, které v těchto misích jaksi retrospektivně získáte (obžalovaný jakoby vypráví svůj příběh)." (celý článek)

Plná hra: "Coca Cola Football - stolní fotbal ve vašem PC"

Bleskovka dne: Nová kampaň pro Impossible Creatures v přípravě

Středa - 23.4.2003 ... Preview hry Kreed

Máte chuť utrácet? Pak čtěte článek Kamila Grice "Jarní slevy her na Vltavě!", který přináší seznam šesti výhodných nabídek internetového obchodu Vltava:

"Baldur`s Gate II Platinová edice (recenze) - 509 Kč!

Nezapomenutelná klasika žánru RPG her. To jsou oba tituly skvělé herní série Baldur`s Gate, jejíž jméno dodnes budí obdiv i nostalgické vzpomínky. Druhý díl této herní řady se díky společnosti CD Projekt opět dostává na náš trh a krom hlavního příběhu, v němž se ponoříte do světa intrik, dobrodružství a zuřivého boje, nabízí také impozantní bonusy. Těšit se tak můžete nejen na plnohodnotný datadisk Throne of Bhaal, ale také 5 CD obsahující artworky, portréty, hlasy postav a mnohé další. Samozřejmostí je kompletní česká verze a kvalitní cena." (celý článek)

V rozsáhlém preview nadepsaném "První pohled: Kreed - přichází z Ruska nový král atmosférických 3D akcí?" vám představujeme nadějnou 3D akcí, která si dělá ambice stát se lídrem v žánru atmosférických 3D stříleček:

"Cílem hry samozřejmě není jen bezduché pobíhání sem a tam a zběsilé kosení všeho co se pohne. Naopak, často budete nuceni komunikovat se zbylými (ač třeba smrtelně zraněnými) členy posádky, tajemnými postavami odkudsi, budete objevovat ztracené zápisky, diáře, video- či holografické záznamy, jenž budou vyprávět příběhy jiných lidí, kteří se dostali do podobné situace jako vy. Často nezbude než rozřešit nějakou tu logickou hádanku, uhodnout přístupové heslo nebo nalézt požadovaný předmět, abyste se dostali přes zamčené dveře a poodhalily další kousek tajemné mozaiky zvané Kreed." (celý článek)

Novinka "Fair Strike - akční simulátor helikoptéry" pak přináší aktuální informace o připravovaném akčním simulátoru helikoptéry, kterou vyvíjejí tvůrci shodou okolností taktéž pocházející z Ruska:

"Dostanete k dispozici šest různých helikoptér - AH-64A Apache, RAH-66 Comanche, PAH-2 Tiger, Ka-50 Hokum, Ka-52 Alligator a Ka-58 Black Ghost. Všechny disponují nejen kvalitní výzbrojí, ale zejména také precizním fyzikálním modelem. Jak jsem již řekl, můžete ovládat až tři další wingmeny - týká se to jak dalších bojových, tak i transportních vrtulníků. Samozřejmostí je možnost přizpůsobit před každou misí výzbroj svého stroje - jedná se o jeden z nejdůležitějších faktorů úspěchu mise. Mimoto je také možné "potáhnout" vrtulník vlastním barevným skinem." (celý článek)

Plná hra: "Sázkař 3.0 - sportovní gamblerství"

Bleskovka dne: Datadisk Breakthrough pro akci Medal of Honor

Čtvrtek - 24.4.2003 ... Nový letecký simulátor od LucasArts v přípravě!

Tento den přinášíme podrobnější informace o nedávno ohlášené hře "Secret Weapons Over Normandy - nový letecký simulátor od LucasArts!":

"Nejdůležitějším prvkem každého leteckého simulátoru jsou dostupné stroje. V SWON jich má být přes dvacet, vybraných jak ze spojenecké, tak i německé a japonské výzbroje. Například jsou to dvoumotorový P-38 Lightning, superrychlý P-51 Mustang, raketový Me 163 Komet nebo proudový Me 262. Kdo by si raději jen zastřílel, může se stát kulometčíkem v jedné z mnoha obranných věžiček létající pevnosti B-17. Jak vidíte, dostupné mají být stíhače i bombardéry." (celý článek)

Bleskovka dne: Nová oprava pro RTS Age of Mythology

Pátek - 25.4.2003 ... Potřebují hráči 64bitové procesory?

Zajímavou diskusi vyvolal páteční článek "Potřebují hráči 64bitové procesory?" zabývající se nevyhnutelným příchodem 64bitových procesorů do domácností a tedy i na stoly hráčů.

"Na počátku 21. století už dávno neplatí, že profesionální počítačovou hru lze vytvořit doma "na koleni" nebo u tatíka v garáži. Dělat hru, která má ambici stát se na dlouhá léta lídrem ve svém oboru dnes znamená investovat miliony dolarů do lidí i technologie. Často dojde i na výpočetně nesmírně náročné procesy (zejména v souvislosti s grafikou), při kterých už prostě výkon a zejména dostupný paměťový prostor dnešních 32bitových procesorů nedostačuje. A tak právě herní vývojáři budou jedni z prvních, kdo naplno využije všech výhod 64bitové platformy." (celý článek)

Bleskovka dne: Obsah 100. čísla časopisu LEVEL včetně plné hry

Sobota - 26.4.2003 ... První detaily o Half-Life 2!

Není pochyb o tom, že Half-Life 2 je jednou z těch her, na kterou se těší snad naprosto všichni hráči. Jelikož se v posledních dnech objevilo na internetu množství nových informací, ačkoliv stále povětšinou neoficiálních, připravil pro vás Kamil Gric jejich obsáhlé shrnutí a přiložil také všechny zatím dostupné screenshoty. Nepřehlédněte proto článek "Korunní princ přichází aneb první detaily o hře Half-Life 2":

"Moderní first-person střílečky posledních let trpí významným neduhem v podobě jejich nepostačující délky. Investice do titulu, který vás bude bavit jen po jeden víkend, jistě nelze považovat za výhodnou. Tvůrci ze společnosti Valve Software si však bezpochyby hodlají dát na tuto skutečnost dobrý pozor a tak by nás v rámci 12 kapitol druhého dílu měla čekat celkem 40 hodinová porce zábavy. Nakolik bude Half-life 2 obdařen multiplayerem prozatím není známo. Takřka jisté však naopak je, že společnost nám bude dělat několik starších a již dobře známých postav (Barney a G-Man), byť o několik málo měsíců a let starších a šedivějších. Významnou roli v celém příběhu coby kolegyně a partnerka Gordona Freemena bude hrát i dívka Alyx Vance, která se objevila na jednom z obrázků." (celý článek)

Jako by toho nebylo dost, vydali ještě navíc LucasArts také nové informace a screenshoty ke svému připravovanému projektu Full Throttle 2: Hell on Wheels, a tak mi nezbývalo, než se pustit do článku "Full Throttle 2: Hell on Wheels - čerstvé informace a screenshoty":

"Zápletka se točí kolem rozbitých silnic kolem města El Nada, kde momentálně Ben se svými kumpány přebývá. Asi sami uznáte, možná i z vlastní zkušenosti, že na rozbitých silnicích se dá jen těžko jezdit autem, natož pak na motorce. Ben samozřejmě neváhá a vydá se spolu s Tchoři zkoumat, co je příčinou záhadného rozpadání se silnic a dálnic kolem El Nady. Za využití všech dostupných diplomatických prostředků, tedy především vlastních pěstí, se dostane na stopu znepřáteleného gangu Ohařů. Stopa ale není tak horká jak se zdá, postupem času se ukáže, že za celým problémem vězí vražedný komplot, ve kterém nejde o nic jiného než o peníze a moc. Ostatně jako vždy. Ben tedy spojí síly se starými známými - otcem Torquem, svým rádcem a učitelem, a Maureen Corleyovou, dědičkou Corley Motorcycle Company. Společně se snaží zarazit zlotřilého zločineckého mizeru i jeho přisluhovače a znovu na silnicích nastolit svobodu." (celý článek)

A nechybí ani pravidelný Kamilův článek "Nová mega: multiplayer test RTCW: Enemy Territory", který nabízí mimo jiné například opravy pro tituly Indiana Jones and the Emperor`s Tomb, Delta Force Black Hawk Down, MGS 2: Substance či Praetorians a další zajímavé soubory ke stažení.

Bleskovka dne: Tři nové hry na námět Pána prstenů

Váš názor Další článek: Velká aktualizace release listu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,