Patapon Remastered: až na konec světa (recenze)

Máme tu další remaster, tentokrát jeho původní verze pochází z kapesní konzole Playstation Portable. Mají hry určené pro handheldy svoje místo i na klasických konzolích, nebo by raději měli zůstat v nezměněné podobě?

Sláva Pataponů pomalu upadá, jeden věhlasný válečník za druhým padají k zemi. Nepřátelští Zigotoni jsou v převaze. Ještě ale není všemu konec. Pataponi totiž mají tajnou zbraň. Vás. Vy jste bůh tohoto národa, který jim dopomůže ke slavnému vítězství. Díky povzbuzujícím melodiím jsou malí jednoocí bojovníci schopni téměř všeho.

Když se zrovna nebojuje, v Patapolis probíhají bujaré oslavy

Patapon původně vyšel před více jak deseti lety na kapesní konzoli PSP, kde se těšil slušnému zájmu. Nezůstalo to u jednoho dílu. Po Pataponu 3 se ale po sérii slehla země, až nyní opět přichází na scénu s remasterovanou verzí prvního dílu. Hra je to vskutku unikátní. No řekněte mi, znáte nějaký jiný titul, který kombinuje rytmický a strategický žánr?

FEVER mód z vašich vojáků udělá nezastavitelná monstra

Ovládáte armádu Pataponů různých druhů, kterou si můžete následně rozšiřovat u stromu života. K tvorbě nových členů armády potřebujete určité suroviny, a hlavně zdejší měnu – Ka-Ching. Všechny tyto věci získáte v bitvách.

Můžete tvořit bojovníky s mečem a štítem, oštěpaře nebo lučištníky. Občas také narazíte na takzvané Rarepony, kteří mají lepší statistiky. Pokud se vyžíváte v úpravách své armády, tak můžete ještě každému Pataponovi zvlášť dávat lepší vybavení. Bez toho se ale v klidu obejdete a můžete se z domovského města Patapolis vydat okamžitě na bojiště.

V bitvách spočívá celá podstata hry. Na každém tlačítku ovladače máte nastavený buben s určitým tónem. Zprvu si vystačíte s dvěma, jejich počet se ale následně dvojnásobně zvýší. Správnými kombinacemi dáváte armádě příkazy k útoku, obraně nebo postupu kupředu. Nejméně využívaným bubnem je Don, který umí přivolávat zázraky. Při přechodu přes žhavou poušť si díky němu můžete přivolat déšť, jindy zase dáte power-up vojákům.

Ve svatyni najdete svoji veškerou kořist

Na bubny musíte hrát přesně do rytmu, jinak budou Pataponi zmatení a nechají se pobíjet. Poté, co dosáhnete komba deseti příkazů za sebou, se vojáci přepnou do FEVER módu. Tím se jejich útoky stanou silnější a obrana účinnější. Tento stav držíte tak dlouho, dokud nepokazíte kombo. Tady ale přichází velký problém tohoto remasteru. Občas se totiž stane, že o kombo nepřijdete vlastní vinou. Odezva mezi stlačením tlačítka a následnou reakcí je dost nepříjemná. Můžete se snažit, jak chcete, ale i když zmáčknete tlačítko ve správný moment, hra stejně zareaguje o chvíli později. U FEVER módu drobné vybočení z rytmu znamená start od začátku. Původní verzi na PSP jsem nehrál, ale dočetl jsem se, že tento problém u ní nebyl. Říkejte si, co chcete, ale u rytmické hry je to opravdu zásadní nedostatek.

Patapon™ Remastered_20170808210832.pngPatapon™ Remastered_20170808210855.png

Hra je ale jinak na PS4 převedena dobře. Za grafiku se Patapon nemusí vůbec stydět, na druhou stranu na ozvučení mohli ještě vývojáři zapracovat. Nejde ani o soundtrack jako takový, proti tomu nemohu říct jediné křivé slovo. Vadí mi skřeky Pataponů. Jak už jsem říkal, nehrál jsem původní verzi, ale jejich hlasy mi přijdou „vyřvané“. Nevím, jestli to byl autorský záměr, ale mě si tím rozhodně nezískali.

Po hratelnosti tady také důležitou roli hraje příběh. Vy v roli všemohoucího navracíte Pataponům zašlou slávu. Hlavním úkolem ale je dovést je na konec světa, kde má být ukryté TO. Nikdo přesně neví, co TO je, ale každý po tom touží. V cestě na konec světa vám ale brání vojáci nepřátelských Zigotonů, obří bossové nebo zvířátka, která vám zajišťují pravidelný přísun jídla.

Ať se na Patapon podíváte z jakéhokoliv úhlu, i přes jeho problémy je to opravdu unikátní zážitek. Máme tady strategické hry, máme tady také rytmické hry, ale kombinace těchto žánrů se v herním průmyslu objeví jen málokdy. Musíte do hry zapojit nejen svůj smysl pro rytmus, ale nějaké to taktické myšlení také neuškodí. Fajnšmejři si navíc mohou pohrát se správou a vylepšováním armády. Zážitek ale kazí věci jako input lag a nekvalitní hlasy Pataponů. Je velká škoda, že si vývojáři právě na takové věci, na kterých Patapon do jisté míry stojí a padá, nedali více záležet. Patapon by se pak mohl těšit takovému věhlasu, jako v dobách PSP. Bohužel tomu tak ale není.

Hodnocení: 3 / 5

Klady:

• Správa armády