Nový týden: rozhovor s Radovanem Holubem

První číslo tištěného magazínu Doupě! * Co najdete ve Score 107 a GameStaru 47? * Exkluzivní obrázky z české verze Hearts of Iron * Rozhovor s Radovanem Holubem * Recenze her Gore: Ultimate Soldier a Runaway: A Road to Adventure CZ * Čtenáři naostro: Ptejte se Jindřicha Rohlíka! * Rozhovor s vítězem Becher Game 2002

Pondělí - 30.12.2002 ... Co najdete ve Score 107?

Už nadpis prvního dne nového týdne napovídá, který že byl úvodní článek. Jistě, Martin Blatný opět podrobně pročetl nejnovější číslo magazínu SCORE a své názory předložil našemu ctěnému čtenářstvu v článku "Co najdete ve Score 107?". Tady je ukázka:

"Lednové číslo časopisu Score se bezpochyby zařadí k těm lepším. Důvodů je hned několik. Kvalitní plná hra (ano, ať se časopisy snaží zaujmout čtenáře sebevíc svým obsahem, stále velkou měrou rozhoduje o prodejnosti časopisu kvalita plné hry), vcelku zajímavě napsaný tématický článek, spousta recenzí, kde se překvapivě nevyskytuje tolik trapných přirovnání a pubertálních vtípků jako v předchozích číslech, navíc se redakce tentokrát vyvarovala výstřelků v hodnocení." (celý článek)

Pravidelný přehled plných her uplynulého týdne "Týden v rubrice Plné hry: předsilvestrovské vydání" připravil jako obvykle Kamil Gric.

Plná hra: "International Gnome Hurling"

Úterý - 31.12.2002 ... První číslo tištěného magazínu Doupě!

Stejnojmenným článkem jsme pro vás připravili jakousi novoroční maškaru - většina z vás ji pojala jako příjemné zpestření začátku nového roku, o čemž se ostatně můžete sami přesvědčit jak v bujaré diskusi, tak i v ukázce ze samotného článku:

"První stopou vedoucí ke zjištění pravdy byl dříve uzamčený šuplík Honzy Kuneše v redakci Doupěte. Kromě několika pornografických materiálů jsme v něm našli pomuchlaný kus toaletního papíru s hnědým nápisem "Doupě - tlač". Redakční kolega Petr Skokfield ihned využil svého lingvistického talentu a nápis hravě přeložil ze Slovenštiny na "Doupě - tisk." Následovalo vniknutí do Vrecova počítače přes "bezpečný" ICQ port. Ve změti textových souborů (např. "OVLADNU_I-DNES.TXT") jsme našli informace, které jsme potřebovali. V ICQ archivu (na disku jsme našli v souboru "C:\Program Files\ICQ\2003a\16109862.dat") se píše "Ahoj Honzo (zřejmě Kuneši, - pozn.red. -)! Co takhle udělat Silvestr o něco dřív? Trocha recese nezaškodí - my tři chlapi v redakci BW si moc srandy přes den neužijeme - takže co takhle fiktivní reklama na tištěný Doupě? Čtenáři by byli zmatení a vše by se vysvětlilo na Silvestra jako vobrovská legrace." (celý článek)

Také v úterý pro vás Martin Blatný připravil zajímavý rozbor nového čísla zavedeného papírového magazínu, tentokrát se jednalo o GameStar 47 a článek nemohl být nadepsán jinak než "Co najdete v Gamestaru 47?". Tady je ukázka:

"Recenzí se tentokrát v Gamestaru urodilo dostatek. Na celých 48 stranách najdeme tentokrát 27 recenzí. Kladem jsou nová jména mezi autory recenzí, kteří snad vnesou čerstvou krev do zatuchlého recenzentského rybníka, jak se to před časem podařilo Gef a Jiřímu Sládkovi. Trochu paradoxně pak vyznívá tvrzení ve druhém úvodníku ("rekordní počet materiálů, pečlivě ošetřených prověřenými recenzenty"). Kvalita recenzí je stále poněkud kolísavá - některé jsou vynikající a čtivé, jiné zase k uzoufání nudné, plné nepřesností či budící dojem, že se "autoři snaží na pozadí počítačového světa exhibovat svou maličkost"). Bohužel už i u Gamestaru se začíná objevovat situace známá z konkurenčních časopisů - rozumný čtenář se před přečtením recenze podívá na jméno autora recenze a podle toho bere recenzi vážně." (celý článek)

Plná hra: "Becher Logical"

Středa - 1.1.2003 ... Exkluzivní obrázky z české verze Hearts of Iron

Hned v první den nového roku jsme našim čtenářům přinesli malý dárek v podobě exkluzivních a vůbec prvních obrázků z připravované české verze hry Hearts of Iron - článek nesl název "Exkluzivně: první obrázky z české verze Hearts of Iron".

Plná hra: "Becher Joe"

Čtvrtek - 2.1.2003 ... Rozhovor s Radovanem Holubem

Hned se třemi rozsáhlými a navýsost zajímavými články jsme přišli ve čtvrtek. Ačkoliv se ve všech případech jednalo o skutečně kvalitní čtení, tím nejzajímavějších ze všech tří byl asi "Rozhovor s Radovanem Holubem, autorem spojení "kultura kriplů"" od Honzy Morkese. Tady je ukázka:

"Doupě: Kdybyste mohl, vzal byste něco zpět?

R.H.: Ne, určitě bych nevzal zpět nic z toho, co jsem napsal. Možná mně po čase bylo trochu líto těch kluků a holek, kterým jsem pošpinil jejich svět. Jsou to lidi, kteří berou herní svět strašně vážně a s úctou. Do herních časopisů píšou taky třeba o svých soukromých problémech, jsou to pro ně zpovědnice. A já si vážím toho, když někdo bere něco vážně a věří tomu. Já vím, jak se mě dotklo, když mi za mala jeden kluk v Plzni řekl, že moje kolo Favorit s tříkolečkem a dvojpřevodníkem stojí za prd. "Kdybys měl mopeda, vole, tak bys nemusel šlapat jak debil," řekl mi tehdy. A já tak věřil, že moje modré kolo je nej. Pak jsem jezdil sám do přírody, aby mně Favorita zas někdo nepošpinil." (celý článek)

Polda 4   Polda 4  

Druhak tu byla recenze Davida Slámy na poměrně dlouho očekávanou 3D střílečku zvanou Gore. Článek nazvaný "Gore - Ultimate Soldier: staňte se nejlepším vojákem! - recenze" vám ovšem jasně doloží, že očekávání tentokrát nebylo příliš na místě. Ostatně, posuďte sami z následující ukázky:

"Bohužel náplň misí je jednotvárná a vůbec se nebojím říci až nudná (protože přesně tak to je). Engine GUS totiž jaksi zapomněl hráči umožnit tu nejzákladnější věc, která byla obsažena ve hrách snad už od jejich počátku - otevírání dveří. Nejen, že tak zbavil sám sebe možnosti napnout hráče, cože to asi na něj za dveřmi číhá, ale navíc tím degradoval mise na pouhé chození z místa A na místo B s občasným (dobře, uznávám, velmi častým) setkáním s nepřáteli, popřípadě (někdy) splněním nějaké banality, typu rozstřílej na kousky jaderné zbraně apod." (celý článek)

Gore Gore

Poslední v pořadí, ale zdaleka nikoliv v kvalitě je článek Kamila Grice nadepsaný "Svět herního byznysu v roce 2002 - události, aféry, krize", ve kterém se dozvíte o všech důležitých zajímavostech, které se udály v uplynulém roce. Mimo jiné se dočtete o prvních zmínkách o konzoli PlayStation 3, o zákazu počítačových her v Řecku, konci společnosti Cryo Interactive a dalších lahůdkách. Zde je ukázka:

"Za "nelegální" činnost je také považována instalace mod chipů - a podobný problém začal, i přes zjevnou snahu odolat, trápit také společnost Microsoft. Že právě její konzole Xbox není bez chybiček, to se povedlo ukázat hned několika šikulům. Jak se proti takovým útokům bránit? Když nepomohou zákony a právo, chce to použít chytrost. Microsoft se tak odhodlal k nezvyklému kroku v podobě vypsání výběrového řízení na pozici "Software Design Engineer", jinými slovy tedy nového zaměstnance firmy, jehož úkolem bude monitorovat dění na poli hackerském. Že by se některý z proslulých světových hackerů rozhodl opustit "ilegální" dráhu a přidal se na stranu softwarového giganta?" (celý článek)

Plná hra: "Hacman"

Pátek - 3.1.2003 ... Čtenáři naostro: Ptejte se Jindřicha Rohlíka!

V druhé části našeho nového cyklu "Čtenáři naostro" vám dáváme možnost položit všetečnou otázku další známé osobnosti českého herního světa, totiž Jindřichu Rohlíkovi, tvůrci her jako Colony 28, Twilight, Brány Skeldalu a Brány Skeldalu II: Pátý učedník. Zde můžete psát své dotazy a tady je ukázka z článku:

"Je tady již druhý rozhovor ze série "Čtenáři naostro"! Přibližně každé dva týdny vám v ní nabídneme jednu osobnost známou ze světa počítačových her, které pak můžete položit libovolnou otázku. Z nejlepších dotazů vybereme maximálně 25 až 30, na které osobnost odpoví. Nejde tedy v žádném případě o jednoduchý chat - vše se nese v duchu klasického rozhovoru - odpovědi jsou tedy promyšlené, věcné a delší, než na jaké jste zvyklí u běžného chatu. Interview je plně ve vaší režii a záleží jen na vás, jak bude výsledný čtenářský rozhovor vypadat!" (celý článek)

"Nejlepší hry roku 2002" - takto prostě je nazván článek Honzy Morkese, který si klade za cíl srovnat do řady deset nejzajímavějších her roku 2002. Tady je ukázka:

"Mafia rozhodně není na prvním místě z nějakého vlasteneckého pocitu a celosvětové úspěchy, kterých hra dosáhla za pár měsíců své existence jsou toho jasným důkazem. Pravdou však je, že v našich luzích a hájích jsme asi nezaznamenali titul s lepším českým dabingem. Marek Vašut v hlavní roli se holt těžko překonává...

Každopádně ozvučení je pouhou třešničkou na dortu. Skvělou práci odvedli grafici, kteří hře vtiskli nezapomenutelnou atmosféru třicátých let. Zvolené téma, práce v mafiánské organizaci, přesně do tohoto období zapadá a když k tomu navíc přidáte opravdu inteligentní příběh, dobová auta a zbraně, skvělé mise a díky několika přídavným módům dlouhou životnost, výsledkem bude dle mého názoru hra roku 2003." (celý článek)

     

Plná hra: "Becher Train"

Sobota - 4.1.2003 ... Recenze Runaway: A Road to Adventure CZ

A začneme pěkně zhurta, totiž recenzí. Společnost TOP Distributor přivezla už před časem na náš trh velice zajímavou kreslenou adventuru Runaway: A Road to Adventure. Budu k vám upřímný, je to výborná hra! Naneštěstí se TOP Distributor rozhodl hru lokalizovat... no a jak to celé dopadlo, to se můžete dočíst právě v článku "Runaway: A Road to Adventure CZ - recenze". Zde je ukázka:

"Příběh hry je ve své podstatě velice originální filmový scénář rozdělený do šesti menších epizod. Narazíme zde na více či méně zřetelné odkazy na nejeden klasický dobrodružný film, zejména Spielbergovy produkce - od Indiana Jonese po Blízká setkání třetího druhu. Hra je často prokládána animovanými sekvencemi, které sice nejsou tak kvalitní jako animace dělané přímo v "enginu" hry, ale nevypadají ani zase tak špatně. Ačkoliv narazíte na poměrně značné množství těchto scén, nemusíte se bát, že by vás hra chtěla otrávit svou krátkostí. Vždyť už jen rozsah tří blyštivých placek slibuje zábavu na dlouhé hodiny (či spíše desetihodiny)." (celý článek)

 

Po recenzi nastal čas na velice zajímavý rozhovor, který tentokrát uskutečnil Michal Acler a za obět mu padl vítěz soutěže Becher Game 2002, pan Jiří Vratislavský. Článek byl nadepsán prostě "Rozhovor s vítězem Becher Game 2002". Zde je ukázka:

"Doupě: Na vyhlášení jste zmínil, že Penguins jsou vaše první hra. Rovněž tam byl vysloven poměrně kuriózní způsob, jak jste se ke tvorbě her vlastně dostal. Můžete se o to s námi podělit?

J.V.: Ano, tučňáci jsou opravdu první. O psaní her sním už od doby, kdy jsem poprvé sedl k PC - a to je už poměrně dávno. Zkoušel jsem Céčko, Visual Basic, hrál jsem si s VRML a Unreal editorem, ale dařit se mi v programování začalo až tento rok. Kolega si totiž koupil pro výuku programování své dcerky české vývojové prostředí Petr od Gemtree (pozn. autora: ve kterém byla mj. vyrobena hra Kóta 236, která se loni umístila na druhém místě). Když jsem viděl, co to všechno umí, musel jsem to taky vyzkoušet." (celý článek)

Penguins Penguins

Plné hry: "Život není krásný 2" a "Burger Space"

Váš názor Další článek: Nový trailer ze špionážní akce Splinter Cell

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,