Party Hard 2: krvavý večírek (recenze)

• Promyšlené prostředí
  • Skvělá atmosféra
  • Celkem zajímavý příběh

• Málo změn od předchozího dílu
  • Různé maličkosti
7/10

Možná se vám již stalo, že jste chtěli spát, ale prostě to nešlo. Na vině přitom nebyl stres, noční můry ani předávkování kafem. Nemohli jste usnout kvůli otravné párty v okolí. Možná jste si v tu chvíli dokonce říkali, že byste ty otravné puberťáky nejradši zabili. V Party Hard 2 k tomu dostanete příležitost.

Nemůžete to ztišit!

Nejdříve bychom se měli zmínit o historii této hry. Začalo to tím, že na game jamu vznikla malá hra Party Hard, kterou si mimochodem můžete zahrát v prohlížeči. Zápletka je o tom, že vás ruší párty a chcete každého na ní zabít, abyste konečně mohli spát. Samotná hratelnost je ale mnohem komplexnější a jde v ní o tajné zabíjení, jelikož pokud někdo uvidí mrtvolu kamaráda, volá hned policii a když vás uvidí přímo při vraždění, policie si to namíří rovnou k vám.

Hra byla tak zábavná, že vývojáři vytvořili a v srpnu roku 2015 vydali plnohodnotný titul Party Hard. Jeho úspěch je očividný. Sice se jedná jen o menší hru, ale vývojářům stálo za to vytvořit druhý díl. Ten je příběhově mnohem lepší, stále jde ale o to především zabíjet.

Party_Hard (1).jpgParty_Hard (2).jpgParty_Hard (3).jpgParty_Hard (4).jpg
Základní myšlenkou Party Hard je ukončení párty, kvůli které nemůžete spát

Příběhová zápletka Party Hard 2 je založena na retrospektivě. Probíhá zde jisté interview v televizní show, ve kterém se diskutuje o masovém vrahovi, a vy se k němu v průběhu hraní přibližujete. Více zápletku rozvádět nechci, abych neodhalil sebemenší tajemství. Nutno však dodat, že i když si kvůli příběhu hru asi nekoupíte, dokáže být zejména díky skvělé atmosféře celkem napínavý.

Příběhová zápletka Party Hard 2 je založena na retrospektivě.

Nejdůležitější je, že vás přivede na mnoho různých lokací, v každé samozřejmě probíhá nějaká párty. Vaším cílem však není pouze zabít každého. Misi můžete splnit dvěma různými způsoby. Jedním je splnit úkoly, které začleňují vraždu vybraných lidí a splnění nějakého dodatku a druhý způsob je... zabít každého. A i když je každá mise vlastně stejná co se týče náplně, díky chytlavosti hry vás to bude bavit.

Inteligentní sériový vrah

Hratelnost je jednoduchá, chodíte a zabíjíte. Vtip je v tom, že to musíte dělat promyšleně. I v případě, že máte pouze nůž, musíte myslet na to, aby vás při vraždě nikdo neviděl. Musíte tedy bodat ve stínu a tělo nejlépe schovat... nebo od něj rychle utéct. Ve hře přitom máte mnoho různých předmětů, od molotovů a granátů po kanystry s vodou nebo benzínem.

Party_Hard (20).jpgParty_Hard (5).jpgParty_Hard (6).jpgParty_Hard (7).jpg
Základy jsou jednoduché, ale úspěch vyžaduje složité plánování a přesné načasování

Zásadním prvkem pro kvalitu hry je prostředí, které se naštěstí velmi povedlo. Je to jako jedno velké vražedné hřiště. Je zde mnoho způsobů, jak můžete někoho zabít a hra vás v tom podporuje. Vybouchnout může skoro všechno, jídlo můžete otrávit a auto můžete rozjet a přejet s ním několik lidí. Musíte si však stále dávat pozor, aby vás někdo neviděl, případně aby to nenahlásil policii a nebo, abyste se výbuchem nezabili sami.

Hratelnost je jednoduchá, chodíte a zabíjíte. Vtip je v tom, že to musíte dělat promyšleně.

Další pomocí jsou speciální schopnosti, přičemž ve hře je několik postav, které se jimi trochu liší. Všechny mají speciální pohled, který vám zabarvením ukáže, co můžete použít, koho máte zabít a na koho si máte dávat pozor. Další schopnosti už jsou agresivnější, například hromadné povraždění všech lidí kolem vás. Postavy jsou celkem čtyři, dvě máte hned na začátku odemčené, zbylé si odemykáte v průběhu hry.

Party Hard 2 na notebooku

Party Hard je hrou, která se dokonale hodí na dlouhé cesty vlakem nebo autem, a to jednoduše proto, že je jednoduchá na ovládání, nenáročná na hardware a přitom nesmírně návyková. Hodili jsme ji tedy na náš redakční notebook Dell XPS 13, abychom zjistili, jestli si ji zahrajete mimo domácí počítač.

Party_Hard (8).jpgParty_Hard (9).jpgParty_Hard (10).jpg

Jak jsme zmínili v samotné recenzi, hra má nádhernou pixelovou grafiku, která dodává atmosféře umělecký šmrnc. Jedním z velkých kladů tohoto stylu je hardwarová nenáročnost, takže si na notebooku pustíte titul na plné pecky naprosto bez problémů. Náš Dell hru zvládal bez zrychlení tepu procesoru a vše bylo hbité a plynulé. To mimo jiné zaručí, že si užijete relativně dlouhé hraní i bez zásuvky, my jsme se dostali téměř na tři a půl hodiny herního času, než notebooku začal žadonit o energii.

Party_Hard (11).jpgParty_Hard (12).jpgParty_Hard (13).jpg

Posledním skvělým prvkem hry je jednoduché ovládání, kde si bohatě vystačíte s klávesnicí, resp. šipkami pro pohyb a pár interaktivních tlačítek k tomu. Nemusíte tak vůbec řešit touchpad, externí myš ani další ovládací prvky a Party Hard 2 je tak ideálním společníkem na cesty.

Je tu mnoho prvků, díky kterým nabádají mapy k detailnímu plánování. Například hlídači, kteří vás nepustí do určitých prostorů, kanalizace, která slouží jako teleportér atd. Je opravdu radostí objevovat více a více možností, jak naplánovat dokonalý zločin a velmi často je úspěch nebo neúspěch akce rozhodnut štěstím a těsným načasováním.

Žádná vražda není dokonalá

Bohužel je zde zároveň dost věci, které můžeme vytknout. Například to, že když jste za zdí, tak se vůbec nevidíte, což občas dost omezuje (i když se tomu asi nedalo vyhnout). Dost nepříjemné jsou nesmrtelné postavy. Těch je zde jen pár a prostě nejdou zabít, asi je to nějaký easter egg, těžko říct, ale jedná se například o uklízečku nebo jakéhosi mimozemšťana. Dále vás lidé občas zpozorují i ve chvíli, kdy to nedává moc smysl atd.

Party_Hard (15).jpgParty_Hard (16).jpgParty_Hard (18).jpgParty_Hard (14).jpg
Hra má velmi jednoduchou pixelovou grafiku, ale hrozně jí to sekne

Naštěstí to, co hře vyčítám, jsou spíše drobnosti. Pokud máte rádi plánování a tajné vraždy, je Party Hard 2 hrou pro vás. Samozřejmě záporem může být i to, že hra se od předchozího dílu moc nezměnila, já si však vraždění opět užíval. Pauza mezi prvním a druhým dílem je dost velká na to, aby se vám koncept zdál nový a hra vás bavila.

Závěrem bych se také rád zmínil o grafice. Jak je vidět na screenshotech, jedná se o pixelovou hru a hře to strašně sekne. Je díky tomu svěží a chvílemi i docela vtipná. Super je také hudba. Sice se pořád dokola opakuje, ale vývojáři dokázali udělat skutečnou párty hudbu, která nenávistníky párty neruší a nepřinutí hrát s vypnutým zvukem. A to se počítá.

Verdikt:

Máte-li chuť se alespoň virtuálně pomstít za dlouhé probdělé noci, udělá vám Party Hard 2 rozhodně radost. Od minulého dílu se sice moc nezměnila, ale to nevadí. Důležité je, že je to stále sice jednoduchá, ale komplexní vraždící hra, která vyžaduje plánování a dobré načasování.

Diskuze (4) Další článek: Beta nového Falloutu nejde odinstalovat, problém hlásí řada hráčů