Máš pravdu, asi bys to netrvdil kdyby ti nebyl tak jako všem lidem na začátku Mass effect představen jako RPG! Já totiž tak nějak nechápu jak se skrz druhý díl do třetího dílu čím dál tím více počítá se standartní akcí a ty RPG prvky jaksi nikde v dohlednu? Bioware se skrátka neumí zamyslet, vytvářejí konec třídílného příběhu který začínal jako RPG a končí jako akčňárna. Na jednu stranu proč ne? Ta akce může být libová, ale jen za předpokladu, že bude zákonitě obsahovat nejmíň poloviční procentáž těch nejžádanějších RPG vlastností! U čehož dosti pochybuji.
Jen tak na závěr dodávám, že já si např. v prvním díle Mass Efectu skutečně oblíbil (Maco) terenní vozítko pro cestování po povrchu planet. Nechápu jak tak obsáhlou věc jako je zkoumání povrchu planet které byli ve své podstatě jedinečné mohli samotní tvůrci vyměnit za infantilně nudný způsob zkoumání pomocí sond, tak jak tomu je v Mass Effect 2. Nepočítám že třetí díl se k tomuto zkoumání vrátí, ale rád bych vyděl nějakou snahu o inovaci.
Víte, už jen tím, že se třetí díl série bude odehrávat především na Zemi, vznikají v podstatě jisté spekulace nad tím do jaké míry se vlastně ve trojce budete pohybovat po (celém) vesmíru. A zda-li bůbec navštívíte i jiné planety. Zřejmě ano, nepochybně. Ale tím že hra opět na konec všeho skončí v Zemské atmosféře? Tím se z Mass Effectu opět stává o něco tuctovější Sci-Fi.
Řadu lidí Mass Effect poutal hlavně pro to, že se příběhově orientoval na jiné světy, vesmíry, systémy, rasy, civilizace ale hlavně ne na tu zkurvenou planetu Zem! Prosím o další reakce na tento příspěvek. .