Pax Romana - revoluční RTS?!

Evolucí se ve velké většině současných i minulých realtime strategií vždy myslelo docela jednoduché postupné vylepšování budov a zbraní, jinými slovy získávání nových technologií. V současné době dokončovaná hra Pax Romana má ale přinést zcela revoluční pohled na proces evoluce v tomto typu her - konečně je započtena také "společenská" stránka celé věci.

Pax Romana vůbec nejde cestou připravovaných RTS jako Praetorians či Rome: Total War, jejichž hlavními rysy by mělo být snadné ovládání a hlavně oku lahodící 3D grafické zpracování. Ačkoliv jsou tu jisté společné záchytné body, například ona doba Římské říše či obrovské počty jednotek na jedné mapě, v celkovém pohledu se obě tyto hry od Pax Romana silně odlišují.

   

V této hře začínáte jako divoký kmen daleká tisíciletí v minulosti. PR je vlastně kombinací několika herních stylů - "klasické" dobyvatelské strategie (Dune 2/Command & Conquer), budování města (SimCity/Caesar), politického a ekonomického managementu (Transport Tycoon/Caesar) a staré dobré hry na boha (Populous/Black & White). Jste vrženi do plně interaktivního světa ve kterém se všechny vaše akce odrazí, dříve či později, na podobě vašeho společenství. Hra bere v úvahu takové faktory jako geografii, klima, technologický rozvoj, ale také víru, obecné zdraví, kulturu, vzdělanost, kriminalitu, morálku a mnoho dalších.

  

Všechno zde závisí na vše, jedna možnost ovlivňuje druhou. Například tím, že zvýšíte vzdělanost svého národa brzy narazíte na jeho rostoucí tužbu účastnit se na vládě. Dostanete pak několik různých možností jak reagovat - založit senát či parlament, přinutit lidi k poslušnosti násilím, anebo třeba utvrdit víru ve vaši absolutistickou vládu tím, že dobudete nová území a zajistíte tak ekonomický rozkvět své říše. Další otázkou je víra - tím, že postavíte velké množství chrámů sice utvrdíte své obyvatele ve víře, ale co pak s rostoucím počtem vědců a filozofů pokládajících "nevhodné" otázky, nebo s umělci, kteří zobrazují jiné i věci nežli boha? A takovýchto situací mohou nastat ve hře Pax Romana stovky!

Hlavní rysy hry:

  • hráč může sám vybrat výzbroj a vybavení každého vojáka, kterého vyrobí
  • maximum vojáků na jednu hru je úctyhodných 32 000
  • narazíte na více než 140 různých budov ve čtyřech různých architektonických stylech
  • živý svět s vesničkami, městy, legendami a obyvateli, kteří žijí svým vlastním životem
  • údajně největší mapy, které kdy byly v nějaké RTS k vidění
  • nízké hardwarové nároky, postačí vám procesor výkonnostně na úrovni Athlonu 900 MHz, 128 MB RAM a graf. karta typu 32 MB NVIDIA GeForce 2

 

Zatím nebylo přesně stanoveno datum vydání, ale Goblinz doufají, že se jim už v průběhu několika příštích měsíců podaří uskutečnit beta test.

Oficiální stránky: http://www.pax-romana.com/
Výrobce: Goblinz (http://www.goblinz.com/)

Váš názor Další článek: Nová demoverze Delta Force: Black Hawk Down

Témata článku: , , , , , , ,