Na hru Nox jsem viděl první upoutávky jako součást hry Command & Conquer: Tiberian Sun, kde Nox figuroval jako jedna z dalších her od Westwoodů. Podruhé nyní – na
informační stránce hry. Že o hře ještě uslyšíme bylo nabíledni, přestože záběry vypadaly... no řekněme roztodivně. Jde o RPG hru z fantasy světa, plného magie, nekromancie, ale i poctivé oceli řádných zbraní a potřebné dávky štěstí a hbitosti. Nezemřou-li ostatní, zemřeš ty, pravidlo je zřejmé. Celkový počet okolo 150 kouzel slibuje velkou variabilitu, ale také svádí k nebezpečnému rysu používání pouze jednoho či tří kouzel. Chápu, že systém evoluce bude platit i zde – ne všechny kouzla budou přístupná ihned a ne všechna kouzla budou v pokročilejších stádiích hry tolik účinná, budou-li účinná vůbec tedy.
Hra se bude odehrávat ve světě Nox pozorovaném z izometrického pohledu – ovšem ve Westwoodů dovedli v souvislosti se rčením„jde o úhel pohledu“ ovládání do takových detailů, že skutečně záleží na pohledu, ze kterého se na svět díváte – tedy o pozici kamery. Nox bude moct neustále překvapovat novými objevy zpoza rohů a dalších fines, které tento systém podporuje a přímo přivádí na světlo světa. A co je nejdůležitější, konečně snad bud nemožné volně manipulovat prostředím – používat kamení na zemi, probourávat se stěnami místo hledání klíče (tak upřímně, na tohle se těším nejvíc...)
Nox pojede jak v single playeru, tak i multiplayeru, u kterého se mimo klasické síťové session předpokládá i několik dedikovaných serverů – podobně jako například Diablo a jejich Heat.net. Co do multiplayeru, bude celkem pět možností, řekněme modů: souboj v aréně, Capture the flag (není co dodat), Elimination, King of the realm a Flag ball.
A kdy? 18. února by hra měla vyjít i v Evropě, takže to vypadá, že již brzy bude virtuální svět plný Noxařů a dalších individuí Noxu propadlých.