Panství hrůzy: Svatyně Soumraku - zastavte Soumračnou lóži | recenze

První rozšíření k Panství hrůzy, jedné z nejlepších deskovek loňského roku nám nedávno zaklepalo na dveře. S velkými očekáváními jsme ho pustili dovnitř a... jak tohle setkání dopadlo si můžete přečíst v naší recenzi.

Co baví

  • Atmosférické scénáře
  • Dostatečně dlouhá hrací doba
  • Nové předměty

Co vadí

  • Scénáře se moc nemění
  • Občas nelogičnosti
8/10
Hodnocení

Panství hrůzy se vloni novým přírůstkem do počeštěné rodiny Arkham Horror Files. Dlouho očekávaná hra z lovecraftovského prostředí právem sklidila velký úspěch. Vzhledem k tomu, že základní hra obsahovala jen 4 scénáře, byla její znovuhratelnost poněkud komplikovanější. Na letošní rok nicméně Blackfire oznámilo překlad jednoho z menších rozšíření ke hře, a tak se krátce před prázdninami objevila Svatyně Soumraku.

IMG_20190705_122117_HDR.jpgIMG_20190705_111534_HDR.jpgIMG_20190710_120441_HDR.jpg

Krabička s hru (tomto případě se jedná opravdu jen o krabici z měkkého papíru, ale to vůbec nevadí, protože v krabici se základní hrou je místa dost) ukrývá několik nových karet, dílky lokací, dvě nové postavy a jednoho nepřítele. Po aktivaci rozšíření v aplikaci se vám pak odemknou dva nové scénáře. Tentokrát se – jak už název napovídá – bude všechno točit kolem tajemné Soumračné lóže.

 

Po aktivaci rozšíření v aplikaci se vám pak odemknou dva nové scénáře

 

Pokud jste se těšili na staré dobré lovecraftovské nestvůry v podobě Azathotha, Nyarlathotepa a dalších, možná budete trochu zklamáni, protože v příbězích z tohoto rozšíření budete stát proti lidem – sice fanatickým a zahrávajícím si s magií, ale roj nestvůr z jiných dimenzí nebo dokonce nějaké Prastaré tady nečekejte. Nám to zase až tak nevadilo, zkrátka bereme, že toto rozšíření se zaměřuje na něco jiného. A tajemnou atmosféru si hra udržuje i bez zásahu chapadel mocného Cthulhu.

ss3.png

První scénář je zaměřen spíše jako úniková hra – na začátku se společně s několika neznámými lidmi probudíte v tmavém sklepení, zatímco za dveřmi slyšíte někoho odříkávat podivná slova a ve vzduchu cítíte podivnou magii. V tom druhém si užijete také trochu toho vyšetřování – v Arkhamu se konají velké oslavy Soumračné lóže, při kterých má být korunována nová královna lóže, Marry Ann. Jenže té se zdá, že tady něco nehraje, a tak o pomoc požádá vás…

IMG_20190711_130922.jpgIMG_20190711_130852.jpgIMG_20190711_122817.jpg

První scénář vám zabere něco kolem dvou hodin, u druhého strávíte klidně i tři hodiny. Nepatří přitom mezi nejjednodušší, takže spíš počítejte s tím, že si je znovu zopakujete. Tady nás trochu mrzí, že v případě opakovaného hraní je většina věcí neměnná, na rozdíl od scénářů v základní hře. Na druhou stranu kvitujeme, že si kromě klasického hraní užijete také poměrně dost řešení hlavolamů v aplikaci, které je takovým příjemným (nebo naopak nepříjemným – pokud vám nejdou) zpestřením. Občas trochu zamrzí menší nelogičnosti - třeba jako když prohrajete scénář kvůli tomu, že došlo ke korunovaci, ačkoli vy korunu doposud skrýváte pod svým pláštěm...

Co se nových postav týče, seznámíte se s mistryní bojových umění Lilly Chen a bývalý politik Charlie Kane. My jsme si oblíbili zvláště Lily, která se díky svým schopnostem boje beze zbraně může stát celkem solidním masérem nepřátel. Se silou však paradoxně příliš nepochodíte, pokud se střetnete s novým druhem nepřítele – přízrakem. Vzhledem k tomu, že nemá fyzickou podobu, budete na jeho zničení muset použít třeba sílu vůle…

ss.jpg

V případě základní hry jsme (nejen) my kritizovali kvalitu figurek, která je opravdu… nepříliš dobrá. Pokud figurky porovnáte například s Falloutem, úplně člověka zamrzí, jak vypadá třeba takový Cthulhu… FGG tento krok vysvětlilo tím, že figurky jsou ve stejné kvalitě jako v případě první edice hry, a to právě z důvodu, kdyby hráči obě hry chtěli propojit. No nevíme, my bychom tedy raději měli pěkné figurky… Každopádně figurky Lily, Charlieho i přízraku jsou o něco hezčí než ty ze základní krabice, ačkoli musíme přiznat, že nám u jednoho z přízraků neustále upadávala ruka (kdyby to byla zombie, tak bychom to chápali, ale pro přízrak to asi není úplně typické).

 

Některé karty umožňují také umístění žetony Zadržení, které do hry přináší nový efekt

 

Z nových karet vybavení se nám hodně líbila praktická taška, díky níž můžete ignorovat efekty odhození předmětů, hodí se také léky na bolest nebo prsten pro štěstí. Některé karty umožňují také umístění žetony Zadržení, které do hry přináší nový efekt. Samozřejmostí jsou nové karty stavů, zranění, strachu a také šílenství (z nichž jedna je obzvláště vypečená).

IMG_20190705_131450_HDR.jpgIMG_20190705_125828_HDR.jpgIMG_20190711_130907.jpg

Krabice s rozšířením toho na první pohled moc nepřinese a při pohledu na cenu pohybující se kolem sedmi set korun by vás možná mohlo napadnout, jestli se to vyplatí. Vyplatí. Určitě.  Hlavní silou Svatyně Soumraku jsou totiž dva nové scénáře, které vám přinesou hodiny nové zábavy. Pokud bychom počítali s tím, že oba scénáře odehrajeme za dvě hodiny a zahrajeme si je 2x, je to jako 4 návštěvy kina, což cenově vychází stejně. Navíc vám nové scénáře už nikdo nevezme a můžete si je s odstupem času zahrát znova.

Název: Panství hrůzy: Svatyně Soumraku
Vydavatel: Blackfire
​Počet hráčů: 2-5
Doporučený věk: 14 let
Hrací doba: 120+ minut

Verdikt

Rozšíření s dobrým poměrem cena/výkon, které je pro každého majitele základní hry povinností. Oba nové scénáře se nám líbí jak svou délkou, tak i příběhem a obtížností. K tomu přidejte dvě nové zajímavé postavy a další doplňky v podobě karet vybavení a stavů.

Váš názor Další článek: Microsoft Store dostane podporu modů. Uspěje jako Steam Workshop?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,