Nový týden: Unreal Tournament 2003 je tu!

Recenze her K.Hawk: Survival Instinct, Hitman 2: Silent Assasin, Industry Giant 2, Unreal Tournament 2003 či Need for Speed: Hot Pursuit 2 * Preview James Bond 007: Nightfire * Nové informace o strategiích No Name War a Robin Hood: The Legend of Sherwood * Recenze herní příručky pro Return to Castle Wolfenstein * A další zajímavé články
Nový týden: Unreal Tournament 2003 je tu!

Pondělí - 4.11.2002 ... Jaká je hra K.Hawk: Survival Instinct

Pětačtyřicátý týden roku 2002 jsme odstartovali recenzí Kamila Grice "K.Hawk: Survival Instinct - dokážete přežít?". Hra K.Hawk: Survival Instinct se žánrově řadí mezi takové hry jako Metal Gear Solid nebo Deus Ex, kvalitativně však (chce se mi dodat "samozřejmě") o něco zaostává. Přece ale recenze nevyzněla až tak kriticky, jak můžete posoudit z následující ukázky:

"Nyní se však přesuneme dále od popisování vnadů hlavní hrdinky a vrhneme se na samotné jádro hry - příběh. Vězte tedy, že při jedné rutinní misi, která však byla premiérou pro naši sličnou divu Kitty Hawk jakožto pilotky, došlo k sestřelení vrtulníku převážejícího celou skupinu vojáků vyslaných na speciální akci. Osud tomu chtěl, aby jako jediný přežil právě zástupce ženského pohlaví. Nyní se tak nacházíte na ostrově plném po zuby ozbrojených nepřátel toužících po vaší smrti. Dokážete přežít a zároveň splnit zadanou misi?" (celý článek)

 

Jak je tomu již po dlouhé týdny zvykem, přidal Kamil Gric v pondělí i svůj pravidelný přehled "Týden v rubrice Plné hry: v kůži čističe kanálů?!".

Plná hra: "Dark War II - akční řežba"

Úterý - 5.11.2002 ... Recenze Hitman 2 pro PS2

Ještě dříve než se podíváme na recenzi očekávaného druhého Hitmana, musím vás upozornit na úvodní článek, kterým byla soutěž - "Soutěžíme o 5 českých RPG Necromania a 10 triček!". Až do 19. listopadu má šanci každý, kdo správně odpoví na čtyři soutěžní otázky vyhrát zajímavé ceny - pět taktických fantasy RPG Necromania od českých Cinemax a 10 triček s motivem této hry. Šanci má každý, kdo správně odpoví na 4 soutěžní otázky. Podobně jako u všech předchozích soutěží na Doupěti, i tentokrát máte na výběr ze tří možností. Pokoušet štěstí můžete v následujících dvou týdnech.

Ti z vás, kteří se shlédli v postavě Leona ze stejnojmenného francouzského snímku režiséra Luca Bessona, jistě s ovacemi vítají druhý díl "simulace" nájemného zabijáka s tou nejlepší reputací na světě. Recenzi titulu Hitman 2: Silent Assasin ve verzi pro PS2 si vzal na starost Martin Boček. Zde je krátká ukázka:

"Ovšem s touto volností je spojen jeden problém. Pokud se totiž rozhodnete pro cestu masového vraha (namísto i v samotném podnázvu hry doporučovaného tichého zabijáka), tak - po troše nácviku přesnosti střelby - budete v pohodě procházet úrovně tak, že se napřed zbavíte všeho, co vám stojí v cestě (popřípadě by vám v ní mohlo stát) a pak splníte úkol. Takhle se nejen připravíte o neopakovatelný herní zážitek, když se plížíte kolem strážných a děláte všechno pro to, aby si vás nikdo nevšiml, aby nikdo nevyvolal poplach a abyste zabili jen toho, koho nebytně musíte - ale především takhle celého Hitmana 2 dohrajete za slabých 10 hodin. A vzhledem k tomu, že oněch 20 misí, které vám hra nabídne, se dají při tomto stylu hraní projít za 10-15 minut čistého času, strávíte většinu času tím, že budete studovat briefing nebo opakovat ty části, které jste zkazili. A na vašem kontě se budou kupit mrtví po desítkách…" (celý článek)

Hitman 2 PS2 recenze Hitman 2 PS2 recenze

"Co najdete ve Score 105?" To se dozvíte ve stejnojmenném pravidelném článku Martina Blatného. Krátká ukázka je zde:

"Stále přetrvávají povrchní, až odfláknuté recenze (např. Emperor: Rise of the Middle Kingdom od Tomáše Zvelebila je přímo odstrašující příklad), stále přetrvává trapný, až infantilní humor (např. "Možná si někdo ustříkne nad droboučkými postavičkami" nebo "Hra drží lépe než penis po dvojité dávce viagry" atd.). Škoda, protože některé recenze jsou docela kvalitní, ale pověst časopisu (i jeho věrohodnost) je těmito pubertálními vtípky značně poškozena." (celý článek)

Neméně zajímavá je i diskuse, která se pod článkem rozhořela.

Obvyklý příděl byznysu zajistil také toto úterý Kamil Gric článkem "Byznys hrátky: Hitman 2 a rasismus - herní aféra roku?", který mimo jiné vypovídá o problémech hry Hitman 2 s rasismem, pokutě společnosti Nintendo nebo podrobnostech k připravované online podpoře pro PS2. Následuje ukázka:

"Celá aféra se točí kolem pochybných třech misí hry, ve kterých je vaším úkolem zlikvidovat šéfa radikální náboženské organizace. Na tom by samozřejmě nebylo takřka nic divného, pokud by se příslušníci této skupiny až nápadně nepodobali skutečným Sithům - tato náboženská skupina se vyznačuje specifickým vzhledem, který je identický postavám použitým ve hře. Tato přílišná podobnost je však krom jiného podpořena také zvoleným názvem jedné z misí - té dali autoři jméno Harmander Sahib, což je jeden ze světoznámých názvů pro posvátné místo Sithů, Zlatý chrám. V inkriminovaných misích je navíc úkolem hráče zabít hlavního představitele celé organizace, což je z pohledu reálných Sithů pochopitelně nepřípustné." (celý článek)

Plodný den byl zakončen novinkovým článkem "Robin Hood: Sherwoodská legenda se vrací", který podával stručnou informaci o hře Robin Hood: The Legend of Sherwood, jež pochází od autorů Desperados.

"Propracované zacházení s postavami zahrnuje nejen klasické počítání životů (ty můžete znovu nabývat buďto léčením nebo stravováním se), ale také energii, která je důležitá zejména během bojů. Když provádíte některé speciální akce, tato energie vám ubývá. Jakmile se dostane na nulovou hodnotu, postava je takříkajíc "bez dechu" a je na sekundu mnohem zranitelnější, než kdy jindy. Lehko si na vás tedy troufnou početní nepřátelé, mezi které patří halapartníci, kopiníci, střelci s kuší, lukostřelci, rytíři nebo dokonce jízda. Jistěže narazíte i na speciální záporňácké postavy jako jsou krutý Scathlock, opovrhovaný Longchamps nebo samotný Šerif z Nottinghamu." (celý článek)

 

Bleskovka dne: Nová speciální edice české Mafie

Středa - 6.11.2002 ... Industry Giant 2 - nástupce Transport Tycoona

Po mnoho a mnoho let se neobjevila žádná pořádná náhražka starého dobrého Transport Tycoona . Teprve teď je naše čekání končí - Honza Morkes to dokazuje svou recenzí nadepsanou "Nástupce Transport Tycoon: Industry Giant 2 CZ - recenze" z níž vám zde přináším stručnou ukázku:

"Naprosto jsem nesnášel chvíle, kdy jsem zjistil, že jsem zapomněl nastavit výrobu vejcí na slepičí farmě (přitom nic jiného se zde vyrábět nedá - přesto však musíte výrobu vejcí ručně nastavit). Nebo skladiště. Skladiště jsou v Industry Giant vším. Ukládají se tam vytěžené suroviny, aby se následně rozdistribuovali do jednotlivých továren či k transportu, továrny tam ukládají své výrobky, které si pak berou jednotlivé obchody. Jenže pokud dobře nenastavíte, které suroviny se zde mají skladovat, zanedlouho se zbytečně celé zaplní třeba dřevem a nic jiného se tam nevejde. Když už si tu práci dáte a určíte, že dřevo smí zaplnit maximálně 25% prostoru a zbytek smí zaplnit ropa z nedalekého dolu, nedá se toto nastavení někde uložit aplikovat je na další podobné skladiště. Nechci tím říct, že by bylo nastavení skladiště extra složité, ale když už někdo proklamuje intuitivnost, tak by mu takové drobnosti neměly uniknout." (celý článek)

  

To Martin Zavřel je osoba více akademicky zaměřená, a tak místo hraní her raději čte knihy. Naposledy to třeba byla "Příručka ke hře Return To Castle Wolfenstein - vzor všech návodů". Už podle tohoto titulku je zřejmé, že dopadla navýsost dobře:

"Tak předně bych rád vyzdvihnul design knihy - obal imituje starou (z 2. světové války, ehm) knihu, takže pokud se vám pokrčí či jinak poškodí okraje stránek, nebude to vlastně vůbec na škodu - jen to pomůže realistickému vzhledu příručky. Ale dost hloupostí. Pravdou je, že na grafický design knihy byl očividně kladen velký důraz - jenže s tím je také spojená jedna nepříjemnost. Jako písmo byla použita "napodobenina" fontů starých psacích strojů, jelikož se jednotlivé stránky tváří jako vojenské listiny. Problém s tímto písmem je, že je velmi světlé a nevýrazné, takže pokud hrajete hry navečer nebo s tlumným světlem (ono to jde i jinak?), budete mít občas se čtením problémy. Tahle "drobnost" mi byla velmi nepříjemná. Na druhou stranu je nezbytné uznat, že vše ostatní ohledně grafického provedení je v pořádku - mapy jsou přehledné, rozmístění tabulek a jejich provedení taktéž bezchybné." (celý článek)

Plná hra: "Skippy`s Revenge - Carmageddon se vrací?"

Bleskovka dne: "Anglické demo Mafie je na světě!"

Čtvrtek - 7.11.2002 ... Recenze Unreal Tournament 2003

Konečně je tu hra, na kterou všichni příznivci 3D stříleček tak dlouho a sveřepě čekali - po mnoha odkladech přichází Unreal Tournament 2003. O jeho výbornou recenzi se postaral "nováček i podle jména" Ondřej Nowak:

"Po nastavení svého profilu shlédnete vcelku podařené intro, které dle mého názoru výstižně navozuje atmosféru nastávajících bojů, rozvíří ve vás adrenalin a připraví vás na dráhu profesionálního sportovního vojáka budoucnosti. Na začátku kariéry musíte projít kvalifikací, kterou představuje deathmatch a boj proti postupně se zvyšujícímu počtu bojovníků. Pokud tou projdete, můžete si složit z předložené nabídky postav s různými vlastnostmi (přesnost, agresivita, pohyblivost a taktika) svůj tým. Abyste si nevybrali nejlepší možnou sestavu, musíte pak své budoucí spoluhráče porazit v DeathMatchi, což je při vyšší úrovní botů docela problém. Povede-li se vám to, začnete s nimi postupně procházet turnaji v TDM, CTF, BR a DD." (celý článek)

Unreal Tournament 2003 Unreal Tournament 2003

Ani tento čtvrtek nechybí obvyklý "Vývoj cen hardwaru: někdy to jde i dolů", ve kterém se ukazuje, že ceny v některých případech konečně i trochu klesají.

No a na závěr chodu byla novinka "No Name War - přichází rumunský Warcraft?!", která přinesla aktuální informace o připravované 3D realtime strategii No Name War, která však má v sobě skloubit také některé RPG prvky. No uvidíme - Warcraft III chtěl svého času udělat to samé, ale nakonec od tohoto konceptu ustoupil. Zde je krátká ukázka:

"Nakonec jsou tu ještě neutrální "jednotky" jako flóra a fauna, různé humanoidní bytosti, starověké ruiny a další budovy - to vše jsou součásti komplikovaného, ale propracovaného vesmíru NNW. A teď to největší překvapení ze všech. AMC Creation tvrdí, že NNW bude žánru Role-Playing Strategy (RPS), tedy přesně taková, jaký nejprve slibovali Blizzardi třetí Warcraft. Ti nakonec z koncepce RPS ustoupili a přiblížili se opět více klasické RTS. Jak dopadne NNW, toť otázka - v každém případě tvůrci slibují, že si dosyta užijeme jak klasické RTS akce, tak i RPG prvků." (celý článek)

 

Bleskovka dne: Nejprodávanější PC hry v USA

Pátek - 8.11.2002 ... Preview James Bond 007: Nightfire

V poslední pracovní den uplynulého týdne jsme vám přinesli hned dva zajímavé "velké" články. V první řadě to byla recenze Hitmana 2 ve verzi pro PC, kterou její autor Kamil Gric nadepsal "Recenze: Hitman 2 - velkolepý návrat". Tady je ukázka:

"Odejít ze scény nebylo pro Hitmana nic jednoduchého - po konci prvního dílu a odstranění všech bratrů a svého otce se odebral do ústraní. Zasloužený klid a mír nalezl až na Sicílii, v místním klášteře, kde objevil přítele v pastorovi Vittoriovi. Zpytujíc své svědomí a rozjímajíc o sobě samém svěří se 47 se svými předchozími skutky a krví potřísněnou minulostí právě jemu. "Věř v boha a modli se, pak ti bude odpuštěno" - tak zní již známá slova, která mu mají poskytnout útěchu. Ani toto moudro však nezabrání nevyhnutelnému. I když byl Hitman svými kolegy považován za mrtvého, ani to nejodlehlejší místo neuchová tak cenné tajemství - o jeho přežití se tak dozvídá skupinka mafiánů. A to znamená jediné - problémy." (celý článek)

 

Druhým velkým článkem bylo rozsáhlé a kvalitně zpracované preview hry James Bond 007: Nightfire od téhož autora s titulkem "James Bond 007: Nightfire - další tuctová střílečka?".

"Větší pozornost však padne především na netradiční zbraně, které v sobě ukrývají takřka tradiční předměty. Vězte tedy, že laser z hodinek můžete použít k ničení zámků, obyčejné pero v sobě skrývá vystřelovací šipky a v některých misích bude bezpochyby hrát svou roli také klasický benzínový zapalovač alias malý fotoaparát pro všední použití. Rozhodně vám použití podobných předmětů zpříjemní hru, jejich význam je tedy neocenitelný. Uvidíme, možná plná verze nabídne takové perly jako je bomba v obalu zubní pasty, rozbuška jako zubní nit a tak dále." (celý článek)

 

Plná hra: "Ovo Remake - pozor, padá vejce!"

Bleskovka dne: Posel smrti - nové obrázky a ukázky dabingu!

Sobota - 9.11.2002 ... Need for Speed Hot Pursuit 2 pro PS2

Samozřejmě, že vám jako obvykle v sobotu přinášíme článek "Nová mega: demo české Mafie je tu!", který tentokrát nabízí ke stažené taková dema jako Mafia či Stronghold: Crusader, ale mimoto tentokrát nabízíme i sobotní recenzi a to hned na takovou pecku jakou je "Need for Speed: Hot Pursuit 2", tentokrát v PS2 verzi. Postaral se o ni Honza Spáčil článkem "Need for Speed: Hot Pursuit 2 - recenze":

"Předně pokud jste tak ještě neudělali, tak teď hned zapomeňte na realismus a jakoukoliv podobnost s GT3 (klasickou závodní hrou jinak řečeno). NFS: HP2 je už opětovně konečně někde jinde. Tělem i duší. Tělo je dokonale uzpůsobeno arkádovému ladění hry. Soundtrack je tentokrát zcela mimořádně nadupaný (všechny songy jsou samozřejmě licencované, ale žádné známější kapely nečekejte) a byť se tvrdší rock nemusí líbit každému, ke hře se stoprocentně hodí. Grafika je pestrobarevná a tematicky poplatná žánru. Prostředí tratí je poměrně exotické, daleko od té uniformní šedi, přítomné u klasických závodních her a je z něj poměrně jasně patrná inspirace především prvními díly série (hlavně trojkou), ale i Ridge Racerem (obzvláště jeden okruh jako by mu z oka vypadl) a SSX." (celý článek)

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A