Overwatch: týmová akce po Blizzardovsku

Vezměte Team Fortress 2, MOBA hry, zamíchejte a podávejte ve vizuálu Wildstaru.

BlizzCon nás letos překvapil a kromě známých značek se vytasil i s něčím novým. Dámy, pánové a internetoví ego honiči, máme zde novou značku, která opustí zabředlé zkušenosti Blizzardu s RPG hrami a strategiemi. I když ne tak docela. Přivítejte Overwatch.

Týmových stříleček je k dostání několik, stejně tak jako MOBA her, ale zkoušel to někdo zkombinovat do fungujícího celku? Pixarovský filmový trailer je opravdu „zajímavý“, tolik klišé v šesti minutách jsem opravdu nečekal, nicméně mladší ročníky potěší. Samotná ukázka ze hry už byla ale o něčem jiném, tohle bude mocný vykrádačkový nářez.

15114409164_3860d50e89_o.jpg 15114971003_d82ab7b89d_o.jpg 15114972093_c152b401b4_o.jpg

Proč vykrádačkový? Inu, vymyslet něco originálního v dnešní době skoro nejde, a proto vůbec není na škodu, když si sami přiznáte, že tahle hra obšlehne hned několik značek. Tady jde hlavně o to, jak to obšlehne. Týmová střílečka podobná výše zmíněnému TF 2, zkřížená s populárními MOBA hrami, kdy každá postava má určité skilly, které jí předurčují k jiné hratelnosti. Křehký healer těžko bude hrát tanka.

 

V řeči čísel tu budeme mít 12 hratelných postav, to máme dva týmy po šesti

 

A vůbec samotné zasazení tohoto žánru do FPS je geniální myšlenka, která dá zapomenout na to, že jsme tohle už viděli někde jinde. Přijdou si na své i hráči MMORPG, už jenom kvůli rozdělení postav do tříd, což potěší PvP hráče. Řečí čísel tu budeme mít 12 hratelných postav (které byly oznámeny, i když se zatím moc nepočítá s jejích rozšířením), to máme dva týmy po šesti – hodní a oškliví. Jako v MOBA hrách zde bude přístupných několik rozdílných postav s různými skilly. Sestava dvanácti tříd, organizovaná do čtyř rolí a typu útok, obrana, podpora a tank.

15114975393_81e9a11912_o.jpg

Tedy klasické archetypy - tank, který bude nejvíc držet, mít štít a kosit nepřátele. DMG, který se umí teleportovat na krátké vzdálenosti, odstřelovač, variace na mága, léčitel. Klasické rozdělení, ale co už se trochu vymyká zajetým kolejím je pohyb hráčů po mapě. Takový ranger dokáže šplhat po budovách jako Ezio, další z týmu dokáže létat. Trpaslík si postaví obranné věže a kašle na to, další má teleporty pro spoluhráče. Každý si tu zkrátka přijde na své a výběr je opravdu bohatý a nevšední, jak to máme u Blizzardu rádi.

Titul bude mít příběh, ale nebudeme moci hrát čistokrevný singleplayer. Absenci kampaně pro jednoho vysvětlují tvůrci tím, že jednotlivé postavy jsou cool, jen když jsou spolu a kombinují navzájem svůj charakter a schopnosti, což je vidět i v traileru. Takže se dočkáme odtajnění příběhů jednotlivých postav přímo během hraní multiplayeru, i když koho to bude zajímat, když budeme vkopnuti do arény a akční vřavy. Nicméně to potěší a budeme se moci více vžít do postavy, za kterou budeme hrát.

15548495079_31f366fefa_o.jpg 15548496639_8845f6e6e1_o.jpg 15548919468_c32fe6c015_o.jpg

Zatím byly odhaleny dva hratelné režimy. V Playload bude jeden tým přenášet náklad na určené místo a druhý mu v tom bude bránit, Point Capture bude klasické zabírání stanovišť na mapě. Prozatím jde o klasiku v podobě šest proti šesti, je ale dost možné, že se s přibývajícími módy bude měnit i počet postav v týmu. V Blizzardu si ještě nejsou jistí, jestli půjde o free-to-play titul, kde by probíhaly mikrotransakce, či o plnohodnotnou hru, za kterou vysolíme patřičný obnos. Vyšší obnos, je to Blizzard.

 

Beta bude přístupná v roce 2015, bohužel přesnější datum zatím nebylo specifikováno

 

Otázkou také zůstává, jak budou postavy vybalancované a zda nedojde k velké nevyváženosti při kombinaci několika povolání v týmu. Beta bude přístupná v roce 2015, bohužel přesnější datum zatím nebylo specifikováno. Samotná hra se zatím připravuje pro PC.

Nejnovější komentáře