Okay? – krásná pohodovka (mobilní recenze)

vytisknout velikost písma
Jste fanoušky mobilních a jednoduchých hříček v originálním provedení? Pak pro vás jeden přesně takový máme.

Jedná se o titul německého tvůrce Philippa Stollenmayera, který na svém kontě již několik herních zářezů má. Jeho nejnovější počin nese poměrně nic neříkající, ale jednoduchý název Okay? Je to minimalistická puzzle hříčka, testující vaše logické uvažování a bystrost. Oukej?

Středoškolská geometrie

Taková definice by seděla i na spoustu dalších her, že? Jsme si toho vědomi. O co přesně tedy v Okay? jde? Na každém z několika desítek herních úrovní jsou rozmístěny geometrické tvary, které musíte vysláním míčku do prostoru prstem jakoby sestřelit. Vtip je v tom, že ne vždy jsou ony objekty rozesety úplně jednoduše a lineárně, a proto budete muset mnohdy přemýšlet, plánovat, ale i spoléhat na náhodu.

IMG_3540.PNGIMG_3541.PNGIMG_3542.PNG

Míček totiž podléhá pravidlům goniometrie, takže se vždy odráží pod příslušným úhlem. Další překážku představují objekty, jež nejsou určeny k sestřelení, nýbrž k odrážení míčku či prostému překážení a znesnadňování hry. Do další úrovně se dostanete jedině, pokud danou sekvenci od zničitelných objektů vyčistíte. Tvůrce si s nimi vyhrál, takže vás na začátku čekají jednoduché lokace, zatímco postupem času se probojujete k těm složitějším a náročnějším. Ideální.

 

Variantnost a neustále se měnící povaha úrovní dodává na svěžesti, protože hra před vás staví něco nového prakticky neustále

 

I samotná sestřelitelná a statická tělesa se v průběhu hry mění. Mohou se pohybovat, mít nejrůznější rozměry a tvary, být z pevného materiálu, od kterého se míč odrazí, anebo třeba pružinou či strunou, skrze niž míč prostě a jednoduše proletí. Variantnost a neustále se měnící povaha úrovní dodává na svěžesti, protože hra před vás staví něco nového prakticky neustále.

Doopravdy zdarma

Ona svěžest je ostatně charakteristická pro celou hru, audiovizuální stránkou počínaje a tím, že hra je zcela zadarmo, konče. Nejprve k tomu prvému. Z adjektiva minimalistická se pro nás pomalu, ale jistě stává nadužívané klišé, a proto budeme grafiku charakterizovat slovy střídmá a čistá, plná jasných křivek a jemně vyvážených barev. Ostatně – porozhlédněte se kolem a uvidíte, že Okay? nijak extrémně neexperimentuje, ba naopak, pracuje s malým rozsahem barev a jen několika grafickými prvky. Jde ale o dokonalou souhru.   

IMG_3544.PNGIMG_3545.PNGIMG_3548.PNG

Asi byste nečekali, že taková hříčka dokáže překvapit i audio složkou. Okay? se však daří i to. Každý náraz míčku do objektů totiž vyluzuje nějaký zvuk. Ty sestřelitelné představují jednotlivé tóny na klavír, struna samozřejmě nevydává nic jiného, než kytarové brnknutí, ty statické zase zvuky bicích. Dokážete si pak snadno představit, jaká estráda vám zní v uších, když míček po úrovni poletuje doopravdy rychle. Nic závratného, avšak milého rozhodně.

 

Za Okay? můžete zaplatit třeba až po dohrání, navíc jen tolik, kolik uznáte za vhodné

 

Jako pozitivum jsme zmínili fakt, že hra je zadarmo. Nejspíš vám v hlavě okamžitě vyskočí něco jako leda tak na začátku, a pak budu za každej míček a úroveň platit. Kdepak. Stollenmayer se vydal jinou cestou, přičemž podle nás více než sympatickou a následování hodnou. Za Okay? totiž můžete zaplatit třeba až po dohrání, navíc jen tolik, kolik uznáte za vhodné, včetně povolené nuly. No není to fér, jak fér to jen může být?

IMG_3549.PNGIMG_3551.PNGIMG_3554.PNG

Je na Okay? vůbec něco špatného? Malou výhradu máme k ovládání. Míček se vysílá do prostoru dotknutím se displeje a tažením v požadovaném směru. Občas tak dochází k situacím, kdy pod prstem nevidíte plánovanou trajektorii a jednotlivé překážky. Přišlo by nám lepší, kdyby se vystřeloval systémem praku, tzn., že bychom míček natahovali jakoby dozadu a on by letěl vpřed. Tím ale náš seznam výhrad končí.  Titul je zcela nenáročný a problém jsme neměli ani na iPhonu 5, ani šestce.

iPhone
Dostupné pro: iPhone
Žánr: Simulátory | Dotykový simulátor
Výrobce: Philippe Stollenmayer
Začátek prodeje: 28. února 2015
  • skvělá hratelnost
  • audiovizuální zpracování
  • cena
  • místy ovládání

Okay? je další z řady originálních a miniaturních hříček. Získá si vás střídmou grafikou, poctivým přístupem a především zábavnou hratelností a neotřelým zpracováním. Hledáte-li nápaditou a okamžitě přístupnou hru, při níž si na cestách provětráte mozkové závity, Okay? je pro vás jako dělané. Oukej? 

Hra byla testována na zařízení iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na AppStore.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 20 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A