Online hry a realita - prolínání světů?

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 16

Diskuze k článku

Chumbaba  |  22. 12. 2004 18:14

Myslím si, že v článku je řada dobrých postřehů. Líbí se mi zejména ta část o tom, jak si za peníze z tohoto svět můžeme kupovat "prestiž" v online hře. Nejsem si ale jistý, jestli si autor uvědomuje ještě další krok, který tohle kupování má:

Máme peníze v reálném světě. Za ty si koupíme nabušence v Ragnaroku. Jako nabušenec v Ragnaroku získáváme prestiž a sílu v Ragnaroku. Následně nás obdivují JINÍ HRÁČI Ragnaroku - tj. reální lidé Bez této vazby na reálné lidi by si zřejmě nikdo nabušence za reálné peníze nekupoval. Nebo si někdo kupuje save z Diabla s nejlepším mečem? Tím by přece tato naprosto virtuální hra ztratila smysl. Takže si myslím, že online hry naopak dobře ukazují, že reálný svět zatím nemůže ztratit atraktivitu a ve skutečnosti je skrytý za všemi těmito virtuálními multiplayerovými světy. Skutečnými virtuálními světy jsou podle mě naopak hry single-playerové - tady skutečně o živé lidi (kromě hráče a potažmo autorů, jako u každého uměleckého díla) nejde.

Čili podle mě, kdo si kupuje za reálné peníze do virtuální hry, dělá to zase jen proto, aby získal jakousi hodnotu z reálného světa. Je sice "v přestrojení", na "maškarním bále" online hry, ale stále jde o reálné lidi u počítačů.

 |   |  Odpovědět
Karkulka  |  14. 12. 2004 13:53


Díky za moc pěkný a čtivý článek. Tisíckrát omílané téma je to proto, že je to aktuální a právě děti (nebo osoby se sníženou rozlišovací schopností) s prolínáním reality a myšlenek občas mívají problém. Ruku na srdce...pokud je gamesa opravdu dobrá, tak o ní člověk přemýšlí i ve skutečném světě  a v mnohém jí pak může dát i přednost. Nestalo se Vám někdy, že do Vás něco hučela Vaše polovička a vy jste v duchu přemýšleli, že bude asi potřeba postavit víc katapultů, radši koupit odstřelovačku, příp. kde dokončit ten quest?



 |   |  Odpovědět
X-22  |  13. 12. 2004 08:51

Všem nadšeným recenzentům radím jediné, otevřete si nějaký Úvod do psychologie a najdete tam vysvětlení, případně naopak popření, některých mouder a postřehů, které se objevují jak v článku, tak v diskuzi. Spousta z toho, co tu dokola a dokola padá je nebytečná blbost, leccos má naopak racionální jádro. Jenže, zkrátka, zase objevujete všichni Ameriku, kterou leckdy objevil někdo x let před vámi 

Pan Sedláček možná umí dobře a čtivě psát, ale psychologem asi není a brzy nebude. Na obsahu je to poznat.  

 |   |  Odpovědět
Barbar  |  10. 12. 2004 21:07

Nemyslím si, že by se "virtuální realita" a realita skutečná někdy mohly prolnout... už jen samotný smysl her... Dokonalá hra je taková, která kopíruje věrně všechno z reálného světa pro hráče kromě "nepříjemných" prvků jako je bolest či smrt a tím se zároveň eliminuje i panický strach a nadměrný stres. Protože když vás ten borec nakonci mise rozstřílí na hadry, tak asi nikdo by nechtěl, aby v ten moment zažíval "reálnou" bolest z rozervaných střev a urvané ruky... na monitoru (ve vzdálené budoucnosti nějakým holoprojektoru) prostě místo toho vyskočí nápis "Game Over" a vo vo vo tom to je! Hra má kopírovat realitu bez "nepříjeností" a to dělá hru příjemnou...
--
Hru, která by 100% kopírovala realitu by asi nikdo nehrál, protože k problémům z reálného světa by si tak ještě přidával ty herní...
--
Stejně tak si nemyslím, že by někdy např. Bush místo napadení Iráku zapařil s nějakým Iráckým generálem něco jako propracovanej Warcraft a když by prohrál, tak by řekl... mno fain, tak jste vyhráli a necháváme vás na pokoji ) To asi těžko )
--
A takoví blázni, co se honí s benzínem a sirkama, vzduchovkama atd. to taky nemají z her... Mama mi kdysi vyprávěla o jednom borišovi, kterýmu když bylo 15, tak střílel po lidech z okolí ze vzduchovky a přitom v té době ještě nebyly hry ani počítače typu "Atari" - byly maximálně nějaký sálový kompy na děrný štítky Takže takoví lidi to mají v lebce už při narození... podle mě za to hra nikdy nemůže a ten člověk by to dělal tak jak tak...

 |   |  Odpovědět
Sartori  |  10. 12. 2004 14:35

Podle me ma autor pravdu. Realita bude stale vice szirana vrirtualitou. Uz dnes tomu tak je. Problem je, ze spousta lidi nema na to si to uvedomit. Ale vtip je vtom, ze tentno vyvoj je pozvolny, neni to rychly skok. A treba WoWarcraft je jedna z nitek.
Zaver: Za ne kolik (desitek) let bude pro mnoho (skoro vsechny) lidi virtualita vse. Ale na to clovek potrebuju vazne trochu fantazie a tu spousta lidi bohuzel nema.

 |   |  Odpovědět
xgandalf  |  10. 12. 2004 23:54

Já jsem celkem optimista, takže slůvko "sžírána" bych naplnil termínem doplňována. Do opravdu extrémního případu, kdy to má vážnej a trvalej dopad na reálnej život, se to dostane málokdy.
Ad závěr: to není jenom o fantazii, to je spíš o tom, jestli vidíš tu budoucnost černě nebo ne..tvrdit, že znám budoucnost, bych se teda odvažovat netvrdil, tvoje teorie vychází z faktu, že veškerej vývoj a vývin bude lineární - historie potvrzuje, že tomu tak není.

 |   |  Odpovědět
Merlkir  |  09. 12. 2004 20:57

No, podle nadpisu jsem čekal nějaké nové nebo kuriózní informace, vtipné, nebo tak něco...nakonec zase jen jalové tlachání a pár provařených faktů..

 |   |  Odpovědět
Hrnec  |  09. 12. 2004 12:27

Zkus se v ty hre najist nebo zasoulozit. Nic moc co? Jasne par dratku do mozku, infuze a jedno tlacitko to vyresi

----
Prodam ducha svyho dedy. Zn. Strasi kvalitne

 |   |  Odpovědět
B0b4N  |  09. 12. 2004 10:05

"Jen blbni!"

Jako by už těch pomatenejch pubošů a ostatních děcek co do sebe na ulici řežou kudličkama protože hráli MANHUNTa nebylo dost. Ještě aby začli zkoušet POSTALa nebo DOOMa naživo a už si my staří pařani nezahrajem, protože se "kvalitní krvavě-oddechové hry" přestanou dělat.

Takovéhle hry by se měly prodávat oproti psychotestům a labilní jedinci by se k nim ani neměli dostat.

Smaž ten článek než bude pozdě.

 |   |  Odpovědět
Vít Sedláček  |  09. 12. 2004 12:47

No tak taková live verze Dooma nebo Postalu by se dost prodražila a na to nemají pomatení puboši rozpočet.

PS Já ten článek smazat nemůžu, obrať se na kolegu Bočka :p

 |   |  Odpovědět
B0b4N  |  09. 12. 2004 13:12

O rozpočet nejde. Lopata drahá není a zapalování kamarádů taky není sranda. I když je venku pod nulou.

 |   |  Odpovědět
xgandalf  |  09. 12. 2004 16:46

Ach jo, sice zajímavej článek, ale je to opakování tolikrát opakovaného. Jasně, MMORPG je vcelku návyková záležitost, ale rozhodně to nejde srovnávat s reálným životem. Ten je totiž návykovější. Metoda ověření je jednoduchá. Někdo tě přepadne a dá ti vybrat: Účet v Evequestu nebo život... Tak co si vyberete? Nějak jsem na ten život navyklejší, než na Exerquest. A jako klasicky, v okamžiku,když  někdo vybere Everquest, tak bych ho na 48 hodin vyklopil někde v džungli, ať si zkusí naboostovat sílu..

" Pokud chodíte pozdě na srazy, je jedno, jestli propásnete schůzku v reálu nebo ve hře" - to je diskutabilní, výsledek je možná stejnej, následky nikoliv. Nemluvě o tom, že schůzku v reálu dost často propásnete kvůli schůzce ve hře.

Prostě si lidi vynahrazujou v MMORPG to, co v životě dělat nemůžou - což ale platí o všech hrách. I když placení těch alimentů bych viděl až úplně na konci..

Mě by spíš zajímalo, kdy vyjdou slíbené díly seriálu "Vyplatí se ještě dnes koupit .......?", než takovýhle sice obsahově docela zajímavý, ale celkem nicneříkající články.

 |   |  Odpovědět
Sanger  |  09. 12. 2004 19:12

No, opakování tolikrát opakovaného to v zásadě je, ale doufám, že tomu neupřeš elegantní jazyk a formu. (To se mi líbí nejvíc – jsem idealista, já vím. Ale málokdy to v dnešních herních časopisech potkáš.) Mimoto bych řekl, že to má ideově i fakticky vyfutrované. Tedy, že ví, o čem mluví. To taky není samozřejmost. Jestli není toho člověka na hry škoda. Už to „Počítačové hry a násilí“. Stokrát omleté téma a olala! – dá se to napsat i jinak. Když se ví kudy do toho. Jako „Online hry a realita“. Tentýž případ. I když tady bych řekl, že Herr Sedláček vnáší do tématu jiné – a některé své vlastní – úvahy a nápady (body za odvahu!). Vzhledem ke svým mizerným znalostem daného oboru nejsem dostatečně fundovaným kritikem. Ale líbí se mi to.

 |   |  Odpovědět
xgandalf  |  09. 12. 2004 23:29

Ale jako článek se to nečte špatně, což o to. Nejsem literární recenzent, takže literární úroveň článku hodnotit nemůžu, ani nechci tvrdit, že bych to napsal líp.
Ale co s tím, jako s článkem - nedávno tu vyšel článek o násilí a počítačových hrách, tak proč psát v tak krátký době něco dosti podobnýho. Tohle téma je dost provařený, pořád jde o závislost na hrách. A zase, jak už je zvykem, tak se to týká v tý opravdu akutní fázi, kdy už to narušuje kontakt s realitou, tak 0,1% hráčů, a to si možná myslím, že to je ještě moc. Takže o co jde - akorát mám z toho pocit, že neznalej člověk, když si něco takovýho přečte, tak dojde ke stejnýmu závěru, k jakýmu museli kdysi dojít diváci pořadu zvaného OKO, kde jednou probírali právě tohle téma,ale teda tak neobjektivním způsobem, že jsem to dlouho neviděl..
Právě proto bych řekl, že mistr Sedláček poněkud přehání - nevím, jestli to bylo myšleno vážně, ale předpokládat, že dopadneme jako v anime seriálech nebo potažmo v Matrixu (což je tak jako tak to samý), mi přijde jako zbytečně pesimistická vize. Neskutečný množství lidí hraje online hry a bere to pouze jako doplněk reálného světa - a proč ne, konečně si splněj svý sny. V reálným světě nudnej úředníček, ve světě Lineage II sexy elfka v koženým kompletku, která usmaží nepřátele bleskem. A co, pořád lepší, než kdyby se producíroval někde po ulici v takovým oblečku - na to by asi nikoho nesbalil...

 |   |  Odpovědět
N/A  |  10. 12. 2004 11:24

Vtip je v tom, že ty nemáš nejměnší šanci zjistit, zda žiješ v matrixu (či jiné virt. realitě), nebo zda je to, co vnímáš, skutečné.

Btw. teď jsem si vzpomněl na takový neškodný experiment s hypnózou. Hypnotizovanému řekli, že se dotknou jeho ruky horkým předmětem, ale byla to jen obyčejná tužka. Výsledek byl poučný.

 |   |  Odpovědět
xgandalf  |  10. 12. 2004 18:20

No tak v tom případě je to ještě horší..Takže já žiju ve virtuálním světě, ze kterýho utíkám do virtuálního světa, kterej je ale tvořenej vlastně taky tím reálným virtuálním světem...hmmm, nemáte někdo provaz, jdu se oběsit na nejbližší větev.

Tak jako tak, ať už je tenhle svět virtuální nebo reálný, tak je mi to na rovinu ukradený. Matrix je sice hezkej film, ale myslet si, že se nám podaří něco podobnýho, je nesmysl. Kromě toho ani zdaleka nemusíme být ve virtuálním světě, to už můžeme být rovnou představy v mozku nějakýho ufouna, kterej si zdříml u ovládacího panelu intergalaktický lodi a celý tohle se mu zdá..Ještě že tu máme Morgana Freemana, ten si to s ním zůčtuje..

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor