OPS 2, 9. číslo – první desítková recenze

Prosincové číslo Oficiálního PlayStation 2 magazínu přetéká recenzemi her, vydaných pro vánoční trh. Majitelé PS2 si mohou mnout ruce, protože velké množství těchto her je silně nadprůměrných. Nejbohatší vánoce v dějinách PS2 nám ještě vylepší hra, která jako první dostala v českém OPS2 absolutní hodnocení – 10/10.

Začněme třeba tím, že devátý OPS2 má velmi povedenou obálku. Nejde jen o volbu Dvou věží, ale celkové barevné ladění, které vás chytne za oko (potažmo za peněženku, protože OPS2 stále zůstává relativně nejdražším konzolovým časopisem u nás). Úvodník Farida Starmana vás nenechá na pochybách, že si předvánoční vydavatelské šílenství vybralo na redakci pořádnou daň. Otvírák časopisu (jakási úvodní „náladová“ dvojstránka) tentokrát není věnován artworku nebo screenshotu ze hry, nýbrž přehlednému rozboru softwarových vývojářů, pocházejících z Británie – nejsilnější země Evropy, pokud jde o videohry. V novinkové rubrice TNT se pak dočtete o vynikajícím soundtracku k nejdiskutovanější hře sezóny – Grand Theft Auto: Vice City. Tahle monstrózní záležitost napěchovaná hudbou z 80. let zabírá celých 7 cd (ani soundtracky z Final Fantasy nemívají víc, než 4 cd!) a je možné ji zakoupit i u nás, buď jako komplet nebo jako jednotlivá cd, roztříděná podle žánru, vysílaného ve hře na té či oné rádiové stanici. Další zajímavé novinky se týkají netrpělivě očekávaného, slibně vypadajícího StarCrafta: Ghost, hry na motivy klasického japonského filmu Sedm samurajů nebo pro zasvěcené velmi významného třetího dílu hororové série Clock Tower. Tradičně drtivou závist ve všech opravdových hráčích vzbudí stránka věnovaná dění v Japonsku.

K světu se má výborná nová rubrika Monitor – kdo neví, jde o průběžné sledování připravovaných her, které volí sami čtenáři. Tentokrát bylo na jejich žádost zaostřeno na The Getaway, Devil May Cry 2, Silent Hill 3 (pro ten jsem hlasoval já, heh), MGS2: Substance a Auto Modellistu. Kromě popisu první hodiny Silent Hillu 3, ze kterého vám půjde mráz po zádech můžete v Monitoru najít třeba připravovanou hru Judge Dredd vs Judge Death a další.

Tématický článek je věnován nové metodě zpracování herní grafiky, nazvané cel-shading. V rámci tohoto článku si můžete přečíst nové zajímavé informace o hře XIII, což je jedna z nejslibněji a nejoriginálněji vypadajících FPS, které ve světě konzolí existují. Další tématický článek se zabývá průzkumem několika japonských her, které zřejmě nikdy nevyjdou v anglické verzi. Nebudete se stačit divit, co všechno Japonci hrají, to vám slibuji.

Rubrika recenzí je samozřejmě zlatým hřebem předvánočního čísla, o to výraznějším, že poprvé v dějinách českého Oficiálního PlayStation 2 Magazínu zde najdete recenzi s absolutním hodnocením. 10 bodů z 10-ti možných si samozřejmě odneslo geniální čtvrté pokračování veleslavné série Grand Theft Auto, nazvané Vice City (některými lidmi je tato hra zcela mylně označována za datadisk). Prohlásit o recenzi Farida Starmana, že je nadšená, je totéž, jako prohlásit, že atomová bomba vybuchuje hlasitě. Čtěte na vlastní nebezpečí! Slušné hodnocení si vysloužila také hra Two Towers, kterou jsem ve své recenzi napadnul pro její krátkost a jednoduchost, která však mnoha hráčům (nebo spíš fanouškům?) prakticky nevadí. Krutým duelem prošly dvě významné Rallye hry – WRC 2 a Colin McRae Rally 3, obě dostaly 9/10. Silně provokující je také recenze na vynikající FPS akci Red Faction 2, která vás nechá bourat prostředí hry ještě efektněji, než její předchůdce. Velkou pozornost si jistě zaslouží Kingdom Hearts, spojení Final Fantasy a Dysneyho, jehož recenzi na Doupěti si rozhodně nenechte ujít – bude o pořádný kus nadšenější, než jakákoliv recenze kdekoliv jinde, včetně Final-Fantasy-Nepřejícího OPS2. Rozhodně ambiciózní projekt gigantického světa v titulu Haven si také odnesl pěkné ohodnocení, ještě lépe na tom je údajně nejlepší fotbalová hra Pro Evolution Soccer 2. OPS2 č.9 dále nabízí celou řadu méně či více významných recenzí, je očividné, že mnoha hrám se nedostalo díky prosincovému návalu tolik místa, kolik by třeba zasloužily.

Nechybí přehled nově vydaných platinových her, následuje dvojstránka věnovaná průřezu jedním herním žánrem na PS2 – tentokrát to jsou FPS – střílecí akce z pohledu vlastních očí. V kulturní rubrice si můžete přečíst upoutávky na několik vskutku zajímavých filmů na DVD, včetně oblíbeného filmu Hideo Kojimy, který vypráví, jak právě tenhle snímek ovlivnil koncept Metal Gear Solida. Následuje rubrika návodů a cheatů, přinášející návod na Onimushu 2 a jedna jediná (!!!) stránka věnovaná dopisům čtenářů (skutečně už mi leze na nervy, jak lidé do OPS2 pořád píší ty srdceryvné dopisy v touze po výhře soutěže „Dopis měsíce“, myslím, že by je redakce nadále nemusela otiskovat ani komentovat).

Na konec jsem si tentokrát nechal obsah DVD, kterému vévodí hratelné ukázky ze zmíněných dvou Rallye her, za zmínku ale určitě stojí i velká ukázka ze hry Haven nebo Twin Caliber či Reign Of Fire. Velké množství strhujících videoukázek snad ani nemusím zmiňovat.

Příští číslo OPS2 přinese oblíbené kombo demo + recenze na The Getaway (největší konkurent GTA - Vice City), což je samo o sobě důvodem, proč si zabalit svůj spacák a jít čekat před trafiku, kde si OPS2 kupujete. A nezapomeňte: nepodceňujte sílu PlayStation (2)!