Original War – brněnská strategie ve světovém měřítku

Diskuze čtenářů k článku

Scalinger  |  25. 03. 2002 11:26

Doufam, ze autori v titulcich aspon uvedli, kde vzali ten namet. Az moc se podoba knize, kde o naftu v minulosti bojuji arabaci s amikama.Je, tusim, od Wolfganga Jeschkeho...

 |   |  Odpovědět
Laďa Valík  |  25. 03. 2002 11:26

Ta podoba není náhodná, malinká inspirace tou knihou tam pochopitelně je, ale samotný námět je ve zpracování pouhým zlomkem úspěchu hry. Ostatně, o této knize jsme se bavili již před rokem a půl v novinkách (v clanku je na tuto novinku uvedeny odkaz dole). To, jak kluci v Altaru zpracovali Jetschkeho, je více než obdivuhodné...!

 |   |  Odpovědět
Petr Grygarčík  |  25. 03. 2002 11:26

Ta kniha se jmenuje Osmý den stvoření a jde tam původně o ropu - Rusové se tam vůbec nevyskytují...

 |   |  Odpovědět
golem  |  25. 03. 2002 11:26

Cely pribeh teto hry je kompletne ukraden z knihy od Wolfgaga Jeshkeho - Posledni den stvoreni. Pribeh v Original war je mirne upraven a pozmnenen, ale jinak se jedna v podstate o tu samou zapletku. Hra to bude zrejme skvela, ale vychvalovat pribeh, ktery vymyslel a pouzil nekdo jiny nekde uplne jinde a vydavat ho jeste za originalni je smesne. Ctenar Golem

 |   |  Odpovědět
Skullman  |  25. 03. 2002 11:26

Dobra, formulujme to jinak. Jako vzor si vzali extremne dobry pribeh - coz se rozhodne neda rict o VETSINE dalsich her. Nevzpominam si, ze by si kterykoliv tvurce vzal za vzor A.C.Clarka (Duna je samozrejme vyjimkou). A diky tomu je tato hra jeste lepsi. Jiste je problem vymyslet neco, co JE UPLNE originalni -- za posledni dobu jsem cetl pouze JEDNU UPLNE ORIGINALNI knihu (Nikdykde), jinak lze najit paralely vsude. S tim moc nenadelame.

 |   |  Odpovědět
vlada  |  25. 03. 2002 11:26

Ach jo. Tak znovu. Přestože jsem už tak jednou činil v době, kdy se začalo o Original War psát poprvé, ještě jednou zde napíšu, jaký je vztah mezi příběhem Original War a Posledním dnem stvoření.

Když jsme hru připravovali, dříve než příběh hry jsme měli rozmyšlené základní herní mechanismy. Hledali jsme námět, který by je nejlépe zvýraznil - tedy takový námět, aby každý člověk ve hře byl cenný a nenahraditelný. Dlouho jsem se o tom bavil s nejrůznějšími lidmi, až mi jeden kamarád doporučil knihu Wolfganga Jeschkeho Poslední den stvoření. Námět se nám zalíbil, do značné míry splňoval to, co jsme potřebovali a tak jsme použili stejné prostředí a podobnou zápletku (přidali jsme třetí stranu kvůli diplomatické zajímavosti a nový nerost kvůli novým technologiím). Ale rozhodně jsme nepoužili příběh!

Někteří hráči jsou asi příliš ovlivnění ostatními RTS, že jim něco, co se dá shrnout dvěma větami, připadá jako příběh. Příběh v Original War je utvářen mnohem hloub - sestává z příběhů jednotlivých postav, jejich vzájemných vztahů, jak je osud či rozkazy nadřízených čas od času rozdělí, aby se pak později opět shledaly. Sestává z drobných rozhodnutí, která hráč musí učinit, z nečekaných obratů ve vývoji války i z napětí či důvěry mezi hlavním hrdinou a jeho nadřízeným. A to jsme nikde nemohli ukrást, protože všechny postavy, jejich povahy i začlenění do příběhu jsme vytvářeli sami. Stejně tak celý průběh obou kampaní nemá vůbec nic společného s knihou - a ani nemůže, protože v knize je prakticky všechno úplně jinak (od toho, kdo a proč bojuje, až po to, jakým způsobem a z jakých dob se dostávají lidé do minulosti).

Takže klidně (už po několikáté) říkám: "Ano, vyšli jsme z námětu, který ve své knize použil Wolfgang Jeschke. Ale příběh hry je náš původní."

Kdokoliv o tom bude pochybovat, nechť si přečte knihu i zahraje hru; uvidí, že je to pravda. Ale jen na základě recenze napsat "...cely pribeh teto hry je kompletne ukraden...", to je přinejmenším neseriozní, protože hru jsi ještě jistě neviděl (nanejvýš jsi možná dočetl tu knihu).

ahoj vlada

PS: Original War znamená v angličtině Prvotní nebo Prapůvodní válka - tak jako Original Sin znamená v angličtině Prvotní hřích...

 |   |  Odpovědět
Filip  |  25. 03. 2002 11:26

super hra v češtině která se jen tak
na internetu nevidí

 |   |  Odpovědět
Rankin  |  25. 03. 2002 11:26

No, nic proti tomuhle, ale myslel jsem, že doby, kdy je vojáček velkej jako půlka budovy, ne-li větší, už pominuly...

 |   |  Odpovědět
Lenka  |  25. 03. 2002 11:26

Jestli jsem to dobře pochopila, tak v té hře je vojáček důležitější než několik budov. Jak doufám, tohle je doba, která začíná, ne která pominula...

 |   |  Odpovědět
Dempsey  |  25. 03. 2002 11:26

V uvodu citat z recenze: "Nejedná se totiž o žádnou 3D-super-mega-giga grafiku (kterou nesnáším), ale o poctivou Z-buffer grafiku, která nemá chybu. (Z-buffer je technika počítání vzdálenosti (hloubky) objektů v prostoru – je výpočetně náročná a nesmírně kvalitní.)" Konec Citatu.

Prosim autora aby se v recenzich vyhnul tematum, kterym evidentne nerozumi.Ovlivnuje tim laiky,kteri ziskavaji nespravny nazor. Z buffer je totiz metoda pro reseni viditelnosti ve 3D zobrazovani. (a pouziva se prave o tech "mega giga 3d" ktere autor tak nenavidi). V techto typech 2D nebo pseudo 3D se spise pouziva neco jako buffer hloubky a to hlavne pro reseni pohybu jednotek ci pro umelou inteligenci. Zobrazovani se obvykle deje tak,ze se jednotlive sprity setridi podle vzdalenosti a zobrazuji se od nejvzdalenejsiho az po nejblizsi.(strucne receno)

 |   |  Odpovědět
vlada  |  25. 03. 2002 11:26

A ted si predstav, ze recenzent chybu neudelal. Spis jsme ji udelali my, ze jsme se s tim tak paplali, kdyz to stejne nikdo neoceni :o))). Ale ver mu, mame ve hre opravdu Z-Buffer!

Kazdy pixel naseho spritu ma krome barvy i hloubku a pri vykreslovani jsou podle ni setrizovany PIXELY, ne jednotlive sprity! To nam umoznuje delat veci, ktere normalne nejsou mozne - vojaci i auta se po kolena brodi vodou nebo vysokou travou (opravdu vidis i pod vodou jejich nohy)... Kdyz vyjizdi auto z tovarny, vidis jej skrz okna... vojaci se postupne vynoruji z hustych stromu nebo keru... alfove efekty jsou spravne zatrizeny do sceny...

A hlavne: Umoznuje nam to skladat jednotky z komponent, aniz by si toho hrac vsiml!!! Mame ve hre napriklad mnoho set ruznych kombinaci jak postavit vozidlo - ctyri druhy rizeni (vcetne blikajici kontrolky pocitace a zabudovaneho torza opicaka - ti arabove jsou fakt krutaci :o), tri druhy motoru, mnoho druhu podovozku a desitky zbrani. A to vsechno z mnoha smeru, naklopeni na svahu atd. To same plati pro lidicky ... mame skoro 50 druhu telicek a hromadu hlavicek. To vsechno by se nemohlo vejit do pameti, kdybychom to resili klasicky - ale pomoci Z-Bufferu muzeme vse skladat z komponent, takze to krasne sedi a hrac si vubec niceho nevsimne!!!

No nic... to jen pro vysvetleni a obhajobu autora... :o)

 |   |  Odpovědět
Dempsey  |  25. 03. 2002 11:26

Na zaklade novych poznatku musim uznat,ze autori hry ji opravdu poradne vypiplali.A jakozto svetem protrely a zkuseny programator vyjadrit muj obdiv. (zacinal jsem jeste s predchudcem slavnych DirectX, jmenovalo se to WinG -btw. pamatuje to vubec nekdo? :)

Na mou obranu ale musim zduraznit,ze autor recenze chybu prece jenom udelal a terminy popletl - viz muj prispevek vyse.

 |   |  Odpovědět
Skullman  |  25. 03. 2002 11:26

No na svoji obhajobu musim rict, ze nevidim duvod, proc pouzivat Z-buffer pouze na 3D strilecky. Ze ma hra treti rozmer (tj. hloubku) prece neznamena, ze je 3D - 3D jsem tam pouzil ve smyslu manipulovani obrazem - typicka ukazka takove 3D je u me Thandor (ci jak se ten shit jmenuje), ktery umoznuje s hracim planem delat stejne blbiny jako nevim treba v Tomb Riderovy.
Auta se tam ztraceji za kopce a aby jsi se k nim dostal musis tocit obrazem jak sileny atp...
IMHO nejde o vylozenou moji chybu, spis o to, co si predstavuji pod pojmem 3D.

 |   |  Odpovědět
Viktor  |  25. 03. 2002 11:26

Polib si prdel

 |   |  Odpovědět
Đrtikol  |  25. 03. 2002 11:26

kurwa chlapi, wyserte se na to a bezte na piwo...

 |   |  Odpovědět
Magoo  |  25. 03. 2002 11:26

Fillets mě nebraly, ale tohle vypadá dost dobře.....

 |   |  Odpovědět
Leonidas  |  25. 03. 2002 11:26

Tak teda mne to bude stat zase penize, po Quadraxu, Paranoi II a dalsich ceskych a slovenskych hra zase podporim koupi programatory. Teda at se tesi, maji dalsiho hrace . Zkusil jsem to a vypada to dobre, chce vsak koukat a kochat se vychytavkami, treba brodeni v trave - fakt je krasne.

 |   |  Odpovědět
Devstator500  |  25. 03. 2002 11:26

Hodne povedena hra dobre propracovana a hlavne hratelna.Skoda ze se neda hrat za arbi ale to nevadi protoze za se za ne da hrat po siti a stejne nejsou moc dobri proste hodnotim za 10 z 10

 |   |  Odpovědět
Devstator500  |  25. 03. 2002 11:26

hra se povedla a ja uz ji skoro dohral za obje strany pribech je hodne povedeny.I ta moznost pridat se k alianci ktera je podle mne nejlepsi.Navym co vzejde z artefaktu ale macmilan i gorki jse to snazi zjistit.Doufam ze vidaji datadysk.

 |   |  Odpovědět
Stanislav Dobry  |  25. 03. 2002 11:26

Musim rict, ze se jedna opravdu o jednu z nejlepsich her co jsem hral a to nejen co se tyce hratelnosti (kde je na prvnim miste). Vytknul bych jen nekolik veci.
Prvni je fakt odflaknutej manual, nezlobte se na me, ale dvoustranka kde je napsano abych si cetl napovedu ve hre me fakt neuspokojila. Vzdycky jsem si myslel, ze motivace abych si koupil originalku je v tom, ze k tomu dostanu neco navic (nehlede na pravni aspekty ). Navic formulace v helpu "vetsinou dostanete polovinu nakladu" je fakt uzasna. A zjistovat metodou pokus omyl, zda dostanu stejne za poskozene vozidlo a neposkozene vozidlo taky cloveka trochu odradi.
Na to ze se da retezit vyzkum jsem take prisel az po nekolika misich (mimochodem tlacitko SHIFT je snad na hre to nejuzasnejsi co muze byt). A to ze zkusenosti jsou zavisi na "kridlech za nenahrati" jsem se dozvedel az z tehle recenze.
Dalsi vec co bych vytknul je multiplayer. Fotbal je uzasnej a dalsi mapy taky, ale at se snazim sebevic nemuzu prijit na to, proc to nejde ukladat??? On ten multiplayer totiz obcas padne a to obvzlast kdyz oznacim skupinu nekolika dalkove rizenych vozitek a souper udela totez tak to proste lehne no a to po hodine hrani s odpustenim fakt "n.s.r.".
Jinak ale plati, ze hra je fakt uzasna a co se tyce grafiky tak ty lezici mrtvoly arabu pod vodou v brodu jsou fakt kouzelny :)

 |   |  Odpovědět
Herbi  |  25. 03. 2002 11:26

Cau,

ctu si jen recenze, hru jsem nezkousel a nehral, ale u kazde RTS me zajima jedina vec - multiplayer. Zkousel jste to nekdo? Je to vyvazene, hratelne atd. jako multiplayer?

Herbi

 |   |  Odpovědět
roman vomacka  |  24. 11. 2004 17:49

kdo chce hrát multiplayer po netu tak at de každou středu na www.gigachat.cz original war

 

 |   |  Odpovědět
LaRosse  |  05. 04. 2005 01:25

Hraji podruhé, nyní z DVD od Score a nemá to chybu! Konečně svěží dech, kdy nemusím jen tupě klikat. Krásně si zpomalím čas, vše udělám a jedeme dál. Možná jsem kacíř, ale podle mě lepší než Starcraft.

 |   |  Odpovědět
MYdla  |  05. 08. 2005 01:56

Koho zajima novej projekt ALTARu tak at koukne sem:
http://vision.sfera-software.net

 |   |  Odpovědět
depomail, depomail  |  10. 01. 2006 14:26

Original War je opravdu úžasná hra, s vynikající hratelností, povedeným příběhem a bezva grafikou. Pokud jste ještě nehráli, tak si ji sežeňte. Nebudete litovat.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 12 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 12 N/A
Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Recenze

Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Rece…

Masivní MMORPG Black Desert konečně dorazilo na mobilní telefony a vypadá to na hodně slušnou zábavu.

13.  1.  2020 | | 3 N/A