Plants vs Zombies: Garden Warfare - další kolo (recenze)

Změna žánru u herní série je vždy tak trochu krokem do neznáma. Pokud se navíc jedná o nesmírně úspěšnou sérii, jedná se o obrovský krok do neznámého prostředí, které se může autorům velmi nepěkně vymstít. Vývojáři z PopCap jsou však známí rutinéři a do světa soubojů mezi rostlinami a zombíky přinesli opět něco nového a zábavného.

Pokud jste se ještě nesetkali s Plants vs. Zombies, vlastně to zde ani moc nevadí. Původní kousky totiž byly čistokrevné tower defense hry, ve kterých jste rozprostřeli bojové květiny a zabránili tak zlým zombíkům v progresu. A vlastně o to stejné jde i zde, jen s tím rozdílem, že Garden Warfare je multiplayerová střílečka viděná z pohledu třetí osoby.

Nové, a přesto známé

Upřímně řečeno jsem ke hře přistupoval poměrně skepticky. První trailery vypadaly tak nějak podivně až infantilně. A hra taková vlastně i je, ale jen v dobrém slova smyslu. Nenajdete zde opravdu žádný single player, zato tři multiplayerové mody.

Prvním z nich je Garden Ops. Kooperativní multiplayer, kde se až čtyři hráči převtělení do různých rostlin snaží ubránit nájezdům zombíků. Pátá a desátá vlna přinese souboje s bossem, což skvěle obohacuje herní zážitek a jedná se o jakousi třešničku na dortu.

Právě tyto finální souboje jsou logicky nejtužší a nejobtížnější, ale po jejich dokončení se dostaví onen známý pocit zadostiučinění. Jak už to však v co-op hrách bývá, spolupráce je alfou a omegou celkového výsledku. Pokud se do hry pustíte s kamarády nebo se připojíte mezi zkušené hráče, budete se královsky bavit. Pokud ale bude tým nesourodý nebo nebude správně komunikovat, vytouženého cíle se asi jen tak nedočkáte.

Od všeho trochu

Dalším modem na výběr je Team Vanquish, což je regulérní Team Deathmatch, kde vyhrává ten, kdo jako první dosáhne padesáti killů. Zde se bude bojovat hned ve dvanácti hráčích na každé straně, což už přenese na obrazovky pořádnou řežbu a sem tam rostlinkový chaos. Podobně jako v sérii Battlefield, i zde za obživení kolegy z týmu se ubere jeden bod ze skóre nepřátelské strany. Díky tomu se opravdu nemusíte bát, že byste nečinně zůstali na zemi dlouhou dobu.

Třetím a asi nejzajímavějším modem je Gardens & Graveyards. Opět dvě strany proti sobě o počtu dvanácti hráčů, jen úkoly mají trošku jiné. Rostlinky brání kontrolní body, zatímco zombies se je snaží zabrat. K tomu navíc ještě může strana rostlin zasadit další speciální rostlinky na důležité body (jakési střílny) a hráči ze zombie týmu se po své smrti mohou přepnout do dalších postav, které jsou řízené umělou inteligencí, a pokračovat v dobývání. Závěrečné kolo je potom opravdovou výzvou, kde bude mít jeden tým za cíl například zničení kořenů obrovské slunečnice.

Je libo růži nebo mrtvolu?

Tím se dostáváme k možným postavám, za které můžete hrát. Ty se nezměnily z původní verze, takže slunečnice pobíhá a uzdravuje (plus nějaký ten malý útok navíc). Kaktus střílí bodáky a tak dále, a tak dále. To vše na pěti mapách, které jsou šikovně nadesignované a různorodé. Tu se bude velká řežba odehrávat v zástavbě městečka, tu zase na venkově plném kopců. Nikdy tedy nedochází ke stereotypu a hráč je vždy zabaven něčím jiným.

Hra běží na Frostbite enginu třetí generace a i díky němu funguje naprosto plynule bez ohledu na počet hráčů připojených do hry. Animace jsou roztomilé a vypadají přesně tak, jak byste si je představili po transformaci z původního 2D do momentálního 3D světa. Také audio stránka přináší starou známou úvodní chytlavou melodii a mnoho dalších známých zvuků.Sází se na vtípky a infantilnost, jak jsem již zmínil v původu, hře to ale nesmírně sedí.

Dostupné pro: PC, X360, Xbox One
Žánr: Akce | Arkádová střílečka
Výrobce: PopCap Games
Začátek prodeje: 28. února 2014
  • Plants vs. Zombies ve 3D
  • Roztomilé postavičky
  • Vtipné a odlehčené
  • Dobrý design map
  • Místy nevyrovnané boje
  • Omezený split-screen
  • Málo inovativní

Vývojáři se pokusili trošku zariskovat. Zaprvé přenesli klasickou tower defense hru do 3D střílečky, a ještě k tomu jen v multiplayeru. Určitě si nemyslím, že by se hra nepovedla, ale upřímně řečeno jsem přeci jen čekal trošku víc. Už po pár chvílích se plně sžijete s vybranou postavou a poměrně rychle také pochopíte herní principy, které nepřináší do multiplayerového žánru prakticky nic nového. Což je velká škoda. Jinak se ale jedná o velmi dobře provedenou hru, která neurazí, ale její koupě je vzhledem k ceně čistě na vás.