Posledním trendem mlátiček je možnost přizpůsobit si svoji postavu. Nám se podařilo zjistit, jak až daleko hodlají zajít vývojáři Namca v Soul Calibur 3. A ač jsme zvyklí na mnohé, zde nám zůstala čelist bezmocně ležet na zemi. Jen s námi nahlédněte, co se do dalšího dílu chystá, sami uvidíte, že je to síla.
Nikdo vlastně ani neví, kde to začalo. Postupně se v bojovkách objevují rysy jiných her, jednotlivé žánry splývají a berou si ze svých předchůdců jen to dobré. Moderní mlátičce nestačí jen dobrá akce, potřebuje poutavý příběh a možnost stvořit si svoji postavu. A nebo alespoň upravit stávající, jak tomu bylo doposud. Podle Namca je čas tvořit.
Série Soul Calibur je obecně známa jako "ta třetí". Na špici se bijí Tekken a Virtua Fighter, přičemž Namco by bylo jen samo sobě konkurencí, kdyby se snažilo útočit jak Tekkenem, tak Soul Caliburem. Většina hráčů tohoto žánru smýšlí o Soul Caliburu jako o dobrém začátku s příjemnou grafikou. Všechny postavy jsou přivedeny od extrémů, skoro jako ve hrách od Blizzardu. Svalnatí bojovníci s obřími zbraněmi stojí proti ohebným bojovnicím s obřími přednostmi (znáte to, obratnost, pohyblivost a tak).

Vývojáři se však rozhodli, že jen krása předem vytvořených jedinců nestačí. Vytvořili nový mod, v němž budete moci zápasit s postavami, které si sami vytvoříte. Začali možností upravit si hrdinu přímo ze hry. V tomto byl ze silné trojice zatím nejlepší Virtua Fighter, nabízející dostatek outfitů pro každou postavu, jež ve hře byla. Tady si ale budete moci hrát s barvami libovolně a pokud se vám nelíbí, že je Tira v zeleném, není problém zmalovat ji všemi barvami duhy.
Nicméně to opravdové peklo se rozpoutá až ve chvíli, kdy zjistíte, že můžete vytvořit postavy úplně nové. Základem je samozřejmě výběr pohlaví a k tomu jednoho z desíti "povolání". Až rozhodnete, zda se vaše postava bude řadit do skupiny ninjů, nebo třeba bojových tanečníků, následuje volba další. Co dát bojovníku do rukou za zbraň? A jakým stylem s ní bude bojovat? Dohromady nám to dá stovku různých bojových stylů, a to jsme ještě nezačali.

Pokud protivníka pořádně vyprovokujete, je to často lepší, než se spoléhat jen na bojové dovednosti. Každý zápasník bude mít svůj charakter, který se pozná podle jeho vzhledu. Jakmile budou při tvorbě převládat tmavé barvy, je jasné, že postava bude krutější a nepřístupnější, naopak světlé oblečení ukazuje pohodu a klid mysli. Dvě téměř stejné postavy, jež se budou lišit pouze barvou oblečení, se mimo boj budou chovat naprosto odlišně. Od provokací po poklidné meditace na začátku, až k nerudným gestům a jásavé radosti po boji.
Osobnost však nevlivní jen barvy, ale i celkový vzhled. Chcete na sobě mít obtáhlé techno oblečení nebo raději něco volnějšího? A co převlek za rytíře Jedi nebo kouzelnici ve špičatém klobouku? To vše by mělo být v Soul Caliburu 3 k dispozici, celkem si můžete nastavit sedmnáct částí postavy, počítaje i různé drobné úpravy obličeje. Od ulíznutého účesu až po punk, stejně tak Cyranovský nos můžete nahradit nosíkem japonské krasavice. A pokud se bojíte, že autoři zapomněli na oči, tak jen nadhodím, že třeba fialová a zlatá barva jim sluší.

Autoři se viditelně chystají vytáhnout něco nečekaného, originálního a překonat konkurenci. Stále však zůstává otázkou, jak bude tvorba postav použitelná. Pokud zůstane omezena jen na jediný mod, bude docela škoda velkého potenciálu takto nevyužít. Přeci jen představte si, že s vlastní postavou porážíte všechny ty umělou inteligencí ovládané bojovníky v turnaji a těšíte se na závěrečné video přesně pro ni.
A když se podaří Namcu dotáhnout jejich koncept do konce, tak můžeme očekávat, že na turnajích bude jednoznačně nejhranější právě tento mod. Nejen že ostatním ukážete vaše bojové umění, ale navíc i s postavou, kterou nikdy předtím neviděli. Vytvoříte si ji přesně podle vašich požadavků, klidně můžete zkusit bojovat jako rytíř. Nikdo však nyní neodkáže říci, zda budou postavy dostatečně vyvážené. Kdyby ne, byla by to jistě velká škoda.

Další problém pak vidí jistě zkušení turnajoví harcovníci. Pokud bude tolik možností, jak udělat postavu, tak bude téměř nemožné naučit se všechny kombinace útoků a obran proti nim, takže složité tabulky musí nahradit dokonalý odhad situace na bojišti. Nebude stačit pár desítek nadřených strategií, což zase hru na turnajích zpřístupní širšímu publiku. Navíc se pak bude na co dívat, protože improvizace vypadá vždy zajímavě.
Download: (video s komentářem k tvorbě postav, 25 MB): Doupě