Patrician II je momentálně údajně jedním z nejprodávanějších softwarových titulů v sousedním Německu. Po osmi letech se všichni zarytí němečtí stratégové dočkali pokračování (údajně) slavného titulu The Patrician, o kterém však já sám nemám ani ponětí (nejsem Němec, že ;). Nyní se hra chystá do celosvětové distribuce a proto je nasnadě, abych se spolu s vámi podělil o něco málo informací o této "klasické" německé strategii.
Patrician II má být real-timovou obchodní simulací. V do naprostého (a mnohdy až úchylného) detailu vypiplaných strategiích si němci jak známo -velmi- libují, viz. například freewarová Mobility, slavní Settlers či ještě slavnější Battle Isle.
 |  |
Hra Patrician II v sobě bude obsahovat mnohé "konstruktivistické" elementy (tj. tak trochu třeba jako Caesarové) a bude se odehrávat na historickém pozadí přímořského obchodu v severní Evropě, v oblasti mezi Londýnem a Novgorodem, za časů Hanzovního spolku (což byl, jen tak pro informaci, středověký obchodní svaz severoněmeckých měst, a od 14. století rovněž politické uskupení, zanikl po roce 1669 - tak to alespoň tvrdí Encyklopedický slovník). Jako občan středověkého hanzovního města (těch bylo ve spolku něco kolem 200) máte za úkol stát se z pouhého nevýrazného obchodníčka velkým byznysmenem a možná se dokonce i stát vůdcem Hanzovního spolku. Abyste toho dosáhli, musíte načerpat mnoho zkušeností a prestiže mezi lidmi, jak chudými tak bohatými, a snažit se maximalizovat svoje zisky. Tedy například výrobou či plněním nejrůznějších úkolů. Hráč může postupovat na "třídním" žebříčku třeba zkrášlováním města a diplomacii nebo také pirátstvím, pašováním a podváděním. Je jen na něm, kterou z cest si vybere.
 |  |
 |  |
Obchodní systém je základem celé hry. Budete se muset začít dokonale orientovat v nabídce a poptávce mnoha jednotlivých měst a uspokojovat potřeby jak svých lidí, tak i těch dalších. A tady platí jedno velice jednoduché pravidlo: čím lépe jsou uspokojovány potřeby města a čím více se vyrábí, tím bohatším a větším ono město bude. Proto časem získáte možnost stavět budovy. Mezi nimi například obyčejné obytné domky, obchody, ale i hradby či obranné věže. O své město se samozřejmě budete muset velice dobře starat, odrážet útoky cizích nájezdníků a tím si také získávat obyvatelstvo na svou stranu (a to nejen vlastní, ale třeba i některých cizích měst). Dokonce bude možné účastnit se námořních bitev, ze kterých poplynou tučné zisky, ovšem budete muset také velmi riskovat.
Co se grafiky týče, bude hra obsahovat na čtyřicet rozličných budov a čtyři typy lodí, které byly všechny vytvořeny s citem pro detail (:) a přesné historické pojetí. Všechny budovy a občané města jsou animovaní, jak se dá od moderní RTS očekávat. Hra bude samozřejmě nabízet množství různých pohledů, přehledů a mapek, jak se to na obchodní strategii sluší a patří.
Nároky na hardware nebudou nijak strašně přehnané, PII 233MHz a 32MB RAM je jako nic, hra bude chodit pod všemi Wokny od verze 98. Nebude chybět multiplayer, pomocí kteréhož bude možno propojit až osm hráčů (přes domácí síť, o internetu se tvůrci - tým Ascaron - nezmiňují). Jinak také bude možné sednout si k jednomu počítači a hrát hru na tahy.