O krok blíž k fotorealismu. Engine Unity stvořil digitální postavu věrnější než kdy dřív

V San Francisku včera odstartovala Game Developers Conference, na které se sejdou mistři hardwaru i softwaru, aby prezentovali nejnovější videoherní technologie. Společnost Unity vyvíjející stejnojmenný grafický engine na akci dorazila s demem Enemies.

Ukazuje v něm pokroky v renderování lidského těla, zejména tváře. Tvůrci připravili nové nástroje pro věrnou tvorbu a simulaci chování vlasů nebo vykreslování očí. Změnou prošlo též zpracování kůže, která se věrně napíná, ukazuje jemné vrásky a je poloprůsvitná, takže skrz ní budou vidět i cévy.

Unity zatím zůstává jen u videa, které je však prý renderované ve 4K v reálném čase, byť neznáme hardware (karty ale dodala Nvidia). Za měsíc nebo dva bude balíček Digital Human 2.0 k dispozici i vývojářům třetích stran. Za pár let se s ním běžně budeme potkávat na monitorech a televizorech.

Demo Enemies vypadá opravdu parádně a na statických snímcích je žena skoro nerozeznatelná od skutečné. V pohybu jsou ale pořád vidět určité nedostatky a umělost. Ve videohrách je pomineme, Unity má ale ambice výrazněji proniknout i do světa filmu. Firma ostatně kupuje část Weta Digital. Grafického studia, které nám dalo Gluma z Pána prstenů, Caesara z nové Planety opic nebo dělalo efekty v Avengers. Tam by technologie Digital Human 2.0 rovněž měly najít uplatnění.

Diskuze (39) Další článek: Temná adventura A Plague Tale: Innocence dostane vlastní televizní seriál

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,