Nový týden: Resident Evil Remake vs. DOOM III

Preview Resident Evil Remake - nová bomba pro GameCube? * Objevte nové světy v online hře Myst Online * Recenze Battlefield 1942, jedné z nejlepších multiplayerových stříleček posledních měsíců * Staňte se samurajem ve hře Way of the Samurai! * A zase jedna skvělá simulace pouze pro konzole - Stuntman * Nášup nových trailerů!

Pondělí - 21.10.2002 ... Preview Resident Evil Remake

Postupem času se ukazuje, že GameCube přeci jen není tak ne(konkurence)schopná konzole, jak se zprvu zdál být - s novými tituly dokazuje, že dokáže svěže konkurovat Xboxu i PlayStationu 2. Asi nejlépe to poznáte právě a především díky nejnovějšímu Resident Evilu, do jehož preview se pustil Martin Zavřel v článku "Resident Evil Remake - první dojmy z hraní":

"Když se začaly šířit zprávy o remake hry Resident Evil (dále jen RER), zmítal jsem se mezi dvěma protichůdnými reakcemi (nechme stranou zoufalství, že RER nebude pro PS2, PC ani Xbox). První byl dojem nevýslovného nadšení ze screenshotů, které lze technickou dokonalostí a realismem (kromě jiného bezprecedentní volba barev) porovnat pouze s Doomem 3. Druhou rekcí bylo zděšení, že v dnešní době bude mít herní engine podobu předrenderovaných pozadí. Díky výkonu dnešních strojů jsme si všichni zvykli na realistické, pružné a "živé" 3D engine her - a najednou se zase máme dívat na nepohyblivé obrázky? Můj skepticismus trval po celou dobu, kdy byla hra v přípravě - a skončil "až" prvními pěti vteřinami s hotovou hrou." (celý článek)

Resident Evil Remake Resident Evil Remake

Je nový Resident Evil předznamenáním očekávaného DOOMu III? Co s ním má a nemá společného? Tak na tato i jiná témata se můžete rozhovořit v rozsáhlé a zajímavé diskusi pod článkem.

V pondělí bylo jasně vidět, že naši autoři přes víkend nelenili a naopak se měli čile k světu - po jednom konzolovém preview jsme vám totiž nabídli ještě dvě PCčkářská. To první se týkalo hry Total Club Manager od EA Sports a postaral se o něj Honza Morkes článkem "Total Club Manager - opravdu totální manažer". Zde je krátká ukázka:

"S novým názvem a nepopíratelnou snahou Championship Manager v rozsahu dohnat a samozřejmě také předehnat startuje do sezóny Total Club Manager 2003. Aby jste se v záplavě informací a možností hry neztráceli, můžete jednoduše označit činnosti, které svěříte svým podřízeným. Pokud tedy nemáte zájem cvičit juniorku, jednoduše klidně i v průběhu sezóny zmáčknete tlačítko, pomocí kterého tuto povinnost svěříte asistentům. A až se vám zase zachce, můžete se jich opět ujmout. Nebo vás nebaví neustálé handrkování s hráči o platu na další sezónu? Opět stačí jediný klik a máte po starostech." (celý článek)

  

V druhém preview jsme se přenesli někam úplně jinam - do alternativní minulosti a žánru realtime strategií. Hra Impossible Creatures totiž slibuje nejen rozsáhlé bitvy vedené za pomoci geneticky upravených příšerek, ale také zajímavý příběh odehrávající se ve 30. letech minulého století. Tady je ukázka z preview nadepsaného "Microsoft podporuje genetické mutace!?":

"Samotná hra se odehrává právě na těch několika ostrovech a ostrůvcích v jižním Pacifiku, kde se odehrávají experimenty a mícháním zvířecích genů - snahou je vytvořit armádu nepřemožitelných bojovníků, kteří nebudou mít žádnou slabost. Strategická část hry je v podstatě úplně stejná, jako u kterékoliv jiné hry tohoto typu a ostřílení (i méně ostřílení) stratégové nebudou mít žádný problém se do hry ponořit. Budete stavět budovy s využitím dvou základních surovin, což jsou elektřina a uhlí (to pravé pro 30. léta 20. století). Uhlí se nachází v pevné formě pod povrchem a vy ho musíte vykutat, elektřina pochází ze speciálních budov. Samozřejmě, že nebude chybět ani výzkum, díky kterému pak dostanete možnost stavět nové budovy. Nečekejte ale, že si na ostrůvcích postavíte malé vesničky - stavba základny je omezena na minimum." (celý článek)

 

A aby toho do začátku týdne nebylo málo, připravil jsem pro vás ještě novinku ohledně připravovaného remaku jedné z nejslavnějších arkád, které kdy byly vytvořeny: Dragon`s Lair. Článek se jmenoval "Dragon`s Lair se vrací ve 3D":

"Příběh nové verze se příliš neliší od té původní - princezna Daphne byla unesena zlým drakem Singem a je držena na tajemném hradě. Hráč se opět musí zhostit postavy chrabrého rytíře Dirka a svou milovanou zachránit. Pokud vám to připadá až příliš stejné jako původní hra, nedivte se. Je to totiž účel. Tvůrci přímo dbali na to, aby se nová verze od původní příliš nelišila. Budeme tak mít možnost spatřit podobné "reálie" jako v originálním Dragon`s Lair, příbuzné bude i celkové výtvarné pojetí. Je asi zbytečné dodávat, že ani onen skvostný parodický humor, což byl jeden z prvků, který dělal původní hru tím čím byla, nedozná výrazných proměn. Naštěstí." (celý článek)

 

Čtveřici "velkých" článků doplňoval pravidelný přehled "Týden v rubrice Plné hry: božský Prince of Persia je zpět!" od Kamila Grice a plná hra "K-Racer - ostrovní jezdec".

Úterý - 22.10.2002 ... Byznys a sny

Úterní dvojice článků se sestávala z Kamilova pravidelného "Byznys hrátky: účastní se Microsoft hry kočky s myší?" a mojí novinky o připravované hře Myst Online. Takže nejprve k byznysu - lidové moudro totiž praví, že peníze jsou vždy až na prvním místě.

Víte, že Game Boy Advance předstihnul v prodejnosti konzoli PlayStation 2? Nebo že Americké obchody odmítly prodávat titul BMX XXX? Také se povádalo něco o tom, že jacísi hackeři opět předčili Microsoft a že letošní vánoce budou skutečným rájem pro obchodníky, resp. prodejce počítačových her. Že jste o ničem z toho ještě neslyšeli? Pak je článek "Byznys hrátky: účastní se Microsoft hry kočky s myší?" určen právě pro vás a tady je malá ukázka:

"Několik, podotýkám velmi klíčových, prodejců her ve Spojených státech amerických, odmítlo zařadit do své nabídky zmiňovaný titul BMX XXX. To vše z obavy nad až příliš "povolným" obsahem hry, který se v žádném případě nevyhýbá nahotě a vulgaritě. Právě podobným stylem, tedy nechat hráči naprostou volnost a nezamezit mu ani v přístupu k násilí a dalším "negativům", hodlá společnost Acclaim zaujmout masu hráčů." (celý článek)

Přenesme se nyní ze světa byznysu do snových vidin vzdálených, neprobádaných zemí - právě tam vás totiž hodlá uvést připravovaná online hra Myst Online, o níž jsem se rozepsal v článku "Vstupte do světa snů v Myst Online":

"Nyní se pionýrští tvůrci ze společnosti Cyan Worlds pouštějí opět do nového dobrodružství, které má hráčům otevřít další dveře do říše Nepředstavitelného. Pracují totiž už nějaký ten pátek na hře Myst Online, masivně multiplayerové online adventuře zasazené do persistentního (stálého/neměnného) světa vycházejícího ze série Myst. Gigantický potenciál ukrývající se v tomto projektu si uvědomili manažeři společnosti UbiSoft a rozhodli se jej finančně podpořit. Jako jedna z mála dnes připravovaných online her má tedy Myst Online již předem zaručeného vydavatele a její spuštění je tak téměř naprosto jisté. Otázkou je pouze ono obligátní "Kdy?"." (celý článek)

 

Bleskovka dne: Byli jste vybráni do testu C&C: Generals?

Středa - 23.10.2002 ... Recenze Battlefield 1942

Právě v prostřední den týdne jsme vám konečně přinesli recenzi Ondry Koziny na dlouho očekávanou 3D akci Battlefield 1942, která se měla stát novým králem multiplayerových 3D (válečných) akcí. Povedlo se jí to? To se dozvíte v článku "Battlefield 1942 - výzva, kterou nelze odmítnout":

"Opravdu originální hra je vzácnost, která se objevuje maximálně jednou do roka a možná ani to ne. Nebudu tvrdit, že Battlefield 1942 je revolucí v žánru, ani vás nebudu přesvědčovat, že se jedná o pokořitele ostatních akčních her. Přesto je BF 1942 v něčem jedinečné. Existuje totiž několik důvodů, proč bych měl o této hře napsat, že jde do jisté míry o nedotažený projekt. Na druhou stranu BF 1942 předkládá spoustu důkazů, které mou domněnku vyvracejí a nutí mne uvažovat o tom, jestli bych jej neměl označit za jeden z nejlepších titulů, co jsem v posledních měsících hrál. Jak jsem své dilema vyřešil se dozvíte, pokud kouknete na tabulku hodnocení. Před tímto čas od času užitečným rozhodnutím vás nyní varuji, jelikož byste se o BF 1942 dověděli jen prostou polovinu pravdy." (celý článek)

Battlefield 1942 Battlefield 1942

Po hutné recenzi je tu poněkud méně hutné, určitě ale stejně zajímavé povídání Martina Zavřela o novém čísle PSM2 - článek "PSM2, 9. číslo - 10 stránek o novém GTA a něco navíc":

"Nové číslo neoficiálního PlayStation 2 magazínu je mezi námi a nezbývá než prohlásit, že je to opět kvalitní čtení pro fanoušky černé konzole, plné cenných informací a exkluzivních obrázků. V novinkové sekci se nejspíš zastavíte u článku o připravované hře Mortal Kombat: Deadly Alliance, která na sebe pomalu ale jistě poutá stále větší pozornost (nejen díky Martinu Bočkovi tady na Doupěti, ale především díky videoukázkám, ze kterých skutečně sálá brutalita a důraz na detail, které mnoho hráčů od hry tohoto stylu potřebuje), malé vzdechnutí si jistě neodpustíte nad spekulacemi na téma ICO 2." (celý článek)

Po dvou hlavních chodech následoval dezert v podobě článku "A Fistful of Gold - originální strategie z Polska", jehož účelem bylo informovat naše čtenáře o připravované kombinaci RTS a RPG jménem A Fistful of Gold, která se kutí na sever od našich hranic, totiž v Polsku (ale to jste už asi uhodli). Více vám tedy snad poví ukázka z článku:

"Hráče se zde stanou dobrodruhy cestujícími od města k městu a řešícími problémy místních obyvatel. A že těch problémů nebude málo si můžete být jistí - celá země, ve které se AFOG odehrává, se totiž po smrti krále ocitla v naprostém chaosu. Na většině míst vládne krutost a bezpráví, spravedlnost stěží přežívá pouze v malých městech a vesničkách - i tak ale jen díky samozvaným strážcům pořádku (někdy dobrým, někdy holt i špatným).

Vy jste ten, koho si tito "šerifové" najímají aby za ně řešil problémy, na které oni sami nestačí. Jste muž bez minulosti, zato však s dokonale vycvičenými schopnostmi zabijáka. Plníte zadané úkoly a necháváte si za to platit. Co je váš životní úděl... nebo je v tom něco víc? To zatím vývojáři neprozradili. V každém případě víme, že mise a celý příběh bude značně nelineární s několika možnými konci. To znamená, že hra vás bude bavit třeba i když ji budete hrát už potřetí." (celý článek)

 

Plná hra: "LaserAge Gold - nastolte ve vesmíru pořádek"

Bleskovka dne: Icewind Dale II a Combat Mission Gold již v lisovně!

Čtvrtek - 24.10.2002 ... Staňte se samurajem ve hře Way of the Samurai!

Čas nemilosrdně letí a už tu máme čtvrtek a s ním dva články - "Way of the Samurai - oživená samurajská sága" a pravidelný "Vývoj cen hardwaru: paměti opět letí vzhůru".

Konzolová 3D akce ze středověkého Japonska, tak by se ve stručnosti dala srhnout hra Way of the Samurai určena pro konzoli PlayStation 2. Její recenzi si vzal na starost Martin Boček a nadepsal ji "Way of the Samurai - oživená samurajská sága":

"Když totiž Way of the Samurai spustíte poprvé, budete poněkud zmatení. Bude se toho dít tolik, vy budete kývat na všechno a chápat nebudete nic. Abych byl přesnější - vůbec nic. A po necelých dvou hodinách skončíte. Ne, že by vás zabili, to v úvahu neberu. Skončíte tak, jak se skončit má - outrem. Možná dřív, než přesně pochopíte, o co vlastně jde. A jediný důvod, proč to zkusit znovu, bude malý nápis END No. X, který uvidíte úplně na závěr. Tak to tedy zkusíte znovu, pak ještě jednou, pak zase… A někdy touhle dobou nejspíš dospějete do fáze, kdy vás to prostě přestane bavit. A nebo taky ne." (celý článek)

Way of the Samurai Way of the Samurai

V pravidelném článku "Vývoj cen hardwaru: paměti opět letí vzhůru" jste se mohli dozvědět nejen o rapidním vzrůstu cen pamětí, ale také o aktuálních cenách monitorů.

Bleskovka dne: Breed a Imperium Galactica III až příští rok

Pátek - 25.10.2002 ... A zase jedna skvělá simulace pouze pro konzole - Stuntman

Poslední všední den začal výbornou a originálně psanou recenzí Honzy Spáčila na neméně výbornou a originální hru Stuntman určenou však bohužel pouze pro konzoli PlayStation 2. Stanete se v ní řidičem - kaskadérem, který musí plnit úkoly zadané podle filmového scénáře. Tady je ukázka z recenze:

"Pokusů máte neomezené množství, tudíž můžete být v klidu, v případě chyby jedete hezky znova. To by mohlo vzhledem ke zmiňované linearitě a skutečnosti, že každou scénu budete muset opakovat několikrát, skončit nudným stereotypem. Nekončí. Laťka obtížnosti je totiž nastavena tak, abyste se s postupným zvládnutím vozu naučili zvládat bezchybně i jednotlivé kousky a postupně se tak dostávat na každý pokus dál a dál. Vzhledem k tomu, že dopředu víceméně nevíte, co vás dál čeká, funguje dobře i explorační faktor, kdy jste jednoduše zvědaví, co za kousek vás čeká dál (o což by vás tutorial ochudil). Ty jsou pak dostatečně různorodé i adrenalinové, aby zvládly kočírovat vaši zvědavost. Ovládání je natolik hluboké a propracované, aby vás na vašich chybách zvládlo učit a zároveň vám s postupným zdokonalováním umožnilo dokonalé sžití s tím co ovládáte a dalo vám tak zároveň i pocit satisfakce." (celý článek)

Stuntman Stuntman

Plná hra: "Fight Man - jednoduché, chytlavé, zábavné"

Bleskovka dne: Nejprodávanější hry v ČR

Sobota - 26.10.2002 ... Nášup nových trailerů!

Tak přesně stejný titulek má i sobotní pravidelný Kamilův článek "Nová mega: nášup nových trailerů!", který nabízí kupříkladu videa z her jako je Colin McRae Rally 3, Project IGI 2, MOHAA: Spearhead, Raven Shield či Everquest: Planes of Power, demoverze The Gladiators, Real War: Rogue States nebo Earth 2150: Lost Soul.

Bleskovka dne: Další novinky od Cenegy

Váš názor Další článek: Další novinky od Cenegy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,