Playstation 4 prý nabídne vývojářům 5,5 GB operační paměti

Podle dostupné dokumentace, která unikla na internet, budou mít vývojáři u nového PlayStationu k dispozici něco málo přes 5 GB operační paměti.
Playstation 4 prý nabídne vývojářům 5,5 GB operační paměti

Do dnešního dne jsme měli za to, že Playstation 4 disponuje rychlou pamětí 8GB GDDR5. Nikdy ale nebylo upřesněno, kolik si vlastně vezme pro svoji potřebu operační systém. Podle dokumentu, který do koloběhu vypustil "důvěryhodný" zdroj Digital Foundry, operační systém potřebuje k bezchybnému chodu 3,5GB operační paměti, což je pro všechny určitě překvapující číslo, poněvadž do dnes se počítalo pouze s 1GB. Celkem tedy budou mít vývojáři k dispozici 4,5 GB volné paměti.

Tuto informaci potvrzuje i demo hry Killzone 4: Shadow Fall, které taktéž využívalo pouze 4,5GB, a to se podle dosavadních informací má jednat o hru značně žravou. Dobrou zprávou je, že vývojáři můžou "požádat" o extra 1GB RAM navíc, záležet bude na vytížení OS. Celkem tedy bude volných 5,5 GB.

Vše, co víme o konzoli nové generace: Playstation 4

Vše, co víme o konzoli nové generace: Playstation 4

Pokud se nejedná pouze o bujarou spekulaci, není to zas tak těžké pochopit, ostatně při pohledu na Xbox One, který vyžaduje 3GB, vše dává smysl. Obě konzole prezentovaly velmi flexibilní operační systém se spoustou aplikací na pozadí a rychlým přesunem například mezi zapauzovanou hrou a menu konzole. OS na konzoli Wii U od Nintenda dokonce vyžaduje 50% dostupné paměti.

ps4.jpgJak lze vidět na obrázku výše, vývojářům je zcela k dispozici šest z osmi jader AMD procesoru.

Neméně zajímavým faktem je, že má Microsoft v plánu si 3GB udržet po celou dobu životnosti konzole Xbox One, oproti tomu Sony chce postupem času náročnost zmenšit, stejně tak jako u PS3. Nic ale není ještě oficiálně potvrzeno a zatím se spíše jedná o holé spekulace. Zmínit stojí i dřívější prohlášení studia Guerrilla Games, tvůrců Killzone 4: Shadow Fall, že měl dřívější debug konzole taktéž 4GB RAM a k plynulému provozu ani více nepotřeboval.

Čemu byste dali přednost vy? Snadnému a rychlému přepínání mezi službami v pozadí, nebo byste radši vývojářům poskytli více RAM na úkor línějšího operačního systému s méně serepetičkami?

Zdroj: Eurogamer


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 15 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 12 N/A
Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, největší problém má Xbox

Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, n…

Cyberpunk 2077 dostal minulý týden odklad data vydání a vyjde tak až v září. Polský insider Borys Niespielak tvrdí, že je to kvůli optimalizaci pro konzole.

23.  1.  2020 | | 8 N/A
Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Bridge zdarma

Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Brid…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

24.  1.  2020 | | 3 N/A