O.R.B. - Oprsklý Rybí Biftek?

Omlouvám se za oprsklý nadpis. Nic originálněji oprsklého mě nenapadlo. Ve skutečnosti znamená ta oprkslá zkratka něco úplně jiného, totiž oprsklé "Off-World Resource Base". No nezdá se vám to oprsklé? Říkáte si asi, co mám stále s tou oprsklostí. To vám prozradím na konci tohoto článku.
O.R.B. - Oprsklý Rybí Biftek?
Hra ORB má být dalším (v pořadí již cca třetím) konkurentem zatím nepřekonaného Homeworldu. Tvůrci, firma Strategy First, toho slibují opravdu hodně. Třeba takové budování základen uvnitř vytěžených asteroidů. Nebo grafiku, která vám vyrazí očka z důlků. Nebo neuvěřitelnou snadnost ovládání. Je toho ještě hodně, co je slibováno, ale raději se teď zaměřme trochu podrobněji na hru samu než na sliby.

Příběh je zde, narozdíl od po této stránce velice propracovaného Homeworldu, poněkud zjednodušen, jakoby z důlku vypadl mnohým jiným hrám (bohužel si teď na žádnou nevzpomenu:). Jde o to, že žily byly ve vesmíru dvě rasy, které o sobě nevěděly. Jednoho dne se však jedna z civilizací dostala do takového technického stádia, že byla schopna vyslat do dalekého vesmíru sondu. Ta civilzace byli Alyssiané. Když ji druhá civilizace zachytila, zalekla se její technologické vyspělosti a zničila ji. Ta civilizace se jmenovala Malusská. A právě ta, svým primitivistickým chováním, zapříčinila válku mezi oběma civilizacemi.

Alyssiané do ní vstoupili jako méně početní, avšak vysoce technologicky vyspělí. Malusané mají navrch v počtu, ovšem jejich technologická vyspělost (a jak vidno i inteligence) jsou jen na chabé úrovni. Hlavním bitevním polem se stane obrovské asteroidové pole, které se nachází mezi územími obou civilizací. Tam budete také získávat suroviny pro vedení války, a to pomocí těžebních věží. Jakmile asteroid vytěžíte do dostatečné hloubky, bude v něm možné zbudovat tajnou základnu, ze které pak budete moct podnikat další výpady proti nepříteli.

Výrazně inovativním prvkem oproti Homeworldu jsou Velitelé. Někteří z vás si možná vzpomínají na (ne)slavnou českou strategii Paranoia, která vyřešila nemožnost označovat větší množství jednotek opravdu šalamounsky - mohli jste totiž vyrábět speciální jednotku zvanou Velitelé, ke které jste pak přiřadili určitý počet jednotek, a jakmile Velitel dostal nějaký rozkaz, automaticky převzaly rozkaz i přidružené jednotky. Stejně tak se bude chovat i Velitel v O.R.B., jen s tím rozdílem, že bude získávat zkušenosti a počet možných ovládaných jednotek bude záviset právě na počtu zkušeností.

Jistě jste si povšimli, že grafika, prezentovaná na screenshotech, je výrazně lepší než Homeworld, takže tento slib jistě splněn bude. Uvidíme ale, jaké budou hardwarové nároky.

Celkově by měl ORB vyjít z krutého souboje s Homeworldem jako propracovanější, hezčí a ovladatelnější. To však zhodnotíme až v srpnu 2000, kdy má vyjít.

A na závěr - proč tedy operuji s tou oprsklostí? Protože oprsklost je moje víra a je to víra pevná a neotřesitelná :-).

Nejnovější komentáře