Planktons: plankton vs. medúzy (mobilní recenze)

Po delší době se hlásíme s jednohubkou pro telefony. Čím nás zaujala tato?

Vracíme se opět v našem miniseriálu recenzí minihříček pro mobilní platformy. Recenzujeme v něm pro vás menší tituly, které nás něčím specifickým zaujaly. Tím nejnovějším je hra Planktons od Planet of the Apps LTD, tvůrců, kteří mají s tvorbou her pro platformu iOS bohaté zkušenosti.

V roli planktonu

Nemá cenu text natahovat, pojďme rovnou k tomu, o čem vlastě Planktons jsou. Jak vidíte z obrázků, na herní pole se proti sobě postaví plankton a medúzy. Obě strany jsou samozřejmě znepřátelené. Hráč se ocitá v roli prvého, přičemž medúzy se ho snaží požírat.

IMG_4955.PNGIMG_4956.PNGIMG_4959.PNG

Planktons jsou minihrou, takže nečekejte žádnou epickou výpravu ani složité herní mechanismy, nýbrž jednoduchou a rychlou hříčku. Medúzy se po herním poli pohybují náhodně a vy, jakožto plankton, se mezi nimi snažíte proplouvat a sbírat kolečka, za něž získáváte body. Obtížnost se hraním navyšuje, a to tak, že počet medúz na herním poli ruku v ruce se zvyšujícím se počtem získaných bodů přibývá.

Planktons sice revoluční koncept ovládání nepřináší, přesto disponuje jeho neobvyklou formou

Zároveň na něj přibývají i další vychytávky. Jako třeba třešničky, které – pakliže je schlamstnete – vás, podobně jako v Pacmanovi, promění v požírače. Na několik vteřin se tak role proměňují, hráč honí medúzy, které se před ním snaží utéct. Výše zmiňovaný popis hry asi nezní příliš záživně, dost možná se dokonce teď sami sebe tážete, čím nás tedy hra vlastně zaujala? Především ovládáním a hratelností.

IMG_4950.PNGIMG_4952.PNGIMG_4953.PNG

Chytlavé ovládání a okamžitá hratelnost

Planktons sice revoluční koncept ovládání nepřináší, přesto disponuje jeho neobvyklou formou. Hra se totiž neovládá ani pomocí gyroskopického čidla natáčením telefonu, ani ježdění po celém displeji, ani virtuálními tlačítky, nýbrž prostřednictvím prostoru pod herní obrazovkou, po které jako myší jezdíte prstem. Ovládání je díky tomu nesmírně responsivní, a tudíž i zábavné a hratelnost osvěžující.

Druhým prvkem, díky kterému jsme se rozhodli na Plantkons upozornit, je zmiňovaná hratelnost. Ta je výborná zásluhou jednak ovládání, jednak samotného, perfektně jednoduchého herního konceptu. Díky němu totiž můžete do hry skočit, pokusit se párkrát zdolat dosavadní rekord a telefon zase schovat do kapsy. Až přijde chuť, můžete si zase zapařit. Jen tak, pro oddych a zábavu.

IMG_4947.PNGIMG_4948.PNGIMG_4949.PNG

Planktons je jednohubka, takže vám dlouho nevydrží, svou návykovostí ale rozhodně dokáže zaujmout. Pakliže se do hraní ponoříte, můžete se těšit sbírání celé plejády různých modelů planktonu. Za nahrané body jste totiž odměňováni drahokamy, které můžete právě za ony příšerky směňovat. Nic víc, nic míň. Tomu ostatně odpovídá i jednoduché, ale svižné technické zpracování. Právě plynulost je stěžejní. A jelikož funguje, nemáme co vytknout.

iPhone
Dostupné pro: iPhone
Žánr: Logické | Logická arkáda
Výrobce: Planet of the Apps
Začátek prodeje: 11. ledna 2016
  • Jednoduchost
  • Návyková hratelnost
  • Ovládání
  • Minimum obsahu
  • Časem stereotypní

Planktons doporučujeme jako okamžitě přístupnou a rychlou oddechovku, která se díky ovládání výborně a intuitivně hraje. My jsme se na pár hodin mezi pracovními jednáními a školními přednáškami dobře pobavili. A o to přeci jde.

Hra byla testována na zaříneí iPhone 5 a iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na AppStore.

Váš názor Další článek: Video ukazuje, jak si udělat vlastního Yarnyho ze hry Unravel

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,