Hlavní vývojář enginů v id Softwaru Billy Kahn na začátku roku uvedl, že jejich id Tech 7 pohánějící Doom Eternal je schopný běžet i při tisíci snímcích za sekundu, čtyřnásobku oproti předchozí generaci. Polský hardwarový obchod X-kom spolu s místní pobočku Bethesdy ukazují, že toho skutečně lze dosáhnout.
Overclockeři Piotr "Lipton" Szymanski a Marcin "Ryba" Rywak naměřili 1000 fps na masivně přetaktované sestavě chlazené tekutým dusíkem:
- CPU: Intel Core i7-9700K @ 6,6GHz
- deska: ASUS Maximus XI Apex
- grafická karta: Asus RTX 2080 Ti Strix @ 2,4GHz
- RAM: HyperX Predator 4000 MHz CL19 2x8GB
- SSD: Samsung 512GB M.2 NVMe Evo Plus
- zdroj: Be Quiet 1200W Straight Power
S nastavením experimentovali dva dny. Nakonec se jim podařilo cílovou laťku překonat při rozlišení 720p, s vypnutým HDR… a pohledu do černé stěny, takže grafika nemusela vykreslovat složitou scénu. Ano, je to trochu podvod, ale i při běžném hraní z Eternalu vytřískali skoro 600 fps.
V praxi taková hodnota pochopitelně nemá žádný význam. Aktuálně nejrychlejší monitor Asus ROG Swift nabízí frekvenci 360 Hz. A také u něj je otázkou, kdo u něj pozná rozdíl oproti běžnějších 144 Hz. Demonstrae ale ukázala, jak silný a dobře škálovatelný engine id Tech 7 je. Ostatně na stabilních 60 fps běží i na základních verzích PS4 a Xboxu One. Nedosažitelné to bylo jen na Switchi, kde používá poloviční frekvenci.
Bethesda mimochodem včera na virtuálním Gamescomu představil nové příběhové DLC The Ancient Gods. Více se o něm dozvíte na Doupěti.
Zdroj: Bethesda via PCGamer