Oculus: brýle pro virtuální realitu, kterým věří i tvůrce Dooma

Zatím vládne z projektu nadšení. Podpořil jej taky Cliff Bleszinski z Epicu a Gabe Newell z Valve.
Oculus: brýle pro virtuální realitu, kterým věří i tvůrce Dooma

S brýlemi pro virtuální realitu už nějaký ten rok herní svět koketuje. Osobně vzpomínám na přilbu VFX1, které byla v devadesátých letech inzerována v herních časopisech a dokonce se dala vyzkoušet na Invexu na legendární hře Descent, což byl zážitek jen pro silné žaludky. Ovšem nízké rozlišení (320x200) a vysoká cena byly hlavními důvody, proč přilba neuspěla. A nijak víc neuspělo žádné podobné zařízení, které se čas od času objevuje.

oculus.jpg 

Změnou by možná mohly být brýle Oculus Rift, na kterých pracuje se svým týmem nadšenec jménem Palmer Luckey. Už letos na herní výstavě E3 byly slyšet pozitivní reakce novinářů a herních vývojářů na brzké prototypy. Jeden kus má například i legendární programátor John Carmack z id Software (tvůrci Dooma, Quakea, či nedávného RAGE). Virtuální realita je Carmackovým koníčkem a Oculus Rift podle něj představuje v současnosti tu nejlepší ukázku VR na světě. Což dokládá i to, že pro brýle upravil Doom 3 BFG – novou verzi podařené střílečky. Bohužel je to zatím jediná hra, která se s Riftem dá hrát.

Z tohoto důvodu spustil 1. srpna Palmer Luckey na crowdfundingovém portálu Kickstarter projekt, jehož smyslem je vybrat peníze na vyrobení developer kitů brýlí pro vývojáře, aby mohli pracovat na hrách podporujících Oculus Rift. Finálním cílem je pochopitelně pozdější rozjetí výroby běžně dostupných kusů pro hráče, ale to je podle tvůrců ještě běh na dlouhou trať.

Oculus Rift vzbuzuje nadšení, protože prý nabízí výborně zpracovanou virtuální realitu (v podstatě tedy je to stereoskopické 3D, ale snad se chápeme). Podařilo se vyřešit 2 základní problémy: vysokou odezvu a malé zorné pole a navíc mají být brýle dostupné za rozumnou cenu. SDK (software development kit) dostane každý, kdo přislíbí na Kickstarteru minimálně 300 dolarů (něco přes 6000 Kč). V masové výrobě se dá cena pochopitelně srazit ještě dolů.

Technické specifikace dev kitu (mohou se změnit):

  • Sledování pohybu hlavy: 6 stupňů volnosti, ultra nízká odezva
  • Zorné pole: 110 stupňů diagonálně/ 90 stupňů horizontálně
  • Rozlišení: 1280x800 (640x800 na oko)
  • Vstupy: DVI/HDMI a USB
  • Platformy: PC a mobilní
  • Váha: kolem 220 gramů

Nízké rozlišení vzbuzuje obavy, ale to by se prý mělo změnit u prodejní verze pro hráče. Už teď je jasné, že projekt uspěl, protože tvůrci chtěli 250 000 dolarů, což jim bylo přislíbeno během jednoho dne a teď se částka blíží k jednomu milionu dolarů. Oculus by měl být k vidění za 14 dnů na herní výstavě Gamescom, takže se na něj určitě zajdu podívat, abych se přesvědčil, zda je nadšení na místě.

Zdroj: Kickstarter (via Kotaku)
Související články
  1. Konzole Ouya se stane realitou, za den získala přes milion dolarů
  2. Ouya má být levnou konzolí s Androidem a hrami zdarma
  3. Více jak polovina herních projektů se na Kickstarteru nezaplatí
  4. Obsidian pracuje na neznámém Kickstarter projektu
  5. Tex Murphy se chce vrátit, pomoci mu má Kickstarter
  6. Wasteland, duchovní předchůdce Falloutu, se dočká pokračování

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A