Oculus: brýle pro virtuální realitu, kterým věří i tvůrce Dooma

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 15

Diskuze k článku

Xyz  |  05. 08. 2012 09:06

A co ty brejle od sony, jak se o nich povídalo 2 nebo tři roky zpátky

 |   |  Odpovědět
LuckeR  |  05. 08. 2012 21:52

psssst! az to udelaj tak sony se po pul roce prodeju ozve: " Mi mame patent a chcem polovinu z vydelku!" =)

 |   |  Odpovědět
Hans  |  03. 08. 2012 15:33

tak to nemá cenu. Čím realističtější to bude, tím víc v tom bude blbě.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  03. 08. 2012 13:33

Dalo by se to používat ne jen na hraní her ale i např. na sledování filmů a pod. možná i na práci..

Samozřejmě již dnes existují profi hledáčky s výborným rozlišením, ale jsou drahé, masová výroba by ceny hodně stlačila.

"problém" s rychlostí odezvy není dnes žádný problém, např. modeláři ve vrtulníkách běžně používají pro stabilizaci 3 osé gyro s krátkou odezvou... dnes to je již i v některých smartfonech, a např. akcelerační senzory jsou skoro ve všech.

 |   |  Odpovědět
03. 08. 2012 14:49

Problém odezvy není u senzorů pohybu, ale u rychlosti vykreslení a přenosu obrazu v reakci na údaje ze senzorů. Alespoň tak já jsem to pochopil. Zajímavě o tom mluví Carmack ve videu E3: kotaku.com ...

 |   |  Odpovědět
knuf  |  03. 08. 2012 15:00

senzor je dostupny Hillcrest FSRK-USB-2 s upravenymi driverami, cielom je lag <10ms

 |   |  Odpovědět
03. 08. 2012 11:41

Takže je to jen malý 3D displej? Lame.

 |   |  Odpovědět
Dibli  |  03. 08. 2012 12:07

Co?
Vždyť jsou to dva malé 2D displaye.

 |   |  Odpovědět
03. 08. 2012 14:32

Nečetl jsem celý článek, jen jsem tam viděl "3D".

 |   |  Odpovědět
knuf  |  03. 08. 2012 14:52

nie, je to jeden display 1280x800 rozdeleny na dve polovice. je to vlastne ako side-by-side 3d s tym, rozdielom, ze kvoli korekciam deformujucej optiky (aby oko mohlo uvolnene akomodovat na nekonecno) sa pre kazdy obraz pouziva pre-warping cez pixel shader, ktory obraz koriguje priestorovo (barrel distortion) a tiez odstranuje chromaticku aberaciu

 |   |  Odpovědět
petr  |  05. 08. 2012 15:18

Tak se nauč číst, lame

 |   |  Odpovědět
Dibli  |  03. 08. 2012 10:48

No jsem zvědav co z toho vyleze.
Taky pamatuju na zkoušení přilby na Invexu, když tam pouštěli Heretica. Žádná sláva. Chápu že teď už bude lepší rozlišení a tak.
Ale pořád jsem zvědavej jak se porvou s tím, že obrazovky budou pořád pár cm před očima. (což musí člověku dělat blbě bez ohledu na kvalitu obrazu. A bez ohledu na toj ak daleko se ten 3D klam jeví)
Nejsem expert přes optiku. Tak nevím, jestli jsou už schopní to nějak ošulit přidáním optiky, která bude na způsob otočeného dalekohledu jevit ty obrazovky opticky mnohem dál, než budou?

 |   |  Odpovědět
Hans  |  03. 08. 2012 15:32

Samozřejmě že se to opticky vyřeší, to není problém.

 |   |  Odpovědět
Kobzol  |  03. 08. 2012 15:34

Kdysi jsem zkoušel videobrýle pro hraní na PS2 a žádné problémy s tím nebyly ani po několika hodinách hraní.. Obraz je sice hned před očima, ale bylo to tak udělané, že to bylo přirozené.. snad tohle bude podobné :)

 |   |  Odpovědět
knuf  |  03. 08. 2012 15:46

je to uplne rovnake ako pozeranie cez hladacik fotografickej zrkadlovky, alebo dalekohladu, alebo mikroskopu

nastavenim optiky sa docieli, ze obraz je v nekonecne a oko je uvolnene.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor