OlliOlli: skejtová mánie do kapsy (recenze)

2D řádění na desce? Ano, i hra z ranku mobilních se může objevit na plnohodnotném handheldu a úplně nezklamat!

Jen další skejtová hra, řeknete si nejspíše a dokonce budete mít pravdu. OlliOlli skutečně není žádným chytákem ani promyšleným filozofickým zamyšlením. Je to zkrátka jen obyčejná 2D jednohubka, která na hráčské mysli útočí pouze jediným nápadem a ty méně zdvořilejší by snad dodali, že podobných blbostí mají na mobilech plno. A ano, všichni by měli pravdu, ale zároveň by autorům z Roll7 šeredně uškodili. Pod mobilní slupkou se totiž skrývá solidní výzva jako stvořená na handheld.

Prokleté X

Ačkoli vás trailer láká na 120 autentických triků nebo na více než 100 různorodých prostředí, opravdu to není tak žhavé. Ona je totiž hlavní výhoda hry, a sice neuvěřitelně jednoduchý koncept, zároveň i jejím prokletím. Přeci jen, sjíždění railů za psychedelické hudby zprava doleva asi nebude bavit úplně každého. A to dokonce i navzdory faktu, že si u toho nabije nesčetněkrát celé tělo a dostane se do nemilosrdných spárů gamifikace.

Base_Helicopter_Grind.png Junkyard-Grind_1389964106.jpg Neon-Big-Air_1389964107.jpg

V případě OlliOlli všechno stojí a padá s ovládáním, což ovšem ani není tak velkým překvapením. Ostatně jde jen o to dojet co nejdále a udělat přitom co možná největší počet triků. Aby vám to ale autoři nedali celé zadarmo tak, jako u podobných her na iPhone, přicházejí s poměrně revolučním ovládacím mechanismem. Ten zcela opouští staré dobré hry Tonyho Hawka a prvních pár minut vás solidně plete.

 

Hlavní motivací je tady obtížnost. Vlastně můžeme mluvit o jakémsi mega imaginárním Dark Souls pro Vitu

 

Všechno se tady točí hlavně okolo levé analogové páčky a magického tlačítka X. Zatímco určování směru a transformace skoků v parádní tríčky je pořád ještě poměrně tradiční systém, potvrzování každého triku přesně v okamžik dopadu právě zmiňovaným X je něco, na co si nezvyknete ani po 30 hodinách.

olli.png

Jedná se o vskutku natolik nezvyklý mechanismus, až je naprosto geniální a vlastně vás svým způsobem donutí zkoušet to pořád dokola. V tom ale tkví kouzlo OlliOlli! Po každém pádu se zvednete, otřepete ze sebe prach a postavíte se znovu na desku, a tak pořád dokola a dokola. Hlavní motivací je tady obtížnost. Vlastně můžeme mluvit o jakémsi mega imaginárním Dark Souls pro Vitu, protože i v tomhle případě budete nadávat, zoufale okusovat handheld a nakonec i vítězoslavně jásat.

Medvědí služba

Nutno ale podotknout, že zatímco nezvyklé ovládání zvedá obtížnost poměrně přirozenou cestou, zbytek hry vám bude klacky pod kolečka házet takřka záměrně a až příliš uměle. Obzvláště level design je udělaný zvláštním způsobem a povedené úseky se střídají a naprosto nemožně navrženými sériemi nereálných překážek, kdy po vás tvůrci jen chtějí, abyste nelogicky skákali jak cvičené opice.

OlliOlli2.png Port-Crooked-Grind_1389964107.jpg SonyOlliOllijan22.jpg

Ono je audiovizuální zpracování vůbec hodně rozporuplné. Určitě nechci apriori odsuzovat všechny dostupné levely. Ostatně jsem se u některých parádně pobavil, ale jako celek ve mně OlliOlli zanechalo spíše negativní dojmy. Obzvláště rádoby funky grafika stylizovaná do retro stylu hře vůbec nesedí a především ani není moc kvalitní. Sem tam si sice tvůrci vyhráli s detaily a získáte díky tomu pocit, že jednotlivé spoty si žijí vlastním životem, ale jen o pár metrů dál to celé tvůrci zabijí něčím naprosto nelogickým. Zkrátka nenaplněné ambice. O to více se ale povedlo ozvučení!

OlliOlli1.jpg

Až moc prostinké

OlliOlli je zkrátka titul rozkročený mezi dvěma odlišnými póly a nějak netuší, který si vybrat. Chce být seriózním titulem na výkonný handheld, který si zahrajete i v obýváku, nebo se snad tvůrci snaží trefit díru na trhu a přinést ultimátně prostinký titul na cesty? Osobně bych se přiklonil spíše k tomu druhému. Celou hru drží jeden mechanismus a i přes úvodní proklamace můžete dělat jen dost omezené spektrum triků. Díky tomu se dostaví poměrně brzy stereotyp a tak nějak opadne o hru zájem.

Vita
Dostupné pro: Vita
Žánr: Arkády | Arkádová plošinovka
Výrobce: Roll7
Začátek prodeje: 22. ledna 2014
  • Jednoduché ovládání
  • Pořádná obtížnost
  • Žebříčky a výzvy
  • Level design
  • Prostinká grafika

Ale když oni se vlastně vývojáři sami přiznávají přidáním typických gamifikačních prvků, jako jsou žebříčky a hlavně výzvy dne. Každý den zkrátka máte za úkol získat co nejlepší skóre na předem dané trati a soupeřit s ostatními prostřednictvím online žebříčků. Po pár dnech se tak vaše hraní promění v pětiminutovou jízdu v ranní tramvaji, nebo možná autobusem ze školy. Na víc OlliOlli zkrátka nemá. Navzdory ambicím se autoři zasekli na jednom, sice zábavném, ale pořád prostinkém mechanismu.

Váš názor Další článek: Japonská sběratelka Dark Souls 2 láká miniaturami zbraní a brnění

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,