Operation Flashpoint 2: Dragon Rising – kalašnikov do pozoru

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 22

Diskuze k článku

06. 08. 2008 09:57

OFP1 byla českým dílem (Bohemia Interactive Studio), kdy Codemasters jim pomohli se zviditelnit a uvést hru na zahraniční trhy...

Do jaké míry je OFP2 českým dílem? Které programátorské týmy se na výrobě podílejí?

 |   |  Odpovědět
avatar
06. 08. 2008 12:47

OFP2 tuším není české dílo už vůbec (nejsem si teď ale jistý, zda k tvůrčímu týmu nepřešel jeden člověk od Bohemia Interactive, což by dělalo jednoho čecha) o vše se stará interní tým Codemasters.
A právě Codemasters u OFP neplnilo jen funkci vydavatele - pozdrželi vydání asi o 3 měsíce, aby se zlepšila grafická stránka a doladily některé herní prvky podle jejich instrukcí.

 |   |  Odpovědět
Rossano  |  06. 08. 2008 20:35

Tak toho jsem se obával. OFP1 byla pro mě perfektní kvůli realističnosti a taky českému dabingu. Prostě být ve válce, ponořený až po kolena ve virtuální realitě a přitom slyšet českou mluvu - to bylo něco, co mě dostávalo do stavu nezapomenutelné extáze! Ať už bude OFP2 jaká chce, něco jí bude chybět - bude to právě onen nezapomenutelný a perfektně zvládnutý CZ dubbing. Ale i tak na OFP2 čekám, třeba to vykompenzuje grafika na vysoké úrovni, jak je vidět z obrázků, uvidíme. Hlavně jsem zvědav na systémové nároky, aby ebyly moc vysoké. Plynulest válečných her se bere jako samozřejmost!

 |   |  Odpovědět
relaX  |  09. 08. 2008 02:37

Tak já mám názor, že to bude úplná katastrofa. Dokuď byla Operace Flashpoint v (převážně) českých ručičkách, tak to byla výborná hra, které se nic nevyrovnalo, ale po ''změně'', sem nehrál ani Armu, protože to už nebyla česká hra a nemýlím-li se, nebyla ani v českém dabingu, za což to odsuzuju dodnes. Naopak doufám, že například taková Mafia 2 bude opět udělána tak skvěle, jako jeho předchůdce a i s českým dabingem. Protože pokud by měla být další ''česká'' hra s (pouze) anglickým dabingem, tak se jí pohrdavým obloukem vyhnu. V opačném případě si samozřejmě pořídím originál.

 |   |  Odpovědět
Echo  |  09. 08. 2008 21:28

Ehmm, Arma byla ceska a dokonce tam nedali CZ dabing schvalne . Ono kolik US rangeru mluvi cesky, ze? A ja myslel, ze hra je o hratelnosti a ne o jazyku .
PS: Ke Codemasters presel nejakej manazer (ci co) z BIS.

 |   |  Odpovědět
Ronin  |  10. 08. 2008 04:04

ehm proc si myslis ze ofp2 nebude mit profesionalni česky dabing ? moc se na hru tesim snad to bude dustojny nastupce OFP
Armu sem asi po 1 hodine odebral z disku hrozny !!

ve dvojce se tesím na obrovsky bojiste volny spusob vedení boje a detailní grafiku ktera bude skvele optimalizovana

 |   |  Odpovědět
relaX  |  13. 08. 2008 20:21

Jasně, sice ranger nemluví ani jeden česky, ale to nic neznamená že to budu poslouchat anglicky , Vietcong 1 i 2 sem dohrál několikrát a i přes většinu negativních komentářů a recenzí na VC2. Ale je to pro mne stále česká hra, která stojí za ty peníze. A taky kolik vojáků ve Vietnamu mluvilo česky? , takže to máš jedno. Pro mě je hlavní hratelnost a lokalizace, ale když je to česká hra, tak požaduji také český dabing, jinak to pro mě nemá cenu. Ale naopak, pokud je hra například americká, tak anglický dabing samozřejmě překousnu, dokonce i titulky, pokud nejsou k udělané. Určitě umím aspoň trošku anglicky abych se domluvil, ale to neznamená, že zapomenu na krásnou češtinu. Rozhodně jsem pro český dabing i ve všech českých hrách ;).

 |   |  Odpovědět
Rossano  |  14. 08. 2008 17:28

Moc hezky napsané. Američan mluvící česky samozřejmě má k realitě daleko, ale já tohle beru jako americký film - česky nadabovaný, kde když se někdo zeptá "Mluvíte anglicky?", tak tím myslí česky. Anglicky rozumím, hantýrce už méně, kterých je ve hrách spousta; každopádně to už vyžaduje soustředěnost - a když já už ztrácím čas s nějakou hrou, tak požaduju naprosté uvolnění a profi hra s profi českým dubbingem tyto moje požadavky přesně splňuje (vynechme soustředěnost na boj a úzkost z koupení kulky do hlavy ).
Her jsem moc za život nehrál, dalo by se jich spočítat na prstech dvou ruk. Mezi nimi je i OFP, u které jsem zabil desítky hodin. A proč? Protože to byla perfektní akce, do které jste se ponořili hlavně díky CZ dubbingu...

 |   |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2008 11:52

Mrkněte se na nové video ze hry, kde je zachycena sekvence střelby z tanku. Vypadá to neuvěřitelně filmově.
http://www.doupe.cz/Downloady/sc-152-c-5/default.aspx

 |   |  Odpovědět
Deadfast  |  05. 08. 2008 12:36

Hm, filmove to vypada mozna proto, ze to bude zase render jako vse ostatni co zatim vypustili.


BTW, na udajne realistickou hru strili dost kratce za sebou.

 |   |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2008 14:38

Render to není ani náhodou. Stačí blíže sledovat model tanku, textury a hlavně pohyb trávy (která je pouhou texturou) po výstřelu. Kdyby to byl render, tak si s tím daleko více vyhrají. V této ukázce je spíše prezentován světelný efekt při samotném výstřelu. Proto je také zpomalen. Zde si můžete stáhnout Hi-Def verzi, kde je to lépe vidět: http://www.actiontrip.com/rei/video.phtml?id=4878

 |   |  Odpovědět
Warpo (Shąder)  |  05. 08. 2008 13:38

Ja bych rek ze to by mohl bejt zaber ze hry (kez by byl). Vypada to fakt nadherne (az sem se mirne lek, kdyz z nicehonic vystrelil - parada). Ale jestli to je fakt ze hry, jeste by to chtelo asi malinko doladit...
Jinak plno videii z OFP2 zde - http://www.gametrailers.com/game/5393.html

 |   |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2008 21:56

Mají ještě rok času, to se dá spousta věčí vyladit

 |   |  Odpovědět
GCK  |  05. 08. 2008 09:24

celkem by me zajimalo, kterej blbec vymyslel tak nerealistickou zapletku

 |   |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2008 12:55

Podobná situace je docela možná, rozhodně je zápletka reálnější, než boj se šíleným ruským generálem v původním OFP

 |   |  Odpovědět
Warpo (Shąder)  |  05. 08. 2008 13:25

Konecne zase neco realisticke. Proste miluju hry ktere jsou maximalne realisticke, tak doufam a verim vyrobcum ze se jim to povede a dovedou to az k dokonalosti (max. realistocnosti - takze doufam ze ta hra bude poradne tezka, ze se konecne budu muset snazit bojovat/ taktizovat/ kryt apod...jako v pravy valce). A ze by nam snad melo vadit ze hrac nemuze nic moc ovlivnit? Takze dalsi plus, to je naprosto skvely. Treba u call of Duty 4 mi vadi, ze ty moji kamosi (americani co by mi mely kryt zada) tam jsou pomalu neschopni zabit nekolik vojaku a ja si to nakonec musim udelat sam a po svym. Tak doufam ze zde si budou vsichni vojaci rovni, taky dam priklad - napriklad mi vadi, kdyz ve vetsine hrach beham o neco rychleji nez vsichni mi spolubojovnici, to nechapu do ted. Takze kdyby tam treba jeden ze skupiny (treba nakej sportovec "samozrejme mluvim o OFP2") behal rychleji, byl bych spokojen a nebo aspon vsichni nastejno, tohle je jen priklad z mnoha jak hru udelat realistickou a jeste realistejsi :D . Takze se moc tesim a uvidime no. U OFP (jednicky) sem stravil snad nejvic casu jako u zadne jine hry (a to hlavne v editoru misi). A taky doufam ze to neposerou neco jako dopadla Arma, to byla katastrofa - doslova - s prvni OFP se to nedalo srovnavat, jak to bylo hrozny.

 |   |  Odpovědět
Warpo (Shąder)  |  05. 08. 2008 13:35

Kdyz uz sem se tak rozepsal , tak jeste neco doplnim (treba to ctou vyvojari ). Ted sem se tam docet ze domy pujdou znicit jen castecne, to mi prijde neco jako v Arme 2, kde to na videiich nevypadalo zrovna pekne. Takze by to chtelo nejaky realny demolice budov, ne vsechn objektu. A pak co se tyce toho niceni, tak samozrejme ker aby nespad jako v OFP (1), proste spad, udelal se prach a bylo to :) a tak to bylo se vsim, i kdyz na tu starsi dobu kdy hra vysla mi to vubec nevadilo. A taky hrozne miluju atmosferu hru, kterou si fakt uzivam a tim myslim napriklad pocasi (hlavne bourky, dest, vitr) a pak hlavne tmu, ktera by mela byt v lese takova jako ve skutecnem lese (bez svitu mesice si ani neni videt na ruku), apod... A hlavne ne jak v Arma 1, kde to z toho bylo opravdu blbe xD. Jezis ja bych o tom mohl povidat jeste tolik, strasne se na to tesim a musim jen doufat ze se mi o tyto hre vyplni me predstavy (viz. vyse - nenapsal sem vse samozrejme). A taky si myslim ze takto smysli vetsi pocet lidi.

 |   |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2008 14:44

Se vším souhlasím až na poslední verdikt, že Arma je horší titul než Flashpoint. Naopak, co se realističnosti týče, je Arma o úroveň výše. Sám jsem zvědavý, zda-li OF2 bude ještě o něco realističtější, zda-li bude využívat snímání pohybu hlavy Track-IR a zda-li to nebude až příliš hardcore.

 |   |  Odpovědět
Warpo (Shąder)  |  05. 08. 2008 14:53

No Arma nedopadla nijak vyborne - hlavne prvni verze 1.0, ted ta nova (myslim 1.08) tam uz se to da. Ano mozna ai byla mirne vylepsena (ale treba s budavama si fakt tezko poradi - mel sem hrozny nervy kdyz sem se jim pomoci srcriptu zadaval ruzny parametry pohybu a tak a oni si stejne "vetsinou" delaly co chtely a v budove - tam nebyly schopni se pomalu ani branit, kdyz na schodech stal nepritel, ten si je tam postrilel skoro vsechny a ani si netukly. Nebo treba kdyz sem jim dal prikaz aby se schovaly (jako nasly si ukryt), tak jeden dva to pochopily :D ale ten naprikla ten treti si stoupl na misto, ktere bylo odkryte siroko daleko, to mi hlava nebere :) . Taky sem zvedavej zda OFP2 bude realistejsi napriklad v pohybech, ale urcite bude realistejsi v taktizovani a kryti nez Arma. Treba v COD4 tam to vse vypada tak nejak normalne realisticky (pohyby, presouvani, atd...), ale ano snad vse bylo nascriptovane, tady (v OFP2) jak sem se docet by to nemelo byt , takze uvidime jak to dopadne. A ja verim ze velmi dobre...

 |   |  Odpovědět
Warpo (Shąder)  |  05. 08. 2008 15:07

Jeste abych doplnil co se tyce Army (1), tak byla taky spatne vyštelovana grafika. Furt se to nejak nacitalo, fps si nehorazne litalo a celkove graficka stranka hry nevypada nejlip. A pak i ta tma a vsechno, proste mi to prijde jako OFP 1 v novym kabate. Takze v dnesni dobe mam sice OFP (1) furt rad, ale aby na tom byla velmi podobne a po hodne dlouhe dobe vydana Arma, tak to je hrozny. Jo a nakonec, v Arme mi vadil proste pohyb mysi, abych to vysvetlil, mnohem hur se mi zamirovalo na nepritele nez u jinych her a to i po nescetnekrat menenym nastaveni citlivosti mysi.

Otazka nakonec. Muzu se zeptat ohledne tohoto webu, proc sem lidi nepisou vic komentaru? Ja si to vysvetluju na mensi navstevnost. A jestli je to pravda, tak je mi to divny, protoze tento web mam fakt rad a casto ho navstevuju.

 |   |  Odpovědět
05. 08. 2008 21:05

Komentářů je sice méně, ale podle statistik čtenosti a návštěvnosti je na tom Doupě velmi dobře (ostatně výsledky jsou veřejné). Nedokáži si to příliš vysvětlit, možná málo kontroverzní články, nebo prostě styl vyhovuje čtenářům, protože nejčastější komentáře na české scéně bývají kritikou díla. To však zní až příliš optimisticky, snad Vám to ale k nastínění situace stačí.

 |   |  Odpovědět
Warpo (Shąder)  |  06. 08. 2008 13:18

Tak samozřejmě mi tato odpověď stačí, šlo mi jen o informaci. Jinak s tím proč se tu moc neukazují komentáře máte určitě pravdu, protože tento web je výborný a články taky, takže není co krizovat .

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor