Nový týden: vyhlašujeme čtenářské hry roku

Recenze her Tony Hawk`s Underground, Contract J.A.C.K., Medal Of Honor Rising Sun, Haegemonia: The Solon Heritage * PC hry roku podle čtenářů Doupěte - výsledky * Téma: Sága Elder Scrolls 2/3, Daggerfall – pád legendy * Vox Populi: české celebrity volí hru roku * Návod: Silent Hill 3 * Téma: Adventure hry - čekání na zázrak? * Je to všechno? Zdaleka ne!

5x tip týdne: Téma: Adventure hry - čekání na zázrak?, Recenze: Medal Of Honor Rising Sun – vylodění v Normandii překonáno!, Vox Populi: české celebrity volí hru roku, Recenze: Tony Hawk`s Underground - jseš to Ty!, PC hry roku podle čtenářů Doupěte - výsledky

Plná hra týdne: Letoun 007 - James Bond opět v akci

Pondělí - 26.1.2004 ... Jaké jsou vaše hry roku?

Tak co myslíte, vyhrál to druhý Max Payne nebo Call of Duty? Je rozhodnuto - více v článku "PC hry roku podle čtenářů Doupěte - výsledky".

"Černá a bílá, takový je asi vztah mezi GTA a Max Paynem 2. Ač jsou obě akční hry, design misí je odsuzuje k pobytu na opačných koncích herního pole. Zatímco Max každého strhl svou neuvěřitelnou příběhovostí a předpřipravenými cestami, GTA má v rukávu jiný trumf – volnost. Dělejte si co chcete a jak dlouho chcete! Druhé místo mezi akčními hrami patří Tommy Vercettimu a jeho boji o trůn gangsterského bosse v pohodovém přímořském městě." (celý článek)

Honza Morkes zase jednou pořádně zdrbnul nové číslo magazínu LEVEL, čtěte článek "Level 109: do nového roku se starým upírem!".

"Tématického článku se po dlouhé době opět ujal Michal Rybka. Na dvojstránce vám dobře poradí, jakými způsoby se dá naprosto zničit vyvíjená hra, tak aby po ni štěkl ne jeden pes, ale hned celé davy hráčů. Bohužel, jak se pak bránit bombovým útokům zvláště ortodoxních fanoušků článek neuvádí. Téma doplňují převzaté kontroverzní žebříčky od redakce serveru GameSpy – 25 nejvyhypovanějších her a 25 nejhorších momentů herní historie." (celý článek)

Plná hra: Space Jagd - výlet do vesmíru

Bleskovka dne: GTA zasahuje do voleb amerického prezidenta

Úterý - 27.1.2004 ... Tony je zpátky v podzemí!

O recenzi posledního dílu slavné skejťácké série Tony Hawk se postaral Kuba Koutný v článku "Recenze: Tony Hawk`s Underground - jseš to Ty!".

"Tony Hawk`s Underground (THUG) se hned na začátku snaží rozbourat dosud obvyklé mantinely, ve kterých se drtivá většina sportovních her pohybuje. Nebudete postaveni před žádné dilema za jakou postavu skateboardingového nebe hrát, ale budete "nuceni" spokojit se jen sami se sebou (pokud máte svého stálého favorita, smůla). V editoru postav si vytvoříte virtuální tělesnou schránku (která - mezi námi - utrpí v průběhu hry větší zranění než Max Payne) a tou se budete snažit prorazit do alternativního světa reklam a slávy (kde jsou ty doby, kdy skejt či snowboard neznamenaly jen položku v šanonu firem jako je Vans, Quicksilver a spol.)." (celý článek)

  

Prohánět se bezuzdně internetem nemusí být vždycky právě bezpečné, jak dokazuje nejnovější vydání pravidelného článku Kamila Grice "Byznys hrátky: FBI provádí razie kvůli úniku Half-Life 2!".

"Nejzajímavější událost roku 2003? Odehrála se spousta afér i soudních sporů, nad všemi však povýšeně vykukuje vývojářské studio Valve Software, největší smolař i nejnemilejší překvapení loňského roku. Řeč je samozřejmě o ukradení zdrojového kódu hry Half-Life 2, jejíž vydání bylo původně plánováno již na září loňského roku. Jenže kde nic, tu nic. Ani po dalších měsících není jasné, kdy se hry dočkáme – jisté však je, že o celou záležitost a o zcizení kódu tohoto titulu se aktivně zajímá také americká FBI." (celý článek)

Plná hra: Rychlá Jízda - držte si klobouky

Bleskovka dne: Po celém světě se prodaly 4 milióny kopií akce Halo!

Středa - 28.1.2004 ... Slyšte hlas lidu, Vox Populi je tady!

Aneb článek "Vox Populi: české celebrity volí hru roku". I český herní průmysl má své celebrity a my se jich budeme pravidelně ptát na jejich názory.

"Abych řekl pravdu, tak stále naivně doufám, že vyjde patch s vylepšeným systémem přestupů pro Championship Manager 03/04 nebo ultimátní záplata pro Deus Ex: Invisible War (tady si ani netroufám vyjmenovat, co všechno by se muselo změnit). Pak by se mi hlasovalo mnohem lépe. Bohužel ani jedno není příliš reálné, takže asi nebudu jediný, který dá hlas mistrně odvedené práci (jak v SP, tak v MP) na Call of Duty." (celý článek)

David Sláma pokračujeme ve svém běhu na dlouhou trať s druhým dílem rozsáhlého článku "Téma: Sága Elder Scrolls 2/3, Daggerfall – pád legendy".

"Herní svět Daggerfallu tvořila oblast okolo rozsáhlého zálivu. Zajímavé bylo rozdělení na jednotlivé menší provincie, jež například z hlediska zákona fungovaly obdobně, jako dříve USA – vaše reputace v jedné neovlivnila reputaci v jiné. Samozřejmostí je pak rozdílnost architektury a dokonce i uspořádání měst. A propos města: k dispozici je nyní více druhů měst v rozdílném velikostním provedení, lišící se šířkou škály nabízených služeb – např. jen ve velkých městech sídlí cechy, můžete navštívit lepší obchody atp. Navíc jen v hlavních městech provincií si můžete koupit loď – ale o tom za chvíli." (celý článek)

  

Plná hra: Ptákhuhn - český Moorhuhn?

Bleskovka dne: Driv3r vyjde až v červnu!

Čtvrtek - 29.1.2004 ... Napěchováno tím nejlepším

Čtvrtek byl skutečně přecpaný k prasknutí. Všechno to začalo článkem "Recenze: Medal Of Honor Rising Sun – vylodění v Normandii překonáno!" z pera samotného šéfredaktora.

"Za pomoci oblíbeného efektu zpomalení času (tzv. bullet time) vám hra nabídne první děsivý (a z hlediska technického provedení hry monumentálně ohromující:-)) pohled na scénu, jakou by nikdy neměl člověk spatřit. Peklo otevřelo své brány a pokrylo vodní plochu v přístavu, polykajíce přitom explodující lodě i padající japonská letadla (kterých je ale jako much, takže se zdá že vůbec neubývají a jejich stíny či vzdálené tečky lemují oblohu od obzoru k obzoru). Zpomalený záběr vám nabídne pohled na několik efektních detailů explozí a pak už čas běží zase normálně a vy běžíte na palubu." (celý článek)

  

Pokračovalo recenzí dlouho očekávaného datadisku v článku "Recenze: Contract J.A.C.K. - jen další nájemný zabiják".

"Nejdříve ale musíte vyřídit účty ve slunné Itálii. Probouzíte se v jednom z hotelů, jste přivázaní k židli a jediný pohled, který se vám naskýtá, směřuje do očí dvou mafiánů. Opravdu příjemné probuzení, nezbývá vám nic jiného než se goril za pomoci ruční síly zbavit a dostat se z hotelu co nejdříve ven. Až se vám povede prostřílet všemi pokoji a bary, ocitnete se na několik dní na Maltě (zde také mimo jiné poprvé pohlédnete Jackovi do obličeje) na krátký pohovor s Dmitrijem. Trpět stereotypními lokacemi rozhodně nebudete. Kromě pro nás prestižní mise v Československu zavítáte dokonce i do vesmíru prozkoumat Měsíc a vše nekalé co se na něm děje." (celý článek)

  

Nezůstáváme nic dlužni ani tápajícím pařanům, máme pro ně "Návod: Silent Hill 3, část 1/2 – instalace, zbraně, průvodce".

"Začínáte v zábavním parku, který určitě znáte z demoverze. Nerychlejší způsob jak se odsud dostat je umřít a to hned pomocí psa (pes to není, ale já mu tak budu říkat) za dveřmi. Nebo pokud chcete, tak si zajděte na horskou dráhu, ale výsledek bude stejný. Pak se probudíte a zjistíte, že to byl jen hnusný sen. Na chodbě potkáte Douglase, který si s vámi bude chtít promluvit, ale neúspěšně. Heather se vám dostane do rukou na dámských záchodcích. Všimněte si nejprve symbolu na zdi. To je savepoint, místo kde si můžete uložit hru." (celý článek)

A čtvrteční nášup jsme zakončili pravidelným výhledem do světa připravovaných her v článku "Nové hry na obzoru: drsným kovbojem i neohroženým badatelem".

"Hráč se samozřejmě stává jedním z nich. Jako každý správný agent se časem může rozhodnout, že prostě změní stranu čili zběhne. Mezi nejčastější úkoly budou patřit sabotáže, ale také vyzvídání informací, likvidace důležitých osob, však to znáte. Futuristické prostředí, nelineární zápletka, inspirace v už zmíněných dvou klasikách - to všechno jsou jednoznačné plusy této hry. Na druhou stranu tu máme poněkud zastaralou grafiku, slabší interakci s prostředím a také onu přeci jen poněkud ošemetnou ruskou povahu. Tak co myslíte, vyleze z toho něco kloudného? A já sázím flašku pražské vodky, že ano!" (celý článek)

    

Plná hra: Noiz2sa - válka těles

Bleskovka dne: Stahujte češtinu pro Max Payne 2 a Call of Duty!

Pátek - 30.1.2004 ... Adventury pod lupou

Náš nový autor Robert Jaško se rychle zabydluje, v poslední pracovní den přispěchal se zajímavým článkem "Téma: Adventure hry - čekání na zázrak?".

"S příchodem stále výkonnější techniky jsme byli konfrontováni s prvními grafickými pokusy, začínají vznikat vývojářská studia, společnosti zabývající se herní distribucí a vlak s nápisem Herní byznys nezadržitelně zrychluje z parní lokomotivy na japonský šinkanzen. Pojďme ale k adventure hrám jako takovým. V době vzniku prvních větších, již komerčně založených her pro osobní počítače nebo nově vzniklé konzole, ke kterým se ještě vrátíme, byla tvorba adventure hry (hry, kde zjednodušeně řečeno řešíte nějaký problém, úkol, záhadu apod.) tím nejjednodušším způsobem a nejpoužívanějším herním druhem, se kterým tvůrci her přicházeli." (celý článek)

  

David Sláma si pro vás připravil jako vždy originální článek "Recenze: Haegemonia: The Solon Heritage - grafika nestačí".

"Úsměv mi zahrál na tváři - na melancholickou nostalgii bude času dost; teď bylo potřeba zdárně navést kosmickou loď na sestupovou dráhu a úspěšně prolétnout atmosférou. Avšak i povinnosti ještě chvíli mohly počkat. Volně jsem se položil doprostřed lodi a vychutnával si poslední chvíle v příjemném stavu beztíže. Zavřel jsem oči a vzpomínal. Vzpomínky to nebyly příjemné. Vracel jsem se z války, z nekonečných bojů ať již proti mimozemským neřádům s rozšlápnutými obličeji, nebo vlastní, lidské rase. Naposledy jsem se rozhodl přemítat o věcech minulých a pak je navždy vymazat z paměti a jen se těšit z toho, co mě čeká dole na Zemi." (celý článek)

  

A David Vlach dokončuje svůj famózní "Návod: Silent Hill 3, část 2/2 – průvodce, různé konce, bonusy".

"Vstupte dál a nejděte místnost M4 - tady na vás čeká zvonící budík a další hádanka. Nejprve vypněte budík a zapamatujte si čas. To je číselná kombinace ke kufříku. Až se kufřík otevře, vezměte z něho fotoaparát. V M5 můžete zase získat nějaké to léčivo, pokud nejprve přemůžete další trio sestřiček. Pak se vraťte zpátky na schodiště a sestupte do sklepení. Tady sledujte krvavou stopu až k výtahu. Seberte samopal a vstupte do jediné odemčené místnosti. Tady vyfoťte místo za regálem, získáte další číselnou kombinaci. Zapamatujte si ji. Vraťte se zpět ke schodišti a vyběhněte až do třetího patra. Nejprve vstupte do STORE ROOM, uložte si pozici a seberte nějaké to vybavení. Na dveřích do lůžkového oddělení naťukejte kód, který jste našli za policí ve sklepě. V S1 si přečtěte časopisy pohozené na posteli a seberte sušené maso. Další místnost je S7, tady si můžete přečíst další ze Stanleyho zápisníků. V S12 narazíte na zvonící telefon. Zvedněte ho a shlédněte animaci. Teď se musíte vrátit do druhého patra, do lůžkového oddělení. Tady zjistíte, že se tu objevily nové dveře. Projděte labyrintem a vylezte po žebříku nahoru." (celý článek)

Plná hra: Alien Shooter - vypleňte tu havěť

Bleskovka dne: Stáhněte si zdarma druhý díl pořadu o progamingu

Sobota - 31.1.2004 ... Češtiny pro Max Payne 2 a Call of Duty!

Nadpis myslím říká vše. V pravidelném článku "Nová mega: čeština pro Max Payne 2 a Call of Duty! " naleznete ty nejzajímavější downloady uplynulého týdne a ještě něco navíc. Nepřehlédněte!

Plná hra: Letoun 007 - James Bond opět v akci

Bleskovka dne: Trojice prvních in-game screenů z datadisku Kreed: Battle For Savitar

Downloady týdne: Star Wars Battlefront - první trailer, Call of Duty - patch v1.2, Progamers - 2.díl TV - low-res verze, Kreed add-on - první video, Battlefield Vietnam - trailer, Sillent Hill 4: The Room - první trailer

Váš názor Další článek: Patch v1.2 pro Call of Duty je tady!

Témata článku: , , , , , , , ,