Olym: tetris jinak (mobilní recenze)

Delší dobu jste si u nás nepřečetli recenzi na malou mobilní hříčku. Její absenci právě v následujícím článku napravujeme.

Tentokrát jsme se podívali na zub logické jednohubce s názvem Olym od Oink Games. Ještě před tím, než vám hru představíme se sluší říct, že vývojářské studio má na svědomí jeden velice podobný titul z dřívějška, s podobně podivným jménem Mujo. V obou případech se jedná o minihru testující postřeh a mozkové závity. O co v Olymu jde přesně?

Políčka a barvy

Olym kombinuje prvky her Bejeweled, Sink, Tetrisu a dalších, takže před vás postaví hrací pole plné barevných různě uspořádaných plošek, kterým se musíte dle zadaných pravidel prokousat. Cílem je porazit nepřítele – ten je ztělesněn počtem barevných destiček, které jejich kombinováním musíte z hracího pole odstranit. Ocitnou-li se vedle sebe alespoň tři stejně barevné geometrické útvary, můžete je sloučit.

IMG_3926.PNGIMG_3927.PNGIMG_3928.PNG

Pakliže jich na sebe budete navazovat tolik, kolik určuje počet uvedený u protivníka a vy je pospojujete, zničíte ho. Tím, jak jednotlivé části shlukujete, některé mizí nebo se propadají o úroveň níž, se hrací pole, kteréžto se navíc generuje v různých celkových uskupeních, neustále mění. Aby to však nebylo tak jednoduché, disponujete jen omezeným počtem tahů. Nad každým proto budete muset bedlivě přemýšlet. Nenáročné a chytlavé.

IMG_3929.PNGIMG_3931.PNGIMG_3932.PNG

Někdy nastane situace, při níž budete mít vedle sebe pouze dva stejně barevné čtverce, načež se nebudete moci pohnout dál. V tom případě přichází na řadu speciální dovednosti – ty spočívají v tom, že některá políčka můžete zlikvidovat, posunout celé hrací pole o úroveň níž, a dosáhnout tak lepšího rozestavění objektů, či strukturu pole kompletně obnovit a reorganizovat od začátku. Za získané body za vyhrané úrovně můžete nakoupit také tahy navíc. Takové featurky samozřejmě přijdou vhod především v pozdějších částech hry, kdy už jde o nervy.

Radost pohledět

Určitě ale tušíte, že vychytávky a speciální schopnosti nejsou zadarmo. A ano, i vaše následující myšlenka je správná – jde v podstatě o cestičku k mikrotransakcím, neboť hru jako takovou pořídíte zdarma. Nakoupit je lze pouze za speciální světelné krystaly. Ty však získáte jedině nákupem z internetového obchodu. Vzhledem k tomu, že jejich cena není zrovna nejnižší, nejde o nic příjemného. Pokud se tedy v pozdější části zaseknete a nebudou vám stačit tahy navíc za nahrané body, dostanete se dál dost těžko. Hra pracuje i s konceptem doplňování energie, to znamená, že pokud vyčerpáte životy nezdařenými úrovněmi, budete na další srdíčko čekat 20 minut. Zbytečnost.

IMG_3934.PNGIMG_3936.PNGIMG_3937.PNG

V Olymu naleznete celkem 130 docela odlišných úrovní. To je rozhodně úctyhodné číslo, pakliže budete dostatečně bystří a zároveň budete mít trochu toho hráčského štěstí, máte zábavu na opravdu hodně dlouho. Levely jsou poskládané do několika skupin, přičemž ty se od sebe barevně odlišují. Dalším diferenčním prvkem jsou různá políčka a ilustrující obrázky.

U Olymu se spíše než o grafice dá mluvit o designu a výtvarném stylu celé hry. Ten je nadmíru povedený, čistý, minimalistický a zároveň přehledný a plně funkční. Celé je to doplněné o příjemné animace, komiksově pojaté postavičky a ilustrační obrázky. Stejně tak, jak jednoduše a elegantně Olym vypadá, se i hraje. Nadšení jsme byli ze zajímavé psycho pohádkové hudby, která s celkovou atmosférou hry perfektně ladí. Problém tak nebudete mít na žádném telefonu, my jsme titul zkoušeli na pátém a šestém modelu iPhonu.

iPhone
Dostupné pro: iPhone
Žánr: Logické | Logická arkáda
Výrobce: Oink Games
Začátek prodeje: 2. dubna 2015
  • Okamžitá přístupnost
  • Snadný mechanismy
  • Audiovizuální ztvárnění
  • Málo oživujících prvků
  • Mikrotransakce

Olym je fajnová hra. Návyková, zábavná, podněcující přemýšlení, a přesto oddychová. Připočtěte k tomu pěknou vizuální prezentaci a vtipnou doprovodnou hudbu. Škoda otravných mikrotransakcí a absence prvků, které by znatelnějším způsobem oživovaly tradiční hratelnost. Jinak se ale jedná o skvělou logickou hříčku, v mnoha ohledech připomínající kultovní tetris. A ten přece zbožňujeme.

Hra byla testována na zařízení iPhone 5 a iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na AppStore.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg