O novinkách v Crysis s Cevatem Yerlim

Crysis vypadá atraktivně jak po stránce herní, tak z technologického hlediska, přičemž v očích mnohých hardwarových fanatiků se stává svérázným benchmarkem výkonu nejnovějších počítačů (nicméně nejen nejnovějších, předběžné minimální požadavky jsou Intel P4 na 2,8 GHz, 1 GB RAM, graf. karta GeForce 6800GT nebo Radeon 9800 Pro (obě ve verzích s 256 MB paměti) a 16 GB na harddisku). Proto se o hru zajímá stále více technicky orientovaných médií – naposledy provedl rozhovor s výkonným ředitelem společnosti Crytek, Cevatem Yerlim, server DriverHeaven. Níže naleznete hlavní poznatky, jež z něj vyplynuly.

  

  • Cevat se rozpovídal především o rozdílech a možnostech rozhraní DirectX 9 a 10. Z pozice odborníka potvrdil domněnku, že téměř stejných efektů jako s nejnovější verzí lze dosáhnout použitím DX9, nicméně za cenu velkého poklesu výkonu. Proto bude Crysis ve své DX9 verzi o něco chudší, zato však stále hratelná na výkonově ekvivalentních strojích jako její DX10 protějšek. Yerli dále vypichuje, že se novou verzi API snaží využít až na hranici jejích možností, takže by hráč měl rozdíl bez obav poznat na první pohled.
  • Kácet stromy střelbou je fajn, ovšem nebude to možné provádět bez omezení. Jsou zde velké stromy, které jednoduše kulomet neporazí, a v druhé řadě se ve hře objevují také nezničitelné objekty nutné pro zachování kontinuity mise. Destrukce tedy ano, ale stále ne absolutní.
  • Crysis bude modersky otevřenou hrou. Fandové budou moci použít stávající obsah a například přepracovat vozidla, architekturu, zvuky a prostředí navržené tvůrci, nebudou omezeni pouze vlastní tvorbou.
  • Far Cry překvapila takřka nekonečným počtem možných cest, kterými mohl hráč v rámci mise postupovat, jelikož se vše odehrávalo v neohraničené džungli. Crysis uvede několik lineárnějších úrovní (například loď vetřelců nebo vojenský křižník), ovšem tam se pokusí omezení dané návrhem úrovně vyvážit modifikovatelnost zbraní a nanooblek hlavního hrdiny, jež mu propůjčí speciální schopnosti.
  • Příběh bude vyprávěn více vizuální formou prostřednictvím akčních scén a enginových sekvencí než slovem, jak tomu bylo například nedávno v Bioshock. Pokud hráč dojde k určitému bodu, spustí se předem připravené představení, ovšem vše mezi animacemi posunujícími příběh kupředu bude nelineární.
  • AI v Crysis je založena na koncepci týmů. Nepřátelé bojují jako tým, a pokud se po hráčově boku nachází spojenec, ten také bere v úvahu jeho akce a snaží se jej krýt nebo na sebe naopak strhnout pozornost.
  • Související informace (Crysis):
    Platforma
    : PC
    Žánr: FPS
    Výrobce hry: Crytek Studios (
    http://www.crytek.de/)
    Vydavatel hry: Electronic Arts (
    http://europe.ea.com/)
    Homepage hry:
    http://www.crysis-game.com/
    Předpokládané datum vydání: 16. listopadu 2007

    Zdroj: DriverHeaven.net

    Nejnovější komentáře

    NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

    4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřitelným smyslem pro detail

    4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřit…

    Far Cry 5 nás v mnohém příjemně překvapil, především ale nabídl nádherné pískoviště na hraní. A nic to nepodpořit tak, jako 4K rozlišení.

    11.  4.  2018 | | 18 N/A
    7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: co hrát na cestách?

    7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: c…

    Hrajete rádi na mobilním telefonu? Nechte si od nás doporučit několik kousků pro letošní rok.

    17.  4.  2018 | | 8 N/A
    God of War: severská výprava (recenze)

    God of War: severská výprava (recenze)

    Populární rubač bohů se vrací, aby nám dokázal, že neztratil nic ze svého lesku. Jak dopadl Kratos nové generace?

    20.  4.  2018 | | 32 N/A
    Herní agenda: dubnová nálož pecek

    Herní agenda: dubnová nálož pecek

    Březen nás navnadil na začínající jarní sezónu plnou skvělých titulů a duben pokračuje ve stejném duchu. Opět se nám na herním trhu objevila různorodá sorta her, mezi kterými si jistě dokážete vybrat ať už hrajete na jakékoliv platformě.

    18.  4.  2018 | | 2 N/A
    Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

    Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

    Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

    včera | | 36 N/A
    PUBG: na mobilu lepší, než byste čekali (mobilní recenze)

    PUBG: na mobilu lepší, než byste čekal…

    Žánr Battle Royale prožívá v této době rozkvět, a to tak velký, že mimo PC a konzolí zasáhl také mobilní telefony. Zatímco Fortnite je zatím jen pro vyvolené, PUBG jsme se začali blíže věnovat a opravdu se to povedlo.

    8.  4.  2018 | | 3 N/A
    Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, trvalo to necelý měsíc

    Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, t…

    Ubisoft si své hry snaží hlídat, hackeři jsou ale neúprostní.

    16.  4.  2018 | | 11 N/A
    Podívejte se na skvělý dokument ze zákulisí Kingdom Come: Deliverance

    Podívejte se na skvělý dokument ze zák…

    Tohle se klukům neskutečně povedlo!

    8.  4.  2018 |