nVidia má fullscreen antialiasing dříve než 3dfx

Majitelé karet s čipy nVidia (TNT/TNT2/GeForce 256) zajásají – mohou si totiž zapnout vyhlazovaní celé herní scény. Tuto funkci zabudovala nVidia do svého nového Detonátoru (v. 5.08), pravděpodobně aby nejen ukázala, že na to má, ale hlavně že je s tím venku dřív než 3dfx.
Majitelé karet s čipy nVidia (TNT/TNT2/GeForce 256) zajásají – mohou si totiž zapnout vyhlazovaní celé herní scény. Tuto funkci zabudovala nVidia do svého nového Detonátoru (v. 5.08), pravděpodobně aby nejen ukázala, že na to má, ale hlavně že je s tím venku dřív než 3dfx, které se zatím s Voodoo5 ven dostat nepodařilo (resp. podařilo, ale stále se jedná o abstraktní hodnoty z hlubin vývojářských laboratoří a nikoliv běžného provozu). Fullscreen antialiasing (FSAA) se zapíná touto úpravou registrů:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\NVIDIA\OpenGL]
"EnableFSAA"=dword:00000001

A naopak vypíná se:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\NVIDIA\OpenGL]
"EnableFSAA"=dword:00000000

Poznámka: Je možné, že proměnné ovladače nebudou v sekci 0000, ale třeba 0001, 0002 apod. – to v případě, že jste v počítači používali již dříve nějakou jinou kartu, nebo třeba jako já, máte co týden kartu jinou.Celoobrazovkové vyhlazování pracuje zatím jen v OpenGL, není však vyžadována žádná aplikační podpora – prostě zapnete a jedete. Nutno ovšem poznamenat, že tato funkce sníží výkon i na silných mašinách asi na třetinu, takže pokud máte něco méně než Athlon nebo Pentium III na 600 MHz, velice rádi vyhlazování zase vypnete (viz tabulka s výkony). Aby byla tato funkce byla obecněji využitelná, budete muset buďto upgradovat, nebo nVidia ještě trošku zapracovat.

Quake3 Demo001, GeForce 256 SDR, Athlon 650

Rozlišení Bez FSAA S FSAA
800x600x16 94,1 30,7
800x600x32 68,0 19,3
1024x768x16 67,6 19,1
1024x768x32 68,0 11,3

A abych nezapomněl – ovladač si můžete stáhnout z adresy http://www.reactorcritical.com/files/NVidia/W9X-508.ZIP. Najdete jej také na cédéčku Computeru v čísle 6/00.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 123 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

21.  2.  2018 | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

21.  2.  2018 | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A