Peter Molyneux se v Microsoftu cítil kreativně ultačovaný

V novém studiu 22 Cans hodlá vytvořit svou zatím nejlepší hru.
Peter Molyneux se v Microsoftu cítil kreativně ultačovaný

Peter Molyneux, tvůrce legendárních her jako Theme Park, Dungeon Keeper či Black & White, se v Microsoftu údajně cítil kreativně utlačovaný. To byl jeden z hlavních důvodů, proč založil nové studio 22 Cans, se kterým - jak ostatně doufá - se vrátí na designérský vrchol. Jeho nejlepší hra jej prý teprve čeká.

"Co se kreativity týče, byl jsem jako v polstrované cele," řekl Molyneux v rozhovoru pro Develop. "Microsoft byl tak opatrný. Byl tak hodný. Neustále vás podporuje. Nic, co jsem udělal, mě nemohlo ohrozit, ať už po kreativní nebo psychické stránce. Nebezpečí bylo dávno pryč. Měl jsem tuhle touhu vytvořit něco opravdu speciálního a zároveň jsem cítil, že jsem kreativně tak trochu utlačovaný. V tu chvíli jsem si uvědomil, že musím odejít."

peter_molyneux.jpg

Mezi současnými pracovníky 22 Cans nechybí třeba i bývalý programátor Lionhead Studios, Dimitri Mavrikakis. Molyneux však aktivně hledá další posily. Zaměřit se pak chce na tituly, které by hráči brali spíše jako koníček. Jako příklad uvedl Minecraft.

"Nemyslím si, že jsem udělal svou nejlepší hru. A ani jsem neudělal jednu z nejlepších her všech dob, je to tak?

"Věřím, že mě vše zavedlo do tohoto okamžiku. Věřím, že svou nejlepší hru teprve udělám."

Zdroj: Develop