Flashpoint se opět široce rozkračuje mezi simulací a arkádou. Pojďte zjistit, jestli se mu tentokrát daří najít ten správný poměr.
Autoři dále vyzdvihují fakt, že celou kampaň bude možné projít v kooperativním multiplayeru, stejně jako se spolu s kamarády budete moci pustit do masakrování AI ve čtyřech různých módech (eskorta konvoje, obrana postavení proti vlnám nepřátel, útok na vesnici a záchrana rukojmích.) Úplně chybět má klasický multiplayer, kde hráči bojují proti sobě. Pro autory je to riskantní krok – nejednu hru, kde pokulhávala singleplayerová kampaň a umělá inteligence, totiž zachránil povedený herní systém, který živí hráči využili pro deathmatchové souboje.
Codemasters si však evidentně věří a bez skrupulí přihazují další novinky. Mezi ty nejzajímavější patří jakýsi RPG systém, v němž bude hráč získávat zkušenosti a ty následně měnit za perky podobné těm v novějších Call of Duty.
Celou kampaň bude možné projít v kooperativním multiplayeru
Zajímavé je, že vývoj postavy bude probíhat jak v SP, tak v MP a mezi schopnostmi se má objevit třeba možnost navěsit na sebe více munice, či rychlejší uzdravování. Ani jedno už bohužel nemá s realistickým simulátorem co dělat.
Naštěstí si aspoň budete moci na rozdíl od původní hry před každou misí vybrat, co si vezmete s sebou do akce. Vybavení pak budete muset uzpůsobit i prostředí – je asi jasné, že do městské zástavby se odstřelovací puška příliš nehodí a ani možnost zavolat si dělostřelectvo nebude zrovna to pravé ořechové. Nejvíc ale suverénně naštve nemohoucnost herního enginu, který vám opět nedovolí vyklánět se zpoza rohů, což zvlášť v již zmíněných městech zamrzí.
Kosmetické změny
Spolu se změnou prostředí však přichází i odlišné grafické zpracování. Hra je dle dojmů zahraničních kolegů mnohem hezčí, zbraně i vozidla vypadají opotřebovaně, stejně jako se dle jejich slov máme těšit na mnohem odlišnější terén, ve kterém se budou jednotlivé mise odehrávat. Místo zelených kopců a údolí se tak údajně podíváte do různých arabských měst, obrovských kaňonů nebo do větších skladišť. Stejně jako v původní hře se nedočkáme fungujícího počasí, autoři ale aspoň přislíbili temnější noc.
Hráč bude získávat zkušenosti a ty následně měnit za perky podobné těm v novějších Call of Duty
Proslýchají se rovněž změny v systému velení, jež na první pohled vypadá podobně: kruhové menu opět ovládáte za použití směrových kláves (což znamená, že se při rozkazování nemůžete hýbat) a svému týmu můžete udílet jen hodně omezené rozkazy. Přesto je však dle slov autorů o něco přehlednější a rozkazy byste měli být schopní i něco málo změnit, vzhledem k tomu, že se mají kontextově měnit.
Red River má šanci nadchnout širší herní obec, ale dle dostupných informací si nejsem jistý, jestli má šanci zaujmout hardcore hráče, kteří si užívají u ArmA 2: OA. Mimo ústupků od reality totiž bude postrádat editor a zdá se, jako kdyby chtěl prostředím Arrowhead kopírovat. Myslím, že by pro Codemasters bylo lepší přestat tvrdit, že je Red River simulátor a raději otevřeně říct, že se jedná jen o další předskriptovanou střílečku – která má však menší koridor a je méně nascriptovaná, než většina FPS z poslední doby.
Pro pravidelné zpravodajství o Operation Flashpoint: Red River sledujte naše zpravodajství, nebo zabrouzdejte do příslušného tématu na našem fóru, kde se nacházejí další zpřízněné duše, které tento titul zajímá.
- Design misí
- Příjemně odsýpající akce
- RPG prvky
- Coop
- Moře drobných chyb
- Stále slabší a zmatená AI
- Svázání koridorem
- Snaha o drsnost bourající atmosféru