Inženýři v Nintendu prý odvedli dobrou práci při vytváření jejich tabletového ovladače.
Hlavním lákadlem blížící se (launch 30. listopadu) konzole Wii U je GamePad, ovladač s vlastní obrazovkou, na kterou se streamuje obraz (může být stejný jako na televizi, i naprosto jiný). Je jasné, že je naprosto zásadní nízká odezva displeje a jak prozradil Michel Ancel, který na Wii U vytváří Rayman Legends, Nintendo v tomto ohledu odvedlo fenomenální práci. GamePad má prý zpoždění jednu šedesátinu vteřiny, což je podle Ancela šílené: „Je to šílené, protože na televizi běží hra v plném HD, zároveň streamujeme na obrazovku GamePadu další obraz a stále je to v 60 fps. A odezva na ovladači je jen 1/60 sekundy, tedy zpoždění jen jeden frame. Je šílené, že je to tak rychlé.“
Ancel v rozhovoru pro časopis Nintendo Power pochválil dobrou práci Nintenda. Technologie v ovladači je prý ještě o kus pokročilejší, než si lidé mohli myslet a konkurence má co dohánět. Což je pravda, protože co jsem například zkoušel Remote Play funkci PSP/PS Vity, tak je mizerná odezva dost znatelná. Je otázka, co předvede Microsoft s jejich Xbox SmartGlass, nicméně se nedají čekat zázraky, protože se jedná jen o aplikaci pro existující zařízení – GamePad je pro rychlý přenos navržen.
Digital Foundry, technicko-analytická sekce webu Eurogameru.net, zkoušela odezvu na jedné z akcí Nintenda a podle nich byl obraz na GamePadu (byl ovšem připojen kabelem) o sedm framů před obrazem na HD televizi.