Onimuscha Warlords – nástupce série Resident Evil

Co se stane, když tvůrci Resident Evil série dostanou do rukou černomodré monstrum (PlayStation 2)? Udělají hru. Temnou. Krvavou. Akční. Se spoustou mrtvých a nemrtvých. Přesně tak, jak si to všichni přejeme. Onimuscha se po velkém úspěchu a nějakém tom ocenění v Japonsku a USA blíží k evropským břehům.
Japonská kultura během posledních let zažívá ohromný příliv zájmu ze strany světové veřejnosti. Buďme upřímní, než jsme všichni šli do kina na film Tygr a Drak (moje hodnocení: 10/10), hrála většina z nás Final Fantasy, Metal Gear Solid nebo Resident Evil. Podle mého to byly právě hry, co ukázalo americké a evropské veřejnosti, jak fascinující a bohatá japonská kultura vlastně je. Teprve po uvedení Final Fantasy VIII se poprvé v historii stalo, aby japonský song vyhrál americkou hitparádu (ústřední píseň ze hry, „Eyes On Me“). A to tady vůbec nemluvím o tom, že většina z nás fotí japonskými fotoaparáty, kouká na japonské televizory a poslouchá japonské hudební přehrávače. Další velká skupina z nás hraje na japonské konzoli. A právě pro ty z vás mám báječné zprávy. Je tu jedna z mála her, které hned v prvním roce života PS2 vymáčknou z přístroje maximální výkon. Postavy, každá tvořená 10.000 polygony, dokonale rozanimované pozadí (každá větvička na stromech v lese se zachvívá ve větru, o oblečení a vlasech postav už snad ani není třeba mluvit – snad jen připomenout, že tyto detaily nám poprvé ve hře nabídla zmiňovaná Final Fantasy VIII), soundtrack, za který je zodpovědný dvousethlavý (!!!… !) orchestr… dámy a pánové, chystá se na nás skutečná bomba.

Onimuscha WarlordsOnimuscha Warlords

Onimuscha WarlordsOnimuscha Warlords

Onimuscha si již odbyl svoji premiéru v Japonsku i USA. Fascinující grafika, která se holedbá jedním z nejzajímavějších rekordů současné doby – 6 osob, zpracovaných za použití motion-capturingu, najednou na obrazovce – již dostala dokonce ocenění na Festivalu Počítačové Animace SIGGRAPH 2000, čímž na uvedené výstavě porazila i filmy jako Mission Impossible 2 (jsem zvědavý, zda je v Onimuschovi i choreografie soubojů na takové úrovni, jako je tomu v tomto fascinujícím akčním filmu) nebo Klub Rváčů (ta role Bradu Pittovi sedla, jak je vidět na Podfu/c/ku).

O co vlastně jde? Japonsko se v 16. století zmítalo válkami mezi jednotlivými vznešenými pány, warlordy, vlastníky území. Příběh začíná celkem klasicky válečnou výpravou jednoho z nich, která si neklade za cíl nic menšího, než je ovládnutí území celého Japonska. Při pobíjení jednotlivých konkurentů je unesena vznešená princezna (tady si nemohu odpustit vzpomínku na geniální slogan evropské televizní reklamy na Final Fantasy IX: „Jak daleko byste zašli, abyste zachránili princeznu?“), kterou se vy vydáváte zachránit. Do cesty se vám přitom kromě jiného postupně začnou plést i nemrtví a démoni ve službách nepřítele, který se upsal „temné straně“.

Onimuscha WarlordsOnimuscha Warlords

Onimuscha WarlordsOnimuscha Warlords

Celé to vypadá jako miliónkrát použité klišé, nicméně vzhledem ke skutečnosti, že za scénářem hry stojí stejný tým, jako za scénářem příběhově extrémně kvalitního a originálního Resident Evila II, neměli bychom soudit dne před večerem. Dle recenzí v Japonsku a USA hra začíná sice poměrně nezajímavě (což neplatí o kvalitě pětiminutového úvodního filmu), nicméně postupně se velice působivě zvrhává ze samurajské legendy v brutální horror, plný strašlivých scén (práce s těly a krví činí ze hry skutečně záležitost pro odolné žaludky) a především tolik oblíbené atmosféry husté tak, že by se dala katanou krájet. A příběh o válce warlordů má údajně také svůj velice výpravný, epický styl, který se vám dříve nebo později prostě musí začít líbit. Navíc se v něm mísí vymyšlené postavy se skutečnými, historickými.

Onimuscha WarlordsOnimuscha Warlords

Systém ovládání je víceméně totožný s hrami Resident Evil nebo Dino Crisis, zůstal i velice podobný inventář. Novým prvkem jsou jakési krystaly, které ve hře nacházíte a vsazujete do zbraní, čímž jim přiřazujete schopnosti jednotlivých elementů. Jinak je cílem klasické prosekání se hordami nepřátel.

Datum evropské premiéry je stanoveno na 6. červenec 2001, což bude poměrně brzy, takže začněte šetřit a snažte se přitom nemyslet, že v Japonsku už vyšla nová, přepracovaná verze Resident Evil Veronica pro PS2.

Diskuze (4) Další článek: Wingman Force 3D – a máte to v ruce

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,