Online hra ze starověkého Egypta úplně zdarma!

Jen v málokteré hře není jedním z hlavních prvků boj. Natožpak v nějakém MMORPG, která obvykle dokonce bývají na boji, ať již vzájemném mezi hráči nebo hráči a počítačovými monstry, od základů postavena. Online hra s poněkud dlouhým názvem A Tale in the Desert však bude ale jiná. Úplně jiná.
Jen v málokteré hře není jedním z hlavních prvků boj. Natožpak v nějakém MMORPG, která obvykle dokonce bývají na boji, ať již vzájemném mezi hráči nebo hráči a počítačovými monstry, od základů postavena. Online hra s poněkud dlouhým názvem A Tale in the Desert však bude ale jiná. Úplně jiná.

Masivně multiplayerové online RPG od společnosti eGenesis nesoucí název A Tale in the Desert (zkráceně ATITD) bude radikálním řezem do řad současných (a možná i budoucích) MMORPG. Nebude zde žádný boj, žádná monstra, žádná PK (nebude tedy možný jakýkoliv střet mezi dvěma či více hráči), žádné zbraně a žádná brnění. Teď si asi říkáte, co tedy vlastně bude náplní hry? Vězte, že úkolem vaší postavy bude účastnit se, případně vést různé projekty, neboli "mise". Při této činnosti bude hrát obrovskou roli hráčova zkušenost ve vyjednávání a diplomacii. Tyto mise mohou a některé skutečně budou mít zásadní vliv na celý herní svět, které bude podložen komplexním příběhem, který bude mít začátek a, teď pozor, i KONEC. Ano, slyšíte dobře. ATITD je jednou z mála online her, které budou mít naplánovaný skutečný a nevyhnutelný konec. Ale o tom později, nyní si povíme něco bližšího o oněch projektech.

A tale in the DesertA tale in the Desert

Prostředí, ve kterém se bude ATITD odehrávat, je silně inspirováno starověkým Egyptem. A nejen prostředí, ona vlastně celá hra je protkána nejrůznějšími pojítky k tomuto období lidské historie. Starověcí Egypťané psali o tzv. Sedmi lidských disciplínách - vůdcovství, myšlení, lidské tělo, architektura, úcta, střet a umění. Projekty se budou týkat právě těchto disciplín. Některé úkoly z dané disciplíny budou těžší, některé snazší, některé dokážete splnit sami, k jiným budete potřebovat pomoc druhých. Jakmile splníte všechny úkoly dané disciplíny, stanete se jejím Mistrem.

Tak například jeden z úkolů v disciplíně vůdcovství nese název "Důvěra". Ke splnění tohoto úkolu budete muset provést následující: kdesi v hluboké poušti zakopete dané množství zlata a vzdálíte se od tohoto místa na jednu míli. Následně odhalíte polohu vašeho "pokladu" deseti nejdůvěryhodnějším přátelům a dáte jim 24 hodin na to, aby oním místem mohli projít. Po uplynutí tohoto času se můžete pro poklad vrátit. Pokud tam stále ještě bude, postoupili jste zase o krůček výše v disciplíně vůdcovství. Jestliže tam nebude, budete o trochu zlata chudší... a někdo jiný o tu trochu bohatší.

Další příklad: disciplína umění zahrnuje úkol zvaný ohňostroj. Jeho základem je sesbírat, vyrobit či nakoupit různé druhy chemických látek a pak je smíchat v laboratoři. Načasování a kombinace těchto látek je ponechána na hráči. Každou noc se totiž koná veřejné předvádění ohňostroje a všichni obyvatelé jsou zváni, aby zvolili ten nejlepší. Pokud zvolí ten váš, podařilo se vám splnit tento úkol.

A poslední příklad se týká disciplíny úcta. Úkol má název rituál a spočívá v tom, že seženete partu čtyřiceti lidí, naučíte je danou sekvenci gest a pohybů, a ty pak v naprosté tichosti během rituálu praktikujete.

A tale in the DesertA tale in the Desert

Jistěže toto je pouze malá hrstka z celého toho obrovského kvanta úkolů, které budou pro hráče přístupné. A k čemu to vlastně celé bude? Jakmile se stanete Mistrem dané disciplíny, řekněme například architektury, budete moci splnit konečný cíl dané disciplíny, což je v tomto případě vybudování monumentu architektury. Jakmile jest postaven, společnost (tj. všichni hráči dohromady) ovládli danou disciplínu a herní svět díky tomu dozná nějaké obrovské změny. Jakmile bude ovládnuto všech sedm disciplín, hra končí, jak jsem nastínil v prvním odstavci.

V současné době již probíhá betatestování ATITD, které je údajně velice úspěšné, jak dokládají i slova Andrewa Teppera, prezidenta společnosti eGenesis:

"Jsme opravdu nadšeni z toho, jak se celá záležitost vyvíjí - a nikoliv pouze z technického hlediska. Vždycky jsme věřili, že nebojové MMORPG zaujme zcela jiný typ hráče, než ostatní dobře známé online hry. Fakt je ten, že se do našeho betatestu zapojilo velké množství hráčů, kteří dlouhou dobu předtím hráli naprosto rozlišné typy her a nyní o ATITD říkají, že tahle hra díky svému absolutně jinému a originálnímu přístupu úplně změnila jejich pohled na hry. A slyšet něco takového, to je pro mě jako herního designéra obrovské zadostiučinění."

Další obrovský rozdíl mezi ATITD a ostatními MMORPG je ten, že hráči budou moct sami svůj svět a jeho pravidla měnit, a to pomocí petic. Prostě si řeknete, že například chcete mít možnost ustanovovat společenství hráčů neboli guildy. Zajdete tedy do tzv. Velké univerzity vůdcovství (jinak také známé jako radnice) a tam sepíšete text, který bude přesně říkat co vlastně chcete. Pak už vás čeká jen jedno - přesvědčit dostatečné množství hráčů, že váš návrh je opravdu dobrý, tak dobrý, aby ho podepsali. Jakmile budete mít pod svým návrhem dostatek podpisů, vrátíte se se svým textem zpět na radnici, kde zahájíte Volbu. Pokud budou 2/3 volících pro, váš nový "zákon" prošel. Pak už stačí jen čekat, než programátoři změní pravidla hry případně je doplní o nějaké novinky podle vašeho ctěného přání. Samozřejmě si nemůžete myslet, že tvůrci hry pro vás zajistí například to, že když o sebe křísnete dvěma šutry, stanou se z nich zlaté valounky - to by bylo zaprvé proti fyzikálním zákonům a za druhé by proti vybalancovanosti hry.

A tale in the DesertA tale in the Desert

Ale co bude na ATITD asi úplně nejlepší? Fakt, že bude s největší pravděpodobností úplně zdarma. Takže vy měla být přístupná pro opravdu velké množství hráčů, což může být na jednu stranu velmi výhodné, ale na druhou také nebezpečné. Nikde se mi nepodařilo najít údaj, který by říkal, pro kolik hráčů je hra dimenzovaná. V každém případě eGenesis stále akceptují přihlášky na betatest, takže pokud chcete okusit něco revolučního teď hned, neváhejte a navštivte oficiální stránky na adrese http://www.ataleinthedesert.com/.

Protože je A Tale in the Desert poměrně složitou hrou, na závěr si dáme stručné shrnutí. Tak tedy, ATITD je revoluční masivně multiplayerové RPG odehrávající se ve starověkém Egyptě, které místo boje klade maximální důraz na politiku, sociální vývoj a ekonomiku.

Diskuze (1) Další článek: Command and Conquer - nesmrtelná legenda

Témata článku: , , , , , , , , ,