O Far Cry 2 hutněji a obrazověji

Naše ranní novinka informovala hráče o směru, kterým se bude Far Cry 2 ubírat. Přinášíme vám zprostředkovaně další detaily, které vzešly z preview v čapise, PC Gamer včetně prvních scanů.

Afrika bude zpracována s největší věrností, nepůjde pouze o džungli z minula s konkrétním názvem a písečnou pouští po jejích okrajích. Také proto se bude většina hry odehrávat v savaně, jejíž povrch pokryjí vysoké, do oranžova laděné traviny, roztroušené stromy a po horizontu se rozlijí rozeklané výběžky zvětralých skal rýsujících se na pozadí západu slunce. Autoři vymodelovali několik typů lokací a slepili je k sobě takřka beze švů, takže přechod mezi savanou a ojedinělou džunglí by hráč neměl poznat. Vše bude poplatné ekosystému – základním prvkem je voda, potažmo řeky, po jejichž březích se zelenají lesy postupně přecházející v travnaté pláně.

  

V jiných aspektech se Far Cry 2 snaží konkurovat Crysis. Tam, kde se německému bratříčku lámou větve stromů pod těžkou palbou, zde reaguje prostředí na přírodní síly. Porost se tak v extrémním případě může skácet i při silné vichřici.

V Africe žijí sloni, žirafy, ale ne pětimetroví bossové. Z tohoto důvodu bude příběh a celé ladění hry o něco civilnější. Svého úhlavního nepřítele, dodavatele zbraní mezi dvě hlavní strany fiktivního konfliktu, potkáme již na začátku. Bude jím obyčejný člověk, byť prohnaný jako správná pouštní liška. Za jeho polapením se bude hráč hnát povětšinu herní doby, nicméně nepůjde zdaleka o jediný cíl. Na své pouti hrdina narazí na řádku vyvíjejících se NPC. Jednou tak hráč bojuje šest a více hodin po boku jistého Jacka, aby nakonec zjistil, že pracuje pro nepřítele. Zabije jej? Nebo k odhalení vůbec nedojde? Všechny tyto scénáře mají být připraveny. Problém bude vůbec si Jacka zapamatovat. Far Cry 2 dává sbohem generickým protivníkům a představuje stovky unikátních NPC i nepřátel. V zásobě je pětapadesát rozdílných obličejů a jen o něco menší počet kalhot a torz, které budou modeláři teprve vzájemně kombinovat.

  

Prvky z her jako S.T.A.L.K.E.R. nebo Fallout jsou patrné na každém kroku. Když hráč ve Far Cry 2 schytá moc ran najednou, bude nucen zastavit a ošetřit si těžká zranění. Pokud ale například přijde příliš blízko k ohni, stačí si plácáním rukou uhasit hořící rukáv a pokračovat dále. To samé platí pro zbraně. Stará-li se o ně hráč, fungují dobře, nicméně lenivcům se jejich arzenál pravidelně zasekává v těch nejtužších přestřelkách.

  

Dle autorů by hráč neměl mít pocit, že stojí proti speciálním jednotkám, nicméně afričtí žoldáci rozhodně nebudou hloupí. Umí využívat vozidla, a tak nebude problém, aby po přepadení tábora naskákali do náklaďáku a ostřelovali hrdinu z korby. Padouši budou mít několik proměnných ve vzorcích chování. Zemře-li jejich velitel, oslabí se morálka celé grupy. Postřelíme-li protivníka, bude se třeba plazit po zemi, ale stále se snažit o odpor. Rovněž nelze spoléhat na zničení vozidel – i z hořícího auta se dá vyskočit a pokračovat v boji. A propos co se týká přibližovadel, připraveno je čtrnáct základních druhů, každý v několika různých variantách. Podtržením všech faktů nelze říci, že by Far Cry 2 jakkoliv spoléhala na licenci, což je jen dobře.

Zdroj: PC Gamer