Nový týden: velká soutěž Doupěte o PlayStation 2!

Recenze her Resident Evil Dead Aim, WarioWorld, Tony Hawk´s Pro Skater 4 * První dojmy z her Etherlords 2, LOTR: The Return of the King, Homeworld 2, Worms 3D * PG novinky – rozhovor ze zákulisí WCG 2003 * České právo a piráti 1/3 – z pohledu uživatele * NAOSTRO - redaktor GameStaru Pavel Mondschein odpovídá * Nokia N-Gage, dokončení recenze – hry a konečné hodnocení * Level 104 - prozkoumejte východní herní scénu a NHL 2004 * A další články

Pondělí - 22.9.2003 ... Soutěžíme o PlayStation 2

Už jste si na Doupěti asi zvykli na pravidelné soutěže o hry. Tentokrát pro vás ale máme něco skutečně exkluzivního. Více už v článku "Velká soutěž Doupěte o konzoli PlayStation 2 a desítky dalších cen".

Z ruských luhů a hájů k nám dorazila hra Etherlords 2 a tady jsou první dojmy: "První dojmy: Etherlords 2 CZ aneb návrat do éterového království".

"Hra se skládá z celkem pěti rozsáhlých kampaní. A když říkám rozsáhlých, tak myslím OPRAVDU rozsáhlých. Každá z nich vám může zabrat od 5 do 10 hodin čistého času, podle zvolené obtížnost a samozřejmě také podle toho, jak vám hra půjde. Někdo pochopí princip hned na začátku, prohlédne všechna kouzla a decky bude stavět na míru každé potvoře tak, že ji hned při prvním souboji porazí. Někdo to obrovské množství kouzel hned nepobere a možná bude chvíli tápat, zkoušet co na kterou potvoru platí, a tak se mu hra protáhne - garantuji ovšem, že ani po několikátém neúspěchu nezačne nudit. Naopak, donutí vás přemýšlet ještě usilovněji, jak se protivníkovi dostat na kobylku. A o tom to celé je. Etherlords 2, stejně jako Magic: The Gathering je především o přemýšlení." (celý článek)

    

Prošvihli jste prázdniny na Doupěti? Pak rozhodně nepřehlédněte shrnutí "Prázdniny na Doupěti - srpen, na herní web vlezem?" od Honzy Morkese!

A nechybí samozřejmě ani Kamil Gric a jeho "Týden v rubrice Plné hry: sedm dní ve znamení erotiky".

Plná hra: "Venables - šachy jinak"

Bleskovka dne: EA bude v Evropě vydávat Final Fantasy X-2

Úterý - 23.9.2003 ... První dojmy z nového Pána Prstenů

Na svět se brzy vyklube další hra na motivy Pána Prstenů. Kamil Gric si zahrál demoverzi a vy si v článku "LOTR: The Return of the King - Tolkien se v hrobě obrací" můžete přečíst jeho první dojmy.

"V demu se tak vžijete do kůže Gandalfa, mistra čaroděje, který musí uchránit unikající gondorské ženy před hordami ohyzdných skřetů. Celkem tak musí do další pasáže pevnosti Minas Tirith projít na 200 zástupkyň něžného pohlaví (jste tak mimo jiné svázáni odpovědností za budoucí osud tohoto města). Jak možná mnozí vás tuší, série LOTR sází v podání společnosti Electronic Arts na filmovou předlohu, zpracovanou režisérem Peterem Jacksonem. Můžeme se tak těšit na dabing známých herců, v samotné demoverzi vás přivítá rozvážný a razantní hlas Iana McKellena, který však nepůsobí přirozeně (ve hře, nikoliv filmu, kam skvěle zapadá) - snad se jedná pouze o můj subjektivní pohled a celkově vyzní nadabování herních postav jako jedna z předností a inovací hry. Mimochodem - v plné verzi se můžeme těšit na šestici postav, v jejichž kůži se postavíme hrozbě Mordoru." (celý článek)

   

A opět jsou tu také novinky ze světa herního byznysu v podání článku "Byznys hrátky: Silent Hill míří na stříbrná plátna!".

"Společnost Konami se tak na zfilmování svého herního klenotu dohodla s Davis Films – do projektu se mimo jiné vložil producent Samuel Hadida (snímky True Romance, Spider, Brotherhood of the Wolf) a také vcelku známý režisér Christophe Gans (Necronomicon: Book of the Dead či japonské anime Crying Freeman). Konami bude v celém procesu zfilmování svého titulu figurovat coby úzký spolupracovník v otázce návrhu a zpracování postav, nepřátel a především pak soundtracku – těšit se tak jistě můžeme na originální hudební doprovod. Zveřejněny však prozatím nebyly informace o hereckém obsazení, blíže není znám ani kalendář natáčení – taktéž není známé, jakého dílu herní série se hodlají scénáristé při tvorbě nového snímku držet." (celý článek)

Nový člen redakce David Škoch se propařil nejnovějším Resident Evilem. Více už jeho "Recenze: Resident Evil Dead Aim – zombie dorazily, strach ne".

"A tak zatímco majitelé GameCube slintají blahem při mrazení, které v nich vyvolávají procházky remakem Resident Evilu a jeho prequelem RE Zero, pusu vlastníků PS2, plnou vzteklých výkřiků, měl ucpat RE: DA. Ehm. Když jsem viděl první screeny a movies z této hry, byl jsem celkem spokojený. Plný očekávání, eufemisticky řečeno. Mechanika zabzučela a logo Capcomu překryla dvě slova, která rozechvějí srdce každého zombiefila. Resident Evil. S G-Conem 2 (nebo jak se ten laserový kvér jmenuje) proklatě nízko u boku jsem očekával shnilé námořníky (pro změnu), abych je poslal do věčných pekel. Vida, prošel jsem místností a žádný mrtvolák na obzoru. Zvláštní, obvykle se hrnuli do směny ihned. Že by zákeřné vyčkávání ve stínech?" (celý článek)

 

Plná hra: "Monster Frenzy - nakrmte příšery"

Bleskovka dne: Stahujte demo strategie LOTR: War of the Ring!

Středa - 24.9.2003 ... Nokia N-Gage pod lupou

Dokončení recenze hybridního mobilu/handheldu od Nokie přinášíme v článku jednoduše nadepsaném "Nokia N-Gage, dokončení recenze – hry a konečné hodnocení".

"Nejnovější finský výtvor lze krom jiného propojit s počítačem (připojit k němu další sluchátka atd.), mezi často vyhledávané funkce bude jistě patřit také rádio a MP3 přehrávač. N-Gage lze coby triální telefon použít například v Severní Americe, telefonování s tímto malým zázrakem však probíhá tak trochu netradičně – zařízení musíte přiložit k uchu jeho hranou. Alternativou je pak využití handsfree. Samozřejmě, s N-Gage lze psát SMS či multimediální MMS zprávy – více detailů o mobilních funkcích tohoto zařízení hledejte v první části naší recenze, eventuelně článku našeho sesterského magazínu MobilMania.cz. Vraťme se ale zpět k herní tématice – jak možná tušíte, finská Nokia vsadila v případě N-Gage na paměťové karty MMC, na kterých jsou hry šířeny, při jejich výměně je však nutné vyjmout baterii. Pro každou hru je pak určena poslední položka menu." (celý článek)

   

Martin Blatný se pročetl nejnovějším číslem magazínu LEVEL a tady je jeho názor: "Level 104 - prozkoumejte východní herní scénu a NHL 2004".

"Kromě již zmíněné recenze na NHL 2004 se v Levelu 104 setkáme s dalšími vynikajícími tituly, jako jsou Lionheart, Tron 2.0, Tony Hawk’s Pro Skater 4 nebo dvojice her z prostředí Star Wars (Jedi Academy a Galaxies: An Empire Divided). Celkem je zde na rovných 30 stranách 14 recenzí (včetně dvou recenzí freewarových hříček, které můžete nalézt i na přiloženém CD/DVD), průměrné hodnocení je poměrně vysoké – 75%. Jako obvykle jsou recenze doplněny minirecenzemi budgetových titulů." (celý článek)

Standa Rýdl, náš guru přes konzoli GameCube, sepsal článek "Recenze: WarioWorld – Zabiják Mario Sunshine?".

"Wario se s ničím nemazlí a do řešení lokální peněžní krize se vrhá vskutku po hlavě (vždy na začátku nové dimenze přistává podobně jako kvalitní oštěp). Ocitáme se na speciální křižovatce, odkud je přístup do jednotlivých úrovní hry, k bossům a do pokladnice se zlým drahokamem. Ta je momentálně uzamčená a dostaneme se k ní po získání čtyř klíčů. A abychom dostali klíč, musíme projít dvě úrovně, porazit závěrečné bossy a pak ještě jednoho samostatného bosse. Celou hru tedy tvoří 8 úrovní a 13 bossů. Jak vidno, hra není zrovna dlouhá, šikovní plošinovkáři by ji mohli dokončit za nějakých 20-25 hodin herního času. Proč? Podíváme se na hlavní důvody." (celý článek)

 

V novince nadepsané "Korzárem temné budoucnosti v X2 - The Threat" se dozvíte podrobné informace i připravovaném vesmírném simulátoru.

"Příběh nás zavádí do doby 25 let vzdálené od původního X-BTF. V mezičase se stačilo udát mnoho věcí, ale tou nejzásadnější je, že se rozhořel konflikt mezi Piráty a Guildami. Hra začíná právě v okamžiku, kdy se vy a vás společník pokoušíte ukrást loď. Nutno dodat, že se jedná o nepovedený pokus - jen o pár chvil později se ocitáte na palubě vězeňské lodi, která vás má přepravit do ledového vězení na těžařské planetě Artur. Váš zdánlivě zpackaný život nabírá nový směr v okamžiku, kdy loď zastaví legendární kapitán Ban Danna a osobně si vás vyžádá. Nevíte co chce ani co vás čeká, ale jedno víte jistě - do vězení nepůjdete." (celý článek)

    

Plná hra: "Krtek - zabte ho!"

Bleskovka dne: Half-Life 2 v září nebude!

Čtvrtek - 25.9.2003 ... Recenze Tony Hawk 4

Na čtvrtek jsme pro vás mimo jiné připravili první ze série ojedinělých článků zabývajících se tématem pirátství. Jeho nadpis zní "České právo a piráti 1/3 – z pohledu uživatele" a autorem je Martin Boček.

"Znáte to… Přijdete domů, zapnete si svůj počítač, počkáte, až vám naběhnou Windows, co máte od kamaráda, podíváte se na včera stažený film (díky DivX 5.0.5. profesional, co jste si „zaregistrovali“ na jméno a heslo z webu) a na závěr si zahrajete nějakou tu pecku z warezu. A když přijde řeč na pirátství, budete se (zcela oprávněně) rozčilovat na to, jak nás distribuční společnosti okrádají. A když přijde řeč na to, co by mohlo z všeho nelegálního ve vašem počítači mohlo být, jste úplně klidní. Proč by taky ne? Všechno jsou to záložní kopie, a na ty přeci máte právo. Tak jaký problém?" (celý článek)

Honza Morkes se "proskejtil" novým Tony Hawkem a v článku "Recenze: Tony Hawk´s Pro Skater 4 - nastavovaná kaše nebo skvělá zábava?" zodpovídá nadhozenou otázku.

"Tony Hawk je zkrátka hrou, kterou nemůžete nijak zaškatulkovat - jde o unikát a pokud nebudeme počítat bratrský Mat Hoffman BMX a nějaké nepovedené a neznámé klony, nenajdeme nikde to, co skateboardový král nabízí. Nedá se přesně charakterizovat, čím je hra tak zábavná. Možná díky neuvěřitelným trikům, které jsou ve skutečnosti určeny pouze pro celebrity jako Superman, Batman či Neo, možná kvůli volnosti charakterizující životní styl skejťáků, možná nás na hře láká ta divoká směsice nápadů, na které by většina z nás nepřišla ani v značně podroušeném stavu. Každopádně vhodnou kombinací vyjmenovaných předností a ještě spousty dalších se z Tony Hawk´s Pro Skater stala herní modla, na jejíž další pokračování jsem se těšil i já, člověk, jenž je schopen v reálném životě tolerovat skateboard pouze jako dopravní prostředek z kopce dolů ve stylu sáněk na kolečkách." (celý článek)

     

V článku "NAOSTRO - redaktor GameStaru Pavel Mondschein odpovídá" naleznete odpovědi Mondyho na (nejen) vaše všetečné dotazy.

"[?] Jak funguje soužití staré části redakce s novými šéfy? A co teď dělá vlastně Šiler?

[!] Co dělá Ivan Šiler a kde nakonec zakotvil, o tom nemám nejmenší tušení. Co se soužití "staré" redakce a "nového" vedení týče, je podle mého názoru naprosto bezproblémové. Ono to totiž vlastně žádné nové vedení není. Jirka Sládek v redakci už nějakou dobu působil - začínal v GameStaru jako redaktor, pak povýšil na zástupce šéfredaktora a po odchodu Ivana Šilera byl jeho logickým nástupcem. Já jsem se s valnou většinou svých současných kolegů také znal - zhruba rok jsem psal pro GameStar externě, občas docházel do redakce a tak. Nemluvě o tom, že s některými lidmi jsem se znal již z dřívějška. Konec konců herní branže je malá a kdo se v ní nějaký ten čas pohybuje, ten za chvíli zná osobně skoro každého." (celý článek)

Plná hra: "Pedestrain Killer - brutální jízda"

Bleskovka dne: Nadílka pěti videí akce Max Payne 2

Pátek - 26.9.2003 ... První dojmy z Homeworldu 2 a Worms 3D

Poslední pracovní den týdne se nesl ve znamení prvních dojmů. Nejprve to byl článek "První dojmy: Worms 3D - trojrozměrní červíci" od Honzy Morkese:

"Jenže v 3D prostoru už to tak jednoduché není. Zvláště v tomraiderovském pohledu, který hra nabízí standardně, je takřka nemožné trefit cokoli, co nedosahuje svou velikostí do rozměrů středně vysokého kopce a nestojí přímo naproti vám. Naštěstí máte možnost také využít alternativní kamery z pohledu vlastních očí s níž se z Wormsů stává nekompromisní FPS. Jenže i tak musíte zapnout všechny své mozkové závity, třikrát se pomodlit a obětovat svoji oblíbenou postavu hernímu bohu, protože jinak se netrefíte. Pryč jsou nádherně nasměrované střely přes půl mapy, které dopadly přesně na hlavu nic netušícího nepřítele. Pryč jsou už dříve méně efektivní granátové přestřelky. V podstatě naprosto nemožné je ohrozit worma, kterého nevidíte." (celý článek)

     

Následují první dojmy z Homeworldu 2 v podání Davida Slámy a jeho článku "První dojmy: Homeworld 2 - unikátní vesmírná strategie".

"Nyní Hiigariané spolu s velitelkou Karan S’jet čelí nebezpečnému klanu z východního okraje galaxie, který využívá pravěké síly k ničení svých protivníků. Znovu se tedy máme stát svědky bojů uprostřed tiché mrazivé prázdnoty nekonečna o holé přežití celé jedné rasy. Majestátná mateřská loď opět bude představovat jediné zázemí v boji proti mocnému nepříteli. Na našem rozhodnutí bude záviset osud všech lidí toužících po svém vlastním domově, místě, jenž bylo vždy jejich a jeho osudem je o něj svést další urputný boj. Pod naším velením Hiigariané prozkoumají nejstarší částí vesmíru a objeví pravdu o svém vyhnanství…" (celý článek)

 

Novinky ze světa progamingu přináší Michal Rašovský ve svém článku "PG novinky – rozhovor ze zákulisí WCG 2003".

"Nepostoupili jste ze skupiny o pouhé tři body..., kde myslíš že se stala chyba? Popřípadě kde jste zbytečně ztratili ty tři kola, co vás dělily od postupu?

O našem nepostupu rozhodl především první prolamenej zápas. Osobně jsem byl velice nespokojenej s vysokým hlukem v hale - muzika, moderátoři apod. Hrálo se opravdu špatně (jsem zvyklej na totální ticho :-)). Další věcí byl fakt, že dle pravidel se nesmělo v týmu komunikovat po smrti. Což je dost nezvyk a hlavně když vám v začátku kola umře leader tak je to potom dost chaos:-). Rovněž i veliká nerozehranost se podepsala na výsledku. Prostě nás rozstříleli:-)... jaká ironie, že potom už nevyhráli nic:-). Jinak k těm třem bodům. Je asi min. 5 případů ve kterých vím, že sme udělali fatální chyby a o toliko cenné body přišli. Nicméně takovej je život. Prostě smůla:-)." (celý článek)

Plná hra: "Funny Furries 2 Xmas - předčasné Vánoce"

Bleskovka dne: Metal Gear Solid: TS - video, které vás rozpláče dojetím

Sobota - 27.9.2003 ... Freedom Fighters - neočekávaná pecka!

O víkendu jste byli zvyklí vždy nejprve na Novou megu, tentokrát pro vás však máme bonus - novinku "Nadílka obrázků Freedom Fighters aneb překvapení roku v akci".

"Ti z vás, kteří pozorně četli naše první dojmy, pak jistě nepřekvapí zjištění, že kromě postavy hlavního hrdiny hrají v každé misi důležitou roli také posily v podobě dalších členů týmů. Těch je v jednotlivých pasážích i misích dostatek, můžete je tak z radosti či taktických důvodů (ne vždy se vyplatí vracet do vřavy nepřátel kvůli ošetření jednoho z vojáků) libovolně zaměnit. Ovládání týmu jde ruku v ruce s demoverzí - všem či pouze jednomu z členů můžete rozkázat chránit zadanou oblast, zlikvidovat zaměřený cíl a mnohé další. Potěší i dobrá umělá inteligence. Pastvou pro oči je detailní grafika (FF využívá služeb enginu Glacier), která s hrou dokonale souzní, stejně jako orchestrální a opět neméně geniální hudba v podání Jespera Kyda. Zkrátka a dobře – po zhruba první desítce misí (a sladké pomstě v jedné z nich) se mi Freedom Fighters jeví coby povedená, kvalitní a zábavná akce. Na finální verdikt si však budete muset počkat do příštího týdne, kdy vám nabídneme recenzi této akční hry, aspirující na titul největšího překvapení roku. Do té doby nepohrdněte sbírkou vytípaných obrázků, které jasně prezentují grafické kvality Freedom Fighters." (celý článek)

   

Shrnutí těch nejlepších downloadů za uplynulý týden však samozřejmě ani tentokrát nechybí. Viz. článek "Nová mega: pět trailerů Max Payne 2, dema LOTRů a Lords of EverQuest".

Plná hra: "HexenGame - komerční zábava"

Bleskovka dne: Stahujte Final Fantasy XI benchmark a demo!

Váš názor Další článek: Stahujte nové video z Metal Gear Solid 3!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,