Někteří hráči si všimli, že část her dostupných skrz cloudovou streamovací službu GeForce Now již neběží při 60 snímcích za sekundu, jak Nvidia slibovala, ale rychlost klesla i pod 50 fps. A to i u placeného tarifu. Firma nakonec na svém webu přiznala barvu a uvedla, že skutečně upravila běh vybraných titulů.
V nápovědě uvádí, že přes 1100 titulů běží při 60 nebo více snímcích, avšak u – momentálně 12 her – frekvenci omezila. Nejvíce se to dotklo Cyberpunku 2077 a AC Odyssey, kde je hodnota fps stanovena na 45.
Zpomalení postihlo jen tarif Priority v ceně 1349 Kč na půl roku, u něhož firma slibuje kvalitu 1080p60, ray tracing, šestihodinové herní relace a přednostní přístup na servery. Nedávno uvedený vyšší tarif nazvaný RTX 3080 s exkluzivním přístupem k serverům, osmihodinovými relacemi a rozlišením až 1440p120 (nebo 2160p60 na Shield TV) ale mají hry běžet vždy minimálně při 60 snímcích za sekundu.
Právě jeho uvedení je možná důvodem těchto omezení. S ním skokově narostly hardwarové požadavky, ale zároveň nejspíš adekvátním způsobem nevzrostla výpočetní kapacita datacenter. Nvidia pro The Verge uvedla, že i když nepředpokládá, že by v budoucnu omezovala i tarif RTX 3080, nemůže to zcela vyloučit. Pokud se zvýší nároky nových her, teoreticky může k zásahu dojít.
Hra |
Frekvence |
Datum přidání |
Dauntless |
55 FPS |
Llden 2020 |
Immortals Fenyx Rising |
48 FPS |
listopad 2020 |
Cyberpunk 2077 |
45 FPS |
prosinec 2020 |
Assassin’s Creed Odyssey |
45 FPS |
prosinec 2020 |
Jurassic World Evolution |
50 FPS |
únor 2021 |
Dyson Sphere Program |
50 FPS |
únor 2021 |
Valheim |
50 FPS |
únor 2021 |
Path of Exile |
50 FPS |
březen 2021 |
Outriders |
55 FPS |
březen 2021 |
Kenshi |
50 FPS |
květen 2021 |
Biomutant |
50 FPS |
květen 2021 |
Dying Light |
50 FPS |
červen 2021 |
Zdroj: Nvidia via The Verge