Operation Flashpoint: Red River – potoky krve (preview)

Flashpoint se opět široce rozkračuje mezi simulací a arkádou. Pojďte zjistit, jestli se mu tentokrát daří najít ten správný poměr.
Seznam kapitol
  1. Vzhůru do pouště
  2. Když není zbytí, pomůže kamarád

Navzdory všeobecnému zklamání z Operation Flashpoint: Dragon Rising (naše recenze 5/10) se Codemasters nehodlají resuscitované značky vzdát. O pokračování jménem Red River se už pár dní živě diskutuje, zejména díky čerstvě vypuštěnému traileru, a na povrch vyplouvá hromada nových informací. Některé vyvolají úsměv na líci, jiné zarmoutí a další znamenají poslední hřebíčky do rakve fanouškům military simulátorů. Vezměme to ale pěkně postupně.

VIDEO: 3707 'Operation Flashpoint: Red River - Trailer'

Red River je zasazeno do Tádžikistánu, kam po bojích v Afghánistánu utekla spousta nebezpečných povstalců. USA to však nemůže nechat jen tak, a proto do nehostinné arabské země vysílá svoje síly – mezi nimi i hráče. Poušť je však natolik lukrativní, že se do ní podívá i Čínská Lidová Armáda, což znamená jediné: na dvorku už jsou zase ti samí kohouti. A jak tvrdí jiná význačná série: „Válka je pořád stejná.“ Stejný je však bohužel i Flashpoint.

„Válka je pořád stejná,“ stejný je však bohužel i Flashpoint

Pokud čekáte nějaké zásadní změny, asi byste měli jít o dům dál a přestat doufat, že se Flashpoint kdy vrátí ke svým kořenům. Ano, pořád jde o méně naskriptovaný zážitek, než v novém Call of Duty nebo Medal of Honor, ale i přesto má být Red River údajně jen lehce vylepšenou verzí Dragon Rising, zasazenou do prostředí, které už hráči znají z ArmA 2: Operation Arrowhead (ostatně i Tádžikistán a Tákistán svými názvy lehce splývají, a nic na tom nemění fakt, že Tádžikistán je skutečnou zemí).

Přes duny a přes povstalce

Autoři chtějí vytvořit atmosférickou vojenskou simulaci, která však bude o něco méně realistická než posledně. Oběť na straně realističnosti má vykoupit variabilnější herní náplň, lepší atmosféra a hlavně celkově lepší herní zážitek. Hra jako taková prý působí více jako taktická FPS a umožní hráči, aby v přiměřené volnosti plnil dané cíle a užíval si bojového opojení. Nemíní tedy opakovat chyby s neadekvátně reagující AI z minulého dílu a také chce uspokojit hráče, jimž Dragon Rising připadal příliš těžký. Což je na jednu stranu skvělé, na tu druhou se ale ptám, jestli je možné vytvořit otevřenou simulaci s tím, že bude lehčí, než DR.

operationflashpointredriver_01.jpgoperationflashpointredriver_02.jpg

Snahu o otevřenost v sobě však hra nezapře, a proto se každá mise odehrává v dostatečně velkém bojovém sektoru. Ty sice nedosahují velikosti celého ostrova, ale mají být dostatečně velké na to, abyste si mohli nepřítele například obejít z boku. Celkově mají tvořit iluzi neomezených možností a velkého prostoru, ale na rozdíl od původní hry se nebudete moct o celistvosti země nijak přesvědčit. Tvůrci totiž již zkraje vývoje oznámili, že Red River nebude obsahovat možnost si krajinu volně projít, stejně jako bude chybět možnost usednout do tanku, APC nebo helikoptéry.

Vaši podřízení už by se vám neměli motat před hlavní

Codemasters se totiž dle slov svých mluvčích snaží o znázornění reálné zkušenosti příslušníka námořní pěchoty, který se dostane tak maximálně k řízení Hummeru, a na ostatní přibližovadla zvysoka kašle. Budiž. Hlavní je, aby tvůrci získaný čas vážně využili k vylepšení simulátoru pěšáka. Zatím se v kuloárech mluví jen o vylepšené AI - hlavně vaši podřízení už by se vám neměli motat před hlavní. Nepřátelé by také měli být inteligentnější, lépe se krýt a počítat s tím, že nemohou zpoza jednoho kamene vykouknout víc jak dvakrát, aby je někdo neodstřelil.

Atmosféra, že by ji ani bajonetem neukrojil

Zahraniční novináři si konkrétně pochvalovali úsek, kdy postupovali úzkým kaňonem a nepřátelé na ně útočili z různých skalních převisů. Přestože suchý popis může působit jako klon Virtua Cop, vyžadoval prý postup kupředu precizní ovládnutí týmové taktiky a opatrné prozkoumávání okolí. Každá ztráta vojáka totiž zabolí (přestože se v jiném, než hardcore módu, na dalším checkpointu oživí) a mnohdy stačí i jedna kulka na to, abyste se vy nebo vaši podřízení rozloučili se životem.

operationflashpointredriver_03.jpgoperationflashpointredriver_04.jpg

Pokud se však nepřítel trefí třeba do nohy, neumřete, to se nebojte. Zranění si budete moci stejně jako v původní hře obvázat a do konce mise kulhat, nebo se nově rozhodnout, že tlačítko podržíte o něco déle a vyléčit se úplně. Navzdory slibům o velké realističnosti přechází tvůrci hry nově přidanou featuru s úsměvem a není mně úplně jasné, jestli jsou si vědomi toho, že pro fanoušky skutečných simulátorů jsou tyto drobnosti nesmírně důležité. Vždyť dokulhat k medikovi přece není tak strašné…

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | taktická akce
Výrobce: Codemasters | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q2 2011
  • Design misí
  • Příjemně odsýpající akce
  • RPG prvky
  • Coop
  • Moře drobných chyb
  • Stále slabší a zmatená AI
  • Svázání koridorem
  • Snaha o drsnost bourající atmosféru
Související články
  1. Video: Operation Flashpoint: Red River
  2. Dva obrázky z Operation Flashpoint RR
  3. První info o novém Flashpointu

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 12 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 12 N/A
V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Recenze

Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Rece…

Masivní MMORPG Black Desert konečně dorazilo na mobilní telefony a vypadá to na hodně slušnou zábavu.

13.  1.  2020 | | 3 N/A